0

چه دانشگاه هایی در منطقه اسکاندیناوی کمترین شهریه را دارند؟

5/5 - (1 امتیاز)

چه دانشگاه هایی در منطقه اسکاندیناوی کمترین شهریه را دارند؟

کشورهای اسکاندیناوی به دلیل شهرت علمی و برخورداری از کیفیت بالای زندگی، به طور چشمگیری در بین دانشجویان بین المللی محبوبیت دارند، به طوری که هرساله هزار نفر این کشورها را برای تحصیل و زندگی انتخاب می کنند. بر طبق گزارشات جهانی، خوشبخت ترین کشور جهان در حال حاضر فنلاند است و پس از آن دانمارک قرار دارد.

با این همه ویژگی های عالی، متأسفانه تحصیل در چنین کشورهایی همراه با هزینه است و شهریه دانشگاه در اکثر کشورهای شمال اروپا فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است. این مسئله ممکن است باعث شود که متقاضیانی که از اتحادیه اروپا نیستند و تمایل دارند که در یکی از کشورهای اسکاندیناوی تحصیل کنند، از این کار منصرف شوند.

با این حال، روش هایی نیز وجود دارد که می توانید بدون برخودرای از تمکن مالی بالا، در این کشور ها تحصیل نمایید. یکی از این روش ها پیدا کردن دانشگاه هایی است که هزینه کمتری در دارند و از بورسیه هایی برای متقاضیان بین المللی نیز برخوردار هستند. در ادامه یک راهنمایی برای تحصیل در دانشگاه هایی که کمترین هزینه  را برای دانشجویان بین المللی دارند را بیان می کنیم.

 تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ رایجترین گزینه ممکن است، زیرا دانشجویان بین المللی صرف نظر از ملیت خود، می توانند در هر دانشگاه دولتی و در تمام مقاطع تحصیلی در نروژ به صورت رایگان تحصیل کنند. اما دانشجویان بایستی هزینه ای جزئی برای هر ترم را پرداخت نمایند. این هزینه معمولاً در حدود 300تا 600 کرون یا 38-76 دلار آمریکا است. البته برخی اسثتثنا نیز وجود دارد و برای برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی تخصصی ممکن است هزینه های شهریه دریافت شود که برای کسب اطلاعات در این مورد به سایت دانشگاه مورد نظر می توانید مراجعه نمایید.

چهار دانشگاه از نروژ در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند که در این بین دانشگاه اسلو در بالاترین رتبه و در جایگاه 133 قرار دارد. زبان تدریس در این دانشگاه به طور معمول نروژی است، اما تعداد بیشتری از برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی است، به ویژه برای دوره های کارشناسی ارشد.

 

پیشنهاد مطالعه: رنکینگ دانشگاه های جهان

تحصیل در فنلاند

در چند سال گذشته، تحصیل در فنلاند برای همه دانشجویان بین المللی رایگان بود، اما در حال حاضر برای دانشجویان بین المللی که تابعیت غیر از اتحادیه اروپا را دارند شهریه در نظر گرفته شده است.  این در حالی است که دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بصورت رایگان در فنلاند تحصیل کنند. شهریه ای که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید پرداخت کنند حداقل 1500 یورو در سال ( معادل با 1840 دلار آمریکا) است. البته، اکثر دانشجویان بسته به رشته و دانشگاه خود در حدود 4000 تا 20،000 یورو (تقریباً 4،380 – 21905 دلار) را بایستی در نظر داشته باشند.

برخی از دانشگاه های با شهریه پایین در فنلاند:
  • دانشگاه آلتو: دوره های کارشناسی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند شهریه ای در حدود 12000 یورو (تقریباً 13،030 دلار آمریکا) داردند. شهریه برای برنامه های کارشناسی ارشد در حدود 15000 یورو (تقریباً 16288 دلار آمریکا) در هر سال تخمین زده می شود.
  • دانشگاه آرکادا: شهریه برنامه های کارشناسی از 5000 یورو تا 8500 یورو (تقریباً 5،429 دلار تا 9،229 دلار آمریکا) در هر سال تخمین زده می شود. شهریه برای برنامه های کارشناسی ارشد از 10،000 تا 11،000 یورو (تقریباً 10،858 تا 11،944 دلار آمریکا) برآورد می شود.
  • دانشگاه تامپر: برنامه هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند در تمام مقاطع تحصیلی در دسترس هستند و میانگین هزینه های تحصیل در این دانشگاه در از 6000 تا 12000 یورو (تقریباً 6،515 دلار آمریکا تا 13،030 دلار آمریکا) در سال تخمین زده می شود.
  • دانشگاه ایسترن فنلاند: هزینه ی برنامه های کارشناسی ارشدی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند از 8000 تا 15000 یورو (تقریباً 8،687 تا 16،288 دلار آمریکا) برآورد می شود.
  • دانشگاه هلسینکی: دانشجویان غیر اتحادیه اروپا سالانه حدود 13000 یورو (حدود 14116 دلار آمریکا) برای هزینه تحصیل بایستی در نظر داشته باشند، اما برنامه هایی که به زبان سوئدی و فنلاندی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود بصورت رایگان هستند.
  • دانشگاه اولو : این دانشگاه دارای 21 برنامه به زبان انگلیسی با هزینه های مختلف از 10،000 تا 13،000 یورو (تقریباً 10،858 تا 14116 دلار آمریکا) می باشد.
  • دانشگاه واسا: هزینه های تحصیل را می توان سالانه در حدود 10،000 یورو تا 12000 یورو (تقریباً 10،858 تا 13،030 دلار آمریکا) درنظر گرفت. این دانشگاه برای دانشجویان نخبه، 50 – 100 درصد معافیت از هزینه تحصیل را ارائه می دهد.

با این حال نکات مثبتی نیز برای تحصیل در فنلاند وجو دارد. دانشجویان مقطع دکتری که از کشورهایی غیر اتحادیه اروپا هستند می توانند در فنلاند به صورت رایگان تحصیل کنند. علاوه براین، متقاضیانی که به زبان های سوئدی و فنلاندی مهارت دارند می توانند به زبان فنلاندی یا سوئدی در همه مقاطع رایگان تحصیل کنند. همچنین می توانید برای به کسب مهارت های زبانی، با یک ویزای کوتاه مدت به فنلاند سفر کنید تا در دوره زبان قبل از تحصیل شرکت کنید.

دانمارک

همانند فنلاند، تحصیل رایگان در دانمارک فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا امکان پذیر است. بنابراین دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا، شهریه ای در حدود  6000 – 16000 یورو در سال را باید در نظر داشته باشند. در بنی دانشگاه های دانمارک، دانشگاه دانمارک جنوبی یکی از ارزان ترین دانشگاه های دانمارک است. هزینه تحصیل در این دانشگاه، برای مقطع کارشناسی در حدود 6500 یورو (تقریباً 7،050 دلار آمریکا) در سال، برای مقطع کارشناسی ارشد در حدود یا 8500 یورو (حدود 9،230 دلار آمریکا) در سال را می توان انتظار داشت. در دانشگاه کپنهاگ که بالاترین رتبه در بین دانشگاه های دانمارک را دارد، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در حدود 40000 کرون (تقریبا 5820 دلار آمریکا) در هر سال شروع می شود.

پیشنهاد مطالعه: تحصیل و زندگی در دانمارکتحصیل در دانمارک

سوئد

دانشجویان اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در سوئد را دارند می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به دوره خود، هزینه هایی در حدود 80000-140،000 کرون (تقریباً 8171 تا 14300 دلار آمریکا) را باید مد نظر داشته باشند. همانند اکثر دانشگاه های دنیا، شهریه تحصیلی در مقاطع پزشکی جزو گرانترین شهریه ها می باشند. به عنوان نمونه دانشگاه معتبر پزشکی کارولینسکا برای برنامه های خود سالانه 165000 کرون (20600 دلار آمریکا) به بالا هزینه را در نظر گرفته است.

البته در بین دانشگاه های سوئد، دانشگاه لوند شهریه ای نسبتاً ارزان تر را دارد و دوره هایی مانند کارشناسی در مطالعات توسعه یا تجارت بین الملل با 100000 کرون (تقریباً 10،210 دلار آمریکا) در سال در دسترس است. علاوه بر این در دانشگاه استکهلم دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در مدرسه مدیریت بازرگانی برای هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بایستی شهریه ای معال با  90،000 کرون در سال را انتظار داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: بورسیه موجود در سوئد

ایسلند

از نظر جغرافیایی بخشی از ایسلند در اسکاندیناوی نیست، اما مطمئناً از نظر فرهنگی مشابه سایر کشورهای اسکاندیناوی  است. مقرون به صرفه ترین روش تحصیل در ایسلند تحصیل در یکی از چهار دانشگاه دولتی این کشور است: این چهار دانشگاه دولیت عبارتند از: دانشگاه ایسلند، دانشگاه کشاورزی ایسلند، کالج دانشگاه هولار و دانشگاه آکوریری. در هیچ یک از این دانشگاه های دولتی هیچ شهریه ای برای دانشجویان وجود ندارد، اما شما باید هزینه ثبت نام سالانه ای را معادل با  75000 ISK (تقریباً 520 دلار آمریکا) را پرداخت نمایید. علاوه بر این دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، باید اپلیکیشن فی کمی را نیز پرداخت کنند. در دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل در نظر گرفته شده است که این هزینه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بالاتر از سایر دانشجویان است.

 

بهترین دانشگاه های بدون شهریه در جهان | ارزانترین کشورها برای تحصیلهزینه تحصیل در روسیه | برای تحصیل رایگان یا هزینه کم در اروپا کجا می توان اقدام کرد؟

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *