مشاوره ارزیابی رایگان وضعیت پرونده تحصیلی: وارد شوید

بورسیه های دانشجویی

5/5 - (2 امتیاز)

بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

از آنجایی که تحصیل در خارج از کشور به طور مداوم مورد توجه همه قرار می‌گیرد که به خوبی با حجم عظیمی از سرمایه گذاری های مالی که برای تحقیقات علمی و آموزش به صورت گسترده ارائه می شود، همراه است. اما بیشتر مردم گمان می‌کنند که تحصیلات در خارج از کشور فقط برای افرادی است که از داشتن والدین ثروتمند برخوردار هستند. اما در حقیقت این طور نیست. در زیر پاسخ به تمام سؤالات احتمالی مربوط به بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی با توجه به کلیه فرصت ها برای به دست آوردن بودجه توضیح داده شده است.

تفاوت بین گرنت ها (کمک هزینه ها) و اسکالرشیپ (بورسیه ها) چیست؟

این دو دسته گسترده از کمک های مالی باید به طور مشخص تشخیص داده شوند. کمک هزینه‌ها یا همان گرنت‌ها مبالغی به اندازه کافی هستند که مناسب برای تأمین هزینه‌های آموزش می‌باشند. بورسیه های تحصیلی یا اسکالرشیپ نیز بصورت ماهانه پرداخت می شود و به طور معمول بصورت یکباره پرداخت نمی‌شود. تفاوت دیگر گرنت‌ها و اسکالرشیپ‌ها بدین صورت است که مبالغ گرنت ها می توانند متغییر باشند  ولی اسکلرشیپ ها از قبل مشخص هستند و مقداری ثابت هستند. بطور کلی گرنت ها در صورت نیاز به متقاضی پرداخت می شود ولی اسکالرشیپ ها یا ههمان بورسیه ها مبلغی مبتنی بر شایستگی می باشند.

 

چه کسی وظیفه اعطای گرنت ها را دارد؟

مقدار فاندهای تحصیلی ممکن است از طریق منابع زیر تأمین شود:

  • دانشگاه های درگیر در تحقیقات علمی خاص
  • دولت ها یا مقامات منطقه ای
  • وزارت امور خارجه یا آموزش و پرورش
  • سازمانهای بازرگانی که در تحقیقات دخیل هستند
  • مراکز آموزش بین المللی
  • مبانی خیریه برای پشتیبانی از سیستم آموزش و پرورش

نکته این است که منابع مالی زیادی وجود دارد، اما یافتن اطلاعات ساختار یافته در مورد کمک های مالی کار دشواری است.

چه افرادی می توانند از گرنت های تحصیلی بهره مند شوند؟

لزومی ندارد که یک دانشجوی ممتاز برای تحصیل در خارج از کشور از بودجه خود استفاده نماید. اما متقاضیان برای دریافت گرنت و کمک هزینه، از تاریخ ارسال پروپوزال گرنت، متقاضی باید مهارت، تجربه و دانش خاصی داشته باشد که بتواند وی را نسبت به دیگران به عنوان دانشجوی زیرک و ممتاز متمایز سازد. متقاضی کمک هزینه باید دارای معدل متوسط ​​رو به بالا، تسلط خوب به زبان انگلیسی و زبان دوم آن کشور داشته باشد.

علاوه بر این از تجربه کاری در زمینه صلاحیت، شرکت در کنفرانس ها، هرگونه نشریه و سایر فعالیت های مفید خارج از برنامه نیز استقبال می شود. کمک های بلاعوض یا همان گرنت ها فقط به دانشجویان نمونه یا متخصصان دارای مجوز و دارای تجربه کار اعطا نمی شود. فراهم کنندگان گرنت ها، کمک های مالی مختلفی را برای ارائه کمک های مالی به طیف گسترده ای از افرادی که نیاز دارند فراهم می کنند.

بورسیه های دانشجویی

مدت زمان اعطای کمک هزینه

کوتاهترین مدت اعتبار کمک هزینه دانشجویی از چند هفته تا چند ماه است. طولانی ترین دوره کمک هزینه از 1 تا 3 سال در دسترس است. در حالت دوم، کمک های مالی به صورت چند بخش پرداخت می شود. نکته این است که دوره گرنت‌ها به تعویق نمی افتد یا دوباره برنامه ریزی نمی شوند: این برای دوره مطالعه خاص داده می شود. البته یک استثناء نیز وجود دارد و این است که گرنت ها برای برنامه های یکساله تحصیل دوره قبل از دانشگاه و دوره های آموزش زبان نیز می تواند پس از اتمام دوره ها معتبر باشند. شایان ذکر است اگر متقاضی نتواند از مقدار گرنت اعطا شده طی یک سال استفاده نکند، موسسه اهدا کننده گرنت حق برگزاری رقابت را برای جستجوی متقاضیان دیگر را محفوظ می دارد.

 

چگونه می‌توان کمک‌هزینه دانشجویی یا بورسیه تحصیلی را برای تحصیل در خارج از کشور دریافت کرد؟

برای شروع، متقاضی باید کشور، برنامه دانشگاهی و یا مؤسسه آموزش عالی را انتخاب کند. سپس، برنامه آموزش باید به طور کامل بررسی شود. اولویت ویژه باید به فرصت های برنامه، تعداد اعتبارات لازم برای تحصیل، مهلت اپلای و کلیه اسناد دیگر داده شود. هزینه تحصیل باید بالاترین اولویت را داشته باشد. تمام این اطلاعات برای واضح کردن برنامه آموزش و جستجوی منابع مالی هدفمند برای تأمین مخارج، مفید است.

چگونه می توان اطلاعات مربوط به بورسیه های تحصیلی یا همان اسکالریپ ها را بدست آورد؟

اطلاعات مربوط به بورسیه های دانشجویی را می توان بصورت مستقل در وب سایت های مؤسسات آموزش عالی جستجو کرد. با این وجود، برای آگاهی از وجود چنین اطلاعاتی، ابتدا باید دفتر کمک های مالی (Office of Financial Aid)، یا دفتر بین المللی (International Office of financial aid)، برای انواع کمک های مالی دانشجویان بین المللی مراجعه کنید.

در صورت عدم تأمین کمک های مالی دانشگاه‌ها، به متقاضیان توصیه می‌شود که در مورد منابع تأمین شده در کشور مقصد مطالعه و برنامه‌های ایالتی را بررسی کنند.

شانس دریافت کمک هزینه چقدر است؟

ظاهراً اکثر دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه تحصیل در خارج از کشور بهره ببرند. در بسیاری از کشورها تحصیلات عالی تقریباً رایگان برای دانشجویان بین المللی فراهم گردیده است که در کنار این موضوع با داشتن ویزای دانشجویی امکان اشتغال نیز فراهم می‌شود. علاوه بر این، هزاران بورسیه تحصیلی مختلف و گزینه‌های کمک هزینه برای پوشش هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور در دسترس هستند.

امروزه حدود 30٪ دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند می‌توانند هزینه تحصیل را بر اساس بورسیه تحصیلی یا گرنت دریافت کنند. به عنوان مثال، 88000 موسسه اعطای کمک هزینه ایالات متحده بورسیه‌های سالانه مبلغی در حدود 40 میلیارد دلار را در نظر می‌گیرند.

 

چگونه می توان به یک کاندیدای قوی برای دریافت یک گرنت یا اسکالرشیپ تبدیل شد؟

شانس متقاضیان برای دریافت کمک مالی افزایش می‌یابد اگر آنها:

  • پیشرفت تحصیلی در مدرسه یا در دانشگاه را نشان دهند.
  • توانایی خوبی در مهارت‌های زبان انگلیسی داشته باشد.
  • مشغول به انجام پایان نامه بوده یا تجربه فعالیت در تحقیقات علمی را داشته باشد.
  • دارای تجربه کار در زمینه تخصص خود باشد.

بورسیه های دانشجویی

چه مدارکی برای ارسال لازم هستند؟

مدارک مربوط به اپلای در برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیلی یا مدارس تابستانی همان مدارکی است که برای ارسال به صندوق‌های بورسیه تحصیلی و دانشگاه ها لازم است. لیست اسناد برنامه می‌تواند بصورت زیر باشد:

  • درخواست اسکالرشیپ یا کمک هزینه
  • کپی گذرنامه؛
  • پیشینه سابقه شخصی یا سی وی متقاضی که بیانگر دستاوردها، جوایز، مسئولیتهای شغلی ، کارآموزی ، پروژه های داوطلبانه، بورسیه های تحصیلی، مقالات آکادمیک و غیره است.
  • کاورلتر با بیان جزئیات و در حدود 500 کلمه.
  • ارائه مرجع از اساتید دانشگاه و یا همکاران (به عنوان یک قاعده ارائه دو توصیه نامه که با سطح مدرک ، آدرس پست الکترونیکی و تلفنهای تماس همراه با امضا ضروری است.
  • نسخه های محرمانه گواهینامه های آموزش متوسطه و دیپلم، و دانشگاه که در آن کلیه دوره ها و نمرات متقاضی را ذکر شده باشد.
  • گواهینامه آزمون بین المللی در مورد مهارت زبان انگلیسی (IELTS ، TOEFL – برای زبان انگلیسی ؛ TestDaF – برای آلمانی ، TCF / DALF / DELF – برای فرانسوی و سایر موارد).
  • سایر اسناد مشخص شده توسط برنامه بورسیه تحصیلی که اثبات کارآموزی شغلی، شرکت در مسابقات دانشگاهی و غیره)

چگونه می توان نتایج را پیدا کرد؟

نتایج برای متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی شده از طریق پست الکترونیکی و همچنین نامه رسمی اعلام خواهد شد.

در چه مواردی متقاضیان ریجکت می شوند؟

در بعضی موارد، متقاضیان به دلیل موارد زیر از دریافت کمک های مالی رد می شوند:

  • انگیزه نامه متقاضی منحصر به فرد نیست و متقاضی دیگری با همان بیانیه هدف برای بورسیه اقدام کرده است.
  • فرم درخواست به طور نامناسب تکمیل شده است یا اسناد درخواستی کامل نبوده اند.
  • موضوع و اهداف نشان داده شده توسط متقاضی با هدف پروژه مطابقت ندارد.
  • متقاضی نیاز به کمک بسیار کم / زیاد دارد.

 

اطلاعات تکمیلی در مورد بورسیه ها و کمک هزینه ها

کمک هزینه‌های دانشجویی برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس هستند. بورسیه های تحصیلی برای پرداخت هزینه‌های برنامه‌های کارشناسی به مدت یک سال داده می‌شود در حالی که کمک هزینه‌های برنامه‌ها تحصیلات تکمیلی برای پوشش کل دوره تحصیلی (حداکثر 3 سال) در دسترس است. محدوده سنی نیز برای دریافت کمک‌های مالی مهم است از آنجا که متقاضی مسن تر شانس کمتری برای دریافت کمک هزینه دارد. به عنوان مثال ، سن بین 35 تا 40 سال برای دریافت تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد برای دریافت کمک‌های مالی ارجح است.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *