0

راهنمای کار پاره وقت در آلمان

5/5 - (2 امتیاز)

چطور میتوان در طول تحصیل خود در آلمان درآمد کسب کنید؟

در هنگام تحصیل روش های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد، به طور مثال کار به عنوان یک پیش خدمت در رستوران‌ها و کافه‌ها، دستیار‌های اکادمیک یا مربی خصوصی. دانستن زبان آلمانی شانس یافتن شغل پاره وقت را بهبود می بخشد. اما برای این کار باید از مقررات قانونی آگاه بود.

اگر می خواهید در حین تحصیل درآمد کسب کنید، می توانید در دانشگاه خود به دنبال کار باشید. یا می‌توانید در شهر محل اقامت خود به دنبال یک کار دانشجویی معمولی بگردید، به عنوان مثال، پیشخدمت در یک کافه، پرستار کودک. شغل ایده آل به نوعی با برنامه مدرک تحصیلی شما مرتبط خواهد بود: دانشجویان و کارآموزان گاهی اوقات می‌توانند تدریس خصوصی بدهند و دانشجویان تاریخ هنر می‌توانند به عنوان کارمند موقت در موزه‌ها کار کنند. دانش خوب زبان آلمانی همیشه یک مزیت است.

خدمات دانشجویی در دانشگاه‌ها و نمایندگان محلی Bundesagentur für Arbeit (آژانس استخدام فدرال) می‌تواند اطلاعاتی را در مورد مشاغل دانشجویان فراهم کند. آگهی‌های مشاغل آنلاین را می‌توانید در وب سایت دانشگاه و رسانه‌های دیجیتالی ارائه شده توسط خدمات دانشجویی پیدا کنید. در هنگام جستجو، همچنین به تبلیغات روزنامه‌های محلی و اطلاعیه های “Schwarzen Brettern” – تابلوهای بزرگ اطلاع رسانی در مکان‌های مختلف دانشگاه می‌توانید مراجعه کنید.

کار به عنوان دستیار دانشگاهی

افرادی که به عنوان دستیار آکادمیک / دانشجویی در یک دانشگاه کار می‌کنند، در آلمان (Hilfswissenschaftler) یا Hiwis نامیده می‌شوند. دستیاران دانشگاهی ممکن است به عنوان مثال، بر کتابخانه، آموزش‌ها، تکالیف و یا پژوهش اساتید نظارت کنند. مزیت این گونه مشاغل این است که کار اغلب مربوط به حوزه تحصیلی شما است، به این معنی که شما همزمان چیزی را یاد خواهید گرفت. اگر به یک شغل دستیار آکادمیک علاقه مند هستید، باید از قسمت vacancies دفتر اداری موسسه خود جویا باشید و تابلوهای اعلانات دانشگاه خود را زیر نظر داشته باشید.

قوانین کار پاره وقت آلمان

مقررات قانونی وجود دارد که میزان ساعات مجاز کار دانشجویان بین المللی را پوشش می دهد. این قوانین بسته به کشور مبدا شما متفاوت است:

آیا شما از اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس آمده اید؟ در این صورت، شما حق دارید بدون نیاز به مجوز ویژه، هر تعداد ساعت که می‌خواهید کار کنید. با این حال ، اگر می خواهید بیش از 20 ساعت در هفته کار کنید ، باید هزینه های بیمه ملی (مانند دانشجویان آلمانی) را پرداخت کنید.

حال متقاضیانی که از کشورهای دیگر هستند، اجازه دارند 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال مشغول به کار شوند. علاوه براین این دسته از متقاضیان مجاز به انجام خود اشتغالی نیستند. هر کسی که می‌خواهد بیش از این کار کند باید از Agentur für Arbeit (آژانس کاریابی محلی) و Ausländerbehörde (دفتر ثبت نام خارجی‌ها) اجازه بگیرد. البته این موضوع این به سطح اشتغال در یک ایالت فدرال بستگی دارد.

موارد استثنایی برای دستیاران دانشجویی: قانون 120 روزه برای دستیاران دانشجویی اعمال نمی‌شود. این شغل‌ها در دانشگاه هیچ محدودیتی ندارند. با این وجود ، اگر می‌خواهید ساعات بیشتری کار کنید، باید به اداره ثبت اسناد خارجی (Ausländerbehörde) اطلاع دهید. اگر شغل مربوطه مطمئن نیستید که چه نوع مشاغلی هستند، باید به طور ایده آل از دفتر خدمات دانشجویان محلی یا Akademischen Auslandsamt (دفتر دانشجویان خارجی) در دانشگاه خود اطلاعات کسب کنید.

مقررات قانون کار که برای دانشجویان بین المللی اعمال می شود بسیار سختگیرانه است. آگاهی از آنها مهم است. زیرا اگر آنها را نقض کنید ممکن است از کشور اخراج شوید.

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای کانادا | تحصیل در کاناداویزا استارتاپ کانادا | انواع بورسیه تحصیلی آلمان | اپلای | اسکولارشیپ

قوانین برای دانشجویان در دوره های زبان و مقدماتی

متقاضیانی که قصد گذراندن دوره زبان را دارند و یا می خواهند دوره مقدماتی را بگذرانید ، فقط در صورت داشتن اجازه از آژانس استخدام فدرال (Agentur für Arbeit) و اداره مهاجرت (Ausländerbehörde) – و فقط در دوره تعطیلات ممکن است بتوانند کار کنید.

قوانین محل کار

اگر در طول تحصیلات آکادمیک خود می خواهید کار خود در ایام تعطیلات ترم مشغول به کار شوید، این کار “عادی” محسوب می شود. این کار می تواند همچنین در محل کار بدون حقوق نیز باشد. هر روز این شغل از محدودیت 120 روزه شما کسر می کند.

راهنمای دانشگاه مک مستر کانادا | فول فاند تحصیلی | بورسیه امریکا | پکیج نگارش نامه های مکاتباتی اپلای اروپا

درآمد

میزان درآمد شما در شغل پاره وقت به تخصص، منطقه و بخشی که می خواهید در آن کار کنید بستگی دارد. در شهرهای گران قیمت مانند مونیخ، هامبورگ یا کلن، پول بیشتری دریافت خواهید کرد اما همچنین مجبورید هزینه بیشتری برای اجاره یا غذا پرداخت کنید. آلمان حداقل دستمزد را در سال 2015 تعیین کرده است. شما می‌توانید مبلغ موجود را در وب سایت Bundesministeriums für Arbeit und Soziales (وزارت فدرال کار و امور اجتماعی) بررسی کنید. با این وجود، تأمین هزینه‌های زندگی خود از طریق مشاغل نیمه وقت غیر دانشگاهی برای دانشجویان عملاً غیرممکن است. مشاغل مناسب بسیار کمی از این نوع در بازار کار آلمان وجود دارد و ساعات کار بیش از حد می تواند به برنامه تحصیلی شما لطمه بزند. از این رو همواره توصیه می شود که به جای کار کم درآمد، برای کمک هزینه اقدام کنید.

مالیات و بیمه

شما می توانید یک شغل دانشجویی داشته باشید و بدون نیاز به پرداخت مالیات ماهانه حداکثر 450 یورو درآمد کسب کنید. اما اگر به طور منظم بیش از 450 یورو درآمد کسب کنید، به یک شماره مالیات نیاز دارید. هر ماه مبلغ مشخصی از حقوق شما کسر می شود که در صورت ارائه اظهارنامه مالیاتی در پایان سال، آن را پس می گیرید. اگر در آلمان به طور دائم شاغل باشید، به صورت معمول هزینه‌های تأمین اجتماعی را باید پرداخت کنید. این موارد شامل هزینه‌های بیمه درمانی، حقوق بازنشستگی و بیکاری است. اگر در طول سال کمتر از دو ماه کار کنید یا کمتر از 50 روز کار کنید، مجبور نیستید این هزینه ها را پرداخت کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *