0

ایمیل قدردانی به استاد بعد مصاحبه آنلاین یا حضوری | نمونه ایمیل تشکر از اساتید

5/5 - (3 امتیاز)
ایمیل قدردانی به استاد

عناوین مقاله

ایمیل قدردانی به استاد پیرو مصاحبه آنلاین

ایمیل قدردانی به استاد | بسیاری از استادان دانشگاه های آمریکا و تقریبا اکثر استادان دانشگاه های کانادا، اروپا و استرالیا برای جذب دانشجو ترتیب یک جلسه مصاحبه آنلاین یا حضوری را می دهند و سپس از میان دانشجویان برگزیده (short listed) بهتر گزینه را برای پذیرش تحصیلی و اپلای یا فرصت پژوهشی انتخاب می کنند. بسیاری از دانشگاه های اروپا به عنوان مثال مرکز پژوهشی BioMed X در آلمان یا دانشگاه EPFL در سوئیس پس از بررسی اولیه رزومه افراد آنها را برای مصاحبه حضوری با هزینه خودشان به اروپا دعوت می نمایند تا در یک ماراتن پژوهشی بهترین فرد را برای فرصت های تحقیقاتی مورد نظرشان جذب کنند.

علاوه بر اهمیت مصاحبه و اینکه چطور آمادگی لازم را برای مصاحبه کسب کنیم، نکته لازم قدردانی پس از مصاحبه با یک ایمیل به نسبت ساده است. نکته جالب توجه این است که داده های منابع انسانی بسیاری از سازمان ها حاکی از این است که تقریبا 86% افرادی که پس از مصاحبه ایمیل قدردانی را ارسال می نمایند موفق به استخدام در سازمان شده اند. با توجه به اهمیت بالای این نوع ایمیل مکاتباتی بسیاری از افراد به دلیل نا آگاهی یا فراموشی این ایمیل را ارسال نمی کنند و از شانس خود برای پذیرش می کاهند.

برای ارسال ایمیل قدردانی به استاد، عنوان ایمیل را به درستی انتخاب کنید تا ایمیل شما توسط مصاحبه کننده خوانده شود. اگر قبل از مصاحبه با استاد مکاتبه داشتید در پاسخ به همان ایمیل، متن قدردانی را ارسال کنید و با ایمیل جدید متن ارسال نشود (این کار با زدن دکمه reply در ایمیل های قبلی قابل انجام است). این ایمیل قدردانی را برای همه افراد مصاحبه کنننده بفرستید و اگر شخصی در جلسه مصاحبه حضور داشت که تا حالا با ایشان مکاتبه نداشتید حتما با یک ایمیل جدید از ایشان قدردانی کنید.

عنوان ایمیل در این حالت می تواند به شکل های زیر نوشته شود:

Thank you respected Dr. … [interviewer’s name]

Thanks for interviewing me on … [date of interview]

Thanks for taking your time to interview me

نکات لازم در تهیه ایمیل قدردانی:

  1. ایمیل قدردانی بایستی بلافاصله پس از مصاحبه ارسال شود. نهایتا ظرف 24 ساعت پس از مصاحبه این ایمیل را ارسال کنید.
  2. از شخص مصاحبه کننده بابت زمانی که برای شما گذاشت تشکر کنید.
  3. حتما در متن ایمیل به مباحث یا صحبت های تخصصی بپردازید که در مصاحبه انجام شد.
  4. مدارکی که حین مصاحبه نداشتید و یا ارائه نداید را سعی کنید حتما پس از مصاحبه همراه ایمیل قدردانی برایشان ارسال کنید.
  5. ایمیل قدردانی را برای همه افراد مصاحبه کننده ارسال کنید
  6. علاقه خودتان به پوزیشن مورد نظر را مجدد بیان کنید تا استاد بداند که شما پس از صحبت های صورت گرفته در مصاحبه همچنان راغب به کار با ایشان هستید.
  7. جمله پایانی را با طرح این جمله پیش ببرید که شما تمام و کمال در اختیار آنها هستید و مایلید هر سوال یا اطلاعاتی که برای تصمصم گیری بهتر نیاز است برایشان ارسال کنید

If you need any additional information that could assist you with the decision making process, please let me know as I would be pleased to provide it to you ASAP.

یک نمونه ایمیل قدردانی به استاد

Dear Prof. Dr. …

I just wanted to give my sincere thanks to you for meeting me today. It was my pleasure to know more details of your research works and interests.

Thank you for elaborating me on … I have got more interested in the subject matters. It means a lot to me that I could put hard work into it and make a contribution to this area under your supervision. During the meeting, you gave some good ideas about …, I would be grateful if you could send me some more papers on that topic. I hope you could give me this opportunity to prove myself.

If you need any additional information that can be of any help to you, please feel free to contact me as I would be honored to provide it to you ASAP.

I am looking forward to hearing your response.

Sincerely

… ….

کاورلتر برای دکتری | نمونه انگیزه نامه | تحصیل پزشکی در روسیه

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *