0

نوشتن کاورلتر برای دکتری

5/5 - (2 امتیاز)

چطور یک کاورلتر برای پوزیشن دکتری بنویسیم ؟

خلاصه

  • هدف از ارائه کاورلتر این است که استاد راهنما را متقاعد کند که شما یک نامزد قوی وایدده آل برای موقعیت دکتری ارائه شده هستید.
  • طول نامه شما باید نیم صفحه تا یک صفحه کامل باشد. باید مختصر و دقیق باشد.
  • کاولتر دکترای شما باید شامل مشخصات شخصی شما، موقعیت مورد نظر شما، انگیزه شما برای اپلای، آنچه در مورد پروژه می دانید، تجربه مربوطه و آنچه شما را برای این موقعیت مناسب می کند، باشد.
  • دو سند مهم برای زمانی که برای دکتری اپلای میکنید، CV و کاورلتر شما است.

یک کاورلتر اکادمیک یکی از مدارکی است که ممکن است به عنوان بخشی از برنامه دکتری ارائه دهید. این سند باید CV آکادمیک شما را تکمیل کند و دلیل اپلای شما را توضیح دهد. کاورلتر فرصتی را فراهم می کند تا با انعطاف پذیری بیشتری درباره خود و شخصیت خود نسبت به سایر اسناد دیگر صحبت کنید. در این مقاله، ما دستورالعمل های اصلی را که باید برای ایجاد یک کاورلتر موثر ارائه دهید، بیان می کنیم.

یک کاورلتر اکادمیک چیست؟

یک کاورلتر اکادمیک، سندی مکتوب است که در هنگام اپلای دکترا همراه با CV و اپلیکیشن فرم شما ضمیمه می شود. یک کاورلتر آکادمیک همتای CV است. این سند مانند یک مقاله کوتاه است که مخاطب آن فرد خاصی است. کاورلتر از CV متفاوت است زیرا به جای اینکه خلاصه ای ساختاری از مهارت ها و تجربیات شما باشد، خلاصه ای از این دلیل است که برای یک برنامه خاص دکترا مناسب هستید. در نتیجه ، کلیه نامه های آکادمیک باید متناسب با موقعیت خاصی که شما برای آن متقاضی هستید تنظیم شده و به ناظری که پروژه را نظارت می کند، پرداخته شود.

علاوه براین در متن کاورلتر نباید آنچه را که قبلاً در CV ذکر کرده اید دوباره تکرار کنید، بلکه باید جزئیات بیشتری مربوط به موقعیتی را که درخواست می کنید، ارائه دهید.

توجه: گاهی اوقات از کاورلتر به عنوان نامه اپلیکشن دکتری (PhD application letter) نام برده می شود، اما توجه کنید هرگز انگیزه نامه نیست و با آن اشتباه نگیرید. انگیزه نامه یا موتیویشن لتر از این جهت متفاوت است که مربوط به دلایلی است که چرا می خواهید تحصیل و پژوهش کنید، در حالی که کاورلتر متمرکز بر نشان دادن این است که شما برای یک برنامه مناسب هستید. این یک تمایز مهم است که باید بدان توجه کرد.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

هدف یک کاورلتر آکادمیک چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که نشان دهد کاورلتر مهمترین قسمت از برنامه تحصیلات تکمیلی است.

هدف از ارائه کاورلتر دانشگاهی این است که استاد راهنمای مورد نظر را متقاعد کند که شما بهترین و مناسب ترین کاندیدا برای پروژه دکتری هستید. از این رو کاورلترهای آکادمیک باید مکمل CV شما باشد و به نوعی برای شما خریدار پیدا کند و شما را به فروش برساند. آیا استاد راهنمای مورد شما پس از خواندن کاورلتر شما، هیجان زده می شود و از کار با شما خوشحال خواهد شد؟ این را باید مقصود قرار داد.

همچنین این فرصت را فراهم می کند تا خلا و گپ موجود در CV را روشن کرده و جنبه های خاصی را با جزئیات بیشتر توضیح دهد. از طرفی در متن کاورلتر نباید اطلاعات CV را تکرار کرد  زیرا احتمالا کاورلتر احتمالاً به طور موازی با cv خوانده خواهد شد. از این رو این سند فرصتی برای گسترش داستانی است که CV بیان می کند.

علاوه بر این، کاورلتر یک آغازی برای متناسب سازی بیشتر برنامه شما با مشخصات پروژه دکتراست. در اینجا می توانید مستقیماً مهارت ها و تجربیات خود را با مهارت ها و تجربیاتی که درخواستی دارید مطابقت دهید. در نهایت، فرصتی فراهم می کند تا مهارت های ارتباطی و اشتیاق خود را نشان دهید. اینها ویژگی های مهمی برای یک متقاضی تحصیلات تکمیلی است، اما نشان دادن آنها در CV یا اپلیکیشن بسیار دشوار است. در اینجا می توانید به قول خودتان بنویسید و علاقه و اشتیاق خود را ارائه دهید.

نوشتن کاورلتر برای دکتری

تاثیر معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد برای اپلای | تاثیر وقفه تحصیلی بر فرآیند اپلای | بهترین دانشگاه کره جنوبی | اپلای

تفاوت کاورلتر و بیانیه شخصی

کاورلتر و بیانیه شخصی اگرچه شباهت هایی بین کاورلتر و بیانیه شخصی وجود دارد، اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند. کاورلتر عملکردی تر است و اپلیکیشن شما را یکدست می کند و ارائه می دهد. اما بیانیه شخصی برای ارائه جزئیات در مورد تجربه، علایق و جاه طلبی های شما مفیدتر است.

چه مواردی را باید در یک کاورلتر منتشر کرد

  • بهتر است بهترین، جذاب ترین یا مرتبط ترین بحث خود را در ابتدا مطرح کنید. هرچه زودتر بتوانید اثرگذار باشید، احتمال مطالعه مخاطب بیشتر خواهد بود. بنابراین بایستی مهارت ها و موفقیت های کلیدی خود را ارائه دهید، اما به صورت مختصر و مشخص. خلاصه بودن در کاورلتر مهم است. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که برای هر چیزی که می نویسید شواهد زیادی ارائه دارید.
  • ضروری است تا در مورد پروژه دکتری، استاد راهنما و دپارتمان تحقیقاتی را انجام دهید و نتیجه این تحقیق را در کاورلتر خود بیان کنید. سعی کنید هنگام بحث درباره این تحقیق واقع بین باشید.
  • سرانجام، هنگام نگارش در عین حرفه ای نوشتن، سعی کنید هویت و شخصیت مشخصی از خود نشان دهید. بیان کنید که چرا شما نسبت به سایر متقاضیان، کاندیدای دکتری بهتر هستید.

راهنمای نگارش ایمیل نامه رسمی انگلیسی | آشنایی با دانشگاه استنفورد آمریکا | دانشگاه کلتک | آشنایی با دانشگاه هاروارد

از چه چیزی باید در زمان نگارش کاورلتر اجتناب کرد

  • کاورلتر CV را همراهی می کند، بنابراین نباید هیچ چیزی را در آن تکرار کنید. شما باید به اطلاعات مراجعه کنید اما آنها را تکرار نکنید.
  • همچنین باید از ذکر همه دستاوردها، تجربه و غیره خودداری کنید. بهتر است بر روی بهترین جنبه های برنامه خود تمرکز کنید.
  • هیچ گزاره ای بدون مدرک ارائه نشود.
  • همچنین، در یک کاورلتر مناسب باید از ارائه اطلاعات بیش از حد جلوگیری شود. این اطلاعات شامل اطلاعات فنی ، اصطلاحات مختصر و اختصارات است. در عوض تمرکز خود را بر روی واضح و روشن بودن بگذارید.
  • سرانجام ، شما باید از هرگونه ابهام، تکبر و منفی گویی پرهیز کنید. و اطمینان حاصل کنید که اشتباه تایپی یا اشتباه دستوری وجود ندارد.

قالب بندی

قوانین قالب بندی برای کاورلتر بسیار شبیه به قوانین CV است. اطمینان حاصل کنید که دستور زبان صحیحی دارد، از قلم ثابت و واضح استفاده کنید و لحن را درست و بدون غرور و نشاط پرشور و قاطع باشد.

ساختار کاورلتر

در مقدمه باید توضیح دهید که شما کی هستید، برای چه پوزیشنی متقاضی هستید و چگونه این برنامه را شروع کرده اید (به عنوان مثال در مورد پروژه دکتری اطلاعاتی کسب کرده اید ، یا اینکه قبلاً با استاد راهنما ملاقات کرده اید). همچنین می توانید در مورد خود و علایق تحقیقاتی خود پیش زمینه ای مختصر ارائه دهید.

بدنه اصلی باید مهارت ها و موفقیت های شما را به عنوان همتای CV پوشش دهد. این پاراگراف باید دلیل قانع کننده شما را در مورد اینکه چرا باید برای یک دکترای تخصصی پذیرفته شوید ، ارائه دهد. همچنین می توانید ایده های خود را برای پژوهش های آینده خود ارائه دهید.

سرانجام، در نتیجه گیری باید توضیح دهید که چرا می خواهید در مقطع دکتری تحصیل کنید و چرا کاملاً مناسب هستید.

نظام رتبه بندی شانگهای | نظام رتبه‌ بندی QS | دانشنامه | آزاد کردن مدرک | وثیقه برای خروج از کشور | بورسیه های تحصیلی

چه چیزهایی را باید در کاورلتر خود وارد کنم؟

مهارتهایی  را باید نشان دهید که شما را برای تحقیق مناسب نشان دهد. ضروری است که شما این مهارت ها را در خود تشخیص دهید و از آنها برای ارتقاء خود استفاده کنید.

1. مشخصات شخصی شما

نام، آدرس، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را در گوشه سمت راست بالای نامه وارد کنید. این امر به این دلیل است که سرپرست در صورت داشتن سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتر، بتواند با شما تماس بگیرد.

2. موقعیتی که برای آن اپلای می کنید

به استاد راهنمایی مورد نظر کمک کنید تا دقیقاً در چه پوزیشنی متقاضی هستید، زیرا ممکن است همزمان چندین پوزیشن باز وجود داشته باشد. اگر در معرفی پوزیشن ها به عنوان بخشی از شرح پروژه یک شماره مرجع دارند، بهتر است آن را در پرانتز قرار دهید.

3. چرا به پوزیشن مورد نظر علاقمند هستید

از این بخش برای توضیح انگیزه های خود برای استفاده از پوزیشن خاص و اینکه علاقه پژوهشی شما از کجا ناشی می شود استفاده کنید. آیا مربوط به پایان نامه ای است که شما به عنوان بخشی از پایان نامه کارشناسی ارشد سال خود و غیره تهیه کرده اید؟

انگیزه شما برای تحصیل در مقطع دکترا هرچه باشد، اطمینان حاصل کنید که اشتیاق شما کاملاً واضح بیان شود. استاد راهنما درک می کند که خود محوری در تکمیل پروژه های دکترا چه نقشی دارد و شما می خواهید آنها را متقاعد کنید که سطح لازم را برای موفقیت دارند.

4- آنچه در مورد پروژه درک کرده اید

علاوه بر توضیح انگیزه های خود برای انجام پروژه، نشان دهید که درک اساسی از آن نیز دارید. با این کار، هر نکته ای  که بیان می کنید با برخی از شواهد نشان دهید. از بیان جملات کلی در مورد موضوع تحقیق خودداری کنید. این به سرپرست دکترا نشان می دهد که شما برای تحقیق در مورد پیشینه پروژه وقت گذاشته اید.

5. چه تجربه مرتبطی دارید

در این بخش، به طور خلاصه درباره سابقه علمی خود و هر تجربه مرتبطی که در زمینه تحقیق دارید، صحبت کنید. اگر تجربه کمی در این زمینه دارید نگران نباشید زیرا این مورد برای بیشتر متقاضیان وجود دارد. در این صورت، از این بخش برای توضیح چگونگی تعهد خود به پروژه تحقیقاتی دکتری استفاده کنید. اگر در انجام تحقیق تجربه دارید، توضیح دهید که چه نقشی داشته اید، روشهای تحلیلی که استفاده کرده اید و سایر جنبه های کار شما که ممکن است مرتبط باشد را باین کنید. به همین ترتیب، در صورت تجربه تدریس، درمورد آن بحث کنید.

نکته: شما همچنین می توانید در مورد هر تجربه کاری که ممکن است داشته باشید صحبت کنید، اما قبل از انجام این کار، از خود بپرسید که آیا واقعاً به برنامه شما اثر مثبت می گذارد و همانطور که گفتیم شما را به عنوان یک دانشجوی بالقوه دکتری در معرض خرید قرار می دهد. اگر مهارت های کم و انتقال ناپذیری دارید، کنار گذاشتن آن را در نظر بگیرید زیرا این امر فقط باعث سستی  سند شما می شود.

6. بیانیه پایانی

این قسمت را کوتاه و مختصر بنویسید. از استاد راهنما بخاطر اختصاص دادن وقت خود برای خواندن برنامه شما تشکر کنید و به آنها اطلاع دهید که مشتاقانه منتظر نظرهایشان هستید.

معرفی سایت یافتن پوزیشن‌ دکتری | اسکولارشیپ چیست |شرایط گرفتن فاند | بورسیه تحصیلی موسسه ماکس پلانک

اگر تجربه تحقیق نداشته باشم چه می شود؟

اگرچه کاورلتر برای مقطع دکتری مکان مناسبی برای گسترش هرگونه تجربه تحقیقاتی و انتشاراتی است که دارید، اما به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد انتظار نمی رود که این موارد را زیاد داشته باشید. در این حالت، نشان دادن اشتیاق و تعهد برای تحقیق مهمتر است. خوشبختانه، کاورلتر مکانی ایده آل برای نشان دادن این موضوع است.

اندازه کاورلتر چقدر باید باید باشد؟

کاورلتر اکادمیک شما باید بین نیم صفحه تا یک صفحه کامل باشد. برای موثر نگه داشتن، آن را تا حد ممکن مختصر بیان کنید و فقط درمورد نکاتی بحث کنید که مربوط به پروژه باشد یا جنبه بودن یک دانشجوی دکترای را داشته باشد. انجام این کار ممکن است دشوار باشد ، به خصوص اگر چیزهای زیادی را می خواهید وارد کنید، اما به خاطر داشته باشید که نامه شما می تواند به عنوان شواهدی از مهارت های ارتباطی شما استفاده باشد، به طور خاص، اگر شما بتوانید اطلاعات مهم را به طور واضح و منطقی منتقل کنید. از آنجا که این مهارت اصلی هر داوطلب خواهد بود، سرپرست احتمالی هنگام ارزیابی توانایی های شما، آن را در نظر می گیرد.

چطور یک  کاورلتر اکادمیک را برای یک برنامه دکتری قالب بندی کرد

کاورلتر شما باید در قالب پاراگراف نوشته شود و تیتر وار بیان کردن مختص موقعیت هایی است که فهرست ان باعث بهبود شما شود. دلیل این امر این است که کاورلتر یکی از معدود مکانهایی است که انتظار می رود شخصیت خود را نشان دهید، بنابراین استفاده از بیان فهرست وار و تیتر گونه، توانایی شما در انجام این کار را کاهش می دهد. بهترین راه برای نوشتن نامه درخواست، دیدن آن به عنوان یک مقاله شخصی بسیار کوتاه است.

از یک فونت مشترک مانند Times New Roman یا Calibri استفاده کنید و در صورت امکان از استفاده از هایلایت، زیر خط و جداول خودداری کنید زیرا باعث حواس پرتی بیش از حد می شوند. اندازه قلم خود را بین 10 تا 12 و حاشیه خود را حداقل تا 0.5 اینچ در تمام لبه ها نگه دارید. سعی کنید اندازه قلم ، نوع ، فاصله خط و اندازه حاشیه را با CV آکادمیک خود مطابقت دهید تا منظمی ارائه شود.

کاورلتر شما بايد با آدرس دادن به استاد راهنما ارسال شود، ابتدا با عنوان زیر شروع شود:

“Dear [academic title] [surname]”

به عنوان مثال، “Dear Professor Williams”.

نکته: حتماً عنوان استاد مربوطه را بدست آورید. آیا آنها دکتر هستند یا استادتمام؟ هرچند این جزئیات بیشتر از یک دقیقه ای  از شما زمان نمی برد، اما اگر آن را اشتباه بیان کنید، این تصور را ایجاد خواهید کرد که به جزئیات کم توجه هستید و حتی این را نشان می دهد که شما حتی برای جستجوی سمت استاد وقت نمی گذارید.

با تأکید بر ایجاد کاورلتر منحصر به فرد که منعکس کننده تجربیات و مدارک شما باشد، مهم است که چهار مولفه اصلی زیر را در نامه خود وارد کنید:

پاراگراف آغازین

در این پاراگراف مقدماتی باید به وضوح و به سادگی موقعیتی را که برای ان اپلای می کنید و نحوه آشنایی با پوزیشن با خواننده در میان بگذارید. اگر به عنوان مثال موقعیت را از طریق یک آگهی شغلی پیدا کردید، حتما عنوان موقعیت را مشخص کنید (و در صورت داشتن شماره پوزیشن) همانطور که در آگهی  نوشته شده است و مانند وب سایت دانشگاه  بیان کنید.

این پاراگراف همچنین باید شامل بیان تجربیات و مدارک مربوطه شما باشد که جزئیات آن در ادامه نامه شما بحث خواهد شد. سرانجام، شما می توانید علاقه و انگیزه خود را برای استفاده از پوزیشن مربوطه به طور خلاصه توضیح دهید.  به طور معمول طول این پاراگراف 3-4 جمله بیشتر نیست.

تحصیل پزشکی در روسیه | توصیه نامه برای اپلای | ریکامندیشن | نمونه کاور لتر | انگیزه نامه تحصیلی| انگیزه نامه

تجربه تحقیق

پاراگراف ابتدایی اغلب با تشریح تجربه و تحقیقات شما و ارتباط آن با پوزیشن همراه می باشد. در زمینه موضوع، تمرکز و یافته های اصلی پایان نامه خود و همچنین انتشارات مرتبط، شروع کنید. اگر چندین سال تجربه مرتبط با تحقیقات دکترا یا سایر پژوهش های فعلی دارید، می توانید علاوه بر پایان نامه بر روی این موضوع تمرکز کنید. این بخش را با جمع بندی اینکه چگونه تجربه تحقیقاتی شما با پوزیشن تحصیلی مربوطه و گروه مرتبط است به پایان برسانید.

برای موقعیت هایی که بر کارهای تحقیقاتی تأکید دارند، نشان دهید چگونه تحقیقات فعلی و برنامه تحقیقاتی آینده شما با نیازهای موقعیت و یا جهت تحقیق گروه ارتباط دارد.

تجربه تدریس

اگر متقاضی موقعیتی هستید که در درجه اول بر آموزش محور بودن تاکید دارد، بهتر است ساختار نامه خود را تغییر دهید تا این بخش مقدم بر بخش تجربه تحقیق باشد. شرح تجربه تدریس شما باید دوره های تدریس شده، سطح مسئولیت و اندازه کلاس را برجسته کند. همچنین می توانید سبک تدریس خود و همچنین هرگونه بازخورد مثبت دانشجو و یا استاد راهنما را توصیف کنید.

بند پایانی

پاراگراف پایانی نامه شما تکرار مختصری از علاقه و تناسب آن با موقعیت را ارائه می دهد. همچنین فرصتی برای شماست تا جنبه های خاصی از دپارتمان و موسسه مورد نظر، مانند ارزش های مأموریت، اهداف دپارتمان و محیط دانشگاه بیان کنید. نامه خود را با ارائه هر گونه اطلاعات اضافی که ممکن است برای کمیته مورد نیاز باشد و همچنین نشان دهنده علاقه شما به ملاقات با کمیته برای مصاحبه، با یک یادداشت مثبت به پایان برسانید.

از آنجا که کاورلتر باید خطاب به شخصی مشخص باشد، باید با نام “Yours sincerely”  یا “Kind regards” امضا شود. قبل از این عبارت نیز، ممکن است ارزش افزودن یک جمله مودبانه برای پاسخ دادن داشته باشد، مانند “I look forward to hearing from you”.

نمونه کاورلتر

رزومه با cv چه تفاوتی دارد  | راهنمای نوشتن کاورلتر  | انگیزه نامه | انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا | انگیزه نامه تحصیلی | ویرایش cv

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *