بورسیه تحصیلی شایستگی (MERIT SCHOLARSHIP) چیست؟

5/5 - (3 امتیاز)

بورسیه تحصیلی شایستگی (MERIT SCHOLARSHIP) چیست و چگونه یک شخص می تواند دریافت کند؟

همه ما می دانیم که رفتن به دانشگاه مقوله ای هزینه بردار است. بسیاری از دانشجویان برای کمک به مدیریت هزینه بیشتر به کمک مالی روی می آورند اما بسته به سطح درآمد خانواده، گزینه های آنها محدود است.

بسیاری از کمک های مالی، مانند گرنت ها و اسکالرشیپ های خاص، مبتنی بر نیاز می باشند. این بدان معناست که برخی از خانواده ها به دلیل درآمدشان از دریافت چنین کمکی محروم می شوند، حتی اگر توانایی پرداخت هزینه تحصیل فرزند خود را نداشته باشند. اما راهی وجود دارد که حتی اگر متقاضی جوایز مبتنی بر نیاز را دریافت نکند، می تواند بودجه اضافی برای دانشگاه دریافت کنید. راه حل این کار، یک بورس تحصیلی شایستگی است. بورسیه تحصیلی شایستگی معمولاً علاوه بر علایق خاص بر اساس لیاقت علمی، ورزشی یا هنری اعطا می شود. بورسیه های تحصیلی مبتنی بر لیاقت ، برخلاف کمک مالی مبتنی بر نیاز ، به جای نیاز مالی نشان داده شده ، بر اساس لیاقت علمی یا سایر موارد به دانشجویان تعلق می گیرد.

برای بسیاری از بورسیه های تحصیلی شایستگی ، “merit” صرفاً به عملکرد تحصیلی، مانند معدل، نمرات SAT یا ACT یا رتبه کلاس اشاره دارد. برای سایر بورسیه های تحصیلی ، شرایط یا “لیاقت” ممکن است تا حدودی توسط منطقه یا کشور محل اقامت، موسسه تحصیلی، مشارکت متقاضیان، میزان تعهد به یک زمینه خاص تحصیل، جنسیت، نژاد یا زمینه قومی تعیین شود. شایستگی می تواند برای بسیاری از حامیان مالی مختلف بورسیه تحصیلی معانی مختلفی داشته باشد. کمک های مبتنی بر شایستگی غالباً (اما نه همیشه) نیازمندانه است، به این معنی که نیازهای مالی نامزدها به عنوان بخشی از روند انتخاب در نظر گرفته می شود.

تحصیل در کالج استرالیا | کالج استرالیا | تحصیل در کالج آلمان | تحصیل در کالج کانادا | تحصیل در کالج | اپلای | آزاد کردن مدرک

بورسیه تحصیلی شایستگی چیست؟

در حالی که بورسیه های تحصیلی مبتنی بر نیاز و شایستگی، در پرداخت هزینه های دانشگاه به دانشجویان کمک می کند، بورسیه تحصیلی شایستگی بر اساس سطح عهد و توانایی که دانشجو نشان می دهد و صرف نظر از وضعیت مالی آنها، اعطا می شود.

به طور معمول، بورسیه تحصیلی شایستگی برای دانشجویانی ارائه می شود که در زمینه های خاص مانند فعالیت اکادمیک، ورزشی یا هنر، سطح بالایی از موفقیت را نشان دهند.

برای دریافت جوایز مبتنی بر لیاقت و شایستگی درامد متقاضی مهم نیست، در نتیجه افرادی که نیاز مالی دارند نیز می توانند بورسیه تحصیلی شایسته را بدست آورند. بنابراین این بورسیه یک گزینه برای خانواده هایی فراهم می کند که درآمد آنها مانع دریافت کمک مبتنی بر نیاز می شود. بورسیه تحصیلی شایستگی بر اساس عملکرد و نه نیاز مالی است، و این یک گزینه عالی برای خانواده ها از هر سطح درآمد است.

در بیشتر موارد، حامی بورسیه تحصیلی مجموعه ای از معیارها را دارد که برای انتخاب برندگان از بین متقاضیان واجد شرایط استفاده می کند. حامیان مالی می توانند اهداف مختلفی در ارائه بورسیه تحصیلی داشته باشند. برخی از شرکت ها برای سرمایه گذاری در آینده جوامعی که در آن مستقر هستند، بورس تحصیلی را به عنوان شکلی از توسعه جامعه ارائه می دهند. برخی دیگر برای کمک به حفظ کارمندان فعلی و استخدام کارمندان آینده بورسیه می کنند.

بورسیه تحصیلی شایستگی

اکسپرس انتری کانادا چیست؟ | زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا | تحصیل در ایتالیا | بورسیه استانی ایتالیا و نحوه محاسبه آن

دریافت بورسیه تحصیلی شایستگی

بورسیه تحصیلی شایستگی می تواند از چندین منبع باشد، بنابراین احتمالاً فرصت های بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا تصور می کنید در دسترس است. بورسیه تحصیلی شایستگی یک روش معمول پذیرش در کالج ها و دانشگاه ها است. بسیاری از موسسات آموزشی می خواهند بهترین و درخشان ترین متقاضیان و همچنین افرادی که در زمینه هایی مانند ورزش، هنر و حتی مشارکت جامعه استعداد نشان می دهند را داشته باشند. برای افرادی که به این برنامه نیاز دارند، جزئیات را می توان معمولاً در وب سایت موسسه مربوطه مشاهده نمایند.

بورسیه تحصیلی شایستگی چه مواردی را پوشش می دهد؟

نحوه هزینه جایزه بورسیه تحصیلی شایستگی نیز می تواند از یک سازمان به سازمان دیگر متفاوت باشد. برخی از آنها بودجه را مستقیماً در اختیار کالج یا دانشگاه قرار می دهند، بنابراین استفاده از آن برای شهریه امری مسلم است. اما بسته به نحوه اداره امور مالی دانشگاه، هدایت هزینه های اضافی به هزینه هایی مانند مسکن، خرید کتاب و برخی دیگر از هزینه های داخلی نیز ممکن است مجاز باشد.

در موارد دیگر، پول تقریباً می تواند برای هر چیزی هزینه شود. گاهی اوقات بورسیه تحصیلی شایستگی به عنوان پول نقد (یا به احتمال زیاد چک یا واریز مستقیم) که می تواند در حساب بانکی متقاضی قرار می گیرد. این وجوه می توان برای شهریه، اما همچنین هزینه های زندگی و یا تقریباً هر چیز دیگری استفاده کرد.

بورسیه تحصیلی و مالیات بر درآمد

به طور معمول، بورس های تحصیلی تا زمانی که شرایط زیر اعمال شود، بدون مالیات در نظر گرفته می شوند:

  • دانشجو دوره هایی را در یک موسسه آموزشی واجد شرایط می گذراند (که معمولاً شامل کالج ها و دانشگاه ها، برنامه درسی تعیین شده و گروه دانشجویی است)
  • این بودجه برای هزینه های واجد شرایط، مانند شهریه، کتاب و لوازم مورد استفاده قرار می گیرد.

چه کسی بورسیه تحصیلی شایستگی اعطا می کند؟

بورسیه تحصیلی شایستگی توسط سازمانهای مختلف و به دلایل مختلف اعطا می شود. کالج ها بورسیه تحصیلی شایستگی را به عنوان روشی برای جذب شایسته ترین دانشجویان برای حضور در مدارس خود اعطا می کنند، در حالی که گروه های مذهبی ، فرهنگی و جامعه این نوع بورسیه را به عنوان راهی برای حمایت از جوانان مستعد در سازمان های خود اعطا می کنند. بورسیه تحصیلی شایسته توسط دولت فدرال اعطا نمی شود، اما ممکن است علاوه بر مدارس و موسسات، توسط دولت های ایالتی یا محلی ارائه شود. کالج ها و دانشگاه های دولتی معمولاً بورسیه شایستگی کمتری نسبت به موسسات خصوصی ارائه می دهند. زیرا در موسسات خصوصی غالباً سخاوتمندانه توسط فارغ التحصیلان ثروتمند، برنامه های بورسیه تحصیلی تأمین می شود.

راهنمای ارسال مقاله برای مجلات بین المللی | لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت | زمان ایمیل زدن به اساتید

چگونه بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را پیدا کنیم؟

هزاران بورسیه تحصیلی وجود دارد که احتمالاً واجد شرایط آن هستید اما برای یافتن آنها باید کمی وقت و حوصله به خرج دهید. اولین قدم برای یافتن بورس تحصیلی بر مبنای شایستگی دانستن اینکه از کجا می آیند. بورسیه تحصیلی شایسته توسط دولت فدرال ارائه نمی شود و از یک مدرسه یا یک سازمان خصوصی دریافت می شود.  

اگر موسسه شما بورسیه تحصیلی شایسته ای ارائه نمی دهد، به دنبال سازمان های خصوصی برای یافتن فرصت ها باشید. پایگاه داده های بورس تحصیلی ملی مانند scholarships.com و Unigo مکانی عالی برای شروع هستند.

چگونه می توانم برای بورس تحصیلی شایسته واجد شرایط شوم؟

با درک این که لیاقت می تواند برای بسیاری از حامیان مالی بورسیه تحصیلی معانی مختلفی داشته باشد، می توانید با در نظر گرفتن تمام راه هایی که شایستگی شما را دارد، شروع کنید. لیستی از گروه های مذهبی مرتبط، جامعه یا سازمان های فرهنگی، فعالیت های دانشگاهی و سایر وابستگی ها را تهیه کنید. در مورد معیارهای خاص واجد شرایط بودن بورسیه تحصیلی که توسط مدارس مورد نظر شما ارائه می شود تحقیق کنید.

برای مواردی که حداقل شرایط لازم را برای آنها دارید اقدام کنید. وقت خود را برای درخواست بورسیه هایی که به معدل بالاتری از شما نیاز دارند هدر ندهید ، مخصوصاً اگر بورسیه رقابتی باشد. به طور معمول، هرچه پاداش بیشتر باشد، رقابت متقاضیان بیشتر خواهد بود.

  • مقاله: اکثر بورسیه ها به عنوان بخشی از برنامه به مقاله نیاز دارند. مقدمات آماده سازی مقاله خود را شروع کنید بنابراین وقت کافی دارید تا از یک معلم یا استاد راهنمای معتمد بخواهید آن را بررسی کند.
  • نمونه کارها: برخی از بورسیه های تحصیلی شایستگی به نمونه کارهایی نیاز دارند که استعدادهای شما را به نمایش بگذارد. این امر خصوصاً برای بورسیه های هنری بسیار معمول است. اطمینان حاصل کنید که وقت کافی برای جمع آوری مطالب لازم و رعایت دستورالعمل های ارسال را دارید.
  • توصیه نامه: برخی از برنامه ها برای تأیید عینی و استثنایی شخص ثالث ، توصیه نامه می خواهند.
  • حداقل معدل: از آنجا که شما بر اساس توانایی علمی خود به شما اعطا شده است، باید به اثبات آن ادامه دهید.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

دیدگاه کاربران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *