چک لیست اپلای و تحصیل در خارج از کشور

5/5 - (1 امتیاز)

چک لیست اپلای

تحصیل در خارج از کشور مزایای زیادی دارد. شما مستقل تر می شوید، فرهنگ های جدید می آموزید، تحصیلات خود را گسترش می دهید و برای پیشرفت خود قدم بر می دارید. چشم انداز اشتغال خود را ارتقا می دهید و مهارت های ارزشمند سفر را کسب کنید  که در کنار آن زبان های جدیدی را یاد می گیرید.

قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ نمیدانید از کجا شروع کنید؟ چقدر هزینه لازم دارد؟ کدام فاکتورها را باید اولویت قرار دهید؟ بهترین زمان برای رزرو پرواز چه زمانی است؟ چگونه می توانید از منابع محدود خود نهایت استفاده را ببرید؟

ما برای کمک به شما در پاسخ به همه این سوالات و سایر موارد، چک لیستی تحت عنوان تحصیل در خارج از کشور را گردآوری کرده ایم.

شاید شما از قبل اطلاع داشته باشید که در کجا می‌خواهید تحصیل کنید و یا شاید شما به تازگی در مورد گزینه های خود تحقیق کرده‌اید؟ در هر صورت، چک لیست تحصیل ما در خارج از کشور می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کجا و چه مواردی را باید در نظر داشته باشید.

چک لیستی که ارائه می دهیم یک نمای کلی از هر مرحله ای که باید برای تحقق رویای تحصیل در خارج از کشور بردارید را برای شما نشان می دهد. درست است که تحصیل در خارج از کشور به برنامه ریزی زیادی نیاز دارد. اما این چک لیست برای کمک به شما در همه موارد مفید خواهد بود.

مهم نیست که در کجای مسیر تحصیل در خارج از کشور قرار دارید، این چک لیست می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کجا و چه چیزی را تحصیل کنید و هنگام ورود ابتدا چه کاری انجام دهید.

در این لیست اقدامات لازم برای انجام را در بازه های زمانی 1 ساله، 8-10 ماهه، 5-6 ماهه، 3 ماهه، 1 ماهه، 1 هفته و یک روزه تقسیم کرده‌ایم. با این حال، این دوره‌های زمانی ثابت نیستند. شما ممکن است تصمیم بگیرید که متناسب با شرایط خاص خود، دوره‌های زمانی را گسترش یا فشرده کنید.

چک لیست اپلای

اکسپرس انتری کانادا چیست؟ | زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا | تحصیل در ایتالیا | بورسیه استانی ایتالیا و نحوه محاسبه آن

1 سال قبل از اقدام

برخی از بزرگترین تصمیماتی که باید بگیرید، زمان تحصیل در خارج از کشور و تامین بودجه مالی آن است. هزینه ها بطور کلی بستگی به کشوری که مقصد شما و مدت زمان اقامت شما بستگی دارد.

کارهایی که باید انجام شود

 

8 10 ماه قبل از اقدام

وقت آن است که شروع به آماده سازی برنامه‌های خود کنید. برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر و همچنین اطمینان از اینکه اهداف علمی و شغلی خود، با یک مشاور معتمد به گفتگو بپردازید.

کارهایی که باید انجام دهید

5 6 ماه قبل از اقدام

هنگامی که پیشنهادی را پذیرفتید، وقت آن است که کارهای عملی را برای آماده سازی حرکت بزرگ انجام دهید. این کارها زمان بر و طاقت‌فرسا باشد.  از اهمیت منابع مالی غافل نشوید زیرا می‌تواند به شما در اولویت بندی فعالیت‌ها کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

کارهایی که باید انجام دهید

3 ماه قبل از اقدام

اکنون زمان ایده آل برای نهایی کردن ترتیب سفر شماست. با بلیط های در دسترس، در موقعیتی قرار خواهید داشت که جزئیات مالی و سفر خود را بررسی کنید. بسیاری از کشورها قوانین و آداب و رسوم بسیار متفاوتی نسبت به قوانین موجود در کشور خود دارند. از این رو این پروسه متغیر است.

کارهایی که باید انجام دهید

1 ماه قبل از اقدام

اکنون وقت آن است که شروع به تغییر تفکر خود به سمت جزئیات کوچکتر زندگی در خارج از کشور کنیم.

کارهایی که باید انجام دهید

یک هفته قبل از اقدام

در بین تمام بازدیدهای خود از دوستان و خانواده و لحظه آخری، اقلام مورد نیاز خود را تهیه نمایید. بنابر نیاز و مقصد خود و مشورت از افراد با تجربه اقلام  مورد نیاز خود را بسته بندی کنید.

کارهایی که باید انجام دهید

 

 

یک روز قبل از اقدام

در این روز شما بایستی مواد لازم برای موقه رسیدن خود اماده نمایید. این موارد را در لیست خود بررسی کنید تا خیالتان راحت باشد. و سعی کنید خواب خوبی داشته باشید!

کارهایی که باید انجام دهید

پستداک | تحصیل رایگان دانشگاهی | سیستم تبدیل واحد درسی | مدرک زبان برای اپلای | مهاجرت دانشجویی | مکاتبه با اساتید

هنگام ورود

تبریک به شما می گوییم. در این مرحله شما با موفقیت به مقصد خود رسیده اید و احتمالاً خسته شده اید.  همه چیز احتمالاً کمی مبهم به نظر می رسد، بنابراین از این چک لیست نهایی استفاده کنید تا شما را در مسیر درست قرار دهد. کیف های خود را پیدا کنید یک پا را جلوی پای دیگر بگذارید و نفس کشیدن را فراموش نکنید.

کارهایی که باید انجام دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *