0

دلایل ریجکت ویزا کانادا به همراه توضیحات | ویزای تحصیلی و کاری

5/5 - (1 امتیاز)

دلایل ریجکت ویزا کانادا

در صورت مخالفت اداره مهاجرت کانادا برای صدور ویزا، نامه ای (refuse letter) همراه با دلایل مختصر رد ویزا صادر می شود. در این نامه دلایل رد ویزا به طور مختصر با اشاره به بند های از قوانین اداره مهاجرت آمده است. برای اطلاع از جزئیات دقیق مربوط به هر بند شما بایستی درخواست آفیسر نوت دهید تا از دلایل اداره مهاجرت به طور کامل آگاهی یابید و سپس درصدد رفع نواقص برآمده و برای درخواست مجدد اقدام کنید.

برای درخواست آفیسر نوت بایستی از یک وکیل یا یک شهروند کانادایی کمک بگیرید. تنها یک شهروند کانادا یا کسی که دارای اقامت کانادا است می تواند درخواست نوت را در قبال پرداخت وجه به مبلغ 5 دلار کانادا (معادل تقریبی دوازده هزار تومان) نماید.

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای کانادا | تحصیل در کاناداویزا استارتاپ کانادا | انواع بورسیه تحصیلی آلمان | اپلای

برای درخواست آفیسر نوت بایستی از وب سایت خود اداره مهاجرت کانادا به آدرس زیر اقدام نمود.

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/corporate/transparency/access-information-privacy/requests-information-act.html

در صورت تائید و قبول ضوابط و مقررات در صفحه ذیل به صفحه مربوط به درج اطلاعات هدایت می شوید.

https://atip-aiprp.apps.gc.ca/atip/requesterInformation

شرح برخی از دلایل رد ویزا برای راهنمایی آن دسته از کاربرانی که امکان ثبت درخواست آفیسر نوت برایشان وجود ندارد در ادامه آورده شده است:

I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay, as stipulated in

subsection 216(1) of the IRPR, based on the purpose of your visit

عدم ارتباط بین رشته تحصیلی فعلی و رشته تحصیلی آتی. برای این منظور فرد متقاضی بایستی به ارتباط بین مقطع تحصیلی گذشته و دلایل ادامه تحصیل در رشته مورد نظر در آینده (رشته ای که از کانادا پذیرش گرفتید) را به درستی بیان نماید.

  1. رتبه دانشگاه از نظر علمی پایین تر از بسیاری از دانشگاه های کشور مقیم (ایران) بوده و افسر اداره مهاجرت متقاعد نشود که هدف واقعی شما تحصیل باشد. برای مثال در دانشگاه تهران تحصیل نمودید و بخواهید در یک دانشگاه با رتبه دانشگاهی بالای 1000 تحصیل کنید. یا در دانشگاهی با شهریه بالا و انتفاعی (for profit) مثل دانشگاه کانادا وست (University Canada West) تحصیل کنید.
  2. نداشتن نمره زبان حد نصاب و یا عدم ارائه نمره زبان انگلیسی (با زبان تدریس انگلیسی، English-taught) و یا فرانسه (در صورت پذیرش در رشته های فرانسه زبان از دانشگاه های استان کبک، French-taught)

I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay, as stipulated in subsection 216(1) of the IRPR, based on your family ties in Canada and in your country of residence.

  1. متقاضی وابستگانی در ایران نداشته باشد و یا تای (tie) ضعیفی ارائه دهد. متاسفانه بسیاری از متقاضیان به تنها یکی از والدین به عنوان بازمانده در ایران اشاره می کنند و به دلیل فوت یکی از والدین بایستی به ایران برگردند و این درحالی است که اشاره به این مورد خود دلیلی برای رد ویزا است چرا که شما هیچ وابستگی به کشور نداشته و می توانید برای تنها پدر یا مادر بازمانده خود دعوت نامه صادر کنید و یا به عبارتی نه تنها برنگردید بلکه تنها بازمانده خود را نیز از ایران به کانادا انتقال دهید. خلاصه داشتن دوستان، بستگان و خانواده بزرگ می تواند یک تای قوی باشد و نه خلاف آن.
  2. داشتن بستگانی در کانادا همچنین می تواند منجر به این استنتاج افسر اداره مهاجرت شود.

I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay, as stipulated in subsection 216(1) of the IRPR, based on your personal assets and financial status

  1. عدم ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی کافی برای تحصیل و زندگی در کانادا. تمکن مالی می تواند شامل اسناد متعدد نامه بانکی (bank statement)، سند منزل، زمین و یا ماشین، فیش حقوقی (pay slip or pay stub)، نامه اسپانسرشیپ (sponsorship letter)، نامه مربوط به دریافت فاند دانشگاه (scholarship letter)، سند مربوط به خرید طلا و ارز و غیره باشد.

میزان تمکن مالی برای هر فرد بسته به شهری که قصد تحصیل در آن دارید و همین طور شهریه دانشگاه متفاوت است. اما بایستی در نظر داشته باشید ه میزان تمکن مالی بایستی هزینه یک سال شهریه دانشگاه و زندگی را پوشش دهد. به طور متوسط هزینه زندگی یک نفر در کانادا ماهانه 800 دلار است که این مبلغ می تواند همه هزینه ها برای یک زندگی دانشجویی شامل خورد و خوراک، پوشاک، کرایه منزل، بیمه و کرایه رفت و آمد را پوشش دهد.

I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay as a temporary resident, as stipulated in paragraph 179(b) of the IRPR, based on the purpose of your visit

این مورد بیشتر برای درخواست ویزای کاری صادر می شود. دانشجویان که قصد گذراندن دوره فرصت مطالعاتی، پسادکتری و یا کارآموزی دارند بایستی برای ویزای کاری (work permit) اقدام کنند. ممکن است درخواست آنها با این عنوان رد شود که می تواند به دلایل زیر باشد.

  1. تحصیل در رشته های آموزش محور باشد و بخواهید یک دوره فرصت مطالعاتی در کانادا بگذرانید.
  2. رتبه علمی دانشگاهی که برای فرصت مطالعاتی انتخاب نمودید از دانشگاه در حال تحصیل شما پایین تر باشد و دلیل برای فرصت مطالعاتی و یا کارآموزی وجود نداشته باشد چرا که دانشگاه در حال تحصیل در ایران دارای امکانات بالاتری است.
  3. موضوع مقطع پسادکتری ارتباطی به تحصیلات مقطع دکتری یا پژوهش های پیشین شما نداشته باشد. حتما برای درخواست ویزا جهت ادامه تحصیل در مقطع پسادکتری، لیست مقالات خود را برای اداره مهاجرت ارسال کنید.

For the purposes of the exemption C44, an academic award must be the result of a competitive assessment and review process. You have not submitted documentation to substantiate that you are the recipient of such an academic award

  1. در صورت ادامه تحصیل به شکل فرصت مطالعاتی بایستی دلایل صدور مجوز برای ادامه تحصیل را از دانشگاه خود دریافت نمائید. همچنین این مجوز بایستی ممهور به مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران باشد.

کاورلتر برای دکتری | نمونه انگیزه نامه | تحصیل پزشکی در روسیه

دیدگاه کاربران
  • مجله مهاجرت 19 آوریل 2023

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا میشه راهنمایی بفرمایید؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *