0

تحصیل در هلند | شرایط تحصیل و زندگی در هلند

5/5 - (1 امتیاز)

شرایط تحصیل و زندگی در هلند

کشور هلند کشوری کوچک در شمال غربی اروپا است و عضو شنگن می باشد. هلند کشوری توسعه یافته و جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا می باشد و واحد پول آن یورو می باشد. از مهم‌ترین شهرهای دانشجویی این کشور می‌توان به آمستردام، روتردام، خرونینگن، اوترخت، لایدن اشاره داشت.

در هلند تعداد مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی بیش از ۱۶۰ مورد می باشد که این باعث شده است تا امکان تحصیل برای رشته های متنوع در کلیه مقاطع تحصیلی در بهترین دانشگاه های این کشور فراهم شود. علاوه بر این زبان تحصیل در هلند به دو زبان انگلیسی و آلمانی می باشد. از نظر امنیتی، کشور هلند یکی از امن ترین کشورهای جهان است و به عنوان دهمین کشور شاد جهان شناخته شده است.

کشور هلند با توجه به کیفیت بالای آموزشی و شرایط مطلوب زندگی یکی از گزینه های بسیار مناسب تحصیلی برای انگلیسی زبان ها می باشد. در هلند بیش از 2000 دوره آموزشی به زبان انگلیسی برای انگلیسی زبان ها ارائه می شود. یکی دیگر از مزیت های تحصیل در هلند این است که بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، دانشجویان انگلیسی زبان به راحتی می توانند در محیط شهری نیز با مردم ارتباط برقرار کنند.

یعنی 95% از مردم آن می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند به طوری که در طول اقامت تحصیلی، افراد به راحتی با مردم این کشور سازگار می شوند. یکی دیگر از مزیت های کشور هلند این است که احترام به نظرات و اعتقادات هر فرد در این کشور یک فضیلت ملی است که به ساخت یک جامعه متنوع قدرت بخشده است.

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای کانادا | تحصیل در کاناداویزا استارتاپ کانادا | انواع بورسیه تحصیلی آلمان | اپلای | اسکولارشیپ

تحصیل به زبان انگلیسی

کشور هلند جزء نخستین کشور غیر انگلیسی زبان بود که دوره های آموزش انگلیسی را به دانشجویان خارجی ارائه داده است و دانشجویان بین المللی می توانند برنامه ها تحصیلی دلخواهشان را به زبان هلندی یا انگلیسی پشت سر بگذرانند، که این امر باعث شده تا گزینه ای عالی برای تحصیل در خارج از کشور باشد. تحصیل در تمامی مقاطع دانشگاهی در هلند به زبان انگلیسی کاملا امکان پذیر است. حداقل  نمره مورد نیاز در آزمون های زبان بین اللملی زبان برای دانشگاه های هلند  IELTS با نرمه 6 و یا TOEFL  با نمره 80 می باشد.

شرایط تحصیل در هلند در مقاطع علمی مختلف

تحصیل مقطع کارشناسی  در هلند

در کشور هلند متقاضیان می توانند در دانشگاه های علوم کاربردی در مقطع کارشناسی در طیف وسیعی از رشته ها نظیر اقتصاد، مراقبت های بهداشتی، کشاورزی و … ثبت نام کنید و البته دوره های موسسات با یکدیگر متفاوت می باشد. در اکثر دوره های آموزشی در مقطع کارشناسی، متقاضیان باید در یک دوره یک ساله آمادگی شرکت کرده و پس از آن وارد دوره اصلی تحصیل خواهند شد.

همچنین مانند هر مقطع دیگری برای تحصیل در کشور هلند باید مدرک زبان انگلیسی برای نشان دادن سطح تسلط خود به زبان انگلیسی در اختیار داشته باشید. این سطح برای دوره کارشناسی در کشور هلند٬ معادل آیلتس 6 می باشد. البته در صورت داشتن آیلتس با نمره کمتر می توانید در دوره های پیش نیاز دانشگاه ها شرکت کنید ولی تمامی دانشگاه ها این دوره را ارئه نمی دهند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند ۳ تا ۴ سال می باشد و متقاضیان باید برای اخذ پذیرش کارشناسی و تحصیل به زبان آلمانی مدرکB1  یا  B2 زبان آلمانی را داشته باشند. شهریه دانشگاه های برتر هلند در مقطع کارشناسی سالانه حدود ۷۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورو است. همچنین دانشجویان در مقطع کارشناسی اجازه کار ۱۰ ساعت در هفته را دارند.

تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد

برنامه های کارشناسی ارشد در کشور حداقل یک سال است معادل 60 واحد می باشد، اما بسیاری از این برنامه ها طولانی تر از این مقدار هستند. برنامه های تحصیلی در علوم پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی در کل 3 سال به طول خواهد انجامید. مانند هر مقطع دیگری برای تحصیل در کشور هلند باید  مدرک زبان انگلیسی برای نشان دادن سطح زبان خود داشته باشید. این سطح برای دوره کارشناسی ارشد در کشور هلند٬ معادل آیلتس 6.5 می باشد.

به طور کلی تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد ۱ تا ۲ سال می باشد و متقاضیان باید برای اخذ پذیرش در کارشناسی ارشد و تحصیل به زبان آلمانی، مدرک B2  زبان آلمانی را باید داشته باشند. شهریه دانشگاه های برتر هلند در مقطع کارشناسی ارشد سالانه حدود ۱۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو است. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته را دارند.

زندگی و تحصیل در اتریش | ادامه تحصیل در کشور ایتالیا | ترجمه رسمی مدارک تحصیلی | پسا دکتری | مراحل اپلای

تحصیل در مقطع دکترای هلند

در کشور هلند به دو روش می توان موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شد. تحصیل دکتری در کشور هلند در مدارس تحقیقاتی و یا مدارس عادی امکان پذیر است. مدارس تحقیقاتی در حقیقت مراکزی هستند که بر اساس توافقات انجام شده میان چند دانشگاه یا موسسه افتتاح شده اند.

مدارس عادی اما همان کلاس های درس متداول هستند که در محیط دانشگاه واقع شده اند. دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند در مقطع دکتری بایستی حداقل مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و مدرک زبان آیلتس حداقل ۶٫۵ را داشته باشند تا بتوانند در این مقطع در دانشگاه ها تحصیل داشته باشند.

تحصیل مقطع دکتری در هلند به مدت ۴ سال می باشد و متقاضیان باید برای اپلای دکتری و تحصیل به زبان آلمانی، مدرک  B2  زبان آلمانی را داشته باشند. در مورد هزینه های تحصیل باید گفت که هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. در برخی از دانشگاه ها کل هزینه دکتری به عنوان بخشی از پروژه های تحقیقاتی توسط دولت هلند تأمین می شود، و در برخی دیگر بخشی از آن توسط دانشگاه پرداخت می شود.

تحصیل در هلند در رشته پزشکی

دوره های پزشکی در هلند متفاوت از سیستم آموزش پزشکی در انگلستان است. با اینکه ارزش مدرک پزشکی در هلند معادل مدرک پزشکی در انگلستان است. همین تفاوت ها میان آموزش پزشکی در کشور انگلستان و هلند سبب شده است تا انتقال دانشجوی پزشکی در 2 کشور به طور کامل متفاوت باشد.

دوره های آموزش پزشکی

دوره های آموزش پزشکی در هلند به 3 دسته کلی تقسیم میشوند:

  • کارشناسی در پزشکی به مدت 3 سال
  • کارشناسی ارشد در پزشکی به مدت 3 سال

رشته فناوری پزشکی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود اما برای شخصی که تمایل به تحصیل در هلند در مقطع پزشکی به عنوان دکتر را دارد فقط زبان هلندی در دانشگاه تدریس می شود .

  • آموزش به مدت 1 سال:

این دوره فقط برای کار در بیمارستان های هلند می باشد و باید برای ارتباط با بیماران به زبان هلندی تسلط کافی داشته باشند.

دانشجویان متقاضی تحصیل دکترای تخصصی در هلند به عنوان کارکنان دانشگاهی در کارهای تحقیقاتی شرکت داشته و حقوق دریافت می کنند و از پرداخت شهریه معاف هستند. همچنین اجازه کار ۳۰ ساعت در هفته را دارند. کشور هلند برای دانشجویانی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند و دارای بورسیه تحصیلی می باشند، حقوق ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را در نظر می گیرد.

محاسبه تعداد واحد گذرانده شده برای اپلای | چگونه برای دانشگاه خارجی پذیرش بگیریم؟ | معرفی سایت یافتن پوزیشن‌ دکتری

بورسیه های تحصیلی در هلند

کشور هلند همانند کشور انگلستان و آلمان  از مقاصد پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رایگان و با کیفیت در اروپا هستند می باشد. بورسیه های تحصیلی بسیاری در هلند وجود دارد که توسط کالج ها و دانشگاه های این کشور ارائه می شود و همچنین بورسیه های تحصیلی اعطایی توسط دولت هلند و موسسات نیز وجود دارد.

بورسیه های  تحصیلی ارائه شده در هلند برای دانشجویان بین المللی خارج از منطقه اقتصادی اروپا برای مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد، کمک هزینه ای تحصیلی در حدود 5000 یورو می باشد که در اولین سال تحصیلی خود دریافت می کنند. علاوه بر این دانشگاه های هلند از طریق برنامه بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus کمک هزینه های بسیاری را ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی دزموند فورتس هلند

بورسیه تحصیلی دزموند فورتس هلند به افرادی تعلق می گیرد که در زمینه تحصیلی خود از تخصص بالایی برخوردار باشند. این بورسیه از سوی کمپانی FMO هلند برای افرادی که در این شرکت استخدام شده باشند در نظر گرفته شده است ولی برای سایر افراد متخصص نیز می توان اقدام به دریافت این بورسیه کرد .

بورسیه تحصیلی منا (MENA)

بورسیه تحصیلی منا (MENA)  در حدود 140 طرح بورسیه را به اتباع آفریقا و خاورمیانه که در زمینه تحصیل و کاری خود تخصص داشته باشند و یا اینکه دوره های حرفه ای را گذرانده باشند اعطا می شود و افراد میتوانند برای مهاجرت تحصیلی خوب کمک هزینه خوبی را دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی لیبرال هلند

بورسیه تحصیلی لیبرال هلند  ویژه دانشجویان کانادایی می باشد که قصد دارند تا ادامه واحد های درسی خود را در دانشگاه های هلند بگذرانند و یا اینکه بخواهند واحد های درسی خود را در این کشور تطبیق دهند. مدت زمان استفاده یا ارائه بورسیه لیبرال برای این دانشجویان ۳ ماه تا ۱ سال می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه فناوری Delft

بورسیه تحصیلی دانشگاه فناوری Delft برنامه های تحصیلی عالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بورس تحصیلی Justus & Louise van Effen  یکی از این برنامه هاست که دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد  را مورد حمایت خود قرار می دهد.این بورسیه به صورت فول فاند می باشد که همه هزینه های تحصیل و مستمری ماهانه جهت مخارج  زندگی را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آمستردام (AES)

بورسیه تحصیلی دانشگاه آمستردام (AES) به دانشجویان پرتلاش و نخبه ی خارج از اتحادیه اروپا که برای مقطع مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه آمستردام تحصیل می کنند ارائه می شود. AES، یک بورس 25،000 یورویی است که همه هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Twente 

بورسیه تحصیلی دانشگاه Twente  نیز به صورت کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان نخبه ی کشورهای عضو اتحادیه اروپا / EEA و کشورهای غیر از اتحادیه اروپا می باشد که جهت ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه Twente اپلای می کنند. مبلغ بورس تحصیلی از  6،000 – 25،000 یورو برای یک سال است.

بورسیه تحصیلی تحصیلی دانشگاه VU

بورسیه تحصیلی تحصیلی دانشگاه VU یک فرصت منحصر به فرد را  برای دانشجویان با پرتلاش خارج از اتحادیه اروپا برای  اتخاذ مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه VU ارائه می دهد. 15،000 یورو کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا پرداخت می کنند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Hague

بورسیه تحصیلی دانشگاه Hague نیز برای دانشجویان ممتاز بین المللی اسکالرشیپی ارائه می دهد که مایل به گذراندن دوره کارشناسی خود در این دانشگاه هستند. مبلغ این بورسیه  5000 یورو می باشد که  تقریبا دو سوم از تمام هزینه های تحصیلی سال اول دانشگاه را پوشش می دهد و فقط یک بار پرداخت می شود.

زمان و نحوه تماس با استادان برای گرفتن پذیرش | دانشگاه استنفورد | واریز پول به حساب خارجی | مهاجرت تحصیلی | هزینه تحصیل در روسیه

بورسیه تحصیلی دانشگاه ماستریخت (UM)

بورسیه تحصیلی دانشگاه ماستریخت (UM) نیز به دانشجویان با نخبه و پرتلاش خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داده می شود. بورسیه، هزینه های تحصیل، مخارج زندگی در هر ماه، بیمه و هزینه های ویزا را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Radboud

بورسیه تحصیلی دانشگاه Radboud، به تعدادی از دانشجویان منتخب کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می باشد که در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. کمک هزینه تحصیلی به صورت نقدی نمی باشد ولی قسمتی از شهریه را در برمی گیرد. علاوه بر این بورس تحصیلی Radboud، هزینه هایی مانند ویزا، مجوز اقامت، بیمه درمانی و بیمه مسئولیت را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه Utrecht

بورسیه تحصیلی دانشگاه Utrecht به دانشجویان ممتاز برای مقطع کارشناسی و یا مدرک کارشناسی ارشد در برخی از رشته های دانشگاه  ارائه می شود. مبلغ کمک هزینه 11.000 یورو برای هزینه های شهریه به اضافه هزینه های زندگی اعطا می شود.

بورسیه  صندوق Erik Bleumink

بورسیه  صندوق Erik Bleumink نیز معمولا برای یک 1 یا 2 سال مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه خرونینگن کمک هزینه هایی را ارائه می دهد. کمک هزینه تحصیلی مجموع هزینه های شهریه، مسافرت های بین المللی، اقامت، کتاب و بیمه درمانی را پوشش می دهد.

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند همانند سایر کشورها به سبک زندگی فرد بستگی دارد. ولی مجموعا هزینه زندگی در هلند را می توان بهصورت زیر دسته بندی کرد:

  • مسکن
  • خوراک
  • پوشاک
  • حمل و نقل
  • بیمه
  • مسکن

هزینه مسکن در هلند

تقریبا یک سوم هزینه زندگی در هلند به مسکن باید اختصاص داده شود و برای دانشجویان به طور متوسط بین 350 تا 800 یورو در سال متغیر است.  البته  استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی بسیار به صرفه تر خواهد بود  که چیزی در حدود450 یورو در سال خواهد شد که از این طریق می‌توان هزینه زندگی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. آن دسته از افرادی که در هلند اقامت دارند علاوه بر دریافت کمک هزینه‌هایی از طرف دولت،  می توانند از خانه‌های ارزان قیمت بنام سوشیال نیز استفاده کنند و بدین ترتیب هزینه زندگی در هلند برای این افراد بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

هزینه تغذیه در هلند

در هلند سوپرمارکت های مختلفی وجود دارد. در برخی از آنها اجناس با کیفیت و قیمت متوسط و در برخی نیز اجناس با قیمت و کیفیت بالاتر به فروش میرسد. برای کاهش هزینه زندگی در هلند، حراجی های این فروشگاه ها را از دست ندهید.

 

تحصیل رایگان یا هزینه کم در اروپا  | ثبت نام مدرسه تابستانی | مدارس تابستانه اروپا و مزایای آن | مدرسه تابستانی اروپا

هزینه حمل و نقل در هلند

هزینه زندگی در هلند علاوه بر مسکن و خوراک و پوشاک شامل هزینه حمل و نقل نیز میشود. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه می‌توانید هزینه زندگی در هلند را تا میزان قابل توجی کاهش دهید.

هزینه حمل و نقل در هلند

بیمه

بخشی از هزینه زندگی در هلند شامل هزینه بیمه خدمات درمانی میشود. بیمه خدمات درمانی اولیه در هلند اجباری است و  بطور میانگین 110 یورو در ماه باید برای آن بپردازید. لازم به ذکر است که بیمه فرزندان زیر 18 سال شما رایگان خواهد بود.

هزینه بیمه در هلند

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *