0

چطوری برای دکتری و پسادکتری در نروژ اپلای کنم؟ | دکتری در نروژ | اپلای پسادکتری در نروژ

5/5 - (2 امتیاز)

نحوه اپلای مقطع دکتری و پسادکتری برای دانشگاه های نروژ

تحصیل رایگان در تمام مقاطع از متوسطه تا کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در سیستم آموزشی نروژ برای شهروندان و متقاضیان بین المللی و همچنین وجود کیفیت بالای زندگی، نروژ را به عنوان مقصدی پرطرفدار بین دانشجویان مطرح می باشد.

موسسه های آموزش عالی در نروژ به دو دسته دولتی و غیر انتفاعی تقسیم می شوند، که بیشتر آنها دولتی هستند. در مجموع 7 دانشگاه و 22 کالج دانشگاهی در نروژ وجود دارد که طیف وسیعی از رشته ها و موضوعات تحقیقاتی در زمینه های مختلف را ارائه می‌دهند. علاوه بر این در نروژ 9 دانشگاه تخصصی، 2 کالج ملی هنر و چندین موسسه غیرانتفاعی وجود دارند. بیشتر دانشجویان در نروژ در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند. نکته مثبت اپلای برای مقطع دکتری و پساد کتری در نروژ این است که چون پوزیشن های تحصیلی پژوهش محور و پروژه هستند، این پوزیشن ها همواره همراه با حقوق ثابت به مدت دوره هستند. به نوعی تحصیل و تحقیق در این مقاطع شغل محسوب می شود و همراه با حقوق می باشند.

یکی دیگر از جنبه های مثبت تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در نروژ این است که شرایط تحصیل برای هر دو دانشجوی بومی و بین المللی در این کشور یکسان است و تمامی دوره ها تحصیلات تکمیلی در نروژ رایگان است. از این رو نروژ یک مقصد تحصیلی بسیار ایدال محسوب می شود.

دکتری در نروژ

دکتری در نروژ | اپلای پسادکتری در نروژ

حال سوال مطرح می شود که چگونه می توانیم برای دانشگاه های نروژ در مقطع دکتری و پسادکتری اپلای کنیم؟

یکی از وبسایت های معتبر و مهم که این کار را برای شما انجام می دهد وبسایت jobnorge است. این وب سایت تمامی پوزیشن هایی که در مقطه دکتری و پسادکتری در نروژ اعلان متقاضی می کنند را در سایت خود لیست می کنند و پلی ارتباطی بین متقاضی و دانشگاه های نروژ است. از این رو حتما از طریق این وب سایت اپلای خود را انجام دهید. بنابراین مسیر استفاده و نحوه اپلای را در ادامه توضیح می دهیم.

  1. برای شروع مسیر اپلای برای مقطع دکتری و پسادکتری ابتدا بایستی وارد سایت زیر شوید. زیرا تمامی پوزیشن های تحصیلی و کاری در مقاطع دکتری و سادکتری از سایت زیر لیست می شود. بنابراین در وحله اول وارد سایت www.jobbnorge.no  می شویم.

2- سپس قبل از هر کاری در قسمت Login وارد شده و برای خود حساب کاربری بسازید. در فیلدهای زیر اطلاعات لازمه را وارد نمایید.

3. پس از ساخت حساب کاربری به صفحه اول سایت بازمی گردیم. در قسمت 1 که در تصویر زیر مشخص است می توانید جستجوی خود را براساس موقعیت شهر و دانشگاه مورد نظر در نروژ فیلتر بندی نمایید. در قسمت 2 نیز دسته بندی ها براساس رشته مورد نظر شما فیلتر خواهد شد. اما اگر مایل باشید که تمامی پوزیشن ها تحصیلی و کاری برای شما نمایش داده شود، قسمت all positions را زده و در پایین این قسمت و در صفحه اول تمامی پوزیشن ها چه فیلتر شده و چه کلی قابل مشاهده خواهد بود.

دکتری در نروژ | اپلای پسادکتری در نروژ

4- در همان صفحه اول با زدن فیلد جستجو پوزیشن های مورد نظر شما در پایین صفحه نمایش داده می شود. همانطور که می بینید برای نمونه پوزیشن هایی که ارائه شده اند در قسمت اول نام دانشگاه، در قسمت دوم حاوی لوکیشن محل تحصیل یا کار و در قسمت سوم ددلاین مربوطه نمایش داده شده است. برای ادامه روند کار ما برای نمونه وارد همین پوزیشن می شویم.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

5- پس از وارد شدن به صفحه پوزیشن مورد نظر تمامی اطلاعات لازم در مورد پوزیشن مربوطه، اسناد لازم برای اپلای، مقدار حقوق و مزایا، شرایط تحصیلی و نحوه تماس و ارتباط گیری برای اطلاعات بیشتر در مورد این پوزیشن ارائه شده است. برای ادامه و در نتیجه اپلای گزینه Apply for this job را می زنیم

6- پس از زدن گزینه Apply for this job این پوزیشن وارد حساب کاربری که ما ساخته بودیم می شویم. در قسمت 1 ایمیل هایی که پس از اپلای دریافت می کنید که پذیرفته شده اید یا خیر قابل مشاهده هستند. در قسمت دوم نیز می توانید با استاندارد مربوط به خود سی وی بسازید. در قسمت سوم نیز سی وی هایی که خود شما ساخته اید را می توانید اپلود نمایید. قسمت چهارم برای قسمت اپلکیشن هایی است که بایستی تکمیل گردد و در قسمت پنجم نیز تعداد کل پوزیشن هایی که در دسترس هستند قابل مشاهده می باشند.

7- برای ادامه پروسه اپلای وارد قسمت Unsent applications شده شروع به تکمیل کردن مراحل زیر می نماییم. فیلد continue را می زنیم و به ادامه مسیر خورد می پردازیم.

8- برای تکیل شدن و ارسال اپلیکیشن بایستی تمامی مراحل زیر را تکمیل نماییم. گام اول که به صورت Application text نوشته شده است همان انگیزه نامه و sop شما است که بایستی در این قست بنویسید. گام دوم  نیز شامل یک سرس اطلاعات است که باید تکمیل گردد. در گام سوم نیز باید CV خود را بنویسد و یا اپلود نمایید. در گام چهارم نیز اسناد لازمه که شامل مدارک تحصیلی، زیرنمرات، مدرک زبان، سی وی و غیره می باشد را بایستی اپلود کنید. در نهایت بعد از تکمیل نهایی تمامی این گام ها می توانید اپلیکیشن خود را ارسال نمایید.

پرداخت اپلیکیشن فی

9- بعد از پایان ددلاین ها نتایج از طریق Unread email نتایج برای شما ارسال می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *