0

انواع بورسیه تحصیلی آلمان

رای دهید

انواع فاند تحصیلی آلمان

آلمان نه تنها یکی از ارزان ترین مقاصد مطالعه در اروپا است، بلکه کشوری دارای شهرتی بی نظیر بین المللی است. آلمان به طور روز افزونی از دانشگاه های معتبر در آخرین رده بندی QS برخوردار است و تعداد زیادی برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را به ویژه در سطح تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. در ادامه بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تمام سطوح که مایل به تحصیل در آلمان هستند، معرفی می شود. این بورسیه ها جدا از بورسیه هایی است که دانشگاه ها ارئه می دهند و در مطالب آتی بورسیه هایی که دانشگاه ها ارائه می دهند معرفی خواهیم کرد.

 بورسیه های تحصیلی دولتی برای تحصیل در آلمان:

1-بورسیه DAAD:

خدمات تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا در سطح تحصیلات مختلف در آلمان تحصیل کنند. برای دیدن پایگاه داده بورس تحصیلی DAAD ازلینک زیر می توان استفاده کرد.

https://www.daad.de/deutschland/stipendium/datenbank/en/21148-scholarship-database/?status=&origin=&subjectGrps=&daad=&q=&page=1&back=1

بیشتر مطالعه کنید: بورسیه DAAD آلمان

2- بورسیه اراسموس پلاس:

بزرگترین ارائه دهنده بورس تحصیلی برای تحصیل در اتحادیه اروپا می باشد. اراسموس + توسط کمیسیون اروپایی رهبری می شود و دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در اروپا حمایت می کنند. در هنگام شرکت در برنامه تعاملی برای تحصیل در اروپا، کمک هزینه هایی را مربوط به هزینه های زندگی فراهم می کند.

 http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/

پیشنهاد مطالعه: چگونه ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنیم؟

بورسیه های غیر دولتی برای تحصیل در آلمان:

1- بورسیه Einstein International Postdoctoral Fellowship:

این کمک هزینه تحصیلی توسط بنیاد انیشتین برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه برلین ارائه می شود. با استفاده از لینک زبر می توان اطلاعات بیشتری در مورد این کمک هزینه پیدا کرد.

 https://www.einsteinfoundation.de/en/programmes/einstein-international-postdoctoral-fellow/

2- بورسیه Heinrich Böll برای دانشجویان بین المللی:

این بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در تمام سطوح که مایل به تحصیل در آلمان در یک موسسه معتبر هستند ارائه می شود. این بورسیه تحصیلی فقط در مقاطع ارشد و دکتری ارائه می شود. یکی از شرایط این بورسیه داشتن مهارت زبان آلمانی تا سطح B2 Level یا DSH2 می باشد. اطلاعات بیشتر را می توان از لینک مربوطه مشاهده نمود.

https://www.boell.de/en/foundation/application

حتما بخونید: معرفی سایت های کاربردی و معتبر برای تحصیل و زندگی در آلمان

3- کمک هزینه پژوهشی Humboldt برای محققان دکتری :

این بورس تحصیلی برای دانشمندان و محققان در هر موضوع و برای هر ملیتی ارائه می شود. دانشجویان از کشورهای در حال توسعه ممکن است واجد شرایط اپلای برای Georg Forster Fellowship در این کمک هزینه باشند که در بین لیست کشورهای مجاز، نام ایران دیده می شود.

 https://www.humboldt-foundation.de/web/humboldt-fellowship-postdoc.html

https://www.humboldt-foundation.de/web/georg-forster-fellowship.html

4 – بورسیه Konrad-Adenauer-Stiftung :

این کمک هزینه تحصیلی ماهانه برای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری برای متقاضیان بین المللی زیر 30 ساله که مدرک تحصیلی خود را در کشور خودشان به پایان رسانده اند می باشد. همچنین نیاز است که متقاضی شواهدی از عملکرد تحصیلی خود که بالاتر از حد متوسط ​​ باید باشد را رائه دهد و در فعالیت های داوطلبانه به نفع جامعه در کشور خود بصورت پیوسته فعالیت داشته باشید و علاقه مند به مسائل سیاسی باشد.

 https://www.kas.de/web/begabtenfoerderung-und-kultur/foreign-students

5- بورسیه تحصیلی Kurt Hansen Science :

این بورس تحصیلی برای تحصیل در آلمان، توسط بنیاد بایر تأمین می شود و برای دانشجویانی که در حال تحصیل در زمینه علوم هستند، ارائه می شوند.

 http://www.bayer-foundations.com/en/international-fellowship.aspx

6 – بورسیه IIF برای کشورهای در حال توسعه:

این بورسیه تحصیلی که به نام Marie Curie International Incoming Fellowships می باشد برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در آلمان هستند ارائه شده است. بودجه این بورسیه توسط کمیسیون اروپا فراهم شده است.

 http://ec.europa.eu/research/mariecurieactions/node_en

7- بورسیه تحصیلی Mawista:

این بورس تحصیلی برای کسانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند در حالی که مراقب فرزند هستند، از جمله کسانی که در آلمان تحصیل می کنند می باشد.

 https://www.mawista.com/en/scholarship/

بیشتر بخوانید: ادامه تحصیل در آلمان

8 – کمک هزینه Deutschland Stipendium:

این بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی 300 یورو در ماه برای دانشجویان بسیار با استعداد در دانشگاه های آلمان در دسترس است. ملیت و درآمد شخصی روی شانس دریافت این بورس تاثیر گذار نیست.

 https://www.deutschlandstipendium.de/index.html

9 – بورسیه The Helmholtz Association :

بورسیه انجمن هلمهولتز کمک های سالانه ای برای دانشجویان دکتری و پسا دکتری در سرتاسر جهان را ارائه می دهد و به آنها فرصتی برای انجام تحقیقات در مرکز هلمولتز در آلمان را می دهد.

 https://www.helmholtz.de/en/jobs_talent/science/phd_candidates/

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *