0

فاند دکتری در سوئد | حقوق پسادکتری در سوئد | حقوق اعضای هیئت علمی در سوئد

5/5 - (2 امتیاز)

حقوق و درآمد دانشجوي دکتری و پسادکتری در سوئد

دانشگاه‌های سوئد، مانند سایر کشورهای نوردیک، برنامه‌های بین‌المللی زیادی دارند که دانشجویان را از سراسر جهان به خود جلب می‌کنند. هیچ شخصی نمی‌تواند منکر این شود که سوئد کشوری عالی برای کار و تحصیل است. کارمندان سوئدی بهترین مزایای اوقات فراغت، مراقبت‌های بهداشتی، بازنشستگی و امنیت شغلی در جهان را دارند. این را با چندین دانشگاه عالی رتبه ترکیب کنید و به راحتی می‌توان فهمید که چرا سوئد مقصد مورد علاقه دانشگاهیان است. کلیه آمار حقوق و دستمزد در این مقاله به کرون سوئد (SEK) است. مالیات‌های سوئد بر اساس جایی است که شما زندگی می‌کنید و حدود 30 درصد از میزان درآمد شما می‌باشد.

 

حقوق ناخالص دانشجوی دکتری و پسادکتری در سوئد

دانشجویی که در سمت دکتری مشغول به تحصیل است، در زبان سوئدی doktorand شناخته می شود. برای تکمیل مقطع دکتری در سوئد به طور متوسط ​​چهار سال زمان نیاز است. هر دانشگاه حقوق و دستمزد دکتری خود را در یک توافق جمعی محلی تنظیم می‌کند. این بدان معنی است که حقوق پایه و مقیاس حقوق و دستمزد همراه بین دانشگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

  • به عنوان مثال در مؤسسه Karolinska، حقوق دانشجویان دکتری از 26300 تا 28.300 کرون در ماه متغیر است.
  • در مؤسسه فناوری سلطنتی KTH، حداقل حقوق دکتری 29200 کرون و حداکثر 34000 کرون در ماه بوده است.
  • در دانشگاه اوپسالا، حقوق دانشجویان دکتری در سوئد از 26100 به 31.500 کرون در هر ماه در سال متغیر است.

طبق اعلام SACO، سازمان مرکزی دانشگاهیان سوئد در حال حاضر، حقوق شروع دانشجو در مقطع دکتری 26400 کرون سوئدی (SEK) در هر ماه است که در هر سال رشد می‌کند و تا 31400 SEK در هر ماه قابل افزایش است.

پس از کسب مدرک دکترای خود، اکثر محققان به انجام یک دوره پسادکتری می‌پردازند. در سوئد، افرادی که مشغول به دوره پسادکتری می‌شوند، یا می‌توانند در یک دوره تحصیلی یا بورسیه تحصیلی مشغول به کار شوند و یا با دانشگاه خود قرارداد کاری ببندند. حقوق ناخالص در مقطع پسادکتری یک مقدار ثابت نیست و می توان توسط میزبان، رئیس بخش، مورد موافقت شود. حقوق ناخالص در پسادکتری از 30000 SEK در هر ماه شروع می شود و می تواند تا 35000 SEK در هر ماه برسد. براساس SACO متوسط ​​حقوق برای یک پسادکتری در سوئد تقریبا در حدود 350000 کرون در ماه تخمین زده می شود. به عنوان مثال درآمد یک پسداک در موسسه Karolinska بطور متوسط ​​32.500 کرون در ماه برآورد می شود، در حالی که حقوق متوسط ​​در موسسه فناوری KTH در حدود 35800 کرون در ماه می باشد.

فاند دکتری در سوئد

فاند دکتری در سوئد | حقوق پسادکتری در سوئد | حقوق اعضای هیئت علمی در سوئد

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

حقوق خالص دانشجویان دکتری و پسادکتری در سوئد

حقوق خالص یک دانشجوی دکتری یا پسادکتری، مانند همه افراد دیگر در سوئد، به عوامل مختلفی از قبیل محل زندگی، سن یا وضعیت تأهل و ازدواج وابسته است و از 17000 SEK تا 24000 SEK می‌تواند متغیر باشد.

حقوق خالص در پسادکتری از 23000 SEK تا 27000 SEK در هر ماه (به ترتیب ماهانه 30000 تا 35000 SEK) شروع می شود. در اینجا پیوندی به وب سایت محاسبه مالیات وجود دارد.

توجه داشته باشید که مشابه کشورهای دیگر، کمک هزینه تحصیلی و بورسیه تحصیلی نیز در سوئد وجود دارد اما ارزش آنها متفاوت به نوع و منبع بودجه بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، دارنده بورسیه تحصیلی دکتری یا پسادکتری باید تقریباً همان حقوق یک شخص شغلی را دریافت کند.

حقوق Biträdande Lektor سوئد

Biträdande Lektor موقعیت سوئدی معادل استادیاری است که تازه کار است و در وضعیت  tenure-track که معادل رسمی-آزمایشی در ایران است قرار دارد. این موقعیتی است که به یک فرد آکادمیک که در پنج سال اخیر دکترای خود را کسب کرده است اجازه می‌دهد تا به عنوان یک محقق، و استاد پیشرفت کند. در پایان قرارداد با آنها، lektor biträdande ارزیابی می‌شود که در صورت موفقیت به موقعیت دائمی ارتقا یابد. متوسط ​​دستمزد این افراد در دانشگاه های سوئد براساس SACO ماهیانه 40،000 کرون است. درآمد متوسط ​​در موسسه فناوری KTH سلطنتی 46،795 در هر ماه است.

 

حقوق و درآمد یک Lektor در سوئد

این مقام معادل یک استادیار رسمی است. انتظار می‌رود علاوه بر تحقیق و انتشار مقالات، به عنوان یک مدرس نیز به دانشجویان دکتری آموزش و نظارت کند. متوسط ​​حقوق ماهانه این موقعیت بر طبق اعلام SACO در ماه 44.500 برآورد می‌شود. حقوق متوسط ​​این مقام در مؤسسه فناوری سلطنتی KTH در حدود 52،600 کرون در ماه است در حالی که در دانشگاه اوپسالا 49500 کرون در ماه است. در موسسه کارولینسکا، درآمد متوسط ​​در حدود 53.145 کرون در ماه است.

پیشنهاد مطالعه: بورسیه موجود در سوئد برای دانشجویان بین المللی

درآمد یک استاد تمام در سوئد

این موقعیت قبلاً در دانشگاه‌های سوئد بسیار نادر بوده است و فقط توسط روسای دانشكده‌ها برگزار می‌شد، اما از سال 1999 این امر رایج تر شده است. اساتید سوئدی، مشابه یک استاد کامل در ایالات متحده، دارای سوابق انتشار قوی، مهارت تدریس اثبات شده هستند که به عنوان یک استاد راهنما موفق بوده‌اند. بر طبق گفته SACO، متوسط ​​حقوق ماهیانه یک استاد سوئدی ماهانه 60800 کرون در ماه است اما تفاوت هایی از دانشگاه به دانشگاه دیگر وجود دارد. در مؤسسه Karolinska در حدود 71.768 در ماه می‌باشد. همچنین در انستیتوی فناوری سلطنتی KTH  در حدود 72،000 کرون و 74.900 در هر ماه در دانشگاه اوپسالا تخمین زده می‌شود.

فاند دکتری در سوئد | حقوق پسادکتری در سوئد | حقوق اعضای هیئت علمی در سوئد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *