0

نوشتن استاندارد انگیزه نامه، بیانیه پژوهش، مقاله و غیر

5/5 - (2 امتیاز)

نوشتن استاندارد انگیزه نامه

  1. تمرین مکرر نگارش

بدون شک تمرین مکرر در هر کاری باعث تقویت مهارت نگارش شما شده و همین طور دید شما را نسبت به اشتباهات رایج نگارشی باز می کند. بهترین تمرین نوشتن انشا در مورد موضوعات مختلف و سپس ویرایش آن زیر نظر یک کارشناس است

برای مثال متن زیر رو در نظر بگیرید:

Evidence-based medicine teaches clinicians the practical application of clinical epidemiology, as needed to address specific problems of specific patients. It guides clinicians on how to find the best evidence relevant to a specific problem, how to assess the quality of that evidence, and perhaps most difficult, how to decide if the evidence applies to a specific patient.

مشکلات اصلی این متن عدم سادگی و تکرار بیش از حد برخی مفاهیم و کلمات است که از زیبایی و روایی پاراگراف کاسته است. اصلاح متن به شکل زیر :

Evidence-based medicine teaches clinicians the practical application of clinical epidemiology: how to find the best evidence relevant to a specific problem, how to assess the quality of that evidence, and how to decide if the evidence applies to a specific patient.

یکی دیگر از اشتباه های نگارشی رایج عدم رعایت قوانین مربوط به همسان سازی چندین جمله است (یا همان parallelism) که به شکل پی در پی میایند و با کلمات “and”، “or” و غیره جدا شده اند.

برای مثال جمله زیر رو در نظر بگیرید:

Locusts denuded fields in Utah, rural Iowa was washed away by torrents, and in Arizona the cotton was shriveled by the blazing heat.

ویرایش sop | انواع بورسیه تحصیلی آلمان | اپلای | اسکولارشیپ

جمله درست پس از ویرایش:

Locusts denuded fields in Utah, torrents washed away rural Iowa, and blazing heat shriveled Arizona’s cotton.

  1. در نگارش هر متن انگلیسی منتظر فرارسیدن لحظه مناسب برای شروع نگارش نباشید.

هر متن روا و خوانا با نگارش و ویرایش پشت سر هم حاصل می شود. ابتدا سعی کنید یک نسخه اولیه از متن خود را تهیه کنید و سپس به آن شاخ برگ بدهید و در نهایت برای دفعات متوالی شروع به ویرایش متن خود کنید تا نهایی شود.

  1. از چندین نفر برای مطالعه متن و گرفتن نقطه نظرات کمک بخواهید. کار کردن برای مدت مدید روی یک متن باعث می شود که چشم شما به اشتباه های متن عادت کند و تشخیص جمله درست از اشتباه دشوار باشد. لذا هر شخص دیگر می تواند با خواندن متن شما برای نخستین بار به آسانی جمله های نامفهوم را تشخیص دهد و به شما در ویرایش کمک کند.
  2. استفاده از جملات ثقیل بدون آشنایی با شیوه بکار گیری آن در جمله از دیگر اشتباه های رایج است. همچنین بسیاری از کلمات در انگلیسی با حرف اضافه و فعل خاص خود بکار کرده می شوند و استفاده نادرست از حرف اضافه و یا فعل می تواند به کلی معنای جمله را تغییر دهد.

I am looking forward to hear…

I am looking forward to hearing …

Involved in

به معنی درگیر کاری شدن یا علاقه مند بودن به کار یا پژوهش روی یک موضوع خاص

Involved with

به معنی ارتباط احساسی با شخصی داشتن

کاورلتر برای دکتری | نمونه انگیزه نامه | نوشتن استاندارد انگیزه نامه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *