0

تفاوت ویزای TVR و study permit کانادا

رای دهید

ویزای study permit

ویزای استادی پرمیت مجوزی است که معمولا در هنگام ورود دانشجو به کانادا برای او صادر می شود. با داشتن استادی پرمیت کانادا، متقاضی مجاز به ماندن و تحصیل در کانادا می باشد. این ویزا برای دوره هایی کوتاه مدتی که در مدت ۶ ماه به پایان می رسند نیاز نمی باشد. در مورد این دوره ها متقاضی تحصیل در کانادا میتواند با داشتن ویزای کوتاه مدت اقدام به تحصیل در کانادا کند.

طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا، در صورتی که قصد ادامه تحصیل پس از دوره ۶ ماهه را دارید، بهتر است از همان ابتدا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. اگر قبلا استادی پرمیت دریافت کرده اید ولی طبق مواردی که در این ویزا مشخص می کنند عمل نکرده اید و از آن قوانین سرپیچی کرده اید، درصورت درخواست برای هر نوع ویزای جدید تحصیلی باید ۶ ماه صبر کنید و این ۶ ماه در حقیقت نوعی جریمه برای متقاضی خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: رتبه بندی دانشگاه های کانادا بر اساس اشتغال به کار دانش آموختگان در سال ۲۰۱۹

ویزای TVR

در این ویزا ابتدا می بایست هدفتان از سفر به کانادا را مشخص نمایید و سپس برای دریافت ویزای مرتبط با آن اقدام کنید. روال کلی در تمامی ویزاهای موقت به این صورت است که شما می بایست آفیسر را قانع نمایید که هدفتان از سفر به کانادا همان چیزی است که در فرم درخواست ویزا ادعا کرده اید و قصد اقامت بیشتر و یا غیرقانونی در کانادا را ندارید.

در صورتی که آفیسر قانع شود که متقاضی ورود به کانادا از نظر امنیتی مشکلی نداشته و قصد اقامت او در کانادا موقت است، او ویزای اقامت موقت کانادا را صادر خواهد کرد. همچنین از نظر قانونی ایرادی وجود ندارد که متقاضی ویزای موقت کانادا همزمان ویزای اقامت بلند مدت را هم درخواست کرده باشد.

مطلب مرتبط: مقاطع تحصیل در کانادا

تفاوت ها و اشتباهات رایج دو ویزا

دانشجویانی که از کانادا پذیرش می گیرند، درخواست ویزای خود را با عنوان Study Permit تسلیم سفارت کانادا میکنند که این عنوان غلطی است که برای این درخواست رایج شده است. وزارت مهاجرت کانادا، خود عنوان Study Permit/Temporary Visa را به لحاظ اداری برای این درخواستها بکار میبرد که صحیح است. یعنی دانشجویی که چنین درخواستی میدهد، درواقع تقاضای ویزای تحصیلی و استادی پرمیت را بصورت همزمان ارائه داده است.

ویزای تحصیلی دانشجو (Temporary Residence Visa)، در کشور مبدا و از طریق سفارت کانادا بصورت یک برچسب در پاسپورت دانشجو قرار داده میشود. (که این مرحله از کار در حال حاضر در آنکارا انجام میشود). دانشجوی مزبور به کمک این ویزا میتواند وارد خاک کانادا شود اما هنوز حق تحصیل در کانادا را ندارد. برای دریافت حق تحصیل در کانادا، نیاز به مجوز تحصیل یا همان Study Permit است که هنگام ورود به کانادا صادر میشود.

حتما بخونید: اکسپرس انتری کانادا چیست؟

استادی پرمیت

استادی پرمیت یک برگۀ کوچک (A5) است که در بدو ورود کانادا توسط آفیسر به پاسپورت دانشجو پیوست میشود. الصاق Study Permit به پاسپورت دانشجو ممکن است این سوء برداشت را ایجاد کند که این برگه به ورود و خروج به کانادا مرتبط است.

اما در واقع این برگه هیچ نقشی در ورود و خروج به کانادا ایفا نمیکند و روی آن نیز به صراحت تصریح شده است که This document does not authorize re-entry یعنی “فکر نکنید با داشتن استادی پرمیت، میتونید هر وقت دلتون خواست از کانادا خارج و دوباره وارد بشید”.

این برگه صرفا مجوز تحصیل در کانادا است همانطور که یک کارگر در کانادا نیاز به مجوز کار یا همان Work Permit دارد. این برگه برای ثبت نام در دانشگاه، امضای قرارداد فاند، TA، RA ، دریافت بیمه و … ضروری است اما هیچ مجوزی برای ورود به خاک کانادا ایجاد نمیکند.

حتما بخونید: سوالات متداول دانشجویان ایرانی در کانادا

لذا دانشجویان ایرانی که درخواست Study Permit کرده اند باید مدنظر قرار دهند که مسالۀ ورود به کانادا که مهمترین دغدغۀ آنها است ربطی به استادی پرمیت ندارد و در واقع آنها منتظر دریافت ویزای تحصیلی یا Temporary Residence Visa یا بطور خلاصه TRV از سفارت کانادا هستند و بمحض دریافت ویزای تحصیلی بطور خودکار، مجاز به دریافت Study Permit نیز خواهند بود که هنگام ورود به کانادا آن را دریافت میکنند.

مطلب جالب درباره کانادا: زندگی و تحصیل در تورنتو کانادا

لذا یک دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در کانادا، هنگام مسافرت به ایران و خارج شدن از کانادا باید دو مدرک معتبر داشته باشد:

  1. ویزای تحصیلی معتبر
  2. استادی پرمیت معتبر هر دوی این مدارک یکماه مانده به تاریخ انقضای آنها، در خاک کانادا قابل تمدید هستند و مسافرت به خارج کانادا بدون تمدید آنها ممکن است دردسرهای فراوانی ایجاد کند.

[scrolling_box display=”category” category=”302″ hc_title=””]

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *