0

بورسیه های مخصوص بانوان در دانشگاه های خارجی

رای دهید

بورسیه های مخصوص بانوان

بانوان در بسیاری از رشته ها و زمینه‌ها در بالاترین سطح هستند، به طوری که بسیاری از بورسیه های تحصیلی توسط موسسات و سازمانهای سراسر جهان، مخصوص بانوان ارائه می‌شود. البته این بورسیه های تحصیلی برای بانوان با انواع معیارها شامل عملکرد تحصیلی، دستاورد ورزشی، مهارت های رهبری، وابستگی به یک فرهنگ خاص یا جامعه، سن و … ، در نظر گرفته می‌شوند.

در ادامه برخی از موسساتی که در زمینه اعطای بورسیه به بانوان فعال تر هستند را معرفی می کنیم:

1-  بورسیه American Association of University Women (AAUW)

این دانشگاه هفت نوع کمک های مالی مختلف برای بانوانی اعطا می کند که شهروند آمریکا هستند و یا شهروند آمریکا نیستند اما علاقه دارند تا تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند؛ ارائه میدهد. این بورسیه ها غالبا برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه معماری، علوم رایانه، مهندسی و ریاضیات می‌باشد.

2- بورسیه بنیاد Schlumberger
این بنیاد غیرانتفاعی حمایت از زنان را در آموزش و پرورش علم و فناوری فراهم می‌کند. این بنیاد شرایط تحصیل زنانی که از کشورهای در حال توسعه آمده اند را فراهم می کند تا زمینه‌ی تحصیلاتی خود را در دوره دکتری و پسادکتری در زمینه هایی مانند علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در دانشگاه های سراسر جهان را برای آنان فراهم کند. دریافت کنندگان بورسیه های این بنیاد براساس استعدادهای علمی و پتانسیل رهبری انتخاب می‌شوند و میزان کمک هزینه براساس هزینه های هر فرد تا سقف 50000 دلار در سال تعیین می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

3- بورسیه بنیاد بین‌المللی PEO

این موسسه بین‌المللی در سال 1869 تاسیس شد و در همین سال برای کمک به آموزش بیشتر بانوان شش پروژه اختصاصی به آن واگذار شد. صندوق بین‌المللی صلح PEO، بورسیه تحصیلی بین‌المللی برای بانوان خارج از ایالات متحده و کانادا را تهیه می‌کند و به اشخاص کمک می‌کند تا تحصیلات خود را در یکی از این دو کشور ادامه دهند.

برنامه PEO برای بانوانی که که مسیر آموزشی آنها به دلایل مختلف قطع شده است، کمک هزینه های مورد نیاز تا 3000 دلار آمریکا را در ایالات متحده و کانادا برای تحصیل بانوان فراهم می کند. همچنین بورسیه PEO STAR و جوایز PEO Scholar نیز بورسیه تحصیلی را برای بانوانی که متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی و دکترا هستند به ترتیب ارائه می دهند.

4- گرنت های آموزشی Margaret McNamara

گرنت های تحصیلی مارگارت مک نامارا برای بانوان 25 ساله یا بیشتری که در ایالات متحده، کانادا یا دانشگاه های منتخب در آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین تحصیل می کنند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. متقاضیان باید بتوانند تعهد خود را برای بهبود زندگی زنان و کودکان نشان دهند و از کشوری باشند که به عنوان “کشور عضو در حال توسعه با درآمد کم یا متوسط” تعیین شده است (کشورهایی چون ایران و افغانستان نیز در این لیست هستند).

5- بورسیه بنیاد بین‌المللی Zonta

بنیاد Zonta با تلاش برای ارتقاء حقوق، رفاه و وضعیت حرفه ای زنان در سراسر جهان، دو برنامه بورسیه ارائه می دهد.
بورسیه تحصیلی Jane M Klausman Women in Business یک سری بورسیه سالانه را برای زنانی که در زمینه مدیریت در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، اعطا می کند. دریافت کنندگان باید اعضای باشگاه Zonta باشند، بورسیه تحصیلی به ارزش 2000 دلار تا 8000 دلار آمریکا است. بورسیه آملیا ارهارت برای باوانی است که در مقطع دکتری در رشته هوافضا تحصیل می کنند. این طرح سالانه 30 بورسیه تحصیلی به بانوان در سراسر جهان ، به ارزش 10،000 دلار آمریکا اعطا می کند که برای حمایت از تحصیلات دکتری در هر دانشگاه یا کالج است.

6- برنامه پژوهشی Techmakers

برنامه تحقیقاتی Techmaker گوگل برای اعطا بورسیه تحصیلی به بانوان در زمینه علوم رایانه در مقطع کارشناسی یا بالاتر تاسیس شده است. این کمک هزینه تحصیلی حدود 10000 دلار است و در سراسر جهان این مبلغ اهدا می‌شود و متقاضیان براساس پیشینه علمی و رهبری خود به آن دسترسی پیدا می‌کنند.

7- بورسیه برنامه L’Oréal-UNESCO

برنامه L’Oréal-UNESCO هر سال پنج بورسیه بین المللی به ارزش 15000 پوند را به بانوانی که در هر دانشگاه یا مؤسسه تحقیقاتی بریتانیا یا ایرلند در رشته علوم زیستی و دوره پسادکتری را دنبال می کنند، اعطا می کند.

8- بورسیه تحصیلی صندوق Greater

صندوق تامین Greater کانزاز سیتی 100 برنامه بورسیه تحصیلی را با مبلغی بیش از 1000 دلار برای بانوان در دبیرستان یا دانشگاه ها در نظر گرفته است. این کمک هزینه ها، هزینه تحصیل و یا هزینه های زندگی را به طور کامل تامین کند اما می‌تواند به افراد فرصت تحصیلی خوبی را بدهد تا حداقل بتوانند هزینه هایی مانند خرید کتاب های درسی، هزینه های امتحانات و یا کنفرانس های آموزشی را تامین کنند.

مراحل اپلای کردن | راهنمای مهاجرت کانادا | مدارک اپلای | روش گرفتن پذیرش دانشگاه های خارجی | اپلای کردن یعنی چی؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *