0
رای دهید

اکسپرس انتری یک روش برای ارائه درخواست ویزا

اکسپرس انتری یک روش برای ارائه درخواست ویزا و مهاجرت به کانادا است. Express Entry که به خلاصه EE هم گفته می‌شود،‌ از سال ۲۰۱۵ برای بررسی پرونده‌های علاقمندان مهاجرت به کانادا در چهار دسته نیروی متخصص فدرال، تجربه فدرال، تجربه کانادایی و بخشی از برنامه‌های پذیرش استانی ایجاد شده است. سیستم Express Entry یک برنامه مهاجرتی نیست بلکه یک روش جدید برای اخذ پرونده هاست.

به تعبیر دیگر به جای اینکه مثل سابق همه پرونده ها ابتدا بررسی شوند، دولت فدرال کانادا از میان پرونده های دریافت شده در طرح ورود سریع متقاضیان مورد نظر خود را برای اقدام در برنامه های نیروی متخصص فدرال، فنی و حرفه ای فدرال، تجربه کانادایی فدرال انتخاب می کند.

پیشنهاد مطالعه: زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا

برنامه جدید اکسپرس اینتری

اداره مهاجرت کانادا می‌گوید با استفاده از برنامه جدید اکسپرس اینتری در مدت زمان ۶ ماه یا کمتر از آن، تمام پروسه مهاجرت به کانادا، از ارائه درخواست تا گرفتن ویزای کانادا به اتمام خواهد رسید. قبل از ایجاد این برنامه، مدت‌زمان بررسی پرونده‌ها طولانی‌تر می‌شد و حتی در مواردی که امتیاز فرد متقاضی کم بود، این مدت زمان از ماه‌ها به سال‌ها می‌رسید. به طور کلی می توان گفت که هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد و همه افراد می توانند درخواست بدهند.

به این شرط که در دایره یکی از برنامه های نیروی متخصص، فنی و حرفه ای و یا تجربه کانادایی بگنجند و البته ظرف ۳۰ روز از اقدام Expression of Interest رزمه خود را در بانک اشتغال وابسته به سازمان منابع انسانی و توسعه کانادا وارد کنند. برای آگاهی از این موضوع که برای ویزای تخصصی کانادا واجد شرایط هستید یا خیر از ابزار رایگان واجدین شرایط در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا استفاده کنید. اگر حداقل امتیاز این روش امتیازدهی، که FSW نام دارد، را کسب کنید می‌توانید وارد مراحل بعدی شوید.

پیشنهاد میکنم مطالعه کنید:  رشته‌های تحصیلی‌ با بالاترین و کمترین تقاضا در بازار کار کانادا

مراحل درخواست از طریق اکسپرس انتری

اولین مرحله برای ارائه درخواست از طریق اکسپرس اینتری، ایجاد پروفایل به صورت آنلاین و رایگان در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا است. به این مرحله Expression of Interest می‌گویند. رزومه‌ها یا همان پروفایل‌‌های متقاضیان مهاجرت اقتصادی که با روش اکسپرس اینتری درخواست خود را ارائه می‌کنند، در بانک اطلاعات متقاضیان که EOI Pool نام دارد ذخیره می‌شود. امتیاز متقاضیان در این بانک بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مهارت زبانی و از ۱۲۰۰ محاسبه می‌شود.

سیستم امتیازبندی جدید یا Comprehensive Ranking

سیستم امتیازبندی جدید یا Comprehensive Ranking اخیرا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ تغییراتی کرده است که بر اساس آن، داشتن خواهر یا برادری که اقامت دائم کانادا را داشته باشند و همین‌طور مهارت بالا در زبان فرانسوی امتیاز محسوب می‌شود.

پس از اینکه پروفایل متقاضی در EOI Pool ثبت شد، کارفرماهای کانادایی، دولت فدرال و دولت استان‌ها به جز کبک، می‌توانند از بین افراد واجد شرایط برای افرادی دعوت‌نامه یا ITA ارسال کنند. بسته به رشته تحصیلی متقاضی و امتیاز او، شانس ارسال دعوت‌نامه بیشتر می‌شود و به محض دریافت دعوت‌نامه، ۶۰۰ امتیاز به امتیازهای قبلی متقاضی اضافه‌ می‌شود.

حداکثر زمانی که یک پروفایل می‌تواند در Pool بماند و شانس خود را برای دریافت دعوت‌نامه امتحان کند، ۱۲ ماه است. پس از گذشت این ‌مدت زمان، مجددا باید در این سیستم ثبت‌نام کند. پس از دریافت دعوت‌نامه، متقاضی ۹۰ روز فرصت دارد که تقاضای خود را به‌صورت آنلاین ثبت کند. در غیر این‌صورت دعوت‌نامه او لغو می‌شود و مجددا باید در Pool منتظر دعوت‌نامه دیگری باشد. به همین خاطر بهتر است که پس از ایجاد پروفایل برای جمع‌آوری مدارک مورد نیاز خود اقدام نمائید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی و آشنایی با دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا

مراحل اکسپرس انتری

بانک کار کانادا یا Job Bank سیستمی برای ثبت‌نام و نگهداری پروفایل افرادی است که از کارفرمای کانادایی یا برنامه استانی دعوت‌نامه ندارند. این افراد با ثبت رایگان رزومه خود در این سیستم، فرصت پیشنهاد کاری از کارفرماهای کانادایی را پیدا می‌‌کنند. با تغییرات جدید، ثبت درخواست کار در بانک کار کانادا اختیاری شده است. اینکه تمام اطلاعات وارد شده در پروفایل متقاضی صحیح باشد به عهده خود او است و در صورتی که اطلاعات غلط، به عمد یا غیر عمد، در این سیستم ثبت شود، تا ۵ سال اجازه درخواست هر نوع ویزا از شخص گرفته می‌شود.

نحوه امتیاز دهی در سیستم اکسپرس انتری

برای محاسبه دقیق امتیازتان در سیستم اکسپرس انتری، از ابزار رایگان CRS Tool در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا می توان استفاده کرد. لازم است که سوالات را یکی پس از دیگری کاملا صادقانه و دقیق پاسخ دهید.

این سوالات درباره سن شما و همسرتان و همچنین مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدرک زبان معتبر هر دوی شما هستند و جالب است که بدانید اگر شما در پاسخ به سوال «آیا مدرک آزمون معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی شما کمتر از ۲ سال گذشته گرفته شده است؟»، خیر باشد، سوالات بعدی نمایش داده نمی‌شوند و سیستم به شما می‌گوید که نمی‌توانید در این برنامه شرکت کنید. اگر تا انتها پیش بروید و به تمام سوالات پاسخ دهید، در نهایت مجموع امتیازات شما با جزئیات نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد میکنم با این دانشگاه در کانادا آشنا بشید، جالبه:‌ معرفی و آشنایی با دانشگاه واترلو Waterloo

روش اکسپرس انتری برای مهاجرت تخصصی به بعضی استان‌های کانادا هم کاربرد دارد. اما برای مهاجرت تخصصی به استان کبک، نمی‌توان از این روش استفاده کرد.

با استفاده از سایت زیر می توان امتیاز خود را بصورت آنلاین و رایگان محاسبه نمود:

وارد سایت شوید

[news_box display=”category” category=”254″ hc_title=””]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *