0

دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل

رای دهید

ادامه تحصیل در کانادا

کانادا در میان بالاترین مقصدها برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. به دلایل مختلف، دانشجویان برای تحصیلات عالی کانادا را ترجیح می دهند. کانادا با یکی از طولانی ترین خطوط ساحلی، شهرهایی در کلاس جهانی و تنوع های فرهنگی، را دارا می باشد. علاوه بر ارائه برنامه های عالی زبان و شهریه های مقرون به صرفه،  درب ها را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا باز است. در لیست زیر برخی از بهترین دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل در خارج از کشور ارائه شده است.

پیشنهاد مطالعه: مشاغل پر طرفدار کانادا ۲۰۱۹

جامعه ای امن

بسیاری از دانشجویان هنگام انتخاب دانشگاه، ایمنی خود را بسیار جدی میگیرند بطوریکه هنگام انتخاب یک برنامه برای تحصیل در خارج از کشور، امنیت آن کشور را  مهم میدانند. کانادا یکی از امن ترین مکان ها برای تحصیل با میزان کم جرم  و جنایت و موارد تبعیض نژادی است. طبق آمار ایمنی Numbeo، شاخص ایمنی کانادا 62.42 است، که بسیار بالاتر از دیگر اهداف تحصیل در خارج از کشور از جمله استرالیا (57.94)، انگلستان (57.9) و ایالات متحده (49.99) است. بسیاری از چیزهایی که به امنیت در کانادا کمک می کنند شامل امنیت از مراقبت های بهداشتی به امنیت شخصی می باشد. بطوریکه برای امنیت دانشجویان در زمان لازم، اقدامات لازم صورت می گیرد. بیمه درمانی تقریبا در هر بیمارستان کانادا بسیار ارزان است تا دانشجویان را از لحاظ بهداشت و سلامت ایمن نگه دارند.

مطالعه بیشتر: ویزای استارت آپ کانادا

فرهنگ های متنوع کانادا

هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان رسمی کانادا هستند. با توجه به تعداد قابل توجه دانشجویان بین المللی و مهاجران در کانادا، کشور با زبان های مختلف، ادیان و فرهنگ غنی شده است. مردم کانادا به طور دوستانه از همه مذاهب، نژادها و فرهنگ ها استقبال می کنند. محیط چند فرهنگی دانشجویان فرصت های زیادی برای برقراری ارتباط با مردم از سراسر جهان دارد. بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها دارای مشاوران دانشجویی بین المللی هستند که به شما در برقراری ارتباط با باشگاه ها در مورد چگونگی ادغام با زندگی کانادایی و یا پذیرش جامعه بین المللی کمک خواهند کرد. همین دلیل است که  کانادا به عنوان هفتمین جمعیت دانشجویی بین المللی در جهان نامگذاری شده است.

حتما بخونید: سوالات متداول دانشجویان ایرانی در کانادا

فرصت شغلی در کانادا

در حالی که دانشجویان در کانادا تحصیل می کنند، مجازند که شغل پاره وقت را در محوطه دانشگاه و خارج از محوطه دانشگاه داشته باشند. علاوه بر این هنگام تحصیل، هیچ دانشجوی خارجی نیازی به دریافت مجوز کار در هنگام کار در محوطه دانشگاه نیست. همچنین فرصت های شغلی زیادی در محوطه دانشگاه وجود دارد که به راحتی در نزدیکی دانشگاه در دسترس هستند که عبارتند از خوابگاه، هتل، کار عمومی، معلم، مراقبت از کودک، رستوران، و غیره. یکی از ویژگی های تحصیل در کانادا این است که هنگامی که دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل می شوند، می توانند در کانادا تا 3 سال کار کنند تا برای اقامت دائم خود تلاش کنند.

مقاله مرتبط: زندگی در کانادا بهتر است یا آمریکا 

 محیط زیستی زیبا در کانادا

کانادا یکی از زیباترین کشورهای جهان است زیرا دارای مناظر مختلف و مراتع مختلف است. دانشجویانی که در کانادا تحصیل می کنند می توانند از طبیعت گوناگون کانادا مانند بیابان، شهرهای بزرگ، سواحل دلپذیر و هزاران جاذبه توریستی را ببینند. همچنین کانادا دارای کالج ها و دانشگاه هایی است که در خطوط ساحلی اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام واقع شده است.

مطالعه بیشتر: ویزای کانادا ??

کشوری مدرن با فناوری پیشرفته در کانادا

کانادا کشور پیشرو در کامپیوتر و فناوری اطلاعات است. شهرت آنها برای برتری در مقوله هایی مانند حمل و نقل و مهندسی، ارتباطات راه دور، انیمیشن و به ویژه هوافضا، وسایل پزشکی، نرم افزار، میکرو الکترونیک، حمل و نقل شهری، بیوتکنولوژی و غیره مشهود است. به عنوان مثال، کانادا یکی از اولین کشورهای جهان بود که مدارس و کتابخانه ها را به اینترنت وصل کرد.

بخونید: انواع بورسیه های تحصیلی کانادا??

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارزش ها و فرهنگ ها در کانادا

کانادا هر سال از هزاران مهاجر از سراسر جهان با آغوش باز استقبال می کند. بسیاری از این مهاجران برای تحصیلات عالی به کانادا می آیند. گرچه کانادا ممکن است مانند یک کشور کاملا متفاوت از خانه شان باشد ولی بسیاری از دانشجویان حتی فراموش می کنند که به خاطر فرهنگ های بسیاری که در کانادا زندگی می کنند دور از خانه هستند. احترام به ارزش ها و فرهنگ های قومیت های مختلف در کانادا به طور جدی رعایت می شود.

مقاله مفید: معرفی سایت کاریابی در کانادا ??

سبک زندگی در پردیس کانادا

هر دانشگاه و کالج احزاب، رویدادها و فعالیت های اجتماعی خود را برای جذب دانشجویان دارند. بسیاری از رویدادهای فرهنگی باعث ادغام  افردا با فرهنگ های مختلف در دانشگاه می شوند. این نه تنها به دانشجویان بین المللی کمک می کند که دوست و آشنایی را برای خود پیدا کنند، بلکه شبکه هایی را فراهم می کند که می توانند مردم بیشتری را برای فرصت های شغلی، فرصت های مسکن و غیره ملاقات کنند.

مقاله مرتبط: راهنمای مهاجرت کانادا

آموزش و بورسیه های تحصیلی کانادا

هم دانشگاه و هم دولت کانادا برای دانشجویان بین المللی بورسیه و فاند هایی را فراهم می کنند. استانداردهای علمی بالا و آموزش با کیفیت به دانشجویان کمک می کند تا بهترین آموزش را برای رفتن به دنیای واقعی و شروع حرفه ای داشته باشند. دانشجویان بین المللی فرصت دارند که تحصیلات ارزشمند خود را با میزان کمتر و مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورهای جهان انجام دهند. نه تنها تحصیل در کالج می تواند پایین باشد، بلکه فرصت های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی را ارائه می دهد.

دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل | مهاجرت به کانادا | اخذ ویزای کانادا

پیشنهاد مطالعه: ویزای دانشجویی کانادا

مقرون به صرفه بودن مهاجرت کانادا

به غیر از آموزش های مقرون به صرفه، کانادا به طور کلی به عنوان یک کشور بسیار قابل دسترسی است مطرح است. هزینه زندگی کانادا در مقایسه با سایر کشورهای جهان بسیار کمتر است.  حمل و نقل عمومی نیز کاملا مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در کانادا 3،09٪ کمتر از ایالات متحده است. اجاره در کانادا 22.88٪ کمتر از ایالات متحده است. در حالی که این آمار پایین هستند ولی درآمد سالانه برای کانادا کمی بیشتر از درآمد سالانه ایالات متحده است.

پیشنهاد مطالعه: مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای

غالبا دانشجویان بین المللی هزینه‌ های تحصیلی بیشتری در مقایسه با دانشجویان داخلی می پردازند. شهریه دانشجویان بین المللی حدود 12 هزار تا 20 هزار دلار در سال می باشد در حالی که برای دانشجویان کانادایی رقمی معادل 3 تا 5 هزار دلار خواهد بود. بر اساس مقایسات آماری صورت گرفته، هزینه های تحصیل در کانادا به صورت میانگین پایین تر از کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا ،استرالیا، نیوزیلند و انگلستان می باشد. همچنین علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل، دانشجویان بین المللی با هزینه های دیگری همچون اجاره بهای مسکن و هزینه های روزانه زندگی نیز مواجه هستند. هزینه های زندگی در کانادا به طور قابل توجهی در مقایسه با برخی مقاصد دیگر برای دانشجویان بین المللی کمتر است.

حتما بخونید: تفاوت ویزای TVR و study permit کانادا

مهاجرت به کانادا

در کانادا مجوز کار همراه با مجوز تحصیلی به دانشجوی بین المللی داده می شود. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند برای سه سال برای کار در کانادا باشند که از این طریق می توانند برای اقامت دائم کانادا اپلای کنند. در حین تحصیل، دانش آموزان می توانند تا 20 ساعت در محوطه دانشگاه بدون اجازه کار کار کنند. گزینه هایی از قبیل کار پس از فارغ التحصیلی اجازه می دهد که فارغ التحصیلان با مجوز کار و تا زمانی که بتوانند درآمد کافی برای گذراندن زندگی خود به دست آورند، در کانادا بمانند. از طرفی اکثر استان های کانادا دارای برنامه های مهاجرت استانی برای متقاضیانی هستند که تجربه تحصیل و یا کار در استان را دارند.

دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل | مهاجرت به کانادا | اخذ ویزای کانادا

شاید بدردتون بخوره: ایجاد دو مسیر مهاجرتی جدید برای فارغ التحصیلان در استان منیتوبا کانادا

 

 

https://www.canada.ca/en.html

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *