0

شرایط تحصیل در دانمارک | شرایط دریافت بورسیه در دانمارک

5/5 - (1 امتیاز)

شرایط تحصیل در دانمارک

شرایط تحصیل در دانمارک و الزامات پذیرش از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. در ادامه مواردی که برای داشتن یک پذیرش موفق لازم است را بیان می کنیم.

ارزیابی صلاحیت های شما

شهروندان غیر دانمارکی که امتحانات ورودی دانمارک را ندارند، اگر دارای شرایط قابل مقایسه ای با مدارک ورودی دانمارک باشند، مجاز به پذیرش هستند. برای ارزیابی رسمی مدارک خود را به ufm.dk/en/recognition.  مراجعه کنید. این ارزیابی به طور خلاصه بیان می کند که مدارک شما در دانمارک چیست و باعث بهبود درخواست شما می شود. این ارزیابی فقط به عنوان یک راهنما عمل می کند زیرا خود موسسات در دانمارک مسئول پذیرش هستند.

موسسه ها در دانمارک به کپی های معتبر از مدارک تحصیلی شما نیاز دارند. به این معنی که شما باید کپی هایی با مهر و امضای اصلی تهیه کنید یا از دو نفر که با شما هیچ نسبتی ندارند، پشت نسخه را با نام ، آدرس و تاریخ تولد امضا کنند. برخی از موسسات مستلزم آن هستند که مدارک را مستقیماً از موسسه صادر کننده دریافت کنند. این کار اغلب ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین مطمئن شوید که به موقع این پروسه را شروع می کنید.

تحصیل در کالج استرالیا | تحصیل در کالج آلمان | تحصیل در کالج کانادا 

شرایط عمومی پذیرش

الزامات زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در دانمارک و تمام برنامه های آموزش عالی در دانمارک به سطح بالای انگلیسی نیاز دارند. متقاضیان برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد تحت آموزش انگلیسی باید حداقل مهارت تسلط بر زبان انگلیسی را با “انگلیسی B” ثابت کنند. برخی از برنامه ها به “انگلیسی A” نیاز دارند که یک سطح بالاتر از “انگلیسی B” است.

برای اثبات مهارت رضایت بخش در زبان انگلیسی، اغلب از آزمونهای زبان TOEFL ، IELTS و Cambridge ESOL exams (CAE) استفاده می شود. نمرات لازم توسط هر موسسه تعیین می شود، بنابراین برای اطمینان از الزامات زبان حتما به سایت دانشگاه های مورد نظر مراجعه کنید. اما بر اساس میانگین ​​تقاضاهای قبلی، در ادامه تخمینی مورد انتظار نمره مورد نیاز آزمون های زبان را می توانید مشاهده کنید:

IELTS TOEFL Cambridge Advanced English
* English B – test score of at least 6.5 points * English B – test scores in the ranges of 550-583 (paper-based), or 213-237 (computer-based test), or 79-93 (internet-based test) * English B – Certificate in Advanced English (CAE)
English A – test score of at least 7.0 points English A – test scores in the ranges of 587-610 (paper-based), or 240-253 (computer-based test), or 94-101 (internet-based test) English A – Certificate of Proficiency (CPE)

متقاضیانی که زبان انگلیسی، زبان بومی انها هستند نیز باید مدرک مهارت انگلیسی معادل حداقل سطح B انگلیسی در دانمارک را ارائه دهند. موسسات آموزشی می توانند آزمون طراحی شده ویژه ای را برای این متقاضیان ارائه دهند که می تواند سطح انگلیسی متقاضی را مورد سنجش قرار دهد.

شرایط تحصیل در دانمارک

بورسیه DAAD آلمان | راهنمای تحصیل در آلمان

شرایط پذیرش در برنامه های تحصیلی که به زبان دانمارکی ارائه می شوند

اگر قادر به تحصیل در دانمارکی هستید، می توانید دوره ها و برنامه های زیادی را که به زبان دانمارکی تدریس می شوند در www.ug.dk بیابید. برای پذیرش در این برنامه ها باید با شرکت در آزمون “دانمارکی به عنوان یک زبان خارجی” (“Studieprøven i dansk som andetsprog”) یا “آزمون دانمارکی 2” (“Danskprøve 2”) مهارت کافی را ثابت کنید. برخی از برنامه ها ممکن است نیاز به گذراندن “آزمون دانمارکی 3” (“Danskprøve 3”) داشته باشند. برای کسب جزئیات بیشتر به ufm.dk مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید دروس دانمارکی را بصورت رایگان شرکت کنید. به این ترتیب شما می توانید ابتدا در یک دوره کارشناسی تحت آموزش انگلیسی ثبت نام کنید و سپس پس از دستیابی به مهارت های لازم زبان دانمارکی، تحصیلات خود را به زبان دانمارکی در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه دهید.

شرایط تحصیل در دوره کارشناسی

طول دوره تحصیل کارشناسی در دانمارک 4 سال می باشد. تحصیل در اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دانمارک به زبان این کشور یعنی دانمارکی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان دانمارکی می باشد. بطور کلی در دانمارک سه نوع مدرک کارشناسی شامل، کارآموز حرفه ای، دانشجو در دانشگاه و آکادمی حرفه (AP) ارائه می شود. شرایط تحصیل در دانمارک برای برنامه های کارشناسی عبارتند از:

یک آزمون ورودی که قابل مقایسه با گواهی مدرک فارغ التحصیلی از سطح متوسطه در دانمارک باشد.

  • اثبات مهارت زبان انگلیسی یا دانمارکی
  • برخی از برنامه های تحصیلی شرایط پذیرش اضافی دارند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
    • متقاضیان با حداقل نمره مشخصی دروس قبلی را پشت سر گذرانده باشند.
    • مدرک دیپلم با حداقل معدل همراه باشد.
    • قبولی در آزمون مصاحبه

بلو کارت آلمان (Blue Card) | زندگی و تحصیل در هنگ کنگ | تحصیل در فرانسه | بهترین بورسیه فرانسه

شرایط پذیرش در تحصیلات تکمیلی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، نیاز به امتحان ورودی ندارد و پذیرش بر اساس نمرات دوره مقطع قبل و نظر اساتید می باشد. اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند و متقاضیان می بایستی حداقل نمره 6 – 6.5 آیلتس را داشته باشند. این کشور بیش از 700 برنامه و 1300 دوره به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

  • شرایط پذیرش برای برنامه های Candidatus / Master عبارتند از:
  • داشتن یک مدرک کارشناسی استاندارد بین المللی یا معادل شناخته شده بین المللی
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی (نگاه کنید به بالا)
  • اثبات مهارت زبان دانمارکی، اگر برنامه تحصیلی به زبان دانمارکی تدریس شود.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا

برای شروع دکترا ، معمولاً باید مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن را داشته باشید. تحصیلات در مقطع دکتری در دانشگاه های دانمارک به دو صورت تحصیل با بورسیه و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد. کشور دانمارک برای افرادی که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند، بصورت میانگین دستمزدی ماهیانه تقریبا 2 هزار دلار وضع کرده است. اکثر رشته ها در مقطع دکتری در کشور دانمارک به زبان انگلیسی ارائه می شوند و حداقل نمره آیلتس 7 برای مقطع دکتری الزامی است

در برخی مناطق، یک دوره چهار ساله دکترا به دانشجویانی که دوره کارشناسی و یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده اند، ارائه می شود. برای مشاهده پوزیشن های تحصیلی در مقطع دکتری می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

شرایط تحصیل در دانمارک

نحوه و زمان اپلای دانمارک

در مقطع کارشناسی

برای دوره های کارشناسی، آخرین مهلت پذیرش 15 مارس برای دوره هایی است که از اوت یا سپتامبر آغاز می شود. تعداد کمی از موسسات در ژانویه یا فوریه جذب اضافی دارند. برای این دوره ها، آخرین مهلت 1 سپتامبر است. فرم های تقاضا تقریباً دو ماه قبل از موعد مقرر از موسسات در دسترس است. فرم های درخواست آنلاین را نیز می توانید در www.optagelse.dk پیدا کنید.

تحصیلات تکمیلی

برای تحصیلات تکمیلی، مهلت زمانی متفاوت است. توصیه می کنیم برای جزئیات بیشتر مستقیماً با موسسه تماس بگیرید.

مهاجرت ساسکاچوان کانادا | مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای | دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل | مشاغل پر طرفدار کانادا

شهریه ها و بورسیه های تحصیلی در دانمارک

تحصیلات عالی در دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس و دانشجویان شرکت کننده در یک برنامه تبادل رایگان است. برای سایر دانشجویان شهریه سالانه از 6000 تا 16000 یورو است. تعدادی بورسیه و کمک هزینه تحصیلی از موسسات و از طریق طرح های دولتی در دسترس هستند.

هزینه های تحصیل

دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، می توانند در حدود 10 الی 20 ساعت در هفته هم زمان با تحصیل کار کنند. میانگین درآمد این افراد تقریبا در بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد. تحصیلات عالی در دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس و دانشجویانی که طبق قوانین اتحادیه اروپا از وضعیت شهروندان دانمارکی برخوردار هستند، رایگان است. به همین ترتیب، اگر در یک برنامه تبادل شرکت می کنید، می توانید در دانمارک به صورت رایگان تحصیل کنید. تحصیلات عالی نیز برای دانشجویانی که در زمان اپلای شرایط زیر داشته باشند رایگان است.

  • اقامت دائم داشته باشید
  • اقامت موقت با امکان اخذ اقامت دائم داشته باشید.
  • اجازه نامه اقامت مطابق با قانون اتباع بیگانه به عنوان فرزند همراه یک تبعه خارجی که دارای اجازه اقامت به دلیل اشتغال و غیره است، داشته باشید.
  • پناهندگان و افراد تحت حمایت قانون اتباع خارجی و همچنین بستگان این افراد

شهریه سالانه دانشجویان بطور کامل  8،000-21،000 دلار معادل با 6000 – 16000یورو (45،000-120،000 DKK) می باشد.

میانگین شهریه برخی از دانشگاه‌های برتر دانمارک

میانگین شهریه برخی از دانشگاه‌های برتر دانمارک به قرار زیر است :

  • دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark): تا ۱۳۵۰۰ یورو در سال
  • دانشگاه کوپنهاگ دانمارک (University of Copenhagen) بین ۹ هزار تا ۱۵ هزار یورو در سال
  • دانشگاه اقتصاد کوپنهاگ دانمارک (Copenhagen Business School) تا ۱۲۵۰۰ یورو در سال
  • دانشگاه آرهوس دانمارک (Aarhus University) تا ۱۰ هزار یورو در سال

توجه: برای هزینه های دقیق بهتر است که سایت موسسه مورد نظر را نیز بررسی کنید.

اکسپرس انتری کانادا چیست؟ | زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا | تحصیل در ایتالیا

هزینه اپلیکیشن فی

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس هنگام درخواست مجوز اقامت (ویزا) برای تحصیل در دانمارک هزینه ای باید پرداخت کنند. مراحل درخواست اجازه اقامت برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA را می توانید در این لینک بیشتر مورد مطالعه قرار دهید.

بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی

موسسات آموزش عالی دانمارک برای دانشجویان خود برای تحصیل در دانمارک تعداد محدودی بورسیه دولتی را برای دانشجویان اختصاص می دهند. در کشور دانمارک، بورسیه تحصیلی به دو دسته شامل بورسیه هایی که تمام هزینه های تحصیل در دانمارک را شامل می شود یا کمک هزینه های مخارج زندگی را تامین کند تقسیم بندی می شود.

پذیرش در هریک از این بورسیه ها به واحد پذیرش دانشگاه بستگی دارد و دانشجویان موفق به اخذ بورسیه تحصیلی، مبلغی در حدود ۲۰۰۰ دلار ماهانه دریافت می کنند. برای اخذ بورسیه تحصیلی دانمارک افرادی که مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه های معتبر دریافت کرده باشند و دارای آیلتس ۶٫۵ باشند از شانس بیشتری برخوردارند. امکان استفاده از بورسیه و کمک هزینه تحصلی در دانمارک برای دانشجویان غیر دانمارکی وجود دارد.

اکثر موسسات دانمارک با موسسات آموزش عالی خارجی توافق نامه دوجانبه دارند. این توافق نامه ها معمولاً برای تبادل متقابل دانشجویان، محققان و اساتید طراحی شده است. برنامه های ملی و اروپایی برای دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در دانمارک از طریق توافق نامه ها، به عنوان دانشجویان مهمان یا به عنوان بخشی از یک موقعیت تحقیقاتی بین المللی یا مشترک هستند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. محدودیت ها و پیش نیازهای خاصی برای برنامه های زیر اعمال می شود:

1- نوردپلاس

اگر در یک موسسه آموزش عالی اسکاندیناوی یا بالتیک ثبت نام کرده باشید، ممکن است نوردپلاس به عنوان بخشی از تحصیل شما امکان تحصیل در یک کشور اسکاندیناوی یا بالتیک را ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه Nordplus ، لطفاً به www.nordplusonline.org مراجعه کنید.

2- اراسموس

برنامه اراسموس به دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس امکان تحصیل در خارج از کشور را به عنوان بخشی از تحصیلات عالیه را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه اراسموس و اطلاع از واجد شرایط بودن درخواست، می توانید به وب سایت کمیسیون اروپا مراجعه کنید.

3- اراسموس موندوس

برنامه اراسموس موندوس برای دانشجویان EU / EEA و دانشجویان غیر EU / EAA آزاد است. از طریق طرح اراسموس موندوس می توانید برای انجام برنامه های خاص کارشناسی ارشد برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید. این دوره ها به طور مشترک توسط یک موسسه دانمارکی و یک دانشگاه یا کالج دیگر اروپا ارائه می شود. دانشجویان و دانش پژوهان باید با دوره های اراسموس موندوس مستر تماس بگیرند تا درباره بورسیه ها و روش‌های درخواست اطلاعات بیشتری کسب کنند.

فهرستی از دوره های کارشناسی ارشد اراسموس موندوس در دانمارک را می‌توانید در این لینک مشاهده نمایید.

4- بورسیه های دولتی دانمارک تحت توافق نامه های فرهنگی

بورسیه‌های تحصیلی دولت دانمارک تحت توافق نامه‌های فرهنگی برای دانشجویان و پژوهشگران جوانی است که مایلند در مطالعات زبان و فرهنگ دانمارک یا سایر زمینه‌های تحصیلی مربوط به دانمارک مانند طراحی، معماری، مطالعات زیست محیطی و سایر زمینه های مرتبط تحصیل کنند.

توافقنامه‌های فرهنگی، بورسیه تحصیلی برای دوره های طولانی مدت تحصیلی و دوره های زبان تابستانی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهد. بورسیه تحصیلی طولانی مدت به دانشجویان برزیل ، چین ، مصر ، ژاپن ، روسیه و کره جنوبی ارائه می شود، در حالی که دوره های تابستانی زبان برای دانشجویان کشورهای فوق الذکر و 35 کشور اروپایی آزاد است. آخرین مهلت سالانه برای درخواست بورسیه برای سال تحصیلی بعدی اول مارس است. اطلاعات بیشتر در مورد بورس های تحصیلی دولت دانمارک تحت توافق‌نامه‌های فرهنگی را در این لینک بررسی کنید.

5- بورسیه تحصیلی دولت دانمارک برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA

موسسات آموزش عالی دانمارک (فقط دانشگاه ها) هر ساله تعداد محدودی بورسیه دولتی برای تأمین مالی دانشجویان کامل با درجه کامل از کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس ارائه می کنند. برای واجد شرایط بودن بورسیه تحصیلی باید:

  • شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشید.
  • در یک برنامه آموزش عالی ثبت نام کرده باشید.
  • به دلیل تحصیل مجوز اقامت محدود در دانمارک اعطا شده باشد.

بورسیه های تحصیلی توسط موسسات آموزش عالی دانمارک انجام می شوند، که هر یک از آنها تصمیم می گیرند که کدام دانشجویان بورسیه دریافت می کنند.

البته باید توجه داشت که بورسیه های تحصیلی شامل دو قسمت است و می تواند به عنوان معافیت کامل یا جزئی از شهریه و یا کمک هزینه برای تأمین هزینه های زندگی باشد. اما چون بورسیه های تحصیلی توسط موسسات آموزش عالی ارائه می شود، برای جزئیات بیشتر باید از دانشگاه و موسسه مورد نظر خود استعلام کنید.

سایر منابع اطلاعاتی در مورد بورسیه ها

چندین برنامه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در پایگاه داده اتحادیه اروپا Ploteus ذکر شده است.

شرایط تحصیل در دانمارک

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *