0

اپلای دانشگاه های انگلستان در 6 مرحله

4.4/5 - (7 امتیاز)
اپلای دانشگاه های انگلستان

عناوین مقاله

6 مرحله ای که برای اپلای در دانشگاه انگلستان باید طی کنید

1- انتخاب کنید که کجا می خواهید بروید و چه چیزی را می خواهید مطالعه کنید

وقتی در دانشگاهی برای تحصیل در انگلستان مستقر می شوید، ممکن است بخواهید عواملی مانند موقعیت مکانی آن، هزینه زندگی در آنجا و نوع محیطی را در نظر بگیرید – برای مثال دانشگاه پردیس یا شهری. همچنین رفتن در روزهای آزاد بسیار مفید است تا بیشتر احساس کنید که یک دانشگاه واقعا چگونه است.

2. مطمئن شوید که تمام مهلت ها و تاریخ های کلیدی را می دانید

این تاریخ های کلیدی را در دفتر خود یادداشت کنید، بنابراین می توانید مطمئن شوید که هیچ مهلتی را از دست نمی دهید. برای اکثر دوره‌های کارشناسی که از سال 2023 شروع می‌شوند، باید درخواست خود را تا ساعت 6 بعد از ظهر به وقت گرینویچ در 25 ژانویه 2023 دریافت کنید. همه افرادی که تا این تاریخ درخواست می‌کنند به طور یکسان در نظر گرفته می‌شوند، چه زودتر درخواست خود را ارسال کنند و چه تا آخرین لحظه منتظر بمانند. اگر این مهلت را از دست دادید، همچنان می‌توانید درخواست دهید – تنها تفاوت این است که دانشگاه‌ها و کالج‌ها مجبور نیستند درخواست شما را در نظر بگیرند، اگر مثلاً قبلاً متقاضیان خوب  زیادی برای دوره خود داشته باشند.

3. شرایط ورود را بررسی کنید

شما باید بتوانید به راحتی شرایط ورودی هر دوره را در وب سایت دانشگاه پیدا کنید.

4. درخواست خود را شروع کنید

اول از همه، باید در Ucas ثبت نام کنید. شما می توانید حداکثر پنج دانشگاه را برای درخواست انتخاب کنید، و از شما خواسته می شود مشخصات شخصی خود، از جمله سابقه تحصیل و تمام مدارک خود را پر کنید. همچنین باید یک مرجع (رفرنس توصیه کننده) را در برنامه خود وارد کنید. اگر داور شما فردی در مدرسه یا کالج شما باشد، پس از پر شدن همه آن – از جمله بیانیه شخصی شما، اما در مورد آن بیشتر در زیر – مرجع خود را در درخواست شما وارد می کند و سپس کل موضوع را به Ucas ارسال می کند.

5. بیانیه شخصی خود را بنویسید

برای اپلای دانشگاه های انگلستان این بیانیه شخصی باید شامل مواردی مانند اینکه چرا می‌خواهید آن دوره خاص را بگذرانید، فعالیت‌های فوق برنامه‌ای که در آن شرکت داشته‌اید و مرتبط با برنامه‌تان بوده و مهارت‌ها یا ویژگی‌هایی که دارید و می‌تواند شما را در آن موضوع خوب کند، باشد.

6. منتظر بمانید تا پیشنهادات خود را دریافت کنید!

برای اپلای دانشگاه های انگلستان تاریخ مشخصی وجود ندارد، اگرچه اگر درخواست خود را تا مهلت 25 ژانویه برای ورود به سال 2023 ارسال کنید، حداکثر تا 18 می 2023 خواهد بود. کورتنی از Ucas به شما پیشنهاد می‌کند که “درمورد محل اقامت، زندگی دانشجویی و شاید حتی مدیریت پول در حالی که منتظر ارائه پیشنهادات خود هستید، تحقیقات بیشتری انجام دهید. در صورتی که برای مصاحبه نیز دعوت شدید، برای مصاحبه آماده شوید و تمرین کنید.”


تجربه یک دانشجو آلمانی از فرآیند اپلای دانشگاه های انگلستان:

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *