0

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه

5/5 - (1 امتیاز)

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه به علت نزدیکی با ایران و صرفه اقتصادی مطلوب و دانشگاه های مطرح در این زمینه باعث شده است که یکی از محبوب ترین مقصد اپلای و مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی شود. یکی دیگر از مزیت های تحصیل پزشکی در روسیه این است که تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در روسیه بدون کنکور یا آزمون وروردی می باشد. با توجه به رویکرد های دولت روسیه، به دلیل پرداخت یارانه هزینه تحصیل به دانشجویان بین المللی، تحصیل دانشجویان بین اللمی در پزشکی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. مورد بعدی که باعث شده است تا کشور روسیه به عنوان یک مقصد مناسب برای تحصیلات پزشکی به حساب آید روش پذیرش ساده و بدون آزمون ورودی در اکثر دانشگاه های روسیه می باشد.

بورسیه های تحصیلی | بورسیه فلوشیپ | روش برای پیدا کردن فاند برای PhD | فاندیاب | سایت بورسیه های دکتری

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه یا شهریه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در روسیه در مقایسه با سایر کشورها از هزینه کمتری برخوردار است و از طرفی  از استانداردهای آموزشی بسیار مناسبی برخوردار است. همانطور که بیان شد تحصیل در روسیه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و این امر یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل پزشکی در روسیه این است. به این دلیل که دولت روسیه در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه های تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته پزشکی را خود پرداخت می کند و این یعنی دانشجویان باید ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه تحصیل در رشته پزشکی را پرداخت کنند. علاوه بر این هزینه های زندگی در روسیه نیز به مراتب کمتر از سایر کشورهای توسعه یافته است. در شهرمسکو، برای یک دانشجوی بین المللی هزینه زندگی برای یک ماه در حدود ۲۰۰ دلار در هر ماه  تخمین زده می شود.

علاوه بر تحصیل در رشته پزشکی که محبوبیت بسیاری در بین متقاضیان دارد، تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه نیز مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در روسیه شده است. به دلیل این که دانشگاه های تخصصی دندانپزشکی در روسیه از جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری ها و سیستم آموزشی با کیفیت برخوردار است، در بین دانشجویان بین المللی مورد توجه ویژه ای قرار دارد. تحصیل دندانپزشکی در روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب می باشد. به غیر از این مورد که روسیه را به عنوان یک مقصد بسیار محبوب برای تحصیلات پزشکی و دندانپزشکی تبدیل کرده است، فرآیند سریع درخواست و پذیرش، همچنین عدم آزمون ورودی در اکثر دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه نیز این امر را دو چندان کرده است.

انگیزه نامه تحصیلی | نوشتن SOP موفق | ریکامندیشن | ویرایش cv | استادی پلن کانادا

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *