0

زندگی و تحصیل در استرالیا (کانبرا)

4/5 - (1 امتیاز)

کشور استرالیا

کشور استرالیا در بین کشورهای پذیرنده دانشجویان خارجی بعد از امریکا و انگلستان در رتبه سوم قرار دارد.

معمولا ۴ تا ۸ دانشگاه استرالیایی در رتبه بندی های معتبر در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار می گیرند. استرالیا با بیش از ۲۲۰۰۰ رشته تحصیلی متمرکز در ۱۱۰۰ مؤسسه آموزشی می باشد.

پیشنهاد مطالعه: دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University):

مقایسه رتبه بندی پذیرش دانشجو استرالیا

با این آمار استرالیا بالاتر از کشورهایی همانند آلمان، هلند و ژاپن قرار می گیرد.
در رتبه بندی نظام های آموزش عالی کشورهای جهان در سال ۲۰۱۳، آموزش عالی استرالیا جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است. در رتبه بندی برترین شهرهای دانشجویی در دنیا کشور استرالیا دارای ۵ شهر در بین ۳۰ شهر برتر است.

کمی درباره ویزای استرالیا بدانیم: ویزای ۱۸۹ استرالیا و ویزای ۱۹۰ استرالیا  و ویزای استرالیا کلاس ۴۸۹

رتبه شهر ملبورن

شهر ملبورن شش سال متوالی به عنوان برترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی معرفی شده است.
اختصاص بودجه ای بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بورسیه تحصیلی توسط دولت این کشور، دولت تجربه متفاوتی از آموزش عالی را برای دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی به ارمغان می آورد.

دو میلیون نفر از فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه های استرالیا در / آمارها نشان می دهد بیش از ۵ برابر دیگر دانشگاه ها در سر تا سر جهان مشغول به کار می باشند.

افتخارات و نوبلیست های جامعه علمی استرالیا

جامعه علمی استرالیا ۱۵ برنده جایزه نوبل را به دنیا معرفی کرده است و سالانه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به اکتشافات و اختراع استرالیایی ها تکیه می کنند.


سازمان تحقیقات صنعتی و علمی کشورهای مشترک المنافع، بزرگترین آژانس توسعه و تحقیق دولتی کشور استرالیاست، یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی دنیاست که دارای بیشترین موضوعات تحقیقی می باشد.

این موسسه با سازمان های علمی بیش از ۸۰ کشور جهان در بیش از ۷۴۰ تحقیق علمی در زمینه های مختلف از جمله سلامت، تجارت، محصولات کشاورزی، فناوری اطلاعات، ساخت و تولید، انرژی سازگار با محیط زیست، معدن و مواد معدنی، هوافضا، محیط زیست و منابع طبیعی مشارکت می نماید.

آمار و جغرافیای استرالیا

کانبرا پایتخت کشور استرالیا است. جمعیتی بیش از ۳۲۵ هزار دارد و بزرگ‌ترین شهر غیر بندری استرالیا به شمار می‌آید. در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی سیدنی و ۶۵۰ کیلومتری شمال شرقی ملبورن واقع است.

کانبرا در سال ۱۹۰۸ در توافقی میان سیدنی و ملبورن به پایتختی استرالیا برگزیده شد. این شهر به عنوان شهری که کاملاً با نقشه قبلی ساخته شده ‌است با دیگر شهرهای استرالیا تفاوت دارد.
کانبرا به عنوان پایتخت استرالیا، پارلمان و دادگاه عالی این کشور و بسیاری دیگر از اداره‌های دولتی را در خود جای داده‌ است.
دو مؤسسه اصلی، دانشگاه کانبرا (UC) در منطقه بروس و دانشگاه ملی استرالیا در منطقه آستون می‌باشند.

دانشگاه ANU به‌عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی در سال ۱۹۴۶ ساخته شد و هنوز هم دارای مراکز تحقیقاتی قوی می‌باشد و جزو برترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود و از طرفی اولین دانشگاه در استرالیا در رتبه‌بندی جهانی است.

دانشگاه مذهبی در استرالیا

دو دانشگاه مذهبی نیز در کانبرا وجود دارد: سیگنادو در حومهٔ کانبرای شمالی در منطقه و استون که دانشگاه کاتولیک است و کالج علوم الهی سنت مارک در نزدیکی خانهٔ پارلمان که جزو پردیس دانشگاه استوارت چارلز است آکادمی نیروی دفاع استرالیا (ADFA) و کالج سلطنتی نظامی دونترون، در نزدیکی حومهٔ کمپل در شمال شرقی کانبرا واقع شده‌اند.

دانشگاه ADFA علوم نظامی را تدریس می‌کند و جزئی از پردیس دانشگاه نیوساوت ولز می‌باشد.
دونترون نیز افسران قوای مسلح را تعلیم می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

بیمه دانشجویی در استرالیا:

پوشش بیمه ای دانشجویان خارجی به اختصار OSHC نامیده می شود و برای تمامی دانشجویان خارجی محصل در استرالیا الزامی می باشد. دولت استرالیا داشتن بیمه دانشجویی را یکی از شروط مهم برای صدور ویزای تحصیلی می داند.

سازمان پزشکی و درمان کشور استرالیا دانشجویان خارجی را تحت پوشش بیمه قرار نمی دهد، به همین دلیل دانشجویان می بایست قبل از ورود به استرالیا بیمه خود را برای طول دوره تحصیل خود تهیه نمایند.


از آنجایی که هزینه های پزشکی و درمان در کشور استرالیا بالا می باشد، داشتن پوشش بیمه ای مناسب تا هزاران دلار در هزینه های درمانی صرفه جویی می کند. همانطور که گفته شد بیمه های دانشجویی اجباری می باشند.

معمولا مراکز آموزشی خود ترتیب این بیمه را برای دانشجو می دهند. هزینه بیمه برای فرد مجرد سالانه 600 دلار استرالیا، یک زوج 3000 و برای خانواده 5000 دلار می باشد.

به خاطر داشته باشید که با توجه به اجباری بودن هزینه بیمه، نمی توانید آن را از مخارج خود حذف کنید. همچنین می بایست قبل از ورود به خاک استرالیا خود را برای طول دوره تحصیلی بیمه نمایید.

هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه های زندگی دانشجویی برای افراد مجرد در کشور استرالیا سالانه معادل ۱۹۸۳۰ دلار استرالیا می باشد. این مبلغ جدای از شهریه و هزینه های دانشگاه بوده و بسته به شیوه زندگی افراد متفاوت خواهد بود.

دانشجویان متأهل باید سالانه ۷۰۰۰ دلار به ازای همسر و ۴۰۰۰ دلار به ازای هر فرزند به این مبلغ اضافه نمایند.
یک دانشجوی خارجی هر هفته به طور متوسط می بایست مبلغی معادل ۳۶۰ دلار استرالیا بپردازد که
شامل موارد زیر می شود:
خوابگاه ، غذا ، پوشاک ، تفریحات ، حمل و نقل ، تلفن.
به یاد داشته باشید که این مبلغ بسته به محل زندگی، شیوه زندگی و حتی رشته تحصیلی شما متفاوت
خواهد بود.

تقریب هزینه های زندگی در استرالیا

هزینه های تقریبی ارتباطات, اموزش, منزل
هزینه ها در زمینه های تفریح و سلامت
هزینه ها در زمینه حمل و نقل

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *