0

تحصیل در اسپانیا

رای دهید

انتخاب اسپانیا برای تحصیل

اپلای اسپانیا | اسپانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که دارای دانشگاه ها و مراکز مهم آموزشی در سطح اروپا و دنیاست. اسپانیا در سال های اخیر در بسیاری از رشته ها و زیر گروه علوم پزشکی و همچنین در رشته های اقتصاد و مدیریت زبانزد بوده است . دانشگاههای این کشور همچنین شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا به زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی فراهم نموده است، و این فرصتی ویژه به متقاضیان ادامه تحصیل در اروپا ارائه میدهد.

همچنین وزارت علوم ایران نیز در جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تائید خود بیش از ۳۰ دانشگاه دولتی و خصوصی این کشور را مورد تایید قرار داده است. متقاضیانی که مدرک کارشناسی یا ارشد خود را از دانشگاه هایی که مورد تائید وزارت علوم یا دانشگاه آزاد میباشند میتوانند جهت مقاطع بالاتر از دانشگاه های معتبر اسپانیا اقدام نمایند.

پیشنهاد مطالعه: معرفی دانشگاه بارسلونا

تحصیل در مقطع کارشناسی اسپانیا:

نظام آموزشی کشور اسپانیا بدین صورت می باشد که در مقطع لیسانس دروس به زبان اسپانیایی ارائه شده است تا تمامی رشته های ارائه شده به بان اسپانیایی می باشند. دانشگاه های کشور اسپانیا در زمره دانشگاه های برتر دنیا نمی باشند. مقطع کارشناسی در کشور اسپانیا ۴ ساله است افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم را داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند .

همچنین این نکته حائز اهمیت است که دوره ۴ ساله لیسانس به زبان اسپانیای تدریس می شود. که بهتر است در ایران این مدرک را کسب کرده و بعد به کشور اسپانیا مهاجرت تحصیلی کند زیرا گذراندن دوره ی کالج زبان اسپانیای در کشور اسپانیا دوره ای است که سفارت را متقاعد و راضی به دادن ویزا به متقاضی نمی کند و حتماَ باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را برای رفتن به سفارت ارائه دهید .

تحصیل در اسپانیا

اجازه ی کار دانشجویی با تحصیل در اسپانیا

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور اسپانیا مجوز کار در محدوده ای ۱۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

تحصیل در مقطع ارشد در اسپانیا

دانشجویان با سپری کردن مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا شانس خود را جهت اخد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش می دهند. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا دو ساله است .با توجه به این نکته که دانشگاه های کشور اسپانیا از جمله دانشگاه های برتر دنیا به حساب نمی آیند لذا مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل نمی باشد.

زبان تدریس و تحصیل در اسپانیا

دروس دانشگاهی کشور اسپانیا به دو صورت اسپانیایی و انگلیسی تدریس میشوند. متقاضیان به اخذ پذیرش تحصیلی به زبان اسپانیای ، می بایست مدارک دال بر تسلط به این زبان را قبل از ورود به دانشگاه کسب نمایند. گفتنی است کشور اسپانیا مجوز یادگیری زبان اسپانیایی را در کشور اسپانیا به دانشجویان اعطا نمی نماید.

اجازه ی کار دانشجویی برای تحصیل در اسپانیا

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور اسپانیا مجوز کار در محدوده ای ۲۰ ساعته به صورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا

این دوره ی تحصیلی شامل ۵ سال می باشد که آن به دو دوره ی ۲ ساله که سپری کردن دروس تخصصی و یک دوره ۳ ساله که پایان نامه پژوهشی در مورد یک موضوع خاص و دفاع از آن می باشد تشکیل شده است. کشور اسپانیا همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل ، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره ی دکتری در این کشور در این کشور فراهم آورده است. بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور اسپانیا به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه ی دانشگاه را شخصا پرداخت می کند،صورت می پذیرد .

تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاه های کشور اسپانیا می باشد، مانند اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد کشور اسپانیا می باشد ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکتری به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم.

با توجه به این نکته که کشور اسپانیا برای افرادی که در مقطع دکتری در این کشور مشغول به تحصیل هستند،حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مدنظر قرار می دهند ، لذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکتری در کشور اسپانیا در پیش دارند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دوره دکتری اسپانیا

در جهت اخذ بورسیه ی تحصیل مقطع دکترا در کشور اسپانیا فرد متقاضی می بایست مدارک زیر را داشته باشد:

1 – در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
2 – اخذ مدرک دال بر تسلط کافی و زبان انگلیسی ، حداقل آیلتس ۶٫۵
3 – پیدا کردن استاد راهنمایی برای حمایت از تز دکتری متقاضی

4 – داشتن انتشارت علمی از قبیل کتاب و مقاله.

اجازه ی کار دانشجویی برای تحصیل در اسپانیا

دانشجویان مقطع دکتری کشور اسپانیا مجوز کار در محدوده ای ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .

هزینه های زندگی برای تحصیل در اسپانیا

دولت اسپانیا با توجه به این که به دانشجویان در هفته اجازه کار ۱۰ تا ۲۰ ساعت را داده است . آنها می توانند بابت هر ساعت کار بین ۸ تا ۱۰ یورو را کسب کرده قسمتی از مخارج زندگی خود را پرداخت نمایند. هزینه زندگی در اسپانیا حداقل ۵۰۰ یورو در ماه می باشد که بیشترین هزینه را مسکن در بردارد. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در کشور اسپانیا را داشته باشد قبل از رفتن به اسپانیا و برای رفتن به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در اسپانیا است.

کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور اسپانیا مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان اسپانیایی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی راپیداکنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند ولی با توجه به اوضاع اقتصادی نابسامان کشور اسپانیا شرایط پیدا کردن کار در این کشور بسیار دشوار می باشد. این نکته را نیز باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور اسپانیا بسیار دشوار است و طولانی و افراد می بایستی مدت زمان زیادی را در کشور اسپانیا کار کنند تا طول دوره را سپری کرده و اقامت دائم را اخذ کنند و پس از اخذ اقامت دائم پروسه گرفتن پاس اسپانیایی را بگذرانند.

هزینه های تحصیلی در اسپانیا

  • هزینه ی تحصیل در اسپانیا شهریه دوره های ارشد در اسپانیا بین ۲ تا ۴ هزار یورو در سال میباشد و زبان تدریس در این مقطع ، انگلیسی یا اسپانیائی یا انگلیسی – اسپانیائی  میباشد .
  •  شهریه دوره دکتری در اسپانیا تقریبا رایگان میباشد و حداکثر سالیانه حدود ۷۰۰ یورو است و زبان تدریس در اغلب دانشگاه های این کشور در این مقطع به زبان انگلیسی میباشد .
  •  متقاضیانی که نمره زبان اسپانیایی یا انگلیسی را نتوانند ارائه دهند معمولا یک ترم به عنوان پیش نیاز باید زبان اسپانیائی را در دانشگاه با شهریه حدود ۲۰۰۰ یورو بگذرانند .
  •  هزینه یک سال زندگی دانشجوئی در شهرهای اسپانیا حدودا بین ۶۵۰۰ تا ۸۵۰۰ یورو میباشد که این هزینه از دیگر کشورهای اروپای غربی کمتر میباشد .

به طور کلی تحصیلات کارشناسی در هر سال تحصیلی و در هر دوره ای بین 680 تا 1280 یورو است. مبلغی که شما برای شرکت در دانشگاه هزینه می کنید یک مبلغ ثابت است که توسط انجمن مستقل تعیین شده است، هرچند دولت مرکزی می تواند مقدار هزینه های تحصیلات مدارس را در منطقه خود تنظیم کند.

هزینه تحصیل در یک دانشگاه خصوصی اسپانیا برای کسب مدرک کارشناسی بین 5،500 تا 18،000 یورو در هر سال تحصیلی متغیر است. برای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری، هزینه های دانشگاه در موسسات دولتی نیز دولتی تنظیم می شود و بین 22 تا 36 یورو در هر اعتبار متغیر است.

علاوه بر هزینه های واقعی تحصیلی که برای تحصیل در دانشگاه یا کالج اسپانیا هزینه می کنید، هزینه های اضافی  که شما نیز باید در نظر داشته باشید، وجود دارد. در اینجا یک نگاهی به این هزینه ها خواهیم داشت:

هزینه کتاب ها و لوازم در اسپانیا

هزینه های کتاب و تامین اقلام مورد نیاز نیز باید در نظر گرفته شود که برای این اقلام هزینه نیز متفاوت خواهد بود، اما هزینه های متوسط ​​خرید این اقلام در حدود 900 یورو در سال است.

هزینه درخواست برای پذیرش اسپانیا

تقریبا تمام کالج ها و دانشگاه ها در اسپانیا هزینه های درخواست برای پذیرش خود را دارند. این هزینه ها متفاوت هستند، اما معمولا کمتر از 50 دلار می باشند. اطمینان حاصل کنید که در هنگام تکمیل درخواست خود این هزینه را دریافت کنید.

 

کتابچه راهنمای دانشجویان در شهر بارسلونا:

BCN_Student_Handbook_2015_2016

کتابچه راهنمای دانشجویان در شهر سویل:

SVQ Handbook 2018

کتابچه راهنمای دانشجویان در شهر آلیکانته:

ALC_Student_Handbook_2015_2016

 

دوره های موجود در اسپانیا و کشورهای اسپانیایی زبان

Location: All Locations
* Dates in italics are tentative and subject to change.
** Application Deadline has passed. Please contact us to start an application to these programs.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *