0

برای تحصیل رایگان یا هزینه کم در اروپا کجا می توان اقدام کرد؟

رای دهید

کشورهای بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که دانشجویان قادر به تحصیل به صورت رایگان یا بسیار مقرون به صرفه هستند. در ادامه کشورهایی را معرفی می کنیم که هزینه تحصیل رایگان یا هزینه های کم دانشگاهی دارند.

تحصیل رایگان

تحصیل در کشور آلمان


علاقه به تحصیل در آلمان روز به روز در حال رشد است. به این دلیل است که هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در اکثر دانشگاه های دولتی آلمان وجود ندارد، و این در مورد دانشجویان آلمانی و بین المللی صرف نظر از ملیت است برقرار است. فقط یک هزینه جزئی دانشگاه حدود 150 تا 150 یورو برای پوشش دادن هزینه های دولتی دریافت می شود.

حتما بخونید: هزینه و تحصیل در آلمان

فقط یک استثنایی وجود دارد که دانشگاه بادن وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان در سال 2017هزینه تحصیل را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا وضع کرده است. این هزینه حدود 1500 یورو یک ترم پرداخت کند. البته دانشجویان دکتری و مهاجران را شامل نمی شود.

پیشنهاد مطالعه: ادامه تحصیل در آلمان

اگر به یک ویزای دانشجویی آلمانی نیاز دارید، لازم است ثابت کنید که سالیانه هزینه های زندگی حدود 8،700 یورو دارید. با این حال، احتمالا به 9،600 یورو نیاز دارید تا به راحتی در آلمان زندگی کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

 تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه


فرانسه ممکن است برای تحصیلات عالی به اندازه آلمان شناخته نشده باشد، اما دانشجویان بین المللی ممکن است شگفت زده شوند که آنها می توانند در فرانسه نیز به صورت رایگان (یا با هزینه کم) بدون در نظر گرفتن ملیت خود تحصیل کنند.

گرچه هزینه تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه های عمومی در فرانسه وجود دارد، اما مبلغی جزئی می باشد بطوریکه در مقطع کارشناسی تنها 184 یورو در سال می باشد.
هزینه های اضافی می تواند این قیمت را افزایش دهد، به ویژه برای برنامه های تخصصی تر مانند پزشکی و مهندسی. در مقطع کارشناسی ارشد هستید هزینه ها به میزان زیادی متفاوت می باشد.

هزینه های زندگی در فرانسه نیز نسبتا مقرون به صرفه هستند، در حدود 9،600 یورو در هر سال، اگرچه برای زندگی در پاریس باید بیشتر بپردازید. در حالی که پاریس یک شهر ارزان برای زندگی کردن نیست، اما اجاره به طور متوسط ​​بیش از 50 درصد کمتر از لندن است.

البته با تصمیم اخیر دولت فرانسه در افزایش شهریه های دانشجویان غیر اروپایی شاید فرانسه در این رتبه دهی جایگاهی نداشته باشد ولی به هر حال باید منتظر سیاست گذاری های آتی دولت فرانسه در قبال اعتراض دانشجویان بود.

اپلای و تحصیل رایگان در اروپا

کشورهای شمال اروپا

 تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد


شناخته شده برای کیفیت بالای زندگی آنها، طبیعت خیره کننده و سیاست های لیبرال، کشورهای اروپای شمالی دارای برخی از قوی ترین سیستم های آموزش عالی در جهان هستند. کشورهای دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد هر فرصتی را برای تحصیل رایگان یا کم هزینه ارائه می دهند.

تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ


در نروژ، تحصیلات دانشگاهی بدون توجه به سطح تحصیلات و ملیت، به تمام دانشجویان رایگان است. مانند آلمان، فقط باید هزینه ترم را پرداخت کنید که در حدود 37-74 دلار آمریکا می باشد. اکثر برنامه های کارشناسی فقط در نروژی تدریس می شود، و دانشجویان بین المللی نیاز به نشان دادن مهارت در نروژی دارند ولی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، برنامه های زبان انگلیسی بسیار شایع هستند.

در ایسلند هیچ هزینه تحصیلی در چهار دانشگاه دولتی کشور وجود ندارد، و فقط یک هزینه ثبت نام در حدود 400 € در سال ( 425 دلار آمریکا) است.

کشورهای دانمارک، سوئد و اخیرا فنلاند فقط حق تحصیل رایگان تحصیلی خود را برای دانشجویان از اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس گسترش می دهند، به این معنی است که دانش آموزان خارج از این مناطق باید هزینه های تحصیل برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را پرداخت کنند. با این حال، برنامه های دکتری در این کشورها به طور کامل تأمین مالی می شوند.

هزینه های بین المللی در سطوح کارشناسی و ارشد در دانمارک، سوئد و فنلاند متفاوت است. هزینه دانشگاهی در دانمارک بین سالانه 45000 و 120،000 کرون دانمارکی در سال است، در حالی که در سوئد بین 80،000 تا 140،000 کرون سوئدی است. در فنلاند، در حال حاضر به حداقل 1500 یورو در سال می رسد، اگرچه اکثر دانشجویان بین 4،000 تا 20،000 یورو در سال پرداخت خواهند کرد.

تحصیل در نروژ

تحصیل در کشور اتریش

کشور دیگری که دانشجویان بتوانند در اروپا به صورت رایگان (و یا با هزینه بسیار کم) مطالعه کنند، اتریش است. دانشجویان در اتحادیه اروپا و EEA تنها 363 یورو در هر ترم می پردازند. دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا و EEA باید هزینه های کمی بالاتر حدود € 726 در هر ترم داشته باشند. هزینه های زندگی همه دانشجویان حدود 11،400 یورو در سال می باشد که بستگی به خود شخص دارد.

 تحصیل در کشور اتریش

تحصیل در بلژیک

در بلژیک دو کمیته زبان اصلی وجود دارد که هر کدام با موضع خود در مورد هزینه های دانشگاه ها تصمیم می گیرند. با این حال، دانشجویان اتحادیه اروپا حداکثر تنها 835 € در سال شهریه پرداخت خواهند کرد.

دانشجویان بین المللی هنوز هم بسیار مقرون به صرفه است و از 890 یورو به حداکثر 4،175 یورو در سال می رسد. شما می توانید در بلژیک با بودجه حدود 11،400 یورو در سال زندگی کنید. بروکسل، پایتخت بلژیک در رتبه چهارم بهترین شهرهای دانشجویان QS قرار گرفت.

 تحصیل در بلژیک

تحصیل در جمهوری چک

دانشجویانی که به زبان چکی صحبت می کنند، قادر به تحصیل رایگان در جمهوری چک در هر دانشگاه عمومی هستند. دانشجویانی که مایل به تحصیل در انگلیس می باشند نیز می توانند با مقادیر مقرون به صرفه، در حدود 3800 یورو در سال تحصیل کنند.

هزینه های زندگی ارزان تر از بسیاری از کشورهای اروپای غربی است، در حدود 9000 دلار در سال است. این در حالی است که چکسلواکی، پراگ، در بهترین شهرهای دانشجویان QS رتبه 30 را دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *