0

هزینه تحصیل در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)

هزینه های تحصیل در دانشگاه های اروپا در سال 2021 – بررسی اجمالی و مقایسه

هزینه تحصیل در اروپا| ایا به دنبال دانشگاه های سطح بالا با هزینه های تحصیلی مناسب در اروپا هستید؟ سیستم دانشگاه های اروپا بیشتر بر اساس بودجه عمومی است، به همین دلیل است که دانشگاه های اروپایی مدرک کارشناسی ارشد با کیفیت عالی را با هزینه های بسیار کم یا حتی گاهی اوقات بدون شهریه ارائه می دهند!

هزینه های تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متفاوت است به طور کلی، دانشجویان اتحادیه اروپا باید در هنگام نقل مکان به کشوری دیگر از اتحادیه اروپا از همان حقوق برخوردار باشند.

اما برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مسائل پیچیده تر است، که معمولاً باید شهریه بیشتری بپردازند و برای بیمه پزشکی خصوصی درخواست دهند

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در اتحادیه اروپا تحصیل می کنند ملزم به پرداخت شهریه هستند، اما تقریباً در همه جا می توانند برای بورسیه تحصیلی یا کمک مالی اقدام کنند. اروپا در مجموع سالانه بیش از 16 میلیارد یورو بورسیه تحصیلی را ارئه میدهد

در زیر اطلاعاتی در مورد شهریه دانشجویان بین المللی در کشورهای مختلف اروپایی مشاهده خواهید کرد.

شهریه دانشگاه در سراسر اروپا

هزینه های تحصیل در اروپا می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، اما در مقایسه با آمریکای شمالی و استرالیا معمولا کمتر است. این بدان معنا نیست که کیفیت آموزش نیز پایین تر است.

هزینه های تحصیل در اروپا به طور کلی:

  •  0 – 42500 : یورو در  سال تحصیلی برای مدارک کارشناسی
  • 0 – 56000  : یورو در سال تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد

شما می توانید برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را با شهریه های بالاتر بیابید، اما آنها کم هستند و معمولاً توسط دانشگاه های خصوصی برای رشته هایی مانند مدیریت یا پزشکی ارائه می شوند.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید انتظار داشته باشند که شهریه بالاتری نسبت به شهروندان اتحادیه اروپا بپردازند که بسته به کشور و دانشگاهی که می خواهند در آن تحصیل کنید و خود برنامه تحصیلی متفاوت است.

به همین دلیل است که ما میانگین هزینه های تحصیلی را برای مقاصد تحصیلی محبوب در اروپا فهرست می کنیم. اما  به خاطر داشته باشید که هر دانشگاه یا برنامه ممکن است استثنائات یا هزینه های تحصیل متفاوتی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

هزینه تحصیل در اتریش

در اتریش، دانشگاه‌های دولتی برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا  و سوئیس شهریه ندارند. دانشجویان کشورهای در حال توسعه نیز می توانند به صورت رایگان در بسیاری از دانشگاه های دولتی تحصیل کنند، اما باید بررسی کنند که آیا کشورشان در لیست ارائه شده در وب سایت دانشگاه وجود دارد یا خیر. معمولا از سایر شهروندان غیر اتحادیه اروپا خواسته می شود که 727 یورو در هر ترم بپردازند.

برای دانشجویان اتحادیه اروپا، شهریه معمولاً 363 یورو در هر ترم است. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز، هزینه ها از 727 یورو شروع می شود و می تواند به 7500 یورو در هر ترم برای دوره های خاص برسد.

هزینه دانشگاه های خصوصی برای همه دانشجویان بین المللی :

  •     6000 تا 15000 یورو در سال تحصیلی برای مدرک کارشناسی
  •     3000 تا 23000 یورو در سال تحصیلی برای مدرک کارشناسی ارشد

تمام دانشجویانی که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در اتریش ثبت نام می کنند، برای عضویت در اتحادیه دانشجویان اتریش ملزم به پرداخت هزینه ترم 20 یورو هستند.

هزینه تحصیل در دانمارک

تحصیلات دانشگاهی در دانمارک برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و سوئیس رایگان است. برای سایر دانشجویان، هزینه های تحصیل از 6000 تا 16000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانمارک متغیر است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز برای تحصیل در دانمارک باید برای اجازه اقامت اقدام کنند. هزینه پذیرش 255 یورو است. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه ها و شرایط پذیرش را در وب سایت Study in Denmark بیابید.

هزینه تحصیل در فنلاند

برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا لازم نیست به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در فنلاند شهریه بپردازید. از آگوست 2017، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، شهریه بپردازند. دوره های تحصیلی به زبان فنلاندی یا سوئدی و دوره های دکترا رایگان باقی می مانند. شهریه ها برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا:

  • 5000 تا 13000 یورو در سال تحصیلی برای مدارک کارشناسی
  • 8000 تا 18000 یورو در سال تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد

برای اطلاعات در مورد بورسیه تحصیلی و اجازه اقامت، به وب سایت تحصیل در فنلاند مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در فرانسه

به لطف هزینه های تحصیلی بسیار مقرون به صرفه، عجیب نیست که تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در فرانسه درخواست دهند. دانشگاه های دولتی بسته به رشته و سطح تحصیل از دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا بین 170 تا 650 یورو در سال دریافت می کنند.

هزینه های سالانه شهریه در دانشگاه های خصوصی فرانسه :

  • 5000 تا 30000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های لیسانس
  • 1500 – 35000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد

می توانید اطلاعات مربوط به بورسیه های تحصیلی را در وب سایت پردیس فرانسه بیابید.

هزینه تحصیل در آلمان

اکثر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در آلمان در دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بدون در نظر گرفتن کشور مبدا رایگان است. تنها استثنا ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ است که شهریه 3000 یورو در سال تحصیلی را برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معرفی کرد.

هزینه دانشگاه های خصوصی آلمان:

  • 6500 – 26000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی
  • 1000 تا 40000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد

همه دانشجویان بین المللی باید هزینه ای بین 100 تا 350 یورو در هر ترم بپردازند. این هزینه شامل بلیط حمل و نقل عمومی و سایر خدمات دانشجویی می شود. اگر برای تحصیل در آلمان به ویزا نیاز دارید، از شما خواسته می شود تا ثابت کنید که توانایی مالی تحصیل خود را دارید. از ژانویه 2020، باید نشان دهید که 10236 یورو پول دارید.

برای اطلاعات در مورد ویزای تحصیلی و بورسیه تحصیلی به وب سایت DAAD مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه های تحصیل برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به طور کلی، دانشگاه های دولتی مقرون به صرفه تر از دانشگاه های خصوصی هستند. برای کاهش هزینه های تحصیل، دانشجویان بین المللی می توانند برای بورسیه تحصیلی درخواست دهند یا ثابت کنند که از یک خانواده کم درآمد هستند. در دانشگاه های دولتی، شهریه سالانه معمولا بین 0 تا 5000 یورو برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد متغیر است.

دانشگاه های خصوصی ایتالیا شهریه بالاتری را دریافت می کنند:

  • 3000 تا 20000 یورو در سال تحصیلی برای مدرک کارشناسی
  • 3000 تا 35000 یورو در سال تحصیلی برای مدرک کارشناسی ارشد

برای کسب اطلاعات در مورد بورسیه ها، به وب سایت UniversItaly مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در هلند

دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در صورت تحصیل در دانشگاه های دولتی از شهریه کمتری برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هلند برخوردار می شوند. این هزینه های شهریه معمولا بین 700 تا 2100 یورو در سال تحصیلی متفاوت است. دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا، باید بین 6000 تا 15000 یورو در سال برای کارشناسی و بین 8000 تا 20000 یورو برای کارشناسی ارشد پرداخت کنند.

دانشگاه های خصوصی هلند هزینه های تحصیلی بالاتری دارند:

  • 7500 تا 19000 یورو در سال تحصیلی برای مدرک کارشناسی
  • 5000 تا 30000 یورو در سال تحصیلی برای مدرک کارشناسی ارشد

می توانید اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های بورسیه و تامین مالی را در وب سایت Study in Holland بیابید.

هزینه تحصیل در نروژ

تحصیل در دانشگاه دولتی برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می تواند بصورت رایگان باشد. این برنامه های تحصیلی برای همه دانشجویان بین المللی بدون در نظر گرفتن کشور مبدا رایگان است. در دانشگاه های خصوصی، هزینه های تحصیل برای همه دانشجویان یکسان است:

  • 7000 تا 9000 یورو در سال تحصیلی برای مقاطع کارشناسی
  • 9000 تا 19000 یورو در سال تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد

همه دانشجویان باید هزینه ترم کمی را بپردازند که معمولاً 30 تا 60 یورو (300-600 NOK ) هزینه دارد. در ازای آن، کارت دانشجویی دریافت می کنند که به آنها حق استفاده از خدمات بهداشتی و حمل و نقل رایگان و همچنین تخفیف برای فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی را می دهد.

برای کسب اطلاعات در مورد بورسیه ها و کمک های مالی، به وب سایت تحصیل در نروژ مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در اسپانیا

شهریه برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در اسپانیا متفاوت است زیرا دولت هر منطقه ای هزینه ها و محدودیت های خود را تعیین می کند. در دانشگاه های دولتی، مدرک کارشناسی بین 150 تا 3500 یورو در سال هزینه دارد. برای مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری، هزینه های تحصیل به تعداد واحدها بستگی دارد. هر مدرک می تواند بین 22 تا 36 یورو هزینه داشته باشد. به طور متوسط، هزینه های تحصیل برای برنامه های کارشناسی ارشد ارائه شده توسط موسسات دولتی بین 300 تا 3500 یورو در سال متغیر است.

در حالی که برخی از برنامه های تحصیلی هزینه های شهریه یکسانی برای همه دانشجویان بین المللی دارند، برخی دیگر از شهروندان غیر اتحادیه اروپا شهریه بالاتری دریافت می کنند. هزینه ها از یک دانشگاه یا برنامه تحصیلی به دانشگاه دیگر متفاوت است. در برخی موارد، دانشجویان بین المللی باید 1000 یورو بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا بپردازند. در موارد دیگر، شهریه می تواند دو یا سه برابر بیشتر باشد.

در دانشگاه های خصوصی شهریه بالاتر است:

  • 5000 تا 24000 یورو در سال تحصیلی برای مدارک کارشناسی
  • 5000 تا 30000 یورو در سال تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد

می توانید از وب سایت هایی مانند Scholarshipportal.com و Gooverseas.com برای یافتن بورسیه ها و سایر برنامه های کمک مالی موجود در اسپانیا استفاده کنید.

هزینه تحصیل در سوئد

دانشجویان اتحادیه اروپا در صورت تحصیل در دانشگاه های دولتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان برخوردار می شوند. در مورد دوره های دکتری که برای همه دانشجویان بین المللی رایگان است، همه چیز متفاوت است.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید انتظار داشته باشند که بین 7500 تا 25500 یورو در سال تحصیلی برای برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد بپردازند. آنها همچنین باید هزینه درخواست 85 یورو را بپردازند.

همه دانشجویان بین المللی برای ثبت نام در اتحادیه های دانشجویی محلی باید بین 5 تا 33 یورو بپردازند.

همچنین بورسیه های تحصیلی و برنامه های کمک مالی متعددی توسط دانشگاه ها و سازمان های دولتی ارائه می شود. برای بررسی واجد شرایط بودن خود، به وب سایت تحصیل در سوئد مراجعه کنید.

دانلود رایگان نمونه SOP | نوشتن SOP موفق | ویرایش cv | استادی پلن کانادا | در چه کشورهایی می توان با هزینه کم تحصیل کرد

هزینه تحصیل در سوئیس

دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی شهریه بسیار پایینی دارند. شما باید بین 400 تا 3700 یورو در سال تحصیلی برای هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سوئیس بپردازید.

دانشگاه های خصوصی سوئیس شهریه های بالاتری دارند:

8000 تا 42000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی

7500 تا 43000 یورو در سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد

می توانید اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه ها و فرصت های مالی را در وب سایت Study in Switzerland بیابید.

هزینه تحصیل در انگلستان

دو نوع شهریه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در انگلستان خواهید یافت:

در دانشگاه های دولتی انگلستان، هزینه های تحصیل معمولا برای دانشجویان داخلی کمتر است. در مقابل، موسسات خصوصی معمولاً تفاوتی ندارد  و از همه دانشجویان شهریه یکسانی دریافت می کنند که اغلب بیشتر است.

  • هزینه های تحصیل برای برنامه های کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه های دولتی به 10725 یورو (9250 پوند) در سال برای دانشجویان داخلی محدود می شود.
  • در ولز، هزینه های تحصیل برای برنامه های کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه های دولتی به 10435 یورو (9000 پوند) در سال برای دانشجویان داخلی محدود می شود.

در ایرلند شمالی، هزینه های تحصیل برای برنامه های کارشناسی ارائه شده توسط دانشگاه های دولتی به 4672 یورو (4030 پوند) در سال برای دانشجویان داخلی محدود می شود. با این حال، دانشجویان سایر نقاط بریتانیا می توانند سالانه 10725 یورو (9250 پوند) پرداخت کنند.

در اسکاتلند، دانشجویان داخلی مجبور به پرداخت شهریه برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی نیستند، زیرا آنها تحت پوشش آژانس جوایز دانشجویی اسکاتلندSAAS) ) هستند. دانشجویان از انگلستان، ولز و ایرلند شمالی می توانند انتظار داشته باشند تا 10725 یورو (9250 پوند) در سال بپردازند.

در مورد دانشجویان بین المللی، معمولاً باید بین 7000 تا 40000 یورو در سال برای کارشناسی در دانشگاه های دولتی و خصوصی در انگلستان پرداخت کنند.

برای دانشجویان داخلی و بین المللی، هیچ محدودیتی برای هزینه های تحصیلات تکمیلی در انگلستان وجود ندارد. با این حال، بسیاری از مدارک کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی گران تر هستند.

در حالی که دانشجویان داخلی می توانند برخی از برنامه های کارشناسی ارشد را با هزینه کمتر از 5000 یورو در سال بیابند، هزینه های تحصیل به طور کلی بین 8000 تا 45000 یورو در سال برای همه دانشجویان صرف نظر از ملیت آنها متغیر است. در برخی از دانشگاه ها، مدرک های بازرگانی (به ویژه MBA) ممکن است بیش از 50000 یورو در سال هزینه داشته باشد.

ما می دانیم که تحصیل در بریتانیا ارزان نیست، اما راه هایی برای کاهش هزینه های تحصیل شما وجود دارد. شما می توانید تمام بورسیه ها و برنامه های کمک مالی موجود را در وب سایت Study UK بررسی کنید یا در مورد وام های دانشجویی از خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج ها  (UCAS) اطلاعات بیشتری کسب کنید.

هزینه تحصیل در اروپا

بهترین دانشگاه های بدون شهریه در جهان | ارزانترین کشورها برای تحصیل | میزان درآمد رشته های مهندسی در کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *