0

نحوه ویو کردن اپلیکیشن فی | راهنمای پرداخت اپلیکشن فی

5/5 - (4 امتیاز)

عناوین مقاله

نکاتی در مورد اپلیکشن فی (application fee) و نحوه ویو کردن آن

ویو کردن اپلیکیشن فی | یکی از مهمترین بخش های اپلای برای تمامی دانشجویان ارسال مدارک و پرداخت اپلیکیشن فی است. نحوه پرداخت و مقدار هزینه اپلیکیشن فی هر دانشگاه می تواند با دانشگاه های دیگر متفاوت باشد. اما بطور کلی هزینه اپلیکیشن فی اکثر کالج ها و دانشگاه ها در محدوده 50 تا 150 دلار می باشد. به عنوان نمونه اپلیکشن فی دانشگاه استنفورد چیزی در حدود 90 دلار می باشد. این امر در بسیاری از دانشگاه ها با رنکینگ بالا بسیار مشهود است؛ بطوریکه اپلیکیشن فی آنها در حدود 75 دلار و یا بیشتر می باشد.

 نکاتی یکسان در مورد پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه ها هست:

  • اپلیکشن فی معمولا در دانشگاه های آمریکا و کانادا بصورت Non-Refundable است و پول پرداختی حتی در صورت پذیرفته نشدن به شما برگشت داده نمی شود.
  • غالبا پس از اینکه هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کردید و اطلاعات را سابمیت کردید امکان اصلاح آن ها وجود ندارد. اما شاید و ان هم بستگی به دانشگاه دارد و استثناهایی وجود داشته باشد.
  • اطلاعات ارسال شده برای دانشگاه مبنای اصلی سنجش شما برای گرفتن پذیرش دانشگاه می باشد.
  • زمان ددلاین های پرداخت اپلیکیشن فی هر دانشگاه متفاوت است و شما تا پایان همان روز به وقت محلی دانشگاه فرصت پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه را دارید.
  • مبلغ پرداختی اپلیکیشن فی هر دانشگاه متغییر است و غالبا بین 50 تا 150 دلار می باشند.

ویرایش sop | مشاوره اپلای

چرا باید در پرداخت اپلیکیشن فی و انتخاب دانشگاه توجه کرد؟

این موضوع را ما با یک مثال شروع می کنیم. ببطور مثال فرض کنید شما برای پنج دانشگاه مختلف اپلای می کنید. اگر سه مورد از این دانشگاه های اپلیکیشن فی 50 دلاری و دو مورد دیگر اپلیکیشن فی 75 دلاری را داشته باشند، در ابتدای کار بایستی 300 دلار برای اپلای خود پرداخت کنید. حال اگر تعداد دانشگاه های زیاد باشد و هزینه های دیگری از قبیل آزمون های زبان و هزینه ارسال نمرات و ویزا را به آن حساب کنیم خواهیم دید که هزینه ها بسیار بالا می رود. با توجه به تغییرات مداوم نرخ ارز این هزینه ها برای بسیاری از افراد زیاد و اذیت کننده می باشد. از این رو صرفه جویی در هزینه اپلیکیشن فی امری ضروری برای ادامه کار می باشد که باید در روند جستجوی کالج خود را در نظر بگیرند. خب اما چطور باید هزینه ها رو صرفه جویی کرد؟ در ادامه راه کاری که وجود دارد را توضیح می دهیم.

سفارش پرداخت اپلیکیشن فی

ویو کردن اپلیکیشن فی (fee waiver)

 خوشبختانه بسیاری از دانشگاه ها، حتی دانشگاه هایی که هزینه های بسیار بالایی دارند، از دانشجویانی که نیاز مالی دارند، اپلیکیشن فی را در نظر نمی گیرند و به نوعی از آن صرف نظر می کنند که به آن application fee waiver  می گویند. برای اینکه بتوانید شرایط لازم برای حذف اپلیکشن فی یا (fee waiver) ویو کردن را داشته باشید باید با خود دانشگاه در مکاتباتی را انجام دهید. اما در ابتدا بایستی شرایط زیر را داشته باشید تا این هزینه ها ویو شوند:

  • شرایط بد اقتصادی کشور
  • وضعیت درآمدی خود و خانواده
  • تحریم ها
  • سخت بودن انتقال و پرداخت هزینه‌ها به دلار و …
  • گزینه دیگری که می توانید برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی داشته باشید این است که اشاره کنید که مبلغ اپلیکیشن فی را بعد از پذیرش و یا هنگام ورود به دانشگاه می توانید پرداخت کنید.

راهنمای پرداخت اپلیکشن فی

چطور اپلیکیشن فی را ویو کنیم؟

بایستی به دانشکده هایی که مد نظر ما هستند می خواهیم اپلیکیشن فی اپلای دانشگاه (Application fee) را Wave کنیم ایمیل ارسال کنیم. از این رو زمانی این ایمیل را باید بزنید که می خواهید در آن دانشگاه اپلای کنید. بنابراین اگر مکاتباتی را برای پذیرش انجام داده اید و استاد مربوطه به شما جواب مثبت داده است و شما نیز تصمیم نهایی خود را برای اپلای آن دانشگاه گرفته اید بایستی این ایمیل را برای ویو اپلیکیشن فی بزنید.

 

متن ایمیل باید چطوری باشد ؟

اول اینکه شما برای این کار  می توانید به چند بخش از دانشگاه مورد نظر ایمیل بزنید. اول اینکه شما می توانید این موضوع را با خود استاد  مطرح کنید. علاوه براین شما می توانید به دانشکده، یا Graduate School و یا به International Office یک ایمیل ویو کردن اپلیکیشن فی بزنید.

خیلی مهم است که در ایمیل نشان بدهید واقعاً برای شما آن دانشگاه مهم است (در حد یک پاراگراف)، دوم اینکه نشان دهید که جدی هستید و واقعاً می خواهید برآنجا اپلای کنید و این گونه نباشد که فقط به عنوان یکی از گزینه های خود برای آن دانشگاه اپلای می کنید. از این رو بایستی این گونه متن ایمیل خود را بنویسید که این دانشگاه گزینه نهایی شما است و حتی اگر با استادی مکاتبه کردید و جواب مثبت پذیرش به شما داده است، می توانید این را بیان کنید که من از استادx پذیرش گرفته ام و اما توانایی پرداخت اپلیکیشن فی  را ندارم.

این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد این Waiver ها زیاد نیست؛ پس متن ایمیل شما باید احساس و انگیزه شما را برساند.

زندگی و تحصیل در اتریش | ادامه تحصیل در کشور ایتالیا | ترجمه رسمی مدارک تحصیلی | پسا دکتری

 نمونه ایمیل برای درخواست ویو کردن اپلیکیشن فی:

 Dear …….,

 I am writing to let you know that I am very interested in PhD program in ……… at …….. University. I am going to submit my application shortly.

 I have one problem though. Unfortunately, I am unable to pay the required application fee. You probably know about the financial hardship situation in Iran: my fellowship at the institute is $….. per month and my parents earn total of $…. per month, which is hardly enough to ………

I would like to ask you about the possibility to waive the fee or defer the payment until my arrival in US.

 Thank you very much for your help and understanding.

Sincerely.

راهنمای پرداخت اپلیکشن فی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *