0

تحصیل و زندگی در دانمارک | زندگی در دانمارک | تحصیل در دانمارک

5/5 - (2 امتیاز)

کشور دانمارک

کشور دانمارک واقع در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است که جمعیت آن 5/5 میلیون نفر میباشد. کشور دانمارک شامل 98 شهرستان و 5 استان که عبارتند از: شیلند، نوردیولند، سید دانمارک، هوودستان و میدیولند.

واحد پول کشور دانمارک کرون است، کشور دانمارک از جمله کشورهای ثروتمند و مدرن میباشد و از جمله کشورهایی است که درآمد مردم اختلاف چندانی با هم ندارد و به همین دلیل است که دانمارک در رتبه اول جهانی قرار دارد و مردم آن اغلب به عنوان راضی ترین و شادترین مردم در جهان اعلام می شوند.

پاسپورت این کشور یکی از پاسپورت های معتبر در دنیا می باشد و کسانی که پاسپورت دانمارکی دارند به راحتی می توانند به کشورهای اروپایی رفت و آمد کنند . همچنین دانمارک یکی از کشورهای عضو شینگن می باشد

پیشنهاد مطالعه: معتبرترین پاسپورت ها

انتخاب دانمارک برای ادامه تحصیل

برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور در جایی که هر کس هر روز احساس خوشحالی می کند دانمارک را باید انتخاب اولیه قرار دهد. همه می دانند که دانمارک شادترین کشور در جهان است و بدون شک، احساس خوشبختی در این کشور مسری است.

علاوه بر خوشحالی در دانمارک، همچنین می توان به دنبال آموزش های با کیفیت در یک محیط دوستانه، امن و نوآوری باشید. دانمارک به علت هزینه های پایین تحصیلات، دوره های تحصیلات عالی با زبان انگلیسی و روش های نوین آموزشی یکی از محبوب ترین مکان های بین المللی تحصیل در اروپا است.

بد نیست بدونید: ۱۰ کشور برتر جهان برای رشد و پرورش فرزندان

هزینه زندگی و مالیات در کشور دانمارک

با توجه به اینکه کشور دانمارک نسبت به کشورهای دیگر اروپایی میزان مالیات بالاتری دارد اما برای افرادی که برای بازار کار مورد نیاز به این کشور مهاجرت می کنند دولت برای این افراد شرایط ویژه ای را در نظر میگیرد که مالیات آنها را تا 25 درصد در سال یا 33 درصد در 5 سال کاهش می دهد اما با وجود این شرایط سطح حقوق افراد نیز بالا می ماند.

کشور دانمارک از جمله کشورهای اروپایی می باشد که هزینه زندگی در آن بالا است و در ماه به چیزی حدود 600 تا 800 یورو میرسد که این هزینه ها شامل:خوراک، بیمه، رفت و آمد و… می باشد البته در کشور دانمارک اغلب خدمات پزشکی به صورت رایگان هستند.

اخذ گرین کارت در دانمارک

کسانی که از طریق تحصیل در دانمارک به این کشور مهاجرت کنند و بعد از سه سال در کشور دانمارک مشغول به کار باشند موفق به اخذ گرین کارت میشوند و میتوانند تقاضای اقامت دائم دانمارک بدهند. البته شایان ذکر است یکی از روش های معمول مهاجرت به این کشور از طریق اخذ گرین کارت ( کارت سبز ) دانمارک یا همان ویزای کار دانمارک است.

اگر به فکر تحصیل در خارج از کشور در دانمارک هستید، پیدا کردن اطلاعات دقیق در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک به تصمیم گیری آگاهانه برای آینده تان کمک می کند. در زیر تخمین هزینه های تحصیلی، هزینه های اقامت و هزینه های غذا، حمل و نقل ارائه شده است.

حتما بخونید: پیشنهادات بورسیه دانشگاه های دانمارک

هزینه های تحصیل در دانمارک

تحصیلات عالی در دانمارک برای همه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از منطقه اتحادیه اروپا یا EEA و برای دانشجویانی که در یک برنامه تبادل در دانمارک شرکت دارند رایگان می باشد.

میانگین هزینه تحصیل در دانشگاههای دانمارکی :

اگر متقاضی مجوز اقامت دائم یا اقامت موقت را داشته باشد یا اگر یکی از والدین آن از یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا EEA باشد که در حال حاضر در دانمارک مشغول کار باشد، برای تحصیل هزینه ای پرداخت نخواهد کرد.

هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA

هزینه های تحصیل از حدود 6000 یورو در سال شروع می شود. ولی میانگین هزینه های سالانه حدود 12،000 تا 15،000 یورو در سال است.
برای دوره های بسیار تخصصی: می تواند به بیش از 35،000 یورو در سال برسد.

برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا و EEA شهریه های تحصیلی برای برخی رشته های رایج بصورت زیر می باشد:

مدیریت کسب و کار: میانگین شهریه تحصیلی حدود 10000 یورو در سال است.
اقتصاد: میانگین شهریه تحصیلی حدود 6000 تا 8500 یورو در سال برای مقطع کارشناسی و 10000 تا 17400 یورو در سال برای مقطع ارشد می باشد.
بیوتکنولوژی: 12000 تا 20000 یورو در سال است.
علوم سیاسی: 9000 یورو در سال است.

میانگین هزینه در دانشگاه های برجسته دانمارک بصورت زیر می باشد

دانشگاه آرهوس: شهریه بین 8000 تا 14000 یورو در سال را دارد.
دانشگاه آلبورگ: شهریه بین 10000 تا 14000 یورو در سال را دارد.
دانشگاه تکنولوژی دانمارک: شهریه ها برای اکثر برنامه ها 13500 یورو در سال می باشد.
دانشگاه کپنهاگن: شهریه ها از 7000 یورو در سال شروه شده و به 20000 یورو در سال ختم می شود.
دانشگاه روسکیلد: شهریه ها بین 14000 تا 36000 یورو در سال است.

برای کاهش هزینه، دانشجویان می توانند از کمک هزینه های تحصیلی که توسط دولت و دانشگاه ارائه می شود بهره ببرند. در لینک زیر 438 مورد فرصت تحصیلی همراه با بورسیه در دانمارک برای رشته ها و دانشگاه های مختلف ارائه شده است که می توان مشاهده نمود.

لینک ورود

هزینه زندگی دانشجویی در دانمارک


گرچه سیاست هزینه های تحصیل در دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا بسیار جذاب است، هزینه های زندگی عموما بالاتر از بسیاری از مکان ها است، که بالاتر از میانگین اروپا است. برای مقابله با این هزینه ها باید هزینه های ماهانه خود را با دقت هزینه کنید.

یک تخمین تقریبی از هزینه های زندگی ماهانه شما در دانمارک به 800 تا 1200 یورو در ماه می رسد.
هزینه های زندگی در کپنهاگ گران تر از شهرهای کوچکتر است که به میزان 1100 تا 1800 یورو در ماه افزایش یابد.
هزینه های زندگی در آلبرگ در حدود 800-1100 یورو در ماه نگه دارید.
با استفاده از لینک زیر می توان ریز جزئیات هزینه زندگی در دانمارک را تخمین زد.

لینک ورود

هزینه مسکن در دانمارک


مجموع هزینه های ماهانه، معمولا حدود 36 درصد صرف این هرینه می شود. به طور متوسط هزینه 400-600 یورو در ماه برای مسکن و آب و برق پرداخت می شود که در کپنهاگ حدود 800 یورو است.
اگر جستجو برای مسکن را زود شروع کنید، ممکن است بتوانید مکان هایی را با 250 یورو در ماه در خارج از شهر پیدا کنید.

گزینه های مختلف اقامت برای دانشجویان در دانمارک

دانشجویانی تنها زندگی می کنند – 450 یورو در ماه
دانشجویانی که با شریک زندگی / فرزند زندگی می کنند – 500 یورو در ماه
سالن های اقامت دانشجویی محل اقامت : 250-300 یورو در ماه

هزینه خوراک در کشور دانمارک


میانگین هزینه های مواد غذایی در دانمارک به 200 تا 270 یورو در ماه می رسد که به عادات فردی بستگی دارد.
علاوه براین شما می توانید مقدار زیادی مواد خوراکی را در سوپر مارکت های تخفیف دار مانند Bilka، Lidl، Netto، Fakta یا Aldi تهیه کنید که باعث هزینه های کمتری می شود.

هزینه حمل و نقل در کشور دانمارک


در دانمارک، تقریبا 50 درصد از دانشجویان برای رفتن به دانشگاه خود از دوچرخه استفاده می کنند، در حالی که 30 درصد از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
یک گذرنامه حمل و نقل عمومی برای اتوبوس، مترو یا قطار به مبلغ 50 یورو در ماه می رسد. دانمارک و به خصوص کپنهاگ، بهشت دوچرخه است بطوریکه شما می توانید یک دوچرخه را از 15 یورو برای نیمی از روز اجاره کنید.

هزینه های متفرقه در کشور دانمارک

  • هزینه برای کتاب و سایر مواد آموزشی، حدود 35 یورو در ماه است.
  • بیمه خدمات بهداشتی حدود 26 یورو در ماه هزینه می شود.
  • به طور متوسط، برای فعالیت های اجتماعی، دانشجویان معمولا بین 120 تا 175 یورو در ماه هزینه می کنند.
  • اگر شما یک کارت مسافرتی جوانان بین المللی را خریداری می کنید، می توانید تخفیف های عمده ای برای بازدید از مناظر اطراف دانمارک دریافت کنید.

کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه های دانمارک


در طول تحصیل در دانمارک چندین راه برای پوشش هزینه های شما وجود دارد:

بورس تحصیلی دولتی دانمارک


دولت دانمارک پشتیبانی مالی به دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA که به عنوان نیروی کار در دانمارک فعال هستند را ارائه می دهد. دانشجویان معادل 80٪ از مزیت حداکثر نرخ بیکاری در دانمارک را دریافت می کنند.
متقاضیان باید شرایط خاصی از قبیل: حداقل 25 سال سن داشته باشند، و دیگر نیازی به پرداخت یارانه های عمومی ندارند و حداقل 26 هفته تجربه کاری داشته باشند. این کمک هزینه ماهانه 6.500 کرون دانمارکی می باشد. برای جزئیات بیشتر می توان از لینک زیر استفاده کرد.

لینک ورود

 

برنامه های تحصیلی Erasmus Mundus در دانمارک
دانشجوی اتحادیه اروپا و EEA و غیر اتحادیه اروپا و EAA که توسط موسسه های دانمارکی و یک دانشگاه اروپایی پذیرفته می شوند، واجد شرایط دریافت بورس تحصیلی می باشند.

تحصیل و زندگی در دانمارک | زندگی در دانمارک | تحصیل در دانمارک

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *