0

برای ترم پاییز پذیرش بگیریم یا بهار؟

5/5 - (2 امتیاز)

برای فراخوان (Call) پاییز پذیرش بگیریم یا برای بهار؟

اکثر دانشگاه های خارجی هر ساله دو ورودی برای همه کلاس ها و دوره ها دارند. ترم پاییز که در سپتامبر آغاز می شود و در دسامبر به پایان می رسد، در حالی که ترم بهار در ژانویه آغاز می شود و در ماه مه پایان می یابد. دو دلیل اصلی وجود دارد که دانشگاه ها دانشجویان را در دو ورودی متفاوت پذیرش می کنند نه فقط در یک فراخوان.

اولاً، جای دادن دانشجویان بیش از حد در یک ترم کاری ساده نیست. اکثر دانشگاه های بین المللی هر ساله هزاران درخواست دریافت می کنند، بنابراین بدیهی است پذیرفتن همزمان تعداد زیادی دانشجو کاملاً مشکل است و به همین دلیل تا شایستگی هیچ متقاضی ضایع نشود دو نوبت را پذیرش در نظر گرفته اند.

دوم، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که چرا بسیاری از دانشجویان گزینه شرایط اپلای برای فصل پاییز را ندارند. به همین دلیل دانشگاه ها متقاضیانی را که نمی توانند در فصل پاییز درخواست دهند، را در نوبت بعدی می پذیرند. در اصل ، از نظر عددی دانشجویان بیشتری برای پاییز (fall) اقدام می کنند و در نتیجه، تعداد کلاس برای ترم پاییز بیشتر است. اما با گفتن همه اینها ، بگذارید بحث کنیم که شرایط در خواست در هریک از نوبت ها به چه صورت است.

در کدام دور باید ثبت نام کنم؟

همانطور که گفته شد دوره یا فراخوان نیمسال پاییز از اواخر ماه اوت شروع می شود و در اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه پایان می یابد در حالی که دوره یا فراخوان بهار از ژانویه آغاز می شود و در اوایل ماه مه پایان می یابد. اگرچه ممکن است از نظر آموزشی و امکانات تحقیقاتی تفاوت قابل توجهی بین پذیرش در پاییز یا بهار وجود نداشته باشد، اما دانشگاه ها مدت زیادی است که پذیرش دانشجو را در پاییز یا بهار انجام می دهند، در حالی که تنها چند دانشگاه دارای هر دو ورودی هستند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

آیا پذیرش در فراخوان بهار برای ایده آل است؟

از آنجا که دانشجویان اکثر کشورها برنامه های تحصیلی خود را تا ژوئن / ژوئیه هر سال تقریبا به پایان می رسانند، زمان محدودی برای گردآوری اقدامات خود و آماده شدن برای ترم پاییز که معمولاً در سپتامبر آغاز می شود خواهند داشت.

از این رو، ممکن است شروع یک دوره جدید تا ماه سپتامبر دشوار باشد. گاهی اوقات، دانشجویان به زمان بیشتری برای اسکان نیاز دارند، به ویژه اگر بلافاصله پس از فارغ التحصیلی کارورزی / شغلی داشته باشند.

بسیاری از اوقات، دانشجویان پیشنهادات شغلی دارند که دوست دارند آنها را امتحان کنند، در حالی که برخی دانشجویان تعهدات شخصی دیگری نیز برای انجام آنها دارند.

سرانجام ، در بعضی موارد متقاضیان فقط وقت آزاد اضافی می خواهند تا بتوانند از چرخه جدا شوند، کمی استراحت کنند و دوره جدیدی را دنبال کنند، مهارت های جدیدی را توسعه دهند یا سرگرمی هایی را که در آینده به او کمک می کند را دنبال کنند. در همه این موارد، پذیرش در نیم سال بهار می تواند گزینه مناسبی برای پذیرش باشد.

اما بطور کلی اگر برای آماده سازی خود زمان نیاز دارید، چند ماه وقفه کمک کننده خواهد بود که در این صورت می توانید برای بهار درخواست دهید.

از انجایی که کسب نمره عالی در ازمون هایی نظیر GRE / GMAT وتافل یا آیلتس می تواند دروازه ای به دانشگاه رویایی شما باشد بهتر است که کمی منتظر بمانید و برای این آزمون ها خود را آماده نمایید. زیرا پذیرش در یک دانشگاه خوب و یا کسب یک فاند عالی ارزش این کار را دارد که زمان بیشتری را به تقویت رزومه خود بپردازید. در این حالت، به جای اینکه یک سال ضرر کنید و منتظر فصل بعدی باشید، فراخوان بهار می تواند یک گزینه مناسب باشد. از بسیاری جهات ، پذیرش های بهار همان روند پذیرش های پاییز را دارند که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

برای ترم پاییز پذیرش بگیریم یا بهار؟

سوالات متداول دانشجویان ایرانی در کانادا | انواع بورسیه های تحصیلی کانادا | معرفی سایت کاریابی در کانادا


مقایسه پذیرش در نیمسال پاییز و بهار

1- دانشگاه ها

ابتدا باید بررسی کنید که آیا دانشگاه های انتخابی شما برای هر دو فصل برنامه قبول می کنند یا خیر. تعداد قابل توجهی از 100 دانشگاه برتر پذیرش محدودی برای فصل بهار دارند. و به راحتی نمی توان فهمید که کدام دانشگاه ها نوبت متفاوتی دارند. بنابراین، اگر می خواهید برای فصل بهار اقدام کنید ، باید تحقیق کامل کنید. این کار را باید قبل از شروع آمادگی برای امتحاناتی مانند IELTS ، TOEFL یا GMAT انجام دهید. این تصمیم اولیه به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا زمان کافی برای آماده شدن برای امتحانات را دارید یا خیر.

2- نرخ پذیرش

بسیاری از دانشگاه ها برای هر ترم سهمیه پذیرش اختصاص داده اند. این واقعیت که تعداد کلاس ها برای پاییز بسیار بیشتر است، این معنی را می دهد که شما در آن زمان شانس بیشتری برای پذیرش دارید. اما اگر رزومه شما بالاتر از حد متوسط باشد، پذیرش شما در بهار به نفع شما خواهد بود.

3- روش درخواست

شما باید یک برنامه را بصورت آنلاین پر کرده و سایر مواد مربوط به برنامه را مانند توصیه نامه ها، GMAT / GRE، نمرات TOEFL / IELTS، ریزنمرات دانشگاه و نامه های پذیرش نظیر انگیزه نامه را دقیقاً مانند افرادی که در پاییز پذیرش می گیرند ارسال کنید. از این رو، در مورد این دو دوره پذیرش اختلافات محدودی وجود دارد.

4- فرصت های شغلی

پیشنهاد های شغلی و استخدام در دانشگاه ها معمولاً در طول سال دوم برگزار می شود و به این معنی است که اگر در نیمسال پاییزی باشید سه ترم و برای بهار دو ترم تحصیل خواهید کرد. متقاضیانی که سه ترم را گذرانده اند از مزایای بیشتری نسبت به افرادی که دو ترم دارند برخوردارند زیرا این ترم اضافی باعث افزایش مشخصات شما، CV دانشگاهی شما (CV دانشجویی) می شود زیرا پروژه های بیشتری را به پایان رسانده اید، نقش های رهبری بیشتری دارید ، فعالیت های بیشتری انجام داده اید. این موارد اضافی به شما کمک می کند تا نسبت به ترم بهار برتری کسب کنید.

5- دستیاری

از آنجا که فصل دانشگاهی از نظر فنی با ترم پاییز آغاز می شود، احتمالاً فرصت بیشتری برای دانشجویان برای بدست آوردن مشاغل دانشگاهی و کارآموزی، به ویژه برای دوره های مبتنی بر تحقیق وجود خواهد داشت. بسیاری از اساتید تحقیقات خود را از آغاز سال تحصیلی شروع می کنند و در اواسط سال دستیار جدیدی استخدام نمی کنند. بنابراین قطعاً فرصت های بیشتری برای دستیاری تحقیق یا دستیاری تدریس در ترم پاییز وجود دارد.

6- دوره ها

دانشگاه ها معمولاً دوره های بسیار بیشتری را برای متقاضیان در پاییز ارائه می دهند، بنابراین دوره های بسیار بیشتری برای انتخاب خواهید داشت. این همچنین بدان معنی است که اگر به دنبال یک دوره غیرمعمول هستید که توسط بسیاری از دانشجویان انتخاب نمی شود، احتمال بیشتری وجود دارد که در ترم بهار در دسترس نباشد.

7- فعالیت های فوق برنامه

اگر اهمیت زیادی به فعالیت های فوق برنامه، عضویت در سازمان ها و باشگاه های دانشجویی می دهید، ممکن است بهترین گزینه ترم پاییز باشد. اگر بعداً به این محیط بپیوندید، مسئولیت پذیرفتن نقش و وظیفه ای در باشگاه های دانشجویی بسیار دشوار خواهد بود. اما اگر شما می خواهید فقط بخشی از یک سازمان باشید، پس خیلی هم مهم نیست.

8- شرایط ویزا

شاید شایعاتی را شنیده باشید که دریافت ویزای دانشجویی در برای نیم سال پاییز آسان تر است. اما اینها به شانس شما و بطور کلی پروفایل شما برای گرفتن ویزا بستگی دارد، نه فراخوانی و نیم سالی که در برای آن اپلای می کنید. اینکه ویزای دانشجویی برای شما صادر می شود یا خیر کاملاً به مشخصات کلی شما و مشخصات دانشگاه شما بستگی دارد و به زمان انتخاب شما بستگی ندارد. علاوه بر این، هنگامی که از یک دانشگاه پذیرش می گیرید، در صورت نداشتن موارد خاص، ریجکت شدن ویزای شما بسیار نادر است. بنابراین بعد از پذیرش در هر نیم سالی چه بهار و چه پاییز فقط باید اطمینان حاصل کنید که کلیه مراحل اخذ ویزا را بصورت کامل انجام داده اید و تمام مواردی را که از شما خواسته شده است براورده نمایید.

تحصیل در اسپانیا | بورسیه DAAD آلمان | راهنمای تحصیل در آلمان | تحصیل در آلمان | تحصیل در هلند

نکاتی که باید هنگام استفاده از فراخوان یا نیم سال بهار در نظر بگیرید

کمک مالی

برخی از برنامه های کمک مالی دولتی بودجه محدودی دارند و ممکن است موسسات تمام منابع تخصیص یافته دولت را قبل از شروع ترم بهار تمام کنند. همچنین، بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی ممکن است برای اولین بار ارائه شوند یا دانشجویان را ملزم به درخواست در مهلت مقرر کنند. بنابراین امکان دارد که شانس گرفتن فاند و یا بورسیه در نیم سال بهار کمتر باشد اما مطلقا صفر نمی باشد. بنابراین برای اگاهی از این موضوع و آگاهی در مورد منابع مالی بهتر است سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید و ببنید در چه ددلاین هایی مهیا هستند.

دوره ها

در دوره پاییز با توجه به اینکه تعداد دانشجویان ورودی در مقایسه با میزان بهار بیشتر است، دوره های ارائه شده نیز زیاد هستند. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری برای اپلای در پاییز یا بهار از سایت دانشگاه مورد نظر خود به جستجو بپردازید و مطمئن شوید که دوره مهمی که ممکن است وزن بیشتری در بخش مهارت رزومه شما ایجاد کند، از دست ندهید. در اینجا تصمیم گیری در مورد پاییز در مقابل ترم بهار و اینکه برای کدام یک از آنها درخواست شود بسیار مهم می شود.

مشاغل پس از فارغ التحصیلی

در پاییز یافتن فرصت های کارآموزی نسبتاً آسان تر است زیرا شرکت ها استخدام خود را بر این اساس برنامه ریزی می کنند. اما با این حال نیز شرکت هایی نیز وجود دارند که جذب نیرو از بین دانشجویان را از ماه فوریه آغاز می کنند. از این رو یافتن شغل یا کارآموزی نباید در طولانی مدت مسئله ای باشد.

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای کانادا | تحصیل در کاناداویزا استارتاپ کانادا | انواع بورسیه تحصیلی آلمان | اپلای | اسکولارشیپ

دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *