عناوین مقاله
استادها معمولا پیشنهاد می کنند تمامی ۲۰ تا درس خوانده شوند (هرچند که فقط ۱۳ درس داده شده)
ولی درس های داده شده اهمیت بیشتری دارن (طبق گفته ی استاد)
۳و ۶و ۷و ۸و ۱۱ و ۱۳و ۱۲ و۱۵و ۱۶و ۱۸و۲۰
درس اول حل تمرین
پیشنهاد ، نظریه Suggestion | تغییر شکل خمشی ، خمیدگی Deflection | مشخصات Characters |
متوقف کردن Cease | تجربی ، عملا Experimental | تغییر شکل Strain |
شاهد ، گواه Evidence | پایداری Stable | بیان کردن Indicate |
معادلات Equilibrium | بخود گرفتن Assume | کشش Tension |
شکننده Brittle | تاب برداشتن Twist | آغاز شدن Initiate |
میله Shaft | شاخص Index | گسترده ، بصورت منظم Gradually |
قابل توجه ، اساسی Substantially | کمانش Buckling | شکل پذیر Ductile |
ارتباط دادن Associated | بطور معکوس Inversely | خرابی Collapse |
نسبت Proportional | نازک ، باریک Slender | بخش Portion |
تجاوز کردن Exceed | باعث شدن Denote | اندکی ، جزئی Slightly |
نسبتا Fairly | پوسته Shell | مخزن Vessel |
دامنه Amplitude | لوله Pipe | ارتعاش Vibration |
تبلور مجدد Recrystallization | قابل اعتراض ، نامناسب Objectionable | پاسخ Response |
برخورد Collision | پایدار Permanent | ثابت Stationary |
نامطلوب Undesirable | قابل توجه ، با اهمیت ، پر معنی Significant | در جهت to Due |
ذکر شده Mentioned | شکست Fracture | سختی Stiffness |
مقدم بودن Precede | تسلیم Yield | ارزیابی کردن Appreciate |
بیش از حد Excessive | قبل از Prior | جانشینی Substituting |
چدن ، آهن ریخته شده Iron Cast | پیچش Torsion | تک محوری Uniaxial |
جذب کردن Absorb | وجود Presence | گسیختگی Breaking |
درز برداشتن ، ترک Flaw | نرمی Toughness | نمایش دادن ، نشان دادن Exhibit |
فنریت ، برگشت پذیری Resiling | صاف Smooth | معقول Prudent |
مقدار Magnitude | ملاک Criteria | نسبت دادنی Attributable |
خستگی Fatigue | همراه بودن Accompanied | زیاد شدن Propagate |
لایهای Lamellar | گسیختگی Rupture | پارگی Tear |
در معرض قرار گرفتن Undergo | ارتقا دادن ، ترکیب دادن Promote | شکل Configuration |
به ندرت Rarely | خوردگی Corrosion | ناگهانی Abrupt |
ماهرانه ساختن Elaborate | نقایص Defects | معمولی Ordinary |
توزیع Disruption | بالا برده شده Elevated | مواجه شدن Encountered |
خزش Creep | تمایل Tendency | دورهای ، به تدریج Progressive |
ضربهای ، فشرده Impact | رخ دادن Occur | پس ماند Res |
حل تمرین درس ۱
Part I. Comprehension Exercises
A. True of False
۱٫ F
۲٫ F
۳٫ T
۴٫ T
۵٫ F
B. Choose a , b , c or d
۱٫ d
۲٫ b
۳٫ a
۴٫ c
۵٫ b
C. Answer orally
۱٫ we can decrease deflection of a member by two ways :
(a) by changing the cross section of the member
(b) by using a stiffer material
۲٫ (a) Buckling
(b) Elastic deflection from vibration
(c) Stretching a member
۳٫ θ = TL/(GI)
۴٫ Because deflection is one of the primary problems in failure of members
۵٫ The best way to increase the strength of a steel member is changing its cross section.
Part II. Language Practice
A. Choose a, b, c or d.
۱٫ Resiling
۲٫ Deflection
۳٫ Suggestion
۴٫ Searing stress
۵٫ Designing
B. Fill in
۱٫ Fails
Failure
۲٫ plastic
plasticity
۳٫ stability
unstable
۴٫ ductile
ductility
۵٫ stiffness
stiffening
Section Two
A. True or False
۱٫ F
۲٫ T
۳٫ T
۴٫ T
۵٫ T
B. Choose a, b, c or d
۱٫ a
۲٫ c
۳٫ b
۴٫ c
۵٫ b
Section Three: Translate Activities
عضوی که از مواد شکل پذیر ساخته شده و تحت تنش تک محوری قرار دارد ، بندرت تحت بارهای استاتیکی شکسته میشود ، برای اینکه خرابی سازهای بر اثر بار تسلیم قبل از شکستگی رخ میدهد.
بهر حال، برای مثال ، قسمتهایی که مقطع تغییر ناگهانی دارد و یا در لبههای معیوب ، از جاهایی هستند که توزیع تنش غیر یکنواخت بوده و حالت تنش عموما سه محوی (سه بعدی ) میباشد ، خرابی عضو بعضی وقتها به صورت شکستگی ترد اتفاق میافتد ، مخصوصا وقتی که با دماهای زیر صفر مواجه هستیم ، هرچند که عضو یک عضو شکل پذیر و تحت بارهای استاتیکی قرار داشته باشد.
اگر تمرکز تنش بالایی وجود داشته باشد ، میل به شکست ناگهانی کلا افزایش مییابد ، تحت بارهای فشرده و دمای زیر صفر
این تم مایل بیشتر افزایش مییابد
تحصیل در کالج استرالیا | کالج استرالیا | تحصیل در کالج آلمان
درس دوم
سوار Assembled | ترکیب کردن Combine | مستقیم Straight |
تجزیه Resolved | مطابق According | پدبده Phenomenon |
متوازیالاضلاع Parallelogram | دورهای Cyclic | تغییر دادن Alter |
ترکیب Combination | پاد ساعتگرد Counterclockwise | مشخصات ، خصوصیات Specifications |
لچکی Bracket | همراه بودن Accompany | ظاهر ، اشکار Apparent |
شاهد Instance | اثرگذاشتن Affect | رفتار کردن Treat |
(میدان زمین(جاذبه Earthbound | نگهداری کردن Secure | نشان دادن ، ظهور Represent |
جاذبهای Gravitational | درجه بندی Calibrate | شامل Involve |
مغناطیسی Magnetic | متعارف ، مرسوم Customary | اهمیت ، ربط داشتن Concern |
اعمال کردن Exert | مشاهده Observe | محدود کردن Restrict |
فقط ، صرفا Merely | تکیهگاه متحمل بار Support Bearing | تمایل Tendency |
منحصر به فرد Unique | هم امتداد Collinear | هم صفحه planner Co |
نتیجه Conclusion | مناسب ، شایسته،دلخواه Convenient | نشان دادن Illustrate |
قابلیت جابجایی Transmissibility | تجزیه Resolution | منحصر به فرد Unique |
تحقیق کردن Investigate | واضح Evident | محدود Finite |
بردار لغزان Vector Sliding | حذف کردن Eliminate | کارآیی Convenience |
ذاتا Essentially | ابهام Ambiguity | برعکس Versa Vise |
متمرکز کردن Concentrate | نقطه چین Line Dotted | گسترده کردن Distribute |
قابل صرفنظر کردن Negligible | دلخواه، اختیاری Arbitrary | شرایط ، موقعیت Circumstance |
درستی، دقت Accuracy | منطقی Logical | ساده سازی Simplification |
جذابیت Attraction | جهت داشتن Orient | توضیح دادن Clarify |
آشکارا ، هویدا ، بدیهی Obvious | بطور مناسب ، آراسته Neatly | تقارن Symmetry |
اصل Principle | نشان دادن Demonstrate | روش ، روش شناسی Methodology |
نظریه Theorem | مزایا Benefit | دور از هم Apart |
تحصیل در اسپانیا | بورسیه DAAD آلمان
حل تمرین درس ۲
Part I. Comprehension Exercises
A. True of False
۱٫ T
۲٫ F
۳٫ F
۴٫ T
۵٫ T
B. Choose a , b , c or d
۱٫ a
۲٫ a
۳٫ c
۴٫ b
۵٫ a
C. Answer orally
۱٫ Types of forces that can be act on a body is classified in internal and external forces that either of these can be distributed or concentrated.
۲٫ If the force be an external force and the body is a rigid body.
۳٫ It can be replaced by a concentrated body that acts on the center of gravity.
۴٫ Center of gravity.
۵٫ Magnitude , direction and point of application of the force.
Part II. Language Practice
A. Choose a, b, c or d.
۱٫ (c) Resultant
۲٫ (a) Principle
۳٫ (d) Resolved
۴٫ (d) Counterclockwise
۵٫ (c) Action
B. Fill in
۱٫ Concurrency
Concurrent
۲٫ Resultant
Resulting
۳٫ Gravity
Gravitational
۴٫ Forced
Forces
۵٫ Elastic
Elasticity
C. Fill in the blanks :
Force
Mass
Resultant
Earth
Structures
Body
Symmetry
Experiment
Remote
D. Put the sentences in right order :
۱٫ C
۲٫ b
۳٫ a
۴٫ d
۵٫ e
Section Two
A. True or False
۱٫ T
۲٫ T
۳٫ F
۴٫ F
۵٫ F
B. Choose a, b, c or d
۱٫ a
۲٫ c
۳٫ b
۴٫ d
۵٫ c
C. Write the answers
۱٫ Newton’s third law says that the action of a force is always accompanied by an equal and opposite reaction.
۲٫ It passes through the point of concurrency
۳٫ The logical choice in selecting a coordinate system depends on the geometry of the body being discussed.
۴٫ To determine the effect of the force in a specified direction.
۵٫ With this principle we can find the resultant of forces that acting in different points. Section Three: Translate Activities
لنگری که به وسیله دو نیروی مساوی و خلاف جهت که در یک صفحه نیستند ایجاد میشود به نام کوپل شناخته میشود. کوپلها خصوصیات منحصر به فردی دارند و در مکانیک کاربردهای فراوانی. مطابق شکل ۷٫a2 ، اثر دو نیروی مساوی و خلاف جهت F و –F و به فاصله d از هم.
این نیروها نمیتوانند بصورت یک نیرو ترکیب شوند بدین جهت که جمع آنها در هر جهتی صفر است. اثر آنها کلا به صورت ایجاد تمایل به چرخش میباشد. گشتاور مرکب از این دو نیرو حول محوری عمود بر صفحه آنها که از هر نقطهای مانند O عبور میکند ، کوپل M است. مقداری دارد مطابق مقدار زیر :
M=F(a+b)-Fa
M=Fd
و اگر از بالای شکل نگاه کنیم در جهت خلاف عقربههای ساعت میباشد. مشخصا به این نکته توجه کنید که مقدار کوپل هیچ ربطی به ابعاد a که فاصله جفت نیرو را از مرکز O نشان میدهد ندارد.
درس سوم
درز عایق بندی joint Insul | درز عایق بندی joint Insulation | آبگذر Aqueduct |
آدم رو Manhole | متنوع Various | متعلقه ، ضمیمه Appurtenance |
مجرا Conduit | بازرسی Inspection | بناکردن Rest |
تسهیل کردن، آسان کردن Facilitate | محافظت کردن Safeguard | بالادست Upstream |
آلودگی Pollution | گشادی Rise | نامرغوب Inferior |
ملاحظه کننده Intervening | منتقل کردن Convey | زانو ، دریچه ، حبس کردن Trap |
مطابق Coincident | تهویه کردن Vent | مجرای بالاتر از سطح زمین Flume |
خلا Vacuum | انتقال Conveyance | رسوب ، ته نشین Sediment |
پیشبینی کردن Predict | رها شدن Relief | اجازه دادن Permit |
امکان پذیر Practical | خاکبرداری Excavation | کانال Trench |
خاکریزی Fill | تاج Crest | بدون پوشش unlined |
نقطه نظر Standpoint | نفوذپذیری، تراوش پذیری Perviousness | خاکریز Dike |
خطر Hazard | روزنه Orifice | تبخیر Evaporation |
مخزن ، آب انبار Reservoir | مواد قیری Bituminous | اغتشاش Turbulence |
لاستیک ، کائوچو Rubber | پخش Distribution | مصنوعی Synthetic |
مشورت Consult | الیاف Fabric | پیچیدگی Convolution |
نگهداری Maintenance | الوار Timber | احتمال وقوع Contingency |
خط لوله Pipeline | کارآمد، موثر Effectively | جلوگیری کردن از Preclude |
کمیابی Leakage | دفن کردن ، از نظر پوشاندن Bury | (دوجانبه (رفت و برگشتی Reciprocal |
آهن ریخته شده Iron Cast | امکان پذیر Feasibility | شیر Valve |
تسریع کردن، اعزام کردن Expedite | هوا گیری Release-Air | تراوش کردن Seep |
زهکشی کردن Drain | اساسا Substantially | زهکشی Drainage |
دوغاب Grout | (موج زدن (ضربه قوچ Surg | نمایش دادن Represent |
خلل و فرج دار Porous | سرمایهگذاری کردن Capitalize | جلبک Algae |
مطابق، مناسب Correspond | غشا، Membrane | تصویر کردن Project |
ملات ماسه سیمان Gunite | دلخواه Arbitrary | آلودگی Contamination |
بودجه Budget | مخزن استوانهای قائم Standpipe | مسیر Route |
هماهنگی Coordinating | تلقین ، اشاره ، امر Dictate | جلوه، مشخصه Feature |
افت Drawdown | نقاطع مرتفع بالای تپه Hilltops | حفاری و خاکریزی cover-and-Cut |
کلی Overall | در مقابل Versus | مختلف Vario |
حل تمرینات درس ۳
Part I. Comprehension Exercises
A. True or False
۱٫ F
۲٫ T
۳٫ T
۴٫ F
۵٫ F
B. Choose a , b , c or d
۱٫ b
۲٫ b
۳٫ c
۴٫ b
۵٫ b
C. Answer orally
۱٫ The problems associated with open channels are topographic conditions and ,the pervious ness of the soil, pollution hazard and evaporative losses.
۲٫ Other facilities that may be needed in a water transportation pipeline are flow meters and pressure valves that reduce the pressure in pipelines.
۳٫ The gate valves are used to drain the pipes for inspection or repair.
۴٫ The economics of a water transportation system depends on the condition that we use the system and we can’t predict it before conditional studies.
۵٫ Topography, head availability, construction practices, economic considerations, water quality and water pollution hazard.
Part II. Language Practice
A. Choose a, b, c or d.
۱٫ (c) Resultant
۲٫ (c) Principle
۳٫ (a) Resolved
۴٫ (c) Counterclockwise
۵٫ (c) Action
B. Fill in
۱٫ Economical
Economic
۲٫ Lined
Lining
۳٫ Storage
Store
۴٫ Seeps
Seepage
۵٫ Permeable
Permeability
C. Fill in the blanks :
Standpipes
Reservoirs
Gunite
Membrane
Contamination
Supply
Algae
D. Put the sentences in right order :
۱٫ a
۲٫ d
۳٫ f
۴٫ c
۵٫ b
۶٫ e
Section Two
A. True or False
۱٫ F
۲٫ T
۳٫ T
۴٫ T
۵٫ F
B. Choose a, b, c or d
۱٫ d
۲٫ a
۳٫ c
۴٫ b
۵٫ d
Section Three: Translate Activities
اندازه و مشاخصاتی که در نهایت برای کانال آبرو انتخاب میگردد ، به احتمال زیاد در طول مسیر متغیر خواهد بود. برای یک آبگذر معلوم (لوله ، تونل ، فلوم و کانال) بر اساس هیدرولیک، اقتصاد و ملاحظات ساخت تعیین میگردد. بندرت عملیات ساختمانی باعث منجر میشود به اینکه اندازهها به مقدار کوچکی از مقدار لازم بزرگتر انتخاب شوند برای شرایط هیدرولیکی لازم. این شرایط معمولا در حالتی که یک تونل وجود دارد پیش میآید.
فاکتورهای هیدرولیکی که طراحی را کنترل میکنند عبارتند از ارتفاع موجود و سرعتهای مجاز. ارتفاعات موجود تحت تاثیر افت منبع و فشار مورد نیاز مجاز می باشد. محدود کردن سرعتها بر اساس مشخصه انتقال آب و ارتفاع برای حفاظت از خطوط انتقال آب در مقابل فشار اضافی است که ممکن است بر اثر موج زدن آب ایجاد گردد.
وقتی که سیلت به همراه آب در حال انتقال است، حداقل سرعت آب محدود به ۵,۲ فوت بر ثانیه باید تامین شود. سرعتهای حداکثر باید مانع از فرسایش لوله و یا مسائل تلاطم (موج زدن آب یا ضربه قوچ) شود و معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ فوت بر ثانیه میباشد. عدد معمول برای سرعتها از ۴ الی ۶ فوت بر ثانیه میباشد.