0

مدارس تابستانه اروپا و مزایای آن

5/5 - (1 امتیاز)

طی تعطیلات تابستان دانشگاه ها و پژوهشگاه ها بسته نیستند بلکه فعالیت های پژوهشی و امور اداری به طور فعال در حال انجام است. برخلاف این موضوع همیشه بین دانشجویان باب بوده است که در تعطیلات تابستانی که تنها بخش آموزش ترمی دانشگاه تقریبا غیرفعال است، به مدارس تابستانی بین المللی بروند و تجریه جدید و محیط کارآموزی نو را تجربه کنند.

برخی از این دانش آموزان یا دانشجویان برای ارتقای مهارت های زبان انگلیسی خود وارد این مدارس تابستانی می شوند و برخی برای یادگیری علایق خود و برخی برای تجربه حیطه های علمی جدید و کشف علایق جدید در این مدارس ثبت نام می کنند. اکثر دانشگاه ها امروزه مدارس تابستانی گوناگونی را برگزار می کنند و شما می توانید با شرکت در این مدارس دید خود از فعالیت ها علمی و پژوهشی را گسترش دهید و برای پیشرفت در آینده کاری خود، مناسبترین مسیر را متناسب با علایق و توانایی های خود انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: قوانین جدید برای ورود به اروپا

مدرسه تابستانی چیست؟

مدرسه تابستانی

مدرسه تابستانی شیوه ای نوین از آموزش است که دانشگاه ها و مدارس در طی تعطیلات تابستانی یک سری مباحث آموزشی مرتبط با مهارت­ها علمی و کاربردی را به شکل فشرده در بازه های یک تا هشت هفته برای دانشجویان و دانش آموزان برگزار می کنند. فراگیران با شرکت در این دوره های فشرده نه تنها دید بهتری از فعالیت های پژوهشی مختلف و سبک و مهارت های زندگی فرا می گیرند بلکه با شرکت در فعالیت های فوق برنامه متعدد، یک تجربه به یادماندنی برای خود می آفرینند و همچنین با فرهنگ ها و ملیت های مختلف طی صحبت و دوستی با سایر فراگیران بین المللی آشنا می شوند.

این دوره ها می تواند باعث تقویت آموزش های باشد که پیشتر در دانشگاه یا مدارس فراگرفته شدند و یا نه مباحث جدیدی باشد که در رشته انتخابی شما آموزش داده نمی شود. تاکنون بیش از 100 سرفصل آموزشی برای مدارس تابستانی سراسر دنیا تعریف شده است. هر چند در ایران این مدارس تابستانی به تازگی برای دانشجویان ارائه می شود ولی شرکت در مدارس تابستانی بین المللی می تواند فرصت مناسب برای تقویت رزومه و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر بین المللی باشد. لازم به ذکر است که این مدارس تابستانی نباید با دوره های آموزشی که از قدیم برای افرادی که برخی دروس راه افتاده اند و مجبور به گذراندن دوباره آن در طول تابستان هستند، اشتباه گرفته شود.

مدرسه تابستانه

بهترین مدارس تابستانی که توسط دانشگاه ها ارائه شده

برخی از بهترین مدارس تابستانی که توسط دانشگاه های پیشرو و بین المللی ارائه می شود در زیر آورده شده است.

1-  مدرسه تابستانه تیمزولی انگلیس با بیش از 45 سال پیشینه آموزشی در حال برگزاری بهترین دوره­ها با کیفیتی عالی در انگلستان است. این مدرسه تابستانی تنها با معتبرترین مدارس شبانه روزی در سطح انگلستان همکاری می­کند. این مدارس دارای چند صد سال پیشینه آموزشی هستند و از به روز ترین امکانات و روش­های آموزشی بهره می برند. تمامی دوره ها با تمرکز بر فعالیت های دانشگاهی ارائه می شوند و دانش آموزان ملزم به شرکت در آزمون انتهای دوره برای دریافت گواهی پایان دوره هستند.

لینک ثبت نام 2019 (نماینده ایران)

2-  مدرسه تابستانی IE که برای ارائه مهارت های نرم و ارتباطی همانند مدیریت، برند سازی، ارتباطات و تفکر انتقادی توسط بهترین استادان دانشگاه های سطح اسپانیا برگزار می شود. لینک این مدرسه تابستانی در زیر آورده شده است.

لینک ثبت نام:

https://www.ie.edu/summer-school/graduate-summer-school/program/

3- دانشگاه امپریال کالج لندن برگزار کننده مدارس تابستانی متعدد برای دانش آموزان زیر 18 سال، دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. این مدرسه شانس زندگی و آشنایی با یک از موثرترین فرهنگ های جهان را به فراگیران می دهد. لینک ثبت نام این مدارس تابستانی در زیر آمده است.

لینک ثبت نام:

https://www.imperial.ac.uk/study/ug/visit/summer-schools/

 

4- دانشگاه روزکیلد دانمارک یکی دیگر از دانشگاه های پیشرو در برگزاری مدارس تابستانی بین المللی است که دوره های متعددی را توسط استادان مطرح از دانشگاه های دانمارک برگزار می کند. این مدارس تابستانی حتی برای دانشجویان دکتری و پسا دکتری نیز تعریف شده است.

لینک ثبت نام:

https://ruc.dk/en/

برای آشنایی با سایر مدارس تابستانی در سطح جهان می توانید از پورتال دوره های آموزشی کوتاه در زیر استفاده کنید.

https://www.shortcoursesportal.com/

مدارس تابستانهمزایای مدرسه تابستانه

اگر شما به فکر افزایش اقتدار شخصیتی، آینده شغلی عالی، حرفه شغلی متناسب با روحیه خودتان و یا ارتقای روابط اجتماعی خود هستید، شرکت در یک مدرسه تابستانی یک فرصت بی نظیر برای دستیابی به این اهداف است. در ادامه به 12 مزیت شرکت در مدارس تابستانی پرداخته شده است.

مزایای مدارس تابستانه اروپا | مدارس تابستانه اروپا و مزایای آن | شرکت در مدرسه تابستانی

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

  1. افزایش اعتماد به نفس

اتمام درست یک مدرسه تابستانی نشان دهنده این است که شما فردی مستقل و متکی بر استعداد های خود هستید. شواهد حاکی از این است که افراد با خانواده های سطح پایین معمولا در دانشگاه های برتر بین المللی حضور می یابند که این به دلیل کاهش وابستگی این افراد به غیر در طول دوران کودکی و نوجوانی است. این تجربه کوتاه مدت از به دست گرفتن مشکلات شخصی باعث تاثیر گذاشتن بر زندگی این افراد می شود تا رویاهای بزرگ را تجسم و برای دستیابی به آن تلاش کنند. این مدارس تابستانی همچنین باعث می شود به پتانسیل واقعی خود پی ببرید و اینکه تردید در استعدادهایتان را کنار بگذارید و بدانید که با استفاده از تجربیات افراد راهنما و موفق می توانید به بزرگترین رویاهای خود دست یابید.

  1. افزایش مهارت های زبانی

این مدارس تابستانی فرصت های یادگیری فراوانی برای ارتقای مهارت های زبانی شما فراهم می آورد. شما می توانید یک کلاس آموزشی زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری را انتخاب کنید و مهارت های شنوایی و گفتاری خود را تا حد زیادی ارتقا دهید که این به دلیل قرارگرفتن در فضای واقعی است. هر چند حضور در کلاس های آموزشی زبان می تواند کمک موثری باشد ولی قرار گرفتن در یک محیط با فراگیران بین الملل فرصت استثنائی برای روبرو شدن با محاوره های ارتباطی روزمره است. همچنین برخی از این مدارس تابستانی دوره های آموزشی تکمیلی پس از گذراندن مدرسه تابستانی دارند که این مزیت باعث می شود شما بدون نیاز به تعیین سطح به آموزش زبان انگلیسی ادامه دهید.

  1. نیاز به آموزش های خاص

ممکن است دانشگاه شما دوره های آموزشی مطلوب یا مدالنظر شما را برگزار نکند و یا این دوره ها در رشته تحصیلی شما گنجانده نشده باشد. شما می توانید با شرکت در مدارس تابستانی که این دوره ها را آموزش می دهند به کسب اطلاعات بپردازید. در واقع تنوع مدارس تابستانی امروزه آن قدر زیاد است که عطش شما به یادگیری هر علم و فنی را برطرف می کند.

  1. ارتقای رزومه برای پذیرش در دانشگاه مطلوبتان

شما می توانید با شرکت در یک مدرسه تابستانی تصمیم بهتری برای آینده آکادمیک خود بگیرید. همچنین یادگیری مطالبی که در رشته مورد علاقه شما تدریس می شود باعث قوی تر شدن رزومه شما و افزایش شانس پذیرش شما توسط کمیته پذیرش است. در واقع این نکته که شما به مطالب رشته ای که برایش اپلای کردید علاقه داشته باشید یک شرط مهم برای موفقیت در آن رشته است. اثبات این علاقه و شایستگی با اتمام موفق یک مدرسه تابستانی برای کمیته پذیرش انجام می شود. این همچنین نشان از تعهد شما به درخش در این رشته دارد.

  1. درک خودآموزی

دانش آموزان و دانشجویان طی درس های ترمی بایستی حجم عظیمی از اطلاعات را فراگیرند تا بتوانند با موفقیت آزمون ها را پشت سر بگذارند. چرا که معلمان و یا استادان تنها مباحث هدف را آموزش می دهند و از یک سری مباحث که به نوعی سلیغه ای است آزمون می گیرند و دانش آموزان را ترغیب به یادگیری پتانسیل خودآموزی و خلاقیت نمی کنند. مدارس تابستانی این نیاز به توسعه مهارت های شخصی و ترغیب حس کنجکاوی، خلاقیت و اتکا به خود را تقویت می کنند.

  1. آموزش در یک شهر بین المللی مشهور

اکثر مدارس تابستانی در شهرهای بزرگ دنیا برگزار می شود و این باعث می شود شما با فرهنگ ها و ملیت های مختلف آشنا شوید. بسیاری از این مدارس در کلان شهرهایی همانند پاریس، لندن، روتردام، مادرید، شانگ های و تهران برگزار می شود. حضور در این مدارس تابستانی همچنین فرصتی برای بازدید از موزه ها، گالری های بی نظیر، غذاهای لذیذ و نورپردازی های ویژه در شب مربوط به هر شهر لذت ببرید.

  1. افزایش معدل

یکی از دلایل اصلی بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان از شرکت در مدارس تابستانی این است که نمره عالی از امتحان های ترمی خود دریافت کنند. مطالعه مازاد بر آموزش ها و یادگیری که در طول ترم تحصیلی دارید بدون شک سبب تقویت یادگیری شما می شود و نتیجه آن عملکرد بهتر در امتحان ها است. روش های یادگیری خلاقانه و موثر که در مدارس تابستانی آموزش داده می شود کمکی است برای اینکه بهتر بتوانید مباحث درسی را یاد بگیرید و یا رویکرد درست در حل هر مساله اتخاذ کنید.

  1. رزومه خود را عالی کنید

انتخاب یک مدرسه تابستانی به عنوان فعالیت فوق برنامه دلیلی واضحی است بر تعهد شما به یادگیری و کسب مهارت ها علمی و کاربردی برای اینکه به رویاهای بسیار بزرگ دست یابید. این خود دلیلی است بر این واقعیت که شما می توانید در هر پروژه به نحو احسن بدرخشید چرا که هر چالش علمی را تمرینی برای چالش های آتی می دانید. ذکر این گونه فعالیت ها در رزومه خود باعث می شود دیگران به رزومه شما علاقه مند شوند و شما را متفاوت با سایر متقاضیان برای یک فرصت تحصیلی و یا کاری ببینند.

  1. مدرسه تابستانهجو یادگیری فشرده و یکپارچه

مدرسه تابستانی در یک محیط آکادمیک متمرکز با زمان های آموزش کوتاه و با جمعیت کم ارائه می شود. به همین دلیل استادان اهداف آموزش را به طور دقیق بیان می کنند. شما خودتان را غرق در یک موضوع می کنید و یک درک عمیق از مبحث ارائه شده بدست می آورید. همچنین بحث و تبادل نظر بیشتر استاد با فراگیران باعث می شود شما جزئیات بیشتر را از استاد بخواهید و مباحثه موثر تری داشته باشید. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که طرح یک سوال ذهنی و جویای پاسخ بودن بسیار بهتر از این است که مباحثی بدون اینکه برای شما سوال شود به شما آموزش داده شود.

  1. یافتن دوستان جدید

جو بسیار مرتبط و خوشاید مدارس تابستانی یک موقعیت عالی برای شما در پیدا کردن دوستان جدید فراهم می کند. در واقع چون این دوره های آموزشی روی محور خاصی می چرخند لذا افرادی شرکت کننده دارای علایق یکسان هستند و خیلی بهتر با یکدیگر صمیمی می شوند. این دوستی ها بسیار با دوام هستند و با شرکت در رویدادهای متعدد بیشتر نیز می شود. علاوه بر این نیاز به انجام کارهای گروهی متعددی که در این مدارس تابستانی انجام می شود شما را هر چه بیشتر و بیشتر به هم نزدیک می کند.

  1. الهام گرفتن برای کارهای نو

اگر چه بسیاری از فراگیران این مدارس تابستانی را با هدف یادگیری یک حرفه خاص شرکت می کنند ولی افرادی هستند که به دنبال آشنایی با مباحث جدید طی تعطیلات طولانی تابستان هستند به این امید که بتوانند از مباحث آموزشی برای کارهای جدید الهام بگیرند. یک ایده نو برای انتخاب یک مسیر دوست داشنتی در زندگی می تواند با شرکت در این مدارس تابستانی بدست آید.

  1. سرگرمی های بسیار

علاوه بر این که مدارس تابستانی روی آموزش مهارت های زبانی، علمی و کاربردی تاکید دارد ولی این دوره ها به گونه ای تدوین شده اند که شما بتوانید از تعطیلات تابستانی نهایت لذت را ببرید. انواع برنامه های فوق برنامه در این مدارس تابستانی بین المللی شبانه روزی تدارک دیده شده است و شما در حین یادگیری یک جو دوست داشتی و سرشار از سرگرمی را تجربه می کنید.

بیشتر بدانید: مزایای شرکت در مدرسه تابستانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *