0

هزینه تحصیل و زندگی سوئیس

رای دهید

هزینه تحصیل در سوئیس | هزینه زندگی در سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است و معروف به با بالاترین استاندارد تحصیلات عالی و تحقیقاتی در سطح بین المللی است. به همین دلیل، برنام های MBA و برنامه های PhD در سوئیس مشهور و مورد استقبال طیف وسیعی در سراسر جهان است. به عنوان یک مرکز تجاری اروپا، علاقه مندان نه تنها از تحصیل در سود می برند، بلکه بعد از اتمام تحصیلات خود در حرفه ی مربوطه مشغول می شوند. با این حال برای اقامت و تحصیل در سوئیس باید در مورد هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی بیشتر دانست.

پیشنهاد مطالعه: روش گرفتن پذیرش دانشگاه های خارجی Apply for University

1- هزینه تحصیل در سوئیس

هزینه های تحصیل در دانشگاه های عمومی سوئیس که فاند های قابل توجهی می دهند در مقایسه با هزینه تحصیلات دانشگاه های انگلستان یا ایالات متحده را مقرون به صرفه می باشد. دانشجویانی که در برنامه های تبادلی به سوئیس می آیند هیچ گونه شهریه تحصیلی را پرداخت نمی کنند. در دانشگاه های دولتی و خصوصی، هزینه های دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا یکسان است.

هزینه های تحصیلی متوسط

کارشناسی و برنامه های کارشناسی ارشد: 1،600 یورو در سال و برای دکتری: 100 تا 200 یورو در سال.

برخی از رشته ها ممکن است هزینه های بالاتری داشته باشند، مانند داروسازی، که دانشجویان می توانند مبلغ تقریبی 16000 یورو در سال پرداخت کنند. علاوه براین دانشگاه های Fribourg، Lucerne، Neuchatel، St. Gallen، Zurich و Lugano شهریه های اضافی را برای دانشجویان خارجی قرار دی دهند.

 هزینه تحصیل در دانشگاهای خصوصی

دانشگاه های خصوصی معمولا هزینه های تحصیلی در محدوده 1500 تا 16000 یورو در سال دارند. نمونه هایی از دانشگاه های خصوصی و هزینه های تحصیل آنها در اینجا آمده است:

  • مدرسه مدیریت: هزینه تحصیل از 8،600 یورو در سال شروع می شود.
  • مدرسه کسب و کار سوئیس: هزینه تحصیل از 10،000 EUR درسال شروع می شود.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

پیشنهاد مطالعه: اقامت پس از تحصیل

دانشگاه های مقرون به صرفه سوئیس

لیست دانشگاههای سوئیس را با هزینه های مناسب برای تحصیل چک کنید:

  • دانشگاه ژنو : هزینه تحصیلات متوسط ​​900 EUR در سال
  • دانشگاه برن: هزینه تحصیلات متوسط ​​1500 یورو در سال
  • دانشگاه علوم کاربردی و هنر شمال غرب سوئیس FHNW: هزینه تحصیلات متوسط ​​1300 یورو در سال
  • دانشگاه لوزان : هزینه تحصیلات متوسط ​​1500 یورو در سال

 هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر سوئیس

در اینجا لیستی از هزینه های تحصیل در دانشگاه های برتر سوئیس است:

  • دانشگاه ETH Zurich – موسسه فناوری فدرال سوئیس Zurich: هزینه تحصیلات متوسط ​​1600 EUR در سال
  • دانشگاه École Polytechnique Fédérale de Lausanne : هزینه تحصیل در مقیاس متوسط ​​1100 یورو در سال
  • دانشگاه بازل : هزینه تحصیلات متوسط ​​1600 یورو در سال
  • دانشگاه زوریخ: هزینه تحصیلات متوسط ​​1400 یورو در سال

2- هزینه های زندگی در سوئیس

هزینه های زندگی در سراسر سوئیس گران است و مدیریت هزینه های ماهانه بدون ایجاد مصالحه می تواند یک چالش جدی در سوئیس باشد. به طور متوسط بودجه حدود 1300 تا 1800 یورو در ماه را برای پرداخت هزینه های مسکن، غذا، حمل و نقل، هزینه تحصیل، تسهیلات و چند فعالیت تفریحی باید برنامه ریزی کرد. با این حال، ژنو و زوریخ گران ترین شهرهای هستند که نیاز به بودجه بیش از 1700 یورو در ماه دارند.

در اینجا متوسط هزینه هایی که در برخی از شهرهای سوئیس صرف می کنید بیان شده است

  • ژنو: حدود 1،650-2،500 یورو در ماه
  • زوریخ: بین 1650 و 2200 یورو در ماه
  • برن: حدود 1600 یورو در ماه
  • بازل: بین 1400 تا 2000 یورو در ماه
    با استفاده از لینک زیر می توان ریز جزئیات هزینه های زندیگ در سوئیس را مشاهده نمود:
  •  https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Switzerland

3- گزینه های اقامت و هزینه ها در سوئیس

از مجموع هزینه های ماهانه دانشجویان اتحادیه اروپا، آنها معمولا برای محل اقامت، 33 درصد، 7 درصد در هزینه حمل و نقل و حدود 8 درصد در هزینه های تحصیل را پرداخت می کنند. نرخ اقامت در سوئیس بالاتر از محدوده بین المللی 300 یورو در ماه است، زیرا میانگین هر گزینه مسکن حدود 600 یورو در ماه است. حدود 8 درصد دانشجویان بین المللی در سوئیس در سالن های اقامت دانشجویی زندگی می کنند. در این بین حدود 68 درصد از دانشجویان از اقامت خود در سوئیس بسیار راضی هستند. به عنوان میانگین رضایت دانشجویان در اروپا 60٪ است، این به این معنی است که گزینه های مسکن و امکانات در سوئیس بسیار خوب است.

مقاله مفید: واریز پول به حساب خارجی

رایج ترین انتخاب مسکن در میان دانشجویان بین المللی سوئیس

  • سالن های دانشجویی محل اقامت : بین 450 و 800 یورو در ماه.
  • اجاره آپارتمان و به اشتراک گذاشتن: قیمت متوسط ​​بین 700 تا 1000 یورو در ماه برای آپارتمان یک خوابه است.

4-  هزینه های خوراک در سوئیس

اکثر دانش آموزان تصمیم می گیرند که مواد غذایی خود را از سوپرمارکت ها بخرند و فقط یک بار در یک زمان غذا بخورند. صورت حساب های مواد غذایی از سوپرمارکت حدود 300 یورو در ماه خواهد بود، اما می تواند بالاتر برود. اگر پس از ساعت 5 بعد از ظهر، خرید خود را انجام دهید، بسیاری از فروشگاه ها تخفیف های 25-50٪ برای موارد فاسدشدنی را ارئه می دهند.

رستوران های ارزان قیمت در سوئیس غذاهای آماده را با قیمت های بین 11 تا 21 یورو برای هر نفر سرو می کنند. رستوران هایی که غذای بین المللی دارند، می توانند قیمت های پایین تر داشته باشند. علاوه براین اگر یک وعده غذایی در سالن غذاخوری دانشگاه یا یا در میهمانی ها و یا رستوران هایی که در فروشگاه های بزرگ هستند (مانند: Migros، Coop یا Manor) داشته باشید، فقط 8 تا 10 یورو پرداخت خواهیدکرد.

5- هزینه ی حمل و نقل و غیره

بسیاری از دانشجویان (حدود 11٪) پیاده روی در سوئیس را انتخاب می کنند، 10٪ از دوچرخه استفاده می کنند و 10٪ دیگر از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. یک کارت گذر ماهانه در حمل و نقل عمومی حدود 60 یورو است. در شهرهای بزرگ سوئیس مانند زوریخ، بازل، برن، ژنو، لوزان و نوشلات، هر بلیط حمل و نقل عمومی در قطارها، تراموا، اتوبوس ها و حتی کشتی ها معتبر است.

پیشنهاد مطالعه: مکاتبه با اساتید

هزینه های اضافی برای دانشجویان

  • بیمه درمانی ماهانه: بین 250 تا 330 یورو.
  • کتاب و لوازم: 100 یورو در ماه.
  • با کارت شناسایی دانشجویان، بلیط های موزه فقط 6 تا 7 یورو هزینه دارند.

6- گزینه های تحصیلی برای دانشجویان در سوئیس (بورسیه)

در سوئیس، دانشجویان بین المللی می توانند بورس تحصیلی ارائه شده توسط دولت سوئیس، بر اساس مشارکت های تاسیس شده با چندین کشور اخذ کنند. اکثر این کمک های مالی به دانشجویان و محققان تحصیلات تکمیلی اعطا می شود.ابتدا متقاضی باید با تماس با سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود چک کندکه آیا شما حق دریافت کمک تحصیلی دارید. بورس تحصیلی دیگر توسط برخی از دانشگاه های سوئیس ارائه می شود؛

شما می توانید از کمک های مالی از 9،200 یورو به 13،700 یورو بهره مند شوید، فقط برای یک سال در دسترس است، با امکان گسترش، اگر شما در پایان ترم اول خود را از تحصیلات موفق باشید. در برخی از دانشگاه ها، می توانید درخواست وام بدون بهره را تا 11000 یورو در سال درخواست کنید که تا 40 درصد هزینه ها و هزینه های زندگی را پوشش می دهد. در Zurich، شما همچنین می توانید صندوق همبستگی برای دانشجویان خارجی را انتخاب کنید مبلغ صندوق می تواند به حداکثر 520 یورو در ماه، تا ده ترم باشد.

حتما بخوانید: مهاجرت تحصیلی

فاندیاب | اسکالرشیب | گروه تلگرام اپلای | تحصیل در روسیه 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *