0

بورسیه اراسموس موندوس Erasmus Mundus

رای دهید

بورسیه اراسموس موندوس Erasmus Mundus

بورسیه که اراسموس موندوس، یک برنامه مشترک و همکاری در زمینه تحصیلات تکمیلی در اتحادیه اروپا می باشد. بورسیه‌های تحصیلی که در این برنامه‌ ارائه می شوند از ارزشمندترین بورسیه‌های تحصیلی محسوب می شوند. علاوه بر این به دلیل توجه خاص کشورهای اروپایی به این برنامه‌ها، فارغ التحصیلان این برنامه‌ها از فرصت‌های شغلی مناسبی در اروپا برخوردارمی شوند.

هدف این بورسیه ارتقای سطح علمی موسسات آموزش  عالی اروپا و برقراری تعامل بین مردم و فرهنگ های مختلف از طریق همکاری و مشارکت کشورهای اروپایی با کشورهای غیر اروپایی در زمینه تحصیلات عالی و بهبود شرایط منابع انسانی و بازارکار در اروپا، بنیان گذاری شده است. ۸۵ درصد دوره های علمی این پروژه به زبان انگلیسی است و در پروژه اراسموس برنامه ای جامع تدوین شده که دانشجویان از تمام کشورهای جهان بتوانند در این دوره ها شرکت کنند.

تحصیل در کالج استرالیا | کالج استرالیا | تحصیل در کالج آلمان | تحصیل در کالج کانادا | تحصیل در کالج

بورسیه اراسموس موندوس غالبا به متقاضیانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند اعطا می شود و برای مقطع کارشناسی فرصت های کمتری را ارائه می دهد. در این بورسیه تحصیلی بیش از ۲۰۰ رشته در مقطع دکتری و بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد تحت حمایت قرار دارند. زمینه های تحصیلاتی شامل کشاورزی و دامپزشکی، مهندسی، سلامت و بهداشت، علوم انسانی و هنر، علوم پایه، ریاضیات، علوم اجتماعی، حقوق و تجارت می باشند. جهت اطلاع بیشتر به سایت  erasmus_mundus مراجعه نمایید. دانشگاه ها و انستیتوهای اروپایی تایید شده توسط برنامه های مشترک Erasmus Mundus مراکز برگزار کننده این بورسیه هستند.

ارزش بورسیه اراسموس موندوس

بورسیه تحصیلی اراسموس موندس مواردی که پوشش می دهد شامل دریافت حقوق ماهانه، هزینه های مسافرت و بیمه دانشجویان می باشد. میزان بورسیه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بالاتر از میزانی است که برای دانشجویان اروپایی در نظر گرفته می شود. مقدار بورسیه براساس مقطع تحصیلی، مدت تحصیل و ملیت دانشجویان متغیر است. بطور کلی متقاضیان برای دریافت این بورسیه تحصیلی به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دسته اول شهروندان همه کشورها به جز کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختنشتاین هستند. متقاضیان این دسته که موفق به اخذ این بورسیه تحصیلی شده اند ماهانه ۱۰۰۰ یورو به علاوه ۴۰۰۰ یورو در آغاز سال و همچنین بیمه درمانی دریافت می‌کنند.
  • دسته دوم شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختنشتاین و همچنین متقاضیانی هستند که در ۵ سال اخیر حداقل یک سال در اتحادیه اروپا مشغول به کار یا تحصیل بوده اند. این متقاضیان در صورت اخد بورسیه ماهانه ۵۰۰ یورو همراه با ۱۵۰۰ یورو در آغاز سال و همچنین بیمه درمانی دریافت می‌کنند.

بورسیه اراسموس موندوس

تحصیل و زندگی در ژاپن | ویزای کار در ژاپن | بورسیه موجود در سوئد | هزینه تحصیل و زندگی سوئیس

مدارک لازم برای دریافت بورسیه اراسموس موندوس (Erasmus Mundus)

۱. ارائه ترجمه مدارک و ریزنمرات تحصیلی (ترجمه دانشنامه و ریزنمرات مقاطع کارشناسی برای کارشناسی ارشد و کارشناسی و کارشناسی ارشد برای مقطع دکتر)

۲. ارائه انگیزه نامه (SOP)

۳. ارائه دو توصیه نامه (Recommendation Letter)

۴. ارائه رزومه

۵. ارائه حداقل نمره در آزمون های آیلتس یا تافل

۶. ارائه حداقل نمره در آزمون GRE یا GMAT با توجه به رشته مورد نظر

نحوه ثبت نام بورسیه اراسموس موندس

مهلت نهایی برای اپلای با توجه به رشته از دسامبر تا فوریه می باشد. سال تحصیلی هم معمولا بین آگوست تا سپتامبر است. ثبت نام برای بورس تحصیلی Erasmus Mundus از طریق لینک زیر امکانپذیر می‌باشد:

http://eacea.ec.europa.eu/erasmus_mundus/funding/available_partnerships.php

 نکاتی در مورد بورسیه اراسموس موندس

  1. بورسیه اراسموس موندس یک برنامه مشارکتی بین دانشگاه های اروپا و دیگر کشور های جهان است. بنابراین در صورت پذیرش در این بورسیه ها، دانشجو موظف است به جز دانشگاه اصلی، در دیگر دانشگاه ها نیز با ارائه کمک هزینه تحصیل نماید.
  2. هر دانشجو می تواند حداکثر برای ۳ رشته درخواست را ارائه کند.
  3. پذیرش در بورسیه اراسموس موندوس بسیار رقابتی است.
  4. تحصیل در اغلب این رشته‌ها به زبان انگلیسی است و دوره‌های آموزش زبان در کشور محل تحصیل رایگان خواهد بود.
  5. پذیرش در این بورسیه دو مرحله‌ای می باشد و بعد از ارزیابی اولیه مدارک، متقاضی باید در یک مصاحبه اسکایپی شرکت کند.
  6. دوره تحصیلی توسط اراسموس موندس به مدت حداکثر ۵ سال حمایت مالی می‌شود.
  7. در پایان هر دوره متقاضی مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای مشترک دریافت خواهد کرد.
  8. برای متقاضیانی که موفق به اخذ این بورسیه شوند، ویزای شنگن از کشور صادر کننده روادید اعطا خواهد شد.
  9. در بازه زمانی اکتبر تا ژانویه هر سال برای بورسیه های معرفی شده توسط اراسموس فرصت وجود دارد تا اپلای کرده و مدارک را به نشانی اعلامی در آدرس هر رشته ارسال کرد.
  10.  برای یافتن بورسیه دکترای اراسموس در حوزه تخصصی خود به وبسایت اختصاصی کمیسیون اروپا و برای بورسیه کارشناسی ارشد به بخش EMJMD Catalogue سایت اتحادیه اروپا مراجعه و بورسیه های موجود را بررسی نمایید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *