0

نحوه نگارش کاورلتر برای دانشگاه | کاورلتر آکادمیک یا دانشگاهی چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

نحوه نگارش کاورلتر برای دانشگاه

در کنار رزومه یا سی وی (CV)، یک نامه پوششی یا همان کاورلتر می تواند به کارفرمایان کمک کند تا در مورد شما به عنوان یک نامزد، اطلاعاتی مفید کسب کنند. یک موقعیت در دانشگاه اغلب به شما توصیه می کند که نامه ای بنویسید که در مورد اهداف خود برای آن موقعیت بحث کنید و آموزش ها و مدارک تحصیلی خود را که برای دانشگاه مفید خواهد بود را ترسیم کنید. هدف از کاورلتر معرفی خود و نشان دادن تناسب بین خود و موقعیت مربوطه است. در این مقاله، ما به بحث نحوه نگارش کاورلتر برای یک پوزیشن دانشگاهی می پردازیم و نحوه تألیف آن می پردازیم و در ادامه مثالی را ارائه می دهیم که می توانید هنگام نگارش خود از ان استفاده کنید.

لینک مفید: نمونه کاورلتر

کاورلتر آکادمیک یا دانشگاهی چیست؟

کاورلتر آکادمیک مروری بر تجربه و فلسفه تدریس شما و همچنین تحقیقات دانشگاهی است که همراه با CV شما هنگام اپلای موقعیت در یک موسسه آموزش عالی ارسال می شود. کاورلتر دانشگاهی شما باید دید کاملی درباره چگونگی تجربیات شما در اهداف آموزشی و پژوهشی شما ارائه دهد. همچنین جزئیات کاورلتر باید راجع به مدرسه و موقعیت محل کار باشد و بیان کند که چگونه به مأموریت دانشگاه مربوطه کمک خواهید کرد.

کاورلترهای دانشگاهی معمولاً طولانی تر از نامه هایی است که برای برنامه های کاری نوشته می شود. بسیاری از نامه های پوششی برای موقعیت های دانشگاهی که نوشته می شود در حدود یک تا دو صفحه می باشند. با این حال، کیفیت محتوایی که باید نوشته شود و ارتباط آن با عناصر ناشی از شغل مربوطه از طول نامه اهمیت بیشتری دارد. هنگام تهیه کاورلتر آکادمیک، جزئیات بیشتری درباره اطلاعات ذکر شده در CV خود ارائه دهید. کمیته پذیرش می تواند دستاوردهای اصلی شما را در CV شما مشاهده کند، بنابراین کاورلتر فرصتی برای توضیح این است که چرا این تجربیات را کسب کرده اید و چگونه می توانند به مؤسسه کمک کنند.

سفارش نگارش تخصصی کاور لتر

نحوه نگارش کاورلتر

کاورلتر چیست و چرا اهمیت دارد؟

کاورلتر نامه ای است که در مورد خود می نویسید و در هنگام اپلای برای موقعیتی، CV خود را ارسال می کنید. در کاورلتر توضیح می دهید که چرا بر اساس تجربه و مهارت های خود، کاندیدای مناسبی برای آن نقش هستید. کمیته پذیرش ممکن است قبل از مراجعه به CV، کاورلتر شما را بررسی کند و از آن به عنوان “معرفی برای شما” استفاده کند، بنابراین مهم است که یک تصویری قوی از خود برای مخاطب در کاورلتر ایجاد کنید. ساختار دقیق و فهرست وار یک CV ممکن است مطالعه و بررسی آن را خسته کننده کند. اما ساختار روایی یک کاورلتر، فضای بیشتری را فراهم می کند تا به عنوان یک شخص حقیقی شرایط خود را تشریح کنید.

چه زمانی به یک کاورلتر نیاز داریم؟

در وحله اول زمانی که برنامه تحصیلی و کاری صریحاً اظهارکند که به یک کاورلتر همراه با CV ضروری است شما بایستی برای آن اقدام کنید. اما اگر مستیقم به ارائه کاورلتر اشاره نشده باشد، بایستی یک معرفی کوتاه در اغاز سی وی در رابطه با خود داشته باشید. دانشجویان دانشگاه یا کالج ها که برای یک شغل پاره وقت اپلای می کنند نیز احتمالاً نیازی به نامه پوششی ندارند.

راهنما نحوه نگارش کاورلتر برای دانشگاه

اگر قصد دارید برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی اپلای نمایید، در صورت اعلام دانشگاه، ممکن است یک کاورلتر برای برنامه تحصیلات تکمیلی خود را لازم داشته باشید. دانستن چگونگی نگارش کاورلتر به شما کمک می کند تا در کمیته پذیرش شانس پذیرش خود را بهبود ببخشید.. کاورلتر برای تحصیلات تکمیلی بسیار مهم است زیرا اولین تصویری است که کمیته پذیرش از شما به عنوان متقاضی دریافت می کند.

نحوه نگارش کاورلتر

نمونه انگیزه نامه کاری | نوشتن SOP موفق | استادی پلن

چه مواردی را باید در کاورلتر ذکر کرد؟

نحوه نگارش کاورلتر

بطور کلی مراحل نگارش یک کاورلتر اکادمیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پرداختن به خود
  • استفاده از درود و تهنیت
  • معرفی خود
  • بیان هدف خود به منظور اپلای در این دانشکده
  • پایان کاورلتر خود
  • ضمیمه کردن اسناد خواسته شده

1- پرداختن به خود

اولین قدم برای نگارش کاورلتر، پرداختن به خود می باشد. در این گام شما باید از ذکر نام و آدرس کامل خود شروع کنید و در ادامه شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را در یک سط دیگر درج کنید. سپس در سطر بعدی، تاریخ، نام گیرنده، نام اداره یا مدرسه و آدرس آنها را بنویسید. اطلاعات تماس نیز همانند اطلاعات CV در بالای صفحه و در قسمت راست کاورلتر ذکر شود. اطلاعاتی که باید بیادن شود شامل:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تلفن (منزل و موبایل)
  • آدرس ایمیل
  • آدرس فعلی

اگر از مخاطب خوود اطلاعاتی ندارید  و مطمئن نیستید که نامه را برای چه کسی ارسال می کنید، با دانشگاه مربوطه تماس بگیرید و این اطلاعات را از انها درخواست کنید. در ادامه مثالی برای این قسمتت ذکر کرده ایم:

Sarah Johnson

2341 E. Main Street

Chattanooga, TN 37341

December 7, 2020

Dr. Timothy Greer

Department of Psychology

The University of Tennessee at Chattanooga

800 University Lane

Chattanooga, TN 37341

نحوه نگارش کاورلتر

2- استفاده از عباراتی برای تهنیت

در مرحله بعد، باید نامه خود را با استفاده از سلام و تهنیت اغاز کنید. رایج عبارت برای این کار که معمولا در کاورلتر هم ذکر می شود استفاده از  “Dear [recipient’s name]”  است. بهتر است هنگام استفاده از این عبارت از نام گیرندگان مطلع باشید. با این حال، اگر شما قادر به پیدا کردن نام شخص مربوطه نیستید می توانید نامه را خطاب به عناوینی از قبیل “Head of Admissions” ، “Graduate Coordinator” ، “Head of Department” یا  “To Whom It May Concern” انجام دهید.

3- خود را معرفی کنید

در بند اول کاولتر، باید به طور خلاصه خود را معرفی کنید و علاقه خود را برای استفاده از برنامه تحصیلات تکمیلی خود اعلام کنید. همچنین پیشینه تحصیلی و موفقیت های خود را تا کنون شرح دهید. پاراگراف مقدماتی شما باید مختصر، مستقیم و بطور اختصاصی متناسب با برنامه مورد نظر شما باشد.

4- هدف خود را برای اپلای در دانشگاه مربوطه را اعلام کنید

بند دوم کاورلتر شما دارای جزئیات بیشتری است و در مورد اینكه چرا علاقه دارید در این برنامه به تحصیل بپردازید و چه چیزی شما را به یك كاندیدای قوی تبدیل می كند، با جزئیات بیشتری بیان کنید. این بخش باید شامل مهارت ها و تجربیات شما باشد تا شما را به یک کاندیدای قوی برای برنامه مورد نظر تبدیل کند. همچنین باید دلایل انتخاب این برنامه را با توضیح اینکه چگونه می توانید از این برنامه بهره مند شوید و چگونه انتظار دارید این برنامه از شما سود ببرد، شناسایی کنید.

5- کاورلتر خود را به پایان برسانید

در مرحله بعد، باید از دریافت کننده کاورلتر خود بابت وقت و توجهی که برای مطالعه ان داشته است تشکر کنید. شما همچنین باید بگونه ای آنرا به اتمام برسانید که اعضای کمیته پذیرش را تشویق کند تا در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نیاز به اطلاعات اضافی به شما مراجعه کنند. در نهایت می توانید با  عباراتی  مانند “Sincerely” یا “Warm Regards” به دنبال نام خود کاورلتر را به اتمام برسانید.

پیشنهاد مطالعه: ویرایش کاورلتر

اسناد درخواستی را ضمیمه کنید

سرانجام، شما باید هر اسنادی که برای برنامه لازم است را که در انتهای نامه پوشش خود ضمیمه کنید. اگر برنامه و کاورلتر خود را از طریق ایمیل یا آنلاین ارسال می کنید، اطمینان حاصل کنید که اسناد به درستی به ایمیل شما پیوست شده یا در برنامه شما بارگذاری شده است.  بعضی از افراد ترجیح می دهند با ذکر اسناد ضمیمه شده ، خطی را در بند پایانی خود اضافه کنند که این قالب نیز قابل قبول است.

پیشنهاد مطالعه: رزومه با cv چه تفاوتی دارد راهنمای نوشتن کاورلتر  | انگیزه نامه | انگیزه نامه تحصیلی برای کانادا | انگیزه نامه تحصیلی

نکاتی در مورد نگارش یک کاورلتر اکادمیک

  • در طول نامه خود مودب ، مشتاق و حرفه ای باشید.
  • مختصر باشید و سعی کنید از تکرار اطلاعاتی که در مورد سایر قسمت های برنامه خود صحبت کرده اید، خودداری کنید.
  • از یک قلم حرفه ای با فونت های 11 یا 12 نقطه ای و رنگ متن سیاه استفاده کنید.
  • قبل از ارسال نامه، خطاهای هجی، گرامر یا قالب بندی را تصحیح و تجدید نظر کنید.

 

سفارش نگارش تخصصی کاور لتر

نمونه تمپلت برای یک کاورلتر

[Your name]

[Your address]

[Your city, state and zip code]

[Date]

[Name of recipient]

[Department name]

[University or school name]

[University or school address]

[University or school city, state and zip code]

Dear [recipient’s name]:

It is my pleasure to submit my application for the [name of graduate program] at [name of department] at [name of university or school applying to]. As a recent graduate of [name of university or school attended] with a [degree type] in [major], this graduate program is the perfect next step toward achieving my goal of [specific post-graduate goal].

During my time in the undergraduate program at [name of university or school attended], I was able to develop several skills that make me a strong candidate for your program such as

. A few of my greatest accomplishments achieved while in my undergraduate program include

. I have chosen the [name of graduate program] at [name of university or school applying to] because [specific interest relevant to this specific school and program].

Thank you for your time and consideration. Please don’t hesitate to contact me if you have any questions or if there is any additional information or documents I can provide. I look forward to hearing from you soon.

Sincerely,

[Your name]

Enclosed:

[Enclosure one]

[Enclosure two]

[Enclosure three]

شرایط مهاجرت تحصیلی | تحصیل در خارج | نحوه اپلای گرفتن ارشد | درخواست اپلای | چگونه اپلای کنیم

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *