0

کاورلتر یا نامه پوششی چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)

کاورلتر یا نامه پوششی چیست؟

کاورلتر یا نامه پوششی یکی از انواع نامه های رایج برای هر ارسال یک درخواست است. این درخواست می تواند برای پذیرش تحصیلی، ثبت اختراع، بررسی و چاپ مقاله، درخواست ویزا و یا غیره باشد. در این نامه متقاضی به دلیل ارائه درخواست و اهمیتش برای خود و لزوم بررسی این درخواست توسط مخاطب خود می پردازد. شما بایستی بتوانید مخاطب خود را مجاب کنید که پرونده شما دقیق بررسی کند. این پرونده می تواند یک مقاله باشد و یا مدارک اپلای برای پذیرش تحصیلی. با این نامه مخاطب این فرصت را به شما می دهد که خود را به طور کامل ارائه دهید.

کاورلتر به زبان عامیانه یک نامه اداری و رسمی است که تلاش می نماید درخواست شما را به مخاطب بفروشد و با فروش اپلیکیشن خود به مشتری این فرصت را به او می دهید تا از اپلیکیشن شما استفاده کند. مخاطب می تواند از اپلیکیشن شما راضی باشد و از آن استفاده کند و یا آن را دور بیاندزد. شما با نگارش درست کاورلتر در گام نخست موفق بوده اید که خود را به مشتری عرضه نمائید. رضایت مشتری حال می تواند با بررسی مدارک اپلای تحصیلی شما همانند بررسی رزومه، معدل، مدارک تحصیلی، نمره آزمون های زبان صورت گیرد و یا با بررسی نسخه اولیه مقاله یا ثبت اختراع شما باشد و یا هر نوع درخواست دیگر.

کاورلتر یا همان نامه پوششی جز جدانشدنی هر فرایند ارسال یک مقاله علمی پژوهشی به مجلات علمی است. همچنین بسیاری از دانشگاه های اروپایی برای بررسی پرونده شما جهت پذیرش تحصیلی یک نامه پوششی از شما طلب می کنند.

کاورلتر برای دکتری | نمونه انگیزه نامه | تحصیل پزشکی در روسیه | پکیج مکاتبات اپلای استرالیا | پکیج مکاتبه کانادا

انواع نامه پوششی

نامه پوششی می تواند برای درخواست های مختلف شامل (1) نامه پوششی کلی، (2) اپلیکیشن برای مقطع تحصیلات تکمیلی، یک شغل، کارآموزی و کارورزی، (3) شرح دلایل برای یک ضعف در رزومه همانند وقفه تحصیلی و یا یک اشتباه در مراحل اداری، توجیح یک رفتار یا یک ناتوانی جسمانی (4) ثبت درخواست بررسی اظهارنامه یک اختراع و یا بررسی یک کتاب یا مقاله برای انتشار، (5) کاورلتر برای ثبت درخواست انواع ویزا و غیره باشد. این نامه های تفاوت های جزئی با یکدیگر داشته که در ادامه شرح داده می شود:

  • نامه پوششی کلی

نامه پوششی کلی برای این است که شما مهارت ها و یا تجارب خود و یا نکات مهم در ثبت درخواست خود را برجسته کنید و این امکان را ایجاد کنید که پرونده شما با جزئیات بیشتر بررسی شود. لذا بسیار حائز اهمیت است که ساختار نامه شما درست چیده شود، متن نوشته خوانا و به دور از هر گونه اشتباه باشد و همچنین جذابیت کافی برای خواننده ایجاد کند. در غیر این صورت، داور از همان جز برداشت کل می کند (به اصطلاع مشت نموه خروار است) و کل پرونده شما را بدون بررسی رد می کند. لذا وقت کافی برای تهیه نامه پوششی صرف کنید و حتما با کارشناسان خبره در این مورد صحبت داشته باشید تا متن خود را به درستی تهیه نید و همچنین از ویراستاران حرفه ای کمک بگیرید که متن شما فاقد هر اشتباهی باشد.

  • نامه پوششی برای اپلیکیشن

نامه پوششی برای اپلیکیشن بیشتر با این هدف خواسته می شود که به کمیته پذیرش توضیح دهد که چرا شما دانشگاه، شرکت و یا موسسه مورد نظر را برای اپلیکیشن انتخاب کردید و اینکه این انتخاب چه اهمیتی برای شما دارد. شما بایستی به طور صریح با دلایل محکم به کمیته پذیرش دلایل خاص خود از این انتخاب را توضیح دهید و کمیته پذیرش را متقاعد کنید که این فرصت تحصیل یا کار می تواند مزایای بسیاری برای هر دو طرف داشته باشد. شما باید با دلایل قوی شرح دهید که چطور سازمان مورد نظر را در رسیدن به اهداف مورد نظرشان می رسانید و همچنین به آنها با مثال های کاربردی شرح دهید که مهارت های لازم و یا پیش نیازهای لازم برای فرصت تحصیلی یا کاری مورد نظر را دارید.

باید به مهارت های خاصی که خواسته شده به درستی پاسخ دهید و صرف اینکه بگویید مهارت های نام برده را دارید کافی نیست و بهتر است با مثال و یا به طور ضمنی اشاره کنید. برای مثال دانشگاه ممکن است به یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی با مهارت دستگاهی نیاز داشته باشد و شما به عنوان متقاضی با اشاره به پروژه های پایانی و یا تحصیلی خودتون و کارهایی که انجام دادید و مقالاتی که چاپ کردید به کمیته پذیرش نشان دهید که مهارت های لازم دستگاهی را دارید.

  • نامه پوششی برای توجیح

در برخی موارد کمیته پذیرش به شما فرصت می دهد تا درباره هر ضعف یا مشکلی در اپلییشن خود توضیح دهید. برای مثال کمیته پذیرش دانشگاه به شما اجازه می دهد تا در مورد معدل پایین خود و یا نمره پایین در ی مهارت زبان از خود دفاع کنید و دلایل آن را برشمارید. در این نوع نامه پوششی شما بایستی با دلایل کاملا منطقی و بدون هر گزافه گویی دلایل خود را خیلی مختصر توضیخ دهید.

  • نامه پوششی برای ثبت درخواست بررسی اظهارنامه اختراع و یا مقاله

برای ارسال یک مقاله به مجله، کنفرانس و یا ارسال اظهارنامه اختراع به کمیته ثبت پتنت نیاز است یک نامه پوششی نوشته شود و ابتدا در مورد اهمیت کار پژوهشی شما و همچنین نواوری کار شما به کمیته و یا سردبیر مجله توضیح دهد و سپس به کمیته پذیرش بگوید چرا بایستی کار شما را بررسی کند.

برای مثال جمله زیر در بخش اول نامه پوششی برای ارسال مقاله به یک مجله نوشته شده است.

“The soil contamination with crude oils is a critical treat to the environment and human health. The present study is carried out to find a biocompatible method for assessing the phytotoxicity, genotoxicity, and cytotoxicity of the contaminated soils. It was found out that the Vicia faba root tip cells are reliable bioindictors to determine the level of soil contamination with light crude oils.”

همچنین در این دسته از نامه های پوششی شما بایستی به قبول قوانین آن سازمان به عنوان مثال مجله و رعایت قوانین آنها در آماده سازی نسخه اولیه کار خود توضیخ دهید.

برای مثال بخشی از نامه پوششی ارسالی به مجله را در نظر بگیرید:

“This manuscript was written in about 6000 words including two tables and three figures. It was prepared by the helpful cooperation of all authors enlisted in the manuscript. On behalf of all authors, I attest that the present manuscript was not published nor submitted for publication elsewhere.

I have not submitted the present manuscript to a preprint server before submitting it to Environmental Science and Pollution Research.

I hope the findings of this research could contribute to Environmental Science and Pollution Research. I am looking forward to hearing your response and comments on our work”

  • نامه پوششی برای درخواست ویزا

برای ارسال مدارک درخواست ویزا نیاز به انواع نامه های پوششی است. برای مثال در فرایند ارسال مدارک مربوط به تمکن مالی سفارت کانادا شما بایستی یک نامه پوششی تهیه کنید تا مدارک پیوست را برای کمیته پذیرش تشریح کند و مانع از ایجاد ابهام یا سردرگمی برای آفیسر شود. لذا تهیه نامه های پوششی از این دست سعی در تسهیل بررسی پرونده هر فرد دارد. در این دسته از نامه های پوششی شما به اختصار و به دور از هر گزافه گویی به طور صریح و واضح به جزئیات مدارک پیوست می پردازید و دلیل ارائه هر مدرک را نیز شرح می دهید.

راهنمای دانشگاه مک مستر کانادا | فول فاند تحصیلی | بورسیه امریکا | پکیج نگارش نامه های مکاتباتی اپلای اروپا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *