0

بهترین بورسیه های تحصیلی ترکیه برای سال 2022-2023

5/5 - (1 امتیاز)

 5 بورسیه برتر در ترکیه برای سال 2022-2023

بهترین بورسیه های تحصیلی ترکیه | ترکیه یکی از مقاصد تحصیلی محبوب نزدیک به منطقه اروپا است. تعداد زیادی از افراد هر ساله برای شروع سفر تحصیلی خود، ترکیه را مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. دلایل زیادی وجود دارد که ترکیه یکی دیگر از محبوب ترین مقصد تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی باشد و یکی از آنها به دلیل ارائه بورسیه های تحصیلی است که توسط دولت ترکیه حمایت می شود.

ترکیه کشوری چند فرهنگی است که بین شرق و غرب پل ارتباطی دارد. همچنین مردم ترکیه از خارجی ها استقبالی عالی می کنند و بسیار مردمی خونگرم هستند. به علاوه، این کشور با یک سیستم آموزشی عالی، آموزش آکادمیک در سطح جهانی را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. این کشور دارای بسیاری از دانشگاه های معتبر در زمینه های مختلف تخصصی است.

در اکثر دانشگاه های ترکیه به منظور حمایت از تحصیل دانشجویان بین المللی و ایجاد احساس در خانه بودن آنها بورسیه هایی را به منظور تامین هزینه ها ارائه می دهند. حتی دولت ترکیه هر ساله بورسیه های زیادی را برای دانشجویان بین المللی در ترکیه فراهم می کند. بنابراین، دانشجویان شایسته می توانند بدون نگرانی در مورد مسائل مالی برای تحصیل در ترکیه اقدام کنند. ما 5 بورسیه برتر ترکیه را لیست کرده ایم.

از این رو تعداد زیادی از بورسیه های دولتی ترکی فول فاند در سال 2022-2023 برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های برتر ترکیه باز است که در ادامه به آن می پردازیم.

1- بورسیه تحصیلی CoHE برای دانشجویان بین المللی

این برنامه بورسیه توسط شورای آموزش عالی در ترکیه برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. این بورسیه به دانشجویانی ارائه می شود که از کشورهایی هستند که CoHE (شورای آموزش عالی) پروتکل همکاری را با آنها امضا کرده است. این بورسیه به این دانشجویان کمک می کند تا برای تحصیل در ترکیه از حمایت مالی برخوردار شوند.

تحت این بورسیه تحصیلی، دانشجویان مبلغ مشخصی به عنوان هزینه های شهریه، هزینه های تحصیل زبان ترکی، بیمه درمانی و خوابگاه دریافت می کنند. دانش‌جویانی که گواهی مهارت زبان ترکی ندارند می‌توانند دوره آمادگی زبان را طی کنند. اگر می خواهید در مورد این بورسیه ها در ترکیه بیشتر بدانید، به وب سایت CoHE مراجعه کنید. لینک ورود

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

2- بورسیه های تحصیلی Türkiye

بورسیه های تحصیلی Türkiye که توسط دولت ترکیه ارائه می شود به دانشجویان اجازه می دهد تا تحصیلات تمام وقت و کوتاه مدت خود را در موسسات برتر ترکیه دنبال کنند. این بورسیه های تحصیلی به صورت فول فاند هستند و متقاضیان از کمک مالی در زمینه تحصیل، کمک هزینه ماهانه، بیمه درمانی، اقامت، دوره زبان ترکی و بلیط پرواز برخوردار خواهند شد.

همچنین، هدف از این برنامه این است که اطمینان حاصل شود که دانشجویان در حین تحصیل در ترکیه فعالیت های فرهنگی را تجربه می کنند. این برنامه برای کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آزاد است. لینک ورود

3- بورسیه های دانشگاه بیلکنت

دانشجویان بین المللی در دانشگاه بیلکنت می توانند برای بورسیه های مختلف در این دانشگاه درخواست دهند. دانش آموزان می توانند با توجه به نمرات خود در دبیرستان و همچنین نمرات امتحانات ملی و بین المللی خود برای بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی اقدام کنند.

از طریق بورسیه تحصیلی، به دانشجویان معافیت شهریه 20 تا 100 درصد ارائه می شود. این بورسیه تا 10 ترم ارائه می شود. البته دانشجویان باید معدل خود را حفظ کنند و حداقل واحد ها را برای ادامه بورسیه بگذرانند. اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه های مبتنی بر شایستگی در وب سایت دانشگاه بیلکنت را در این لینک می توانید مشاهده نمایید.

4- بورسیه های دانشگاه KOC

این بورسیه های تحصیلی که توسط دانشگاه KOC ارائه می شود بصورت کامل می باشد و معافیت از هزینه های تحصیل، فضای رایگان در خوابگاه ها و کمک هزینه های ماهانه و هزینه های کتاب را فراهم می کند. این دانشگاه همچنین یک برنامه حمایتی مالی دیگر برای دانشجویان دارد که نیمی از شهریه دانشگاه را پوشش می دهد.

جدای از این، بورسیه ورزشی و بورسیه های جزئی نیز در دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود. بورسیه تحصیلی غیر قابل استرداد است و در طول مدت تحصیل ادامه می یابد. دانشجویان به شرط رعایت قوانین و مقررات دانشگاه اگر افت تحصیلی داشته باشند وضعیت بورسیه خود را از دست نمی دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک می توانید مراجعه کنید.

5- بورسیه تحصیلی TÜBİTAK

شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه  یا TÜBİTAK به طور مرتب برای دانشجویان بورسیه تحصیلی اعطا می کند. بورسیه های بین المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی در رشته های علوم طبیعی، مهندسی و علوم فنی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی، علوم انسانی و علوم اجتماعی ارائه می شود. این بورسیه ها بصورت کمک هزینه ماهانه، بیمه درمانی و شهریه می باشد. علاوه براین برنامه های بورسیه تحصیلی مختلف دیگری وجود دارد که توسط شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه برای دانشجویان بین المللی اداره می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

محاسبه تعداد واحد گذرانده شده برای اپلای | چگونه برای دانشگاه خارجی پذیرش بگیریم؟ | معرفی سایت یافتن پوزیشن‌ دکتری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *