قوانین کار دانشجویی در خارج

5/5 - (1 امتیاز)

قوانین کار دانشجویی در خارج

قوانین کار دانشجویی در کشورهای هلند، آلمان، انگلستان، کانادا، نروژ، سوئیس و ایتالیا

انواع کار های دانشجویی

بطور کلی دانشجویان برای انجام کار دانشجویی دو گزینه کار Off-campus و کار  On-campus پیش رو دارند که با توجه به کشور محل تحصیل هر یک شرایط و مزایا و درامد خود را دارد.

مشاغل دانشجویی خارج دانشگاه یا Off-campus معمولا بصورت پیشخدمت های رستوران، مشاغل تحویل، سرورها، آشپزها، خانه داری، تدریس خصوصی در منزل، کارمندی، صندوق داری، مشاغل فناوری اطلاعات در شرکت های فناوری یا استارتاپ‌ها ، مشاغل تفریحی و سرگرمی می توان نام برد.

مشاغل داخل دانشگاه (On-campus) معمولا شامل دوره های طراحی یا دوره های وب، دستیاری تدریس، دستیار پژوهشی، کار در آزمایشگاه، کار در کتابخانه، کار در سالن غذا خوری، کار در انجمن های دانشجویی و …. می باشد.

کار دانشجویی در هلند

دانشجویان بین المللی که اهل اتحادیه اروپا نیستند، برای کار کردن در هلند باید مجوز های لازم را دریافت کنند. گرفتن مجوز های کار به عهده ی کار فرما می باشد و باید از 5 هفته قبل از شروع به کار کردن، مجوز ها صادر شده باشد. بنابراین دانشجویان بین المللی می توانند پس از گرفتن مجوزهای اقامت خود، به عنوان شهروند هلند، به طور مستقیم برای “شماره BSN” درخواست دهند. در این صورت اجازه کار دانشجویی در هلند برای تمام ماه های سال 16 ساعت در هفته است. البته در ماه های ژوئن، جولای و آگوست دانشجو اجازه کار تمام وقت را دارد.

میزان درآمد و دستمزد دانشجویان شاغل در کار های پاره وقت در هلند بستگی به نوع شغل و میزان ساعات کار در هفته دارد. درآمد ها برای یک شغل پاره وقت بین 11 تا 14 یورو در ساعت متغیر است. به صورت تقریبی درآمد دانشجویان در ماه می تواند در حدود 570 یورو در باشد و اگر درآمد در سال از 6,475 یورو بیشتر نشود، نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد نیست.

مشاغل دانشجویی در هلند که بصورت کارآموزی مشغول به کار هستند، بسته به نوع کار، شرکت و سایر عوامل بین 500 تا 800 یورو در ماه می توانند درامد داشته باشند.

کار دانشجویی در کانادا

کارهای دانشجویی در کانادا نیز به دو دسته کارهای درون دانشگاهی و بیرون دانشگاهی تقسیم می‌شوند. دانشجویان برای کارهای دانشجویی خارج از دانشگاه بایستی دارای استادی پرمیت بوده و دانشجوی تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر باشند.

دانشجویانی که تحصیل انها بصورت تمام ‌وقت است، حداکثر 20 ساعت و دانشجویانی که تحصیل آنها بصورت پاره ‌وقت  هستند حداکثر 40 ساعت در هفته اجازه کار توسط دولت کانادا به انها داده شده است. بنابراین اگر دانشجویان تمام‌ وقت به هر دلیل، در چندین محل متفاوت به صورت همزمان مشغول به کار شوند مجموع تمامی زمان کاری نباید از 20 ساعت تجاوز کند. در ایام تعطیلات مانند تابستان، تمامی دانشجویان اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت، مجاز به انجام کار به صورت تمام وقت مشغول به کار شود.

کار دانشجویی در نروژ

در کشور نروژ کار ها به دو دسته ی پاره وقت یا تابستانی و تمام وقت تقسیم می شود. آن دسته از افرادی افرادی که در کشور نروژ اقامت دارند می توانند برای هر دو نوع این مشاغل اقدام نمایند. علاوه براین دانشجویان برای پیدا کردن کار دانشجویی می توانند از خدمات سایت Finn. no استفاده کنند.

بطور کلی دانشجویانی شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا  هستند در نروژ می توانند بدون گرفتن مجوز کاری به مدت 20 ساعت در هفته  مشغول به کار کنند. با این حال سایر دانشجویان از کشورهای دیگر جهت کار دانشجویی در نروژ باید مجوز کاری داشته باشند.

دانشجویان با توجه به مقاطع تحصیلی خود مدت زمان مشخصی را برای کار دارند. بطوریکه دانشجویان در مقطع کارشناسی در حدود 10 ساعت در هفته، دانشجویان مقطع ارشد 20 ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکتری 30 ساعت در هفته مجاز به کار هستند. میزان حقوق و دستمزد در نروژ  متناسب با شغل معمولا در حدود 23  تا 71 کرون می باشد.

تحصیل در کالج استرالیا | کالج استرالیا | تحصیل در کالج آلمان | تحصیل در کالج کانادا | تحصیل در کالج

کار دانشجویی در آلمان

کار دانشجویی در آلمان نسبت به بسیاری از کشورها مرسوم و متداول است. آشنایی با زبان آلمانی حداقل در سطح B1 نقش مهمی در گرفتن کار دانشجویی دارد و هر چقدر که دانشجو به زبان آلمانی تسلط بیشتری داشته باشد طبیعتا شانس بیشتری هم برای یافتن شغل خواهد داشت. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می‌توانند در سال 120 روز به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. علاوه براین ایام تعطیلات رسمی و یا آخر هفته ها جز روزهای مجاز کار محسوب نمی‌شوند و افراد در آخر هفته ها و سایر روزهای تعطیل  می توانند مشغول به کار شوند بطوریکه این روزها جزو 120 روز به حساب نمی‌آیند.

حداقل دستمزد دانشجویان در آلمان، ساعتی ۹.۳۵ یورو و در بعضی شهر ها 10 یورو است. بنابراین اگر دانشجو هفته ای دو روز با حداقل دستمز مشغول به کار شود، می‌تواند 90 درصد الی 100 درصد کل هزینه های یک زندگی دانشجویی را تامین کند. البته باید توجه نمایید که درآمد شما به عنوان یک دانشجو در سال بیشتر از 8 هزار یورو در سال نشود.

علاوه براین اگر دانشجویان در  ماه 450 یورو درآمد داشته باشند نیز از مالیات معاف می‌شود. هر چند که مقدار این مالیات زیاد نیست و در صورت درخواست دانشجو، قابل برگشت نیز می‌باشد.

دانشجویانی که می‌خواهند بیش از 120 روز مشغول به کار کنند باید از آژانس کاریابی آلمان (دفتر مهاجرتی/ Immigration Office) تأییدیه دریافت کنند.

کار دانشجویی در سوئیس

کار همزمان با تحصیل در سوئیس نیز مانند سایر کشورهای جهان از محدودیت برخوردار وجود دارد. مدت زمان مجاز کار دانشجویان در هفته کاملاً به مقطع تحصیلی بستگی دارد و متغیر خواهد بود. بر این اساس برای کار دانشجوی در سوئیس متقاضیان مقطع کارشناسی حدوداً 10 تا 15 ساعت در هفته، متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد حدوداً 15 تا 30 ساعت در هفته و متقاضیان مقطع دکتری  30 ساعت در هفته به بالا اجازه کار دانشجویی خواهند داشت.  دانشجویان بین المللی می توانند با انجام کار دانشجویی در سوئیس درآمدی بین 20-26 فرانک در ساعت را کسب کنند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که در ایتالیا تحصیل می کنند، برای کار دانشجویی به اجازه کار خاصی نیاز ندارند و مجاز هستند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. اما دانشجویان از سایر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بایستی درخواست مجوز کار بدهند. به طور کلی دانشجویان بین المللی در مدت تحصیل اجازه دارند تا 4 ساعت در روز و یا 20 ساعت در هفته کار کنند. البته مدت زمان اخذ مجوز کار دانشجویی بسته به استان محل تحصیل، متفاوت است و در حدود 2 ماه ممکن است به طول بیانجامد. برای این کار دانشجویان نخست بایستی کار پیدا کرده و سپس برای گرفتن اجازه کار اقدام نمایند. درآمدی که دانشجویان از طریق کار دانشجویی ممکن است بدست بیاورند مبلغی در حدود بین 500 یورو در ماه باشد.

کاورلتر برای دکتری | نمونه انگیزه نامه | تحصیل پزشکی در روسیه | پکیج مکاتبات اپلای استرالیا | پکیج مکاتبه کانادا

کار دانشجویی در انگلستان

دانشجویان بین المللیکه دارای ویزای تحصیلی انگلستان دوره های کارشناسی و بالاتر می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. علاوه براین دانشجویان با دو تا محدودیت برای کار مواجه هستند. محدویت از طرف دانشگاه های محل تحصیل، محدودیت از طرف دولت. چون دانشگاه ها امکان دارد جدای محدویت های دولتی برای کار دانشجویان بین المللی، خود نیز محدویت های اعمال کند. بنابراین شما بایستی برای کار همزمان با تحصیل به قوانینی که در ویزای خود یعنی Tier 4 برای تحصیل انگلستان دارید توجه کنید.

حداقل دستمزدی که دانشجویان می توانند دریافت کنند تقریبا ۷ پوند در ساعت می باشد. از این رو به طور میانگین با کار دانشجویی می توان ماهانه حدود 600 پوند از هزینه زندگی را پوشش داد. پرای پیدا کردن کار نیز می توان به سایت های کاریابی یا بخش کاریابی انجمن دانشجویی دانشگاه (Student Union Job Shop) مراجعه کرد. برای دوره های تحصیلی زیر 6 ماه، دانشجویان مجاز به کار کردن نمی باشند و در دوره های تحصیلی بیش از 6 ماه تا 12 ماه، دانشجو مجاز به 10 ساعت کار در هفته می باشد.

تحصیل در اسپانیا | بورسیه DAAD آلمان | راهنمای تحصیل در آلمان | تحصیل در آلمان | تحصیل در هلند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *