0

راهنمای ارسال مقاله برای مجلات بین المللی

رای دهید

معمولا ارسال مقاله برای مجلات خارجی به سه نوع صورت می پذیرد:

۱. ازطریق سیستم آنلاین؛

۲. از طریق ایمیل به سردبیر؛

۳. از طریق سایت مجله.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای تشخیص ISI بودن یک مجله

در حال حاضر بیشتر مجلات بین المللی معتبر از سیستم آنلاین ارسال مقاله استفاده می کنند. موسسه آی اس آی تحت برند ScholarOne خدمات دریافت مقاله از محقق و تحویل آن به دفتر مجله را انجام می دهد.
به ازای تحویل هر ۱۰۰ مقاله در سال، ۳۰۰۰ دلار و به ازای تحویل ۲۰۰ مقاله در سال ۶۰۰۰ دلار دریافت می کند. بدین ترتیب که شما در سایت زیر وارد می شوید و همانند ایجاد یک ایمیل در یاهو یا گوگل، ثبت نام می کنید و یک نام کاربری و رمز عبور برای خود تعریف می کنید. هر مجله نام کاربری و رمز عبور جداگانه می خواهد. این آدرس سایت است:
??? /http://mc.manuscriptcentral.com به جای علامت سوال ها، نام اختصاری یا چند کاراکتر دیگر که به مجله مربوط می شود قرار می دهند. به مثال های زیر توجه کنید:

Journal of Service Management: http://mc.manuscriptcentral.com/josm

Public Management Review:

http://mc.manuscriptcentral.com/rpxm

موسسه الزیویر هم سیستم خاص خودش را دارد. به آدرس زیر:

http://ees.elsevier.com/???

دوستان، لازم نیست که این آدرس ها را سرچ کنید، هر مجله توی سایتش دقیقا نوشته که چطوری می توانید برایش مقاله بفرستید. در مورد الزیویر مثال زیر را ببینید:

Energy Policy

http://ees.elsevier.com/jepo

در هر دو سیستم، هم نام مجله مشخص شده و هم نام انتشاراتی که قرار است مجله را چاپ کند. این سیستم فقط رابط بین دفتر مجله و محقق است. وقتی که مجله آماده چاپ شد آنرا به انتشاراتی تحویل می دهند.

برای ارسال از طریق سیستم آنلاین، شما وقتی وارد سایت شدید، گزینه Submit a New Manuscript را انتخاب کنید.

 

از این پس، ۶ گام (معمولا ۶ گام است، ولی در مواردی ممکن است بیشتر باشد) را باید طی کنید. در ابتدا نوع مقاله را انتخاب می کنید:

در گام دوم، عنوان مقاله را وارد کنید:

در گام بعدی مولفین را به ترتیب اسامی وارد می کنید. در این مرحله اگر شما Corresponding Author نباشید، کل اطلاعات به حساب کاربری کسی را که بعنوان مولف مسئول تعریف کرده اید منتقل می شود و شما دیگر نمی توانید ادامه دهید.

وقتی که اطلاعات سایر مولفین را وارد کردید، سیستم بطور خود کار برای تمام مولفین حساب کاربری ایجاد می کند و به آنها از طریق ایمیلی که وارد کرده اید اطلاع می دهد.

بعد چکیده را وارد می کنید. مجلاتی که توسط امرالد چاپ می شوند، از شما می خواهد که چکیده را بصورت ساختار یافته و جدا جدا وارد کنید.

در گام بعدی چندین گزینه را باید علامت بزنید، مبنی بر اینکه این مقاله قبلا برای جای دیگری ارسال نشده است و توضیحات اضافی که می خواهید مطرح کنید در قالب Cover Letter. در گام پنجم فایل ها را باید Upload کنید.

شکل ها و نمودار ها باید جدا باشند اما در متن باید مشخص کرده باشید مثال Insert Fig 1 here. در فایل اصلی که قرار است داوری شود به هیچ عنوان از مولفین نباید اطلاعاتی باشد یا در متن اشاراتی شده باشد که مشخص شود مولفین چه کسانی هستند (با عنوان Manuscript without Author Information).

چون داوری بدون نام انجام می شود. نام مولفین و ارتباط سازمانی آنها (Affiliation) در فایل جداگانه ای بعنوان Title Page می آید. معمولا فایل اصلی باید با حاشیه زیاد (مثلا ۳cm) و با فاصله خطوط زیاد (Double Space) باشد. یک فایل هم تهیه کنید که تمام اطلاعات مولف، متن مقاله، شکل ها و نمودارها در آن باشد. نام این فایل را Manuscript with Author Information بگذارید و با عنوان Supplementary Information بارگذاری کنید.

وقتی که تمام فایل ها را بارگذاری کردید، به گام آخر بروید که در آن گزینه زیر در منوی اصلی فعال می شود:

Submissions Waiting for Author’s Approval

و گزینه پیش روی شما است، یکی pdf و دیگری html که اگر هر کدام را بزنید، یک فایل پی دی اف یا اچ تی ام ال از تمام چیزهایی را که بارگذاری کرده اید به شما نشان می دهد. وقتی که pdf مقاله را تایید کردید، گزینه Submit فعال می شود.

تا این مرحله هر کاری کا انجام داده اید در تمام مراحل ۶ گانه، فقط اطلاعات در سیستم ذخیره می شوند و به دفتر مجله ارسال نمی شوند، یعنی شما می توانید Logout کنید و در زمان دیگری برگردید و به کارتان ادامه دهید.

این چیز خوبی است، یک مقاله درپیت از یک جایی پیدا کنید و دقیقا توی فرمتی که در Author’s Guideline گفته در بیاورید؛ یعنی حاشیه اش را زیاد کنید، شکل ها و نمودار هایش را جا نمایید و نام مولفین را در فایل جداگانه ای بیاورید. بعد بصورت تمرینی همه اینها را وارد کنید، اما در مرحله ششم، گزینه Submit را کلیک نکنید. بعد به منوی اصلی بازگردید (Author Dashboard) و کل مقاله را Delete کنید.

برگردیم به ادامه Submission، خلاصه در گام ششم وقتی که Submit را کلیک کردید مقاله به دفتر مجله ارسال می شود و شما دیگر نمی توانید تغییر دیگری در مقاله بدهید. از این به بعد، هر بار می توانید به سایت مراجعه کرده و وضعیت مقاله را ببینید.

معمولا این مراحل را طی می کند:

۱٫     Awaiting Editorial Office Check

۲٫     With Editor

۳٫     Under Review

۴٫     Accept، Reject، Major Revision و Minor Revision.

ولی شما منتظر همون Reject باشید. چون این یک چیز عادی است در مقاله نوشتن و معمولا هم به دلیل انتخاب مجله نامناسب اتفاق می افته. اگه پذیرش هم گرفت، چه بهتر.

۲. روش دوم ارسال، ایمیل مستقیم به سردبیر است؛ یعنی بعضی از مجلات یک ایمیل مشخص می کنند که باید مقاله را ضمیمه کرده و به آن ایمیل بفرستید. نامه ای محترمانه در متن ایمیل بنویسید بعد بفرستید. دفتر مجله به شما پاسخ می دهد که در آن ایمیل کد مقاله شما را نیز می فرستد. بعد از حدود دو ماه دوباره ایمیل بزید و کد مقاله را هم حتما در ایمیل قید کنید.

۳. روش سوم: در موارد نادری هم دفتر مجله یک قسمت در سایت قرار می دهد که رویش نوشته Browse  و  یک قسمت دیگر هم Submit. وقتیBrowse  را کلیک کنید بعدش هم سابمیت را بزنید مقاله به دفتر نشریه ارسال می شود، بدون اینکه اثری ار مقاله در سایت باشد یا چیزی به شما ایمیل کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *