0

ویزای استارت آپ کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

ویزای استارت آپ کانادا برای کارآفرینان مهاجر

اخذ ویزای استارت آپ کانادا | ویزای کارآفرینی کانادا | مهاجرت کانادا از طریق کارآفرینی | ویزای استارت اپ کانادا برای کارآفرینان مهاجر است که قصد مهاجرت به کانادا و راه اندازی کسب و کاری در کانادا را دارند. کسب و کار آنها باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • دارای نوآوری خاصی باشد.
  • برای کانادایی ها اشتغال زایی کند.
  • در مقیاس جهانی رقابت کند.

کانادا به دنبال جذب کارآفرینانی است که پتانسیل راه اندازی شرکت های نوآور را داشته و می‌توانند ایجاد شغل نمایند. اگر یک ایده خوب داشته باشید و بتوانید یکی از سازمان های معرفی شده توسط اداره مهاجرت را راضی به سرمایه گذاری در طرح خود کنید، ویزای استارت آپ به شما و خانواده شما تعلق خواهد گرفت که توسط آن ویزای اقامت دائم کانادا اعطا می شود. دقت کنید که شما مجاز به سرمایه گذاری شخصی نمی باشید مگر اینکه سازمان های معرفی شده از شما بخواهند تا در سرمایه گذاری شراکت کنید.

اخذ ویزای استارت آپ کانادا

برنامه ی ویزای استارت-آپ به مهاجران کارآفرین در حینی که کمک به استقرار آنها در کانادا می کند، ویزای اقامت دائم نیز می دهد. برنامه ی ویزای استارت آپ، کارافرینان مهاجر را ترغیب می کند تا شرکت های خود را در کانادا گسترش دهند. متقاضیان موفق با سازمان های بخش خصوصی کانادا رو کار دارند و می توانند در زمینه ی راه اندازی و بازگشایی شرکت خود در کانادا، بودجه، راهنمایی و تخصص دریافت نمایند.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت ویزای TVR و study permit کانادا

در صورت موفقیت در اخذ این ویزا به متقاضی  و خانواده وابسته به متقاضی، ویزای اقامت دائم کانادا اعطا می شود. این ویزا مشروط به موفق بودن بیزینس مورد نظر نمی باشد و حتی در صورت عدم موفقیت در بیزینس مورد نظر پس از ورود به کانادا خللی در اقامت دائم  ایجاد نخواهد شد. اگر شما هم ایده های کسب و کاری خلاقانه ای دارید اگر بتوانید برای ایده ی خود از یکی از سازمان های برگزیده حمایتی دریافت نمایید، امکان مهاجرت شما به کانادا وجود خواهد داشت. سازمان های برگزیده به گروه های تجاری گفته می شوند که امکان سرمایه گذاری در آنها یا حمایت آنها از استارت آپ شما وجود داشته و به تایید رسیده اند.

 شرایط دریافت ویزای استارت آپ کانادا

برای واجد شرایط بودن  ویزای استارت آپ، ابتدا نباید قصد مستقر شدن در کبک را داشته باشید. علاوه بر این  باید شرط زیر را با هم داشته باشید:

1- اثبات کنید که طرح تجاری یا ایده شما توسط یکی از سازمان های معرفی شده حمایت می شود. در این حالت این شرکت ها نامه ای مبنی بر پذیرفته شدن طرح تجاری شما خواهند داد.

حداقل سرمایه گذاری برای ویزای کارآفرینی

  • اگر سرمایه متقاضی توسط designated Canadian venture capital fund تامین می شود مبلغ ۲۰۰ هزار دلار می باشد.
  • اگر سرمایه متقاضی توسط designated Canadian angel investor group تامین می شود مبلغ  ۷۵ هزار دلار می باشد.
  • اگر سرمایه متقاضی توسط  Canadian business incubator programتامین شود نیازی به تامین هزینه اولیه نیست و باید در برنامه آموزشی آن ها متقاضی قبول شود.

2 – مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی حداقل در سطح CLB5 در تمامی چهار مهارت زبان که با یکی از آزمون های معتبر زبان اثبات شود.

 

اخذ ویزای استارت آپ کانادا | ویزای کارآفرینی کانادا | مهاجرت کانادا از طریق کارآفرینی | شرایط دریافت ویزای استارت آپ کانادا | استارت آپ ویزای کانادا

اخذ ویزای استارت آپ کانادا

3 – سرمایه کافی برای ۶ ماه اول زندگی در کانادا را برای تامین هزینه های اولیه خود و خانواده تان داشته باشید. دقت کنید که این هزینه ارتباطی با سرمایه گذاری در کشور کانادا ندارد و در این نوع ویزا شما شخصا نیازی به سرمایه گذاری ندارید.

حتما بخونید: ویزای کلیرنس آمریکا | ویزای مهاجرت آمریکار کلیرنس | شرایط اخذ ویزای کلیرنس

 

اپلای برای ویزای استارت آپ کانادا به چه صورت است؟

پس از اینکه کسب و کار شما توسط یکی از سازمان های برگزیده مورد حمایت قرار گرفت و واجد شرایط دریافت ویزای کانادا از نوع استارت آپ شدید، برای اپلای این نوع ویزا، مراحل زیر را طی نمایید.

1- پکیج درخواست ویزای استارت آپ کانادا

این پکیج درخواست شامل راهنما و تمام فرم هایی است که برای اپلای ویزای استارت آپ کانادا به آنها نیاز خواهید داشت. برای مشاهده این فرم ها به  این لینک مراجعه نمایید. شما باید دارای تمام فرم ها، اطلاعات مورد نیاز، مدارک، امضا، مدارک زبان و هزینه هایی که از شما درخواست می شود، باشید. اگر هرکدام از موارد گفته شده در در دسترش شما نباشند، درخواست شما ناتمام باقی می ماند و پیش از اینکه مدارک شما مورد بررسی قرار بگیرد، به سوی شما باز خواهد گذشت.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ویزای استارت آپ کانادا

2 – هزینه درخواست ویزای استارت آپ کانادا

هزینه های شما شامل موارد زیر می شوند.

الف- هزینه ی بررسی مدارک برای شما و خانواده تان که قصد مهاجرت به کانادا را دارند

علاوه بر خودتان باید هزینه بررسی مدارک تمام اعضای خانواده که اکنون با شما قصد دریافت اقامت کانادا را دارند و یا در آینده به شما در کانادا ملحق می شوند را پرداخت نمائید. اگر مراحل درخواست شما برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا تکمیل شود، مدارک شما به یه یکی از دفاتر رسمی برای بررسی فرستاده می شوند. پس از ارسال مدارک برای بررسی، هزینه ی بررسی مدارک قابل بازگشت نخواهند بود. بنابراین پیش از تکمیل مراحل درخواست ویزا، باید از کامل بودن مدارک خود مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه: انواع ویزای شینگن

ب – حق اقامت دائم کانادا

اگر با درخواست شما درمورد اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ کانادا موافقت شود، پیش از اینکه دارای اقامت دائم کانادا شوید، باید این هزینه را پرداخت کنید. تحت شرایط زیر این هزینه قابل بازگشت خواهد بود:

  • درخواست خود را لغو نمائید.
  • با درخواست ویزای شما موافقت نشود.
  • تصمیم شما درمورد مهاجرت به کانادا عوض شود.

اگر همسر یا نامزد شما قصد زندگی با شما در کانادا را دارد، باید مبلغ جداگانه ای به منظور حق اقامت کانادا برای او نیز بپردازید.

بیشتر بدانید: راهنمای مهاجرت کانادا

ج- سایر هزینه ها
ممکن است لازم باشد هزینه های زیر را به طرف های ثالث پرداخت کنید:

  • آزمایش پزشکی
  • گواهی پلیس
  • آزمون زبان
  • خدمات مرکز درخواست ویزا، درصورت استفاده از آنها

پس از اپلای ویزای استارت آپ کانادا چه اقداماتی باید انجام داد؟

پس از اپلای یک مأمور اداره مهاجرت و شهروندی کانادا مدارک شما را مورد بررسی قرار می دهد که  آیا شما فرم درخواست ویزای استارتاپ خود را به درستی پر کرده و آن را امضا نمودید. هزینه بررسی مدارک را پرداخت کردید، و تمام مدارک مورد نیاز را در پرونده خود وارد نموده اید.
اگر موردی را در پرونده خود فراموش کرده باشید، درخواست شما مورد بررسی قرار نگرفته و مدارک به شما بازگشت داده خواهد شد. اداره جذب نیروی خارجی متمرکز پس از دریافت مدارک کامل، با شما تماس خواهد گرفت و یک مأمور به شما توضیح می دهد باید چه کاری انجام دهید و چه اتفاقی می افتد.

اخذ ویزای استارت آپ کانادا | ویزای کارآفرینی کانادا | مهاجرت کانادا از طریق کارآفرینی | شرایط دریافت ویزای استارت آپ کانادا | استارت آپ ویزای کانادا

مدت زمان بررسی مدارک برای ویزای کارآفرینی

مدت زمان بررسی درخواست متقاضی برای اقامت کانادا از طریق ویزای استارت آپ کانادا بستگی به دفتری که درخواست و مدارک شما را مورد بررسی قرار می دهد، دارد و ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. می توانید با انجام موارد زیر از بروز تأخیر جلوگیری کنید.
در صورت تغییر هر یک از اطلاعات شخصی مانند آدرس، شماره تلفن یا ایمیل یا تولد یک فرزند و مواردی از این قبیل، آن را به اطلاع افسر مورد نظر برسانید.
نکته: بیشتر از یک بار درمورد یک موضوع مشترک با افسر ویزا تماس نگیرید.

حتما بخونید: معرفی سایت کاریابی در کانادا ??

دلایل تاخیر بررسی درخواست ویزای استارت اپ

در موراد زیر، بررسی درخواست ویزای استارت اپ شما با تأخیر مواجه می شود:

  • مشکل جنایی یا امنیتی به وجود بیاید و نیاز به تحقیق درمورد سوءسابقه بیشتری باشد.
  • وضعیت خانوادگی شما نامعلوم باشه، به دلایلی مانند طلاق، یا فرزخواندگی که هنوز بطور کامل انجام نشده و یا حضانت فرزند که هنوز بطور قطع مشخص نشده است.
  • افسر ویزا با سایر افسرهای CIC در کانادا یا خارج از کشور تماس گرفته تا اطلاعات داده شده توسط شما را تأیید نماید.

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/start-visa/about.html

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *