0

زندگی در کانادا بهتر است یا آمریکا 

رای دهید

مقایسه زندگی در کانادا و آمریکا

کانادا و آمریکا از جمله کشور های پیشرفته ای هستند که در دنیای امروز برای بسیاری از کشور های در حال توسعه و پیشرفت از نظر سیستم اقتصادی, اجتماعی و سیاسی الگو می باشد. آمریکا و کانادا توانسته اند با تلاش بسیار و استفاده از نظم و برنامه کاری دقیق به مراتب بالایی در زمینه علم و دانش، اقتصاد و ثبات اجتماعی برسند. این مسائل باعث شده است تا جمعیت این کشور ها را تعداد زیادی از مهاجرین تشکیل دهند.

بر طبق آمار های اعلام شده کشور کانادا توانسته با نتایج بهتر در زمینه های سیاسی، اقتصادی تا ورزشی و رفاهی, در زمینه جذب مهاجر نسبت به آمریکا عمل کند. کانادا در زمینه ارائه مزایای اجتماعی از قبیل درمان، حقوق مرخصی زایمان و کمک هزینه های تحصیلی بهتر از آمریکا عمل کرده است و مزایای بهتری به شهروندان خود ارائه دهد.

از طرفی هزینه زندگی در آمریکا به شکل روزانه بسیار پایین تر از هزینه های روزمره در کانادا است ولی سرانه در آمد در هر دو کشور در طول سال برابر است. برای زندگی با یک برنامه منظم و کار آمد و بدون بچه دار شدن، بدون شک آمریکا مقصد بهتری خواهد بود.  در کشور آمریکا مردم کمتر به مواردی همانند خوراک و مسکن اهمیت می دهند و هزینه گزافی برای آن نمی پردازند.

پیشنهاد مطالعه: انواع ویزای دانشجویی آمریکا

ولی برای  افرادی که به دنبال کشوری برای بچه دار شدن و ساختن آینده خوب و مطمئن با تحصیلات عالیه هستند، کانادا مقصد خوبی است. فرهنگ کانادایی ها به شکلی است که هزینه ای برای امورات مازاد زندگی نمی کنند.

تحصیل در کانادا بهتره یا آمریکا ؟طول عمر در کانادا و آمریکا

کانادایی هایی که امروز متولد می شوند، به طور میانگین ۳ سال بیشتر از آمریکایی‌ها عمر می کنند. این در حالی است که این میزان در اواخر دهه 70 میلادی، کمتر از یک سال بوده است. لازم به ذکر بوده، میانگین طول عمر در هر 2 کشور با گذشت هر دهه در حال افزایش است.

کیفیت زندگی در کانادا و آمریکا

براساس اعلام Better Life Index که هر ساله توسط OECD، مقایسه‌ای بین‌المللی از کیفیت سطح زندگی در جهان‌ ارائه می کند، کانادایی‌ها نسبت به آمریکایی‌ها از سطح بالاتری از رضایتمندی نسبت به زندگی‌ خود برخوردارند که این میزان 7.4 نفر در کانادا و ۷ نفر در آمریکا از هر ۱۰ نفر می‌باشد.

مدارس در آمریکا و کانادا

افراد ۱۵ ساله در کانادا به طور معمول در خواندن متون، حل کردن مسائل ریاضی‌ و … در لیست ۱۰ کشور نخست از میان ۶۵ کشور شرکت کننده قرار می گیرند. آخرین بار در سال ۲۰۰۹، کانادا درست پس از کشور سنگاپور در مقام ششم و جلوتر از زلاندنو قرار گرفت و نوجوانان آمریکایی در مقام هفدهم!

شاید براتون مفید باشه: انواع بورسیه های تحصیلی کانادا??

آمار خودکشی‌ در کانادا و آمریکا

آمار خودکشی در کشور کانادا پایین تر از آمار خودکشی در آمریکا است. (11.1 نفر در برابر ۱۲ نفر از هر 100 هزار نفر)

غذا و خوراک در آمریکا و کانادا

نیاز به غذا و خوراک از نیاز های اولیه هر فرد است و این مورد در آمریکا و کانادا هم صدق می کند. شما برای غذا در کانادا باید بیشتر از آمریکا هزینه کنید. به این معنی است که غذا در کانادا گرانتر است. به عنوان مثال بر طبق آمارها و ارقام اعلام شده از سوی منابع معتبر، هزینه سه وعده غذا در کانادا برای دو نفر نزدیک به ۶۰ دلار است ولی این هزینه برای شما در آمریکا در حدود ۴۵ دلار است. شما می توانید برای به دست آوردن ریز هزینه های زندگی در آمریکا از سایت  NUMBEO استفاده نمایید.

مقاله مفید: معرفی سایت کاریابی در کانادا ??

 خدمات درمانی آمریکا و کانادا

ایالات متحده در رتبه اول پرهزینه ترین درمان با سرانه 8.233 دلار می باشد. برعکس  کانادا با رتبه 6 در جهان و به اندازه 3.7 دلار ارزانتر از امریکا با سرانه 4.445 دلار می باشد. آمریکایی ها بیش از 17% از تولید خالص داخلی (GDP) را به درمان اختصاص می دهند. در حالیکه کانادایی ها حدود 11% را تخصیص می دهند.

 مسکن در آمریکا و کانادا

اجاره ماهانه برای یک آپارتمان یک خوابه در پایین شهر در یک شهر معمولی در کانادا حدود 907 دلار ولی در آمریکا فقط 878 دلار می باشد. این تفاوت 29 دلار در ماه به حدود 350 دلار در سال می رسد. این موضوع البته بستگی زیادی به انتخاب محل زندگی دارد.

مطالعه بیشتر: برای اپلای تحصیلی به آمریکا متاهل برویم یا مجرد؟!

 درآمد در آمریکا و کانادا

متوسط درآمد هر آمریکایی و هر کانادایی تقریبا یکسان است. در آمد پس از کسر مالیات در کانادا حدود 3000 دلار در ماه می باشد که حدودا 36000 دلار در سال است. ایالات متحده کمی کمتر از کانادا با درآمد هر فرد حدود 2.942 دلار در ماه که حدودا 35300 دلار در سال می باشد.

حتما بخونید: پر درآمدترین شغل ها در آمریکا

تحصیل در کانادا بهتره یا آمریکا ؟

مدرک لیسانس در آمریکا بین 37600 دلار در یک کالج تا بیش از 160000 دلار در دانشگاههای معتبر همانند هاروارد به صورت سالانه هزینه دارد.در حالی که در کانادا میانگین هزینه برای مدرک لیسانس بین 8000 دلار در کبک تا حداکثر حدود 26000 دلار میباشد.گرانترین مدرک لیسانس در کانادا حدود 50000 دلار هزینه دارد که این میزان حدود یک سوم هزینه همین مدرک از دانشگاه هاروارد میباشد.

مقاله مرتبط: ویزای کانادا ??

سایت مرجع

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *