0

رشته‌های تحصیلی‌ با بالاترین و کمترین تقاضا در بازار کار کانادا

رای دهید

رابطه تحصیلات و موفقیت در کانادا

با توجه به هزینه بالای تحصیلات دانشگاهی، که به طور متوسط برای دانشجویان کانادایی هزینه شهریه ۵،۵۸۱ دلار کانادا می باشد، بعضی از دانشجویان این سوال را مطرح می کنند که آیا تحصیلات دانشگاهی ارزش این سرمایه گذاری مالی‌ را دارد یا خیر.

در حالی‌ که مطالعات نشان می دهند که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مرتبه بالاتری نسبت به کارمندان فاقد این تحصیلات در بازار شغلی‌ کانادا قرار دارند، ولی‌ در عین حال، همه رشته‌ها از شانس مساوی بر خوردار نیستند.

پیشنهاد مطالعه: رتبه بندی دانشگاه های کانادا بر اساس اشتغال به کار دانش آموختگان در سال ۲۰۱۹

رشته‌های با تقاضای کاری بالاتر در دانشگاه های کانادا:

آقای پتر هریس، سر دبیر وب سایت Workopolis که بزرگترین وب سایت جست و جوی شغل در کانادا می‌باشد، می‌گوید که سه حوزه تحصیلاتی هستند که از بیشترین شانس برای افرادی که به تازگی برای پیدا کردن شغل اقدام می کنند برخوردارند:

رشته‌های مرتبط با حوزه سلامت

 بخش مسن تر جامعه، یک رشد بزرگی‌ را در همه حوزه‌های مرتبط با سلامت ایجاد کرده است، این بخشها شامل پرستاری، دارو شناسی‌، تکنسین آزمایشگاه، و پزشکان میباشند.

بد نیست بدونیم: مقاطع تحصیل در کانادا

رشته‌های مرتبط با حوزه مهندسی‌

 رشد منابع در بخش غربی کانادا، مهندسین را به طور خاص در بخش غربی کانادا محبوب ساخته است، البته آقای هریس میافزاید که “مهندسین در سراسر کانادا مورد تقاضا هستند، و یک در صد بسیار پایینی از مهندسین هستند که بی‌ کار هستند.”

مقاله مرتبط: اکسپرس انتری کانادا چیست؟

رشته‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات

 با توجه به تعداد روز افزون افرادی که از طریق موبایل و یا تبلت به اینترنت دسترسی‌ دارند، توسعه دهندگان برنامه‌های موبایل و یا وبسایت‌ها به طور روز افزون مورد تقاضا هستند.

خانم لورن فریس، رئیس موسسه TalentEgg ، موسسه ای که فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی را با شغل‌های موجود تطبیق میدهد، می‌گوید که حتی دانشجویانی که در این رشته‌های مورد تقاضای ذکر شده نیز نیستند میتوانند از مدرک دانشگاهی خود استفاده بهتری ببرند به شرطی که رشته تحصیلاتی خود را با نیازهای کار فرما تطبیق دهند.

خانم فریس میافزاید، به طور کلی‌، هر شخصی‌ که دارای مدرک و یا دیپلمیست که قابل کاربرد در یک شغل خاص هست، از افرادی که دارای رشته‌های بر مبنای تئوری میباشند شانس بیشتری در پیدا کردن شغل دارد.

با کسب کردن یک مجموع مهارت خاص، و یا شرکت در یک دوره کار ورزی جهت کسب تجربه کاری، دانش جویان میتوانند خودشان را در بازار شغل متمایز کنند.

مقاله درباره تحصیل در کانادا: زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا

رشته‌های با کمترین تقاضا

فارغ‌التحصیلان با مدرک دانشگاهی هنر، علوم انسانی‌، و علوم اجتماعی، دارای شرایط سخت تری جهت پیدا کردن اولین شغل خود هستند. آقای هریس میافزاید، “تعداد متقاضیانی که فارغ‌التحصیل میشوند از افرادی که کارفرما‌ها نیاز دارند بیشتر هستند.”

خانم فریس میافزاید:

این نکته خیلی‌ باعث تعجب نیست که فارغ‌التحصیلان این برنامه‌ها یک سری مهارت‌های خاصی‌ را کسب نکرده اند که بتواند به طور مستقیم به یک شغلی‌ مرتبط باشند، او می‌گوید، “آن چیزی که توسط کار فرما دریافت میشود آن است که شما بایستی آموزش ببینید.

آنها مطمئن نیستند که شما بتوانید یک کاری را انجام دهید، چون که شما اثبات نکرده اید که شما میتوانید.”

با وجود اینکه ارتباط بین این رشته‌ها و بازار کار محدود است، آقای هریس می‌گوید این به این معنا نیست که این رشته‌ها نبایستی مطالعه شوند، او میافزاید، “هر مدرک هنر به شما توانایی خیلی‌ خوب تحقیقاتی‌، ارتباطی‌، و نوشتاری میدهد که قابل استفاده در موضوع‌های متفاوت میباشند، بنا بر این این رشته‌ها سودمند هستند، ولی‌ مدرک آنها به طور لزوم مورد پیگیری کارفرماها نیست.”

بد نیست درباره دانشگاه تورنتو بخونید: معرفی و آشنایی با دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه کانادا

با وجود اینکه شما هیچگاه یک آگهی شغل مربوط با رشته فلسفه را نمی‌بینید، فریس و هریس می‌گویند که، با این وجود، دریافت مدرک هنر میتواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد، فریس میفزاید: “در یک افق طولانی‌ تر، یک مدرک دانشگاهی میتواند با ارزش تر از نرفتن به دانشگاه باشد.

گزارش موسسه آمار کانادا

” موسسه آمار کانادا نشان میدهد که در صد میزان بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان کانادایی در حد ۵.۸ در صد در سال ۲۰۱۲ می‌باشد، در مقایسه با درصد بیکاران ۸.۸ در صد در بین فارغ‌التحصیلان دبیرستانی و ۱۶.۴ در صد در بین افراد بدون مدرک دبیرستان.

با وجود اینکه هریس با این نکته موافق است که هنوز مدارک دانشگاهی با ارزش هستند، او دانشجویان را مشورت میدهد که آنها بایستی مدّ نظر قرار دهند که چرا در یک رشته خاص تحصیل میکنند.

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای کانادا | تحصیل در کاناداویزا استارتاپ کانادا | انواع بورسیه تحصیلی آلمان | اپلای | اسکولارشیپ

هریس میافزاید

“تحصیل رشته هنر، چیزی هست که شما بایستی انجام دهید اگر شما در مورد آن مشتاق هستید، یا اینکه شما می‌خواهید به عنوان یک انسان، ذخیره دانش خود را افزایش دهید.

در عین حال، اگر شما می‌خواهید به دانشگاه بروید، فقط برای اینکه یک شغلی‌ کسب کنید، و شما این را فقط به عنوان یک معیار می‌بینید که در رزومه خود بگذارید، شما احتمالا بایستی یک فکر مجددی در این مورد انجام دهید، زیرا دانشگاه گران و زمان بر است، و ممکن است که شما بخواهید کار دیگری انجام دهید که شما را در بازار کار به جلو اندازد.”

برای مشاهده ی اصل مطلب اینجا را کلیک نمایید.

منبع: همیارپروژه

[news_box display=”category” category=”114″ hc_title=””]

اپلای

نوشتن sop | نمونه انگیزه نامه | ریکامندیشن | ویرایش رزومه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *