0

تحصیل در کشورهای شمال اروپا | تحصیل در کشور­های نوردیک

4.7/5 - (4 امتیاز)

5 دلیل برای تحصیل در کشورهای شمال اروپا

تحصیل در کشورهای شمال اروپا به دلیل داشتن چشم‌­انداز­های طبیعی باشکوه، سیستم آموزشی با کیفیت در سطح جهانی و دانشمندان معروفی چون آلفرد نوبل و اینگمار برگمان به مانند هیچ مقصد دیگری نمی‌­باشند. کشورهای شمال اروپا، موسوم به کشور­های نوردیک (Nordic countries)، شامل نروژ، فنلاند، سوئد، دانمارک و ایسلند می­‌باشند (حوزه­‌ی اسکاندیناوی شامل ایسلند نمی‌­شود) که فقط چهار درصد از جمعیت اروپا را تشکیل می­‌دهند. این کشورها برای دانش آموزان بین المللی تجربه آموزش منحصر به فرد در محیطی سرشار از تاریخ و فرهنگ غنی را فراهم می­‌کنند.
تحصیل در کشور­های نوردیک

تحصیل در کشور فنلاند

سیستم آموزش در فنلاند یکی از بهترین سیستم‌­های آموزشی جهان می­‌باشد. در ادامه به 5 دلیل که چرا فنلاند مقصدی برتر برای دانشجویان بین المللی است، می­‌پردازیم.

1- مکانی عالی برای زندگی: فنلاند در رده بندی بهترین مکان­‌ها برای زندگی در زمره­‌ی بهترین­‌هاست. هلسینکی، پایتخت فنلاند، به طور مداوم بالاترین کیفیت زندگی را برای شهروندان خود ارائه می­‌دهد و در این زمینه جزء رتبه­‌های برتر در جهان است.

2-آموزش بی­نظیر: قابل ­توجه‌­ترین ویژگی فنلاند استاندارد­های بالای آموزشی آن است. روش­‌های نوین تدریس، سرمایه ­گذاری دولت، تمرکز بر مهارت­‌های قابل انتقال، تعهد به پژوهش و توسعه و تعدد دوره­‌ها به زبان انگلیسی (تدریس به زبان انگلیسی)، فنلاند را به مکانی رویایی و ایده‌­آل برای یادگیری و تحصیل تبدیل کرده است.

3- چهار فصل: فنلاند دارای چهار فصل است که هر کدام جذابیت های منحصر به فردی دارند – از جمله شب های قطبی زمستان و خورشید نیمه شب تابستان!

4- ترکیبی از زیبایی: فنلاند ترکیب زیبایی از زندگی را برای افراد با نگاه های مختلف فراهم می‌نماید. اگر شما شخصی برون‌گرا هستید و یا اهل گردش در شهر هستید، این کشور مکان مناسبی برای شما است. خود شهر مجهز به آخرین فناوری‌های شهرسازی است و در عین حال دارای هوایی تازه و جاذبه‌های طبیعی برای قدم زدن و لذت بردن است.

5- جامعه پیشرو: علاوه بر پیشرو بودن در تکنولوژی در سطح جهانی، فنلاند در بسیاری از زمینه­‌های اجتماعی پیشرو می­باشد مانند برابری جنسیتی بالا و میزان جرم و جنایت پایین.

مراحل اپلای کردن | راهنمای مهاجرت کانادا | مدارک اپلای | روش گرفتن پذیرش دانشگاه های خارجی

تحصیل در کشور­های نوردیک

تحصیل در کشور سوئد

مردم سوئد عبارت محبوبی دارند که می­گوید “تمام جهان به سوئد می­‌آید”. این گرایش خود را در جمعیت سوئد نشان می­‌دهد مخصوصا وقتی صحبت از آموزش عالی و دانشجویان بین­‌المللی می­‌شود. بازاریابی جدید و فشار دولت نشان می‌­دهد که سوئد به طور فزاینده­‌ای به عنوان یک مقصد تحصیلی بین المللی دارای درحال محبوب شدن است.

1- بهترین اروپا: موسسات آکادمیک سوئد به علت داشتن برنامه­‌ی آموزشی سختگیرانه و منظم، همیشه در بین بهترین­­‌ها جای دارند چه در سطح اروپا چه فراتر از اروپا.

2- بازار کار: مدارک سوئدی در زمینه تجارت و فناوری در سطح جهانی شناخته شده می­‌باشند. در واقع بسیاری از دانشجویان خارجی سوئد را به خاطر فرصت­‌های شغلی‌­ای که بعد از فارغ التحصیلی منتظر آن­ها می­‌باشد، انتخاب می­‌کنند.

3- زبان: در حالی که مقطع کارشناسی به زبان سوئدی تدریس می­‌شود، در مقطع کارشناسی ارشد حرف اول را انگلیسی می­زند. سوئد در زمینه تدریس به زبان انگلیسی تقریبا از تمام اروپا پیشی گرفته است.

4- برتری STEM: تعهد جدید دولت برای بخش STEM به دانشجویان مهندسی دسترسی جدیدی به آموزش عالی سوئد می­‌دهد. این کشور همچنین سرمایه‌گذاری خود را در زمینه علوم زندگی بازبینی می­کند.

5- وفور کمک هزینه تحصیلی: سوئد به علت داشتن کمک هزینه تحصیلی متعدد در بین دانشجویان بین­‌المللی شناخته شده است و از این طریق تمایل خود را برای جذب دانشجویان خارجی نشان داده است.

تحصیل در کشورهای شمال اروپا

تحصیل در کشور ایسلند

ایسلند، جزیره آتش و یخ! حتی اگر این لقب برای شما جذاب نباشد دلایل زیاد دیگری وجود دارد که می­‌توان ایسلند را به عنوان مقصد تحصیلی در نظر گرفت.

1- شفق‌­های شمالی و جاذبه‌­های دیگر: تا به حال به دیدن شفق­‌های قطبی فکر کرده‌­اید؟ ایسلند گزینه­‌ی مناسبی برای انجام این کار است. علاقه مندان به محیط زیست در ایسلند از همه چیز لذت می­‌برند از پباده­‌روی روی یخچال‌­های طبیعی تا تماشای نهنگ‌­ها.

2- تنوع فرهنگی: ریکیاویک، پایتخت ایسلند، به لطف مناظر فرهنگی و زندگی پر جنب و جوش شبانه توانسته در زمینه جاذبه‌های طبیعی معروف شود.

3- زبان: با اینکه زبان تدریس در بیشتر دانشگاه­‌های ایسلند، ایسلندی می­‌باشد اما دوره‌­هایی که به زبان انگلیسی تدریس می­‌شوند زیاد هستند. تدریس زبان انگلیسی و دانمارکی در مدارس ایسلند اجباری است و به همین علت این دو زبان در ایسلند بسیار رایج است.

4- امنیت: با اینکه 35 آتشفشان فعال در ایسلند وجود دارد ولی از لحاظ امنیتی آمار جرم و جنایت بسیار پایینی دارد.

5- تقاضا: دانجشویان خارجی فقط 5 درصد از کل جمعیت دانشجویی این کشور در هفت دانشگاه (چهار دولتی و سه خصوصی) را تشکیل می­‌دهند. با توجه به این آمار، دانشگاه­‌ها در تلاش برای جذب دانشجویان خارجی با افزایش دوره‌­های زبان انگلیسی  هستند و در حال افزایش تقاضا در این زمینه می­‌باشند.

تحصیل و زندگی در ژاپن | ویزای کار در ژاپن | بورسیه موجود در سوئد | هزینه تحصیل و زندگی سوئیس

تحصیل در کشورهای شمال اروپا

تحصیل در کشور نروژ

ممکن است در مورد زیبایی­‌های طبیعی نروژ چیز­های زیادی شنیده باشید اما دلایلی که برای تحصیل در نروژ وجود دارد جدا از بحث جاذبه‌­های طبیعی آن است.

1- استاندارد زندگی غیرقابل مقایسه: اگر هدف نهایی شما خوب و در رفاه زندگی کردن است به دنبال مکانی غیر از نروژ نباشید. سازمان ملل متحد مرتباً نروژ را در صدر لیست سالانه خود از بهترین کشورها در زمینه عواملی از جمله ثروت جهانی، آموزش، بهداشت و ایمنی قرار می­دهد.

2- تفریح غذایی: نروژ، صنعت ماهیگیری پر رونقی دارد و در سطح جهانی به قزل آلا، شاه ماهی شور و ماهی خال خالی معروف است. اما غذاهای معروف نروژ بسیار بیشتر از ماهی را شامل می‌­شود از وافل­‌هایی با خامه ترش و مربا در کافه­‌های شایان ستایش، شما اینجا گرسنه نخواهید ماند!

3- زمستان مفرح: اسکی سرگرمی ملی نروژ است که قدمت آن به قبل از میلاد مسیح باز می­‌گردد و زمستان­‌های برفی طولانی، آن را به مکانی شگفت‌انگیز برای اسکی بازان و اسنوبرد سواران تبدیل می‌کنند.

4- پذیرش تکنولوژی: در حالی که نروژ اغلب به خاطر گذشته‌­ی غنی خود شناخته می­‌شود، به لطف طرز فکر ملی که دانش، فن‌آوری و نوآوری را در اولویت خود قرار دادند آینده ای روشن دارد.

5- زبان: در حالی که نروژی‌ زبان اصلی نروژ است، انگلیسی به عنوان زبان دوم این کشور غالب است. اگرچه صحبت کردن به زبان محلی همیشه یک مزیت است، اما زندگی در نروژ بدون دانستن حتی یک کلمه نروژی، کاملاً امکان پذیر است.

اکسپرس انتری کانادا چیست؟ | زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا | تحصیل در ایتالیا

تحصیل در کشورهای شمال اروپا

تحصیل در کشور دانمارک

در حالی که مسیر تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی در دانمارک ممکن است در برخی از موارد موانع جدیدی را داشته باشد اما در اینجا پنج دلیل برای تحصیل در دانمارک را بیان می­کنیم.

1- پیوند دانشگاه با صنعت: سیستم آموزش عالی دانمارک بر تبدیل دانش به راه ­حل­‌ها تمرکز دارد. همکاری‌­های صنعتی و ابتکار عمل مستقل از جمله مهارت‌­هایی هستند که به شکلی ابتکاری و معنادار به دنیای واقعی منتقل می شوند.

2- زبان: با بیش از 500 برنامه درسی و 1300 دوره­‌ی آموزشی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بهترین فرصت برای دانشجویان می­‌باشد که مهارت­‌های زبان انگلیسی خود را پرورش دهند.

3- سبز خوبه!!!: دانمارک اخیراً به دلیل سلطه خود در نوآوری و سرمایه‌گذاری سبز توسط “GGEI” (شاخص جهانی اقتصاد سبز) به عنوان بازار برتر برای سرمایه گذاری‌های سبز اعلام شد. در همین حال کپنهاگ، پایتخت دانمارک، افتخار این را داشته است که پیشرفته‌ترین شهر جهان از نظر زیست محیطی باشد.

4- باشگاه فرهنگی تاریخی: دانمارک تلفیقی از فرهنگ قدیمی به جا مانده از دوره وایکینگ‌­ها و فرهنگ معاصر می­‌باشد، از قلعه هملت گرفته تا فستیوال جهانی موسیقی روسکیلد.

5- شادی: دانمارک شاد­ترین کشور دنیا است. البته نه تنها شادترین کشور دنیاست بلکه پایین­‌ترین سطح خودستایی در دنیا را دارند.

تحصیل در کشورهای شمال اروپا

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *