0

تایید مدارک تحصیلی در آلمان | مراحل درخواست تاییدیه ZAB

5/5 - (1 امتیاز)

تایید مدارک تحصیلی در آلمان

شرایط کار و تحصیل در آلمان به عوامل بسیاری بستگی دارد. اما اولین شرط داشتن تاییدیه zab یا anabin است. برای مهاجرت تحصیلی و کاری به آلمان، مدرک تحصیلی شما بایستی مورد ارزیابی قرار بگیرد تا در نهایت مورد تایید سیستم اموزشی المان باشد. اگر قصد کار در آلمان و یا ادامه تحصیل در آلمان را دارید، نیازمند ارزیابی مدارک تحصیلی دانشگاهی با توجه به سیستم آموزشی آلمان هستید. وظیفه این کار را سازمان KMK برعهده دارد که از دو بخش آنابین (anabin) و زاب (zab) تشکیل شده است.

بنابراین برای اینکه مدارک تحصیلی در آلمان مورد تایید باشد، دانشگاه و رشته ی تحصیلی شما باید تاییدیه آنابین را داشته باشند. در این صورت است که مدارک تحصیلی مورد قبول آلمان هستند. اما در صورتی که مدارک تحصیلی شما تاییدیه anabin را نداشته باشد، بایستی تاییدیه تحصیلی خود را از zab دریافت کنید. در صورتی مدارک تحصیلی شما مورد تایید سفارت است که دارای تاییدیه zab یا anabin باشند.

برای درخواست تاییدیه آنابین بصورت آنلاین می توان درخواست داد و پس از ورود به سایت anabin و جستجوی رشته در انابین، لیست دانشگاههای ایرانی مورد تایید آلمان را مشاهده کنید.  اما درخواست تاییدیه از طریق زاب، پست مدارک تحصیلی به آلمان الزامی است.

همانطور که گفته شد سازمان ZAB مسئول ارزیابی مدارک تحصیلی غیر‌آلمانی است که سیستم‌های آموزشی در کشورهای مختلف را با سیستم آموزشی آلمان مقایسه می‌کند و معادل آلمانی مدارک دانشگاهی را تعیین می‌کند.  این تاییدیه شامل دو فرمت کامل و خلاصه است. فرمت خلاصه تاییدیه برای فرصت‌های شغلی به کار می رود و تاییدیه در فرمت کامل برای زمانی است که به اطلاعات کامل و جزئی درباره مدارک تحصیلی نیاز است.

نحوه در خواست از سایت آنابین

برای آگاهی از اینکه مدرک شما مورد تایید است یا نیاز به تأییدیه ZAB دارد، در قدم اول به سایت Anabin  مراجعه نمایید. اگر نتیجه حاصل از جستجو این شد که رشته تحصیلی و دانشگاه شما بصورت +H نمایش داده شد، مورد تائید بوده است. یعنی اگر دانشگاه شما در سایت Anabin یافت شد و نتیجه بصورت +H بود، دیگر ارزشیابی ZAB  لازم نیست و فقط یک پرینت از صفحه سایت بجای مدرک تاییدیه ZAB را می توان ارائه دهید. البته در برخی موارد از افرادی که دانشگاه تحصیلی شان در رده  +H بوده هم تاییدیه در خواست کرده اند. پس درخواست تاییدیه سلیقه ای می باشد.

در صورتی که نتیجه جستجو رشته و دانشگاه مورد نظر شما بصورت -/+H نمایش داده شود یعنی مدارک شما نیاز به بررسی و دریافت تاییدیه ZAB دارد. علاوه بر این اگر نتیجه جستجوی شما بصورت  -H نمایش داده شد، دانشگاه تحصیلی شما فاقد اعتبار می باشد. یعنی اگر دانشگاه شما در فهرست -H قرار داشت به  احتمال بسیار کمی می توان تاییدیه ZAB را گرفت.

مراحل درخواست تاییدیه ZAB :

  • ثبت نام از طریق لینک زیر

https://anabin.kmk.org/antragsformular.html?L=1

  • ارسال مدارک مربوطه از طریق پست
  • دریافت ایمیل به شما بابت دریافت مدارک و پرداخت هزینه بررسی
  • ارسال فیش واریزی از طریق ایمیل تا فرآیند ارزشیابی شروع شود.
  • پس از گذشت چند روز نتیجه ارزشیابی را در قالب یک فایل pdf برای شما ارسال می کنند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

مدارک لازم برای بررسی ZAB:

  • مدرک پایان تحصیلات دانشگاهی به زبان فارسی
  • لیست کامل ریز نمرات دانشگاهی به زبان فارسی
  • ترجمه مدارک دانشگاهی به زبان آلمانی
  • ارائه کپی برابر با اصل مدارک کامل پایان تحصیلات دانشگاهی همراه با ریز نمرات فارغ التحصیلی
  • ارائه مدرک پایان دوره متوسطه که امکان ورود به دانشگاه را برای شما فراهم نموده باشد
  • ارائه مدارک شناسایی (پاسپورت و شناسنامه)

مقایسه تحصیل و زندگی در استرالیا و کانادا | ویزای تحصیلی و کاری همسر برای کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *