0

زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا

4/5 - (1 امتیاز)

تحصیل در تورنتو کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان از سرتاسر جهان است. به این دلیل که بهترین تجربه ها و فرصت ها در این کشور پهناور در انتظار افراد است. اگر شما قصد تحصیل در کانادا را دارید باید بدانید که هزینه های تحصیل در کانادا معمولا از سایر مقاصد انگلیسی زبان همچون ایالات متحده، استرالیا و انگلستان ارزان تر است اما باز هم نسبت به بسیاری از کشورها هزینه های بالاتری دارد.

کانادا برای پیشرفت تحصیلی از جایگاه خوبی در جهان برخوردار است. استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک از استان های محبوب کانادایی بین دانشجویان از سر تا سر جهان است که بیشتر دانشگاه های برتر کانادایی در این استان ها قرار دارند.

اگر برای تحصیل به کانادا مهاجرت می کنید مطمئنا به جز هزینه های دانشگاه و شهریه شما هزینه هایی را برای زندگی تان احتیاج دارید. این هزینه ها به میزان قابل توجهی به محل زندگی شما و خرج هایی که در طول ماه انجام می دهید، بستگی دارد.

شهر تورنتو  پایتخت انتاریو، بزرگترین شهر کانادا و پنجمین شهر پرجمعیت در آمریکای شمالی است. جمعیت این شهر حدود 2.7 میلیون نفر می باشد. هیچ شهر دیگری در کانادا نمی تواند از لحاظ اندازه، جمعیت و تنوع به پای این شهر برسد. این شهر در منطقهٔ جنوب انتاریو و در شمال‌غرب دریاچهٔ انتاریو قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: رشته‌های تحصیلی‌ با بالاترین و کمترین تقاضا در بازار کار کانادا

شرایط و هزینه زندگی در تورنتو |تحصیل در تورنتو

بهداشت جهانی تورنتو دارای شهرتی مناسب برای مهاجران شهروندان است. پس بسیار واضح است که چرا بسیاری از مردم از سراسر جهان در نظر گرفته اند که به کانادا سفر می کنند. شهر تورنتو یکی از گران ترین مکان ها برای زندگی در کانادا است. با این حال، مهاجرانی که از ایالات متحده آمریکا به تورنتو یا اروپا سفر می کنند هزینه زندگی را به مراتب ارزان تر می یابند.

علاوه بر این، گزارش کیفیت زندگی Mercer در سال 2017 برای شهرهای جهان، تورنتو را در رتبه 16 بعد از ونکوور قرار داد. بیشترین هزینه زندگی در تورنتو برای مهاجران، احتمالا هزینه مسکن خواهد بود. بهداشت جهانی تورنتو دارای شهرتی برای مهاجران و جغرافیایی مناسب برای اسکی بازان، ملوانان، عکاسان و شهروندان است.

پس بسیار واضح است که چرا بسیاری از مردم از سراسر جهان در نظر گرفته اند که به کانادا سفر می کنند. پروسه خرید یک ملک در تورنتو، حتی برای مهاجران نسبتا ساده است. بنابراین کسانی که برای اقامت طولانی مدت برنامه ریزی می کنند، متوجه می شوند که خرید خانه مناسب است. با این حال، قیمت ها درسال های اخیر به سرعت افزایش یافته است و ارزان نمی شود.

پیشنهاد مطالعه: معرفی و آشنایی با دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا

  • اقتصاد در تورنتو کانادا |تحصیل در تورنتو

تورنتو سرمایه اقتصادی کانادا است. با این حال، مرکز شهر تورنتو محل اصلی برای بسیاری از موسسات مالی بزرگ است.  هزینه زندگی در تورنتو بالاست و دومین شهر گران قیمت در کانادا (پس از ونکوور) می باشد. برای کسانی که به دنبال اجاره یک ملک هستند، هزینه ها در تورنتو به شدت متفاوت است و گزینه های زیادی وجود دارد. متوسط اجاره ملکی یک خوابه حدود 1700 دلار کانادا (CAD) در ماه است و اجاره دو خوابه می تواند در حدود 2100 دلار در ماه باشد.

  • مالیات در تورنتو:

تورنتو کانادا دارای برخی از بالاترین مالیات ها در آمریکای شمالی است. پرداخت بیش از 30 درصد درآمد شما برای مالیات بسیار معمول است. خدمات شهری مانند بسیاری از شهرهای دیگر می باشد، مثلا در تورنتو شما حدود 100 تا 150 دلار در ماه (برای برق، گاز طبیعی و آب با هم) پرداخت خواهید کرد.

اگرچه دولت بیمه بهداشتی پایه رایگان را برای ساکنان تورنتو ارائه می دهد، دریافت کنندگان باید حداقل سه ماه در این ایالت زندگی کنند تا بتوانند برای این مزایا واجد شرایط باشند. بنابراین بهتر است قبل از رفتن به تورنتو، یک بیمه جامع درمانی را خریداری کنید. البته برای دانشجویان چون دارای درآمد پایین می باشند در آخر سال مقدار مالیات به آنها برگشت داده می شود.

حمل و نقل در تورنتو | تحصیل در تورنتو

این امکان وجود دارد که زندگی خوب در تورنتو را بدون صرف هزینه ای بسیار زیاد حفظ کنید. هزینه مواد غذایی عادی در کانادا ارزان تر از اروپا می باشد، اما گران تر از ایالات متحده آمریکا است. فرصت های زیادی برای صرفه جویی در تورنتو با قیمت مناسب وجود دارد، گزینه های سرگرمی ارزان قیمت و فعالیت های آزاد در فضای باز در این کشور وجود دارد.

در حالی که شبکه حمل و نقل عمومی در تورنتو گسترده است، مهاجرانی که وسیله نقلیه شخصی دارند، هزینه ماشین را نسبتا مقرون به صرفه می دانند. بنزین نیز در سراسر کانادا نسبتا ارزان است. با این حال، مهم است که باید به یاد داشت که حق بیمه خودرو در تورنتو بالا می باشد، حمل و نقل عمومی ماهانه با مترو برای یک فرد بزرگسال 141.50 دلار است.

پیشنهاد مطالعه: معرفی و آشنایی با دانشگاه واترلو Waterloo

برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا دارند ، انواع فاندهای متفاوتی که کانادا به دانشجویان می دهد را می توانند دریافت کنند که بصورت زیر می باشند:

  • بورسیه های کشور مبدا کمک هزینه تدریس
  •  فاند تحقیقاتی RA
  •  بورسیه دانشگاهی برای دوره های مستر و دکتری Bursaries
  •  بورسیه خارج از دانشگاه مانند (vanier canada graduate scholarships): 

این بورس تحصیلی سالانه به ۵۰۰ دانشجوی کانادایی یا بین المللی به مبلغ ۵۰ هزار دلار اعطا می شود و فقط مربوط به دوره دکتری است.

  • بورس Trudeau Foundation Doctoral Scholarships:

این بورس تحصیلی سالیانه به ۱۵ متقاضی دوره دکترا اعطا می شود و مبلغ کل آن ۶۰ هزار دلار است.

  •  بورس Banting Postdoctoral Fellowships :

این بورس تحصیلی نیز نوعی فلوشیپ بوده و سالانه ۷۰ هزار دلار می باشد که به ۷۰ دانشجوی دوره های پست دکتری در مدت دو سال اعطا می شود.

  •  بورس Canadian Queen Elizabeth II Diamond Jubilee Scholarships :

    این بورس کمک هزینه برای دانشجویان حوزه commonwealth است که نوآور هستند و به مدت دو سال تحصیل پرداخت می شود.

[news_box display=”category” category=”254″ hc_title=””]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *