چگونه اصل مدرک تحصیلی خود را برای اپلای از دانشگاه دریافت کنیم؟

4.7/5 - (4 امتیاز)

دریافت مدارک تحصیلی از دانشگاه برای پذیرش تحصیلی

همانطور که می دانید دانشجویانی که در دانشگاه سراسری و به صورت روزانه مشغول به تحصیل بوده‌اند، به دلیل تحصیل رایگان به ازای سال‌های تحصیلی و مطابق با منطقه‌ای که در زمان آزمون کنکور در آن حضور داشته‌اند، به دولت تعهد خدمت داشته و مدارک آن‎‌ها (ریز نمرات و گواهینامه فارغ‌التحصیلی) در گرو دانشگاه تا پس از اتمام این تعهد باقی می ماند.

بنابراین چنانچه شما نیز جزء دانشجویان دانشگاه‌های سراسری بوده‌اید و برای اپلای نیاز به اصل مدرک خود دارید، در ادامه این مقاله را‌هکار‌هایی ارائه شده است که به کمک آن می‌توانید مدرک خود را آزاد نموده و برای دانشگاه مورد نظر اپلای نمایید.

برای تحصیل در خارج و اخذ پذیرش تحصیلی نیاز به آماده سازی و ارائه مدارکی وجود دارد. لیست مدارک مورد نظر در برخی دانشگاه‌ها ممکن است تفاوت‌هایی با هم داشته باشند ولی از جمله مدارکی که در اغلب دانشگاه‌ها مورد نیاز می‌باشد می توان به رزومه،

توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه (SOP)، مقاله‌ها، گواهینامه فارغ‌التحصیلی، ریز نمرات و نمرات آزمون‌های پیش‌نیاز مانند آیلتس، تافل یا GRE اشاره کرد. شاید بتوان گفت از مهمترین و اصلی‌ترین این مدارک، ریز نمرات و گواهینامه فارغ‌التحصیلی است.

پیشنهاد مطالعه: شرایط و قیمت آزاد کردن مدارک تحصیلی جهت اپلای

مصوبه جدید:

 حذف محدودیت ۶ ماهه کاریابی برای آزاد کردن مدرک بعد فارغ التحصیلی

روش های آزاد کردن مدرک

برای آزاد سازی مدرک سه راه وجود دارد:

انجام و به پایان رساندن تعهد خدمت

اولین راه این است که سالهایی را که برای شما به عنوان تعهد خدمت در نظر گرفته‌اند، سپری نموده و پس از آن مدرک خود را دریافت نمایید. میزان این تعهد را رشته و منطقه‌ای (منطقه یک، دو و سه) که در زمان کنکور شرکت کرده و قبول شده‌اید، تعیین می‌نماید.

پرداخت هزینه تعهد خدمت

راه حل دوم، خرید مدرکتان است، در حقیقت با پرداخت هزینه، مدرک خود را آزاد می‌کنید. هزینه آزاد کردن مدرک به تعداد ترم‌های گذرانده شده، تعداد واحدها، سال شروع تحصیل، دانشگاه و منطقه کنکور، بستگی دارد.

چنانچه در حال تحصیل هستید و قصد اپلای برای دانشگاه‌های خارجی را دارید، می‌توانید از دانشگاه خود، تقاضای گواهی اشتغال به تحصیل نموده و ریز نمرات ترم‌های گذرانده شده خود را با پرداخت مبلغی به عنوان ودیعه دریافت کنید. بدیهی است که برای دریافت اصل مدرک بعد از فارغ التحصیلی می‌بایست تمامی هزینه را پرداخت کنید.

نکته: خرید سنوات تحصیلی بستگی به منطقه ای که کنکور داده‌اید دارد و بر این اساس مبالغ متفاوتی را شامل می‌شود. به عنوان مثال اگر در منطقه دو، کنکور داده باشید، نرخ پایه سالهایی که مشغول به تحصیل بوده‌اید در ترم‌هایی که گذرانده‌اید، ضرب شده و در نهایت در عدد ۲ (منطقه)، ضرب می‌شود.

اگر اطمینان دارید که در آن سال رتبه‌ کنکور شما با درصدهای دروس امتحانی افرادی که در مناطق یک آزمون داده‌اند یکی بوده، می‌توانید به سازمان سنجش مراجعه کنید و نامه‌ای دریافت نمایید که بر اساس آن سنوات شما را نیز بر مبنای منطقه یک، محاسبه کنند. همین شرایط برای دانشجویان منطقه سه نیز امکان پذیر است.

پیشنهاد: کانال تلگرام اپلای | گروه تلگرام اپلای

آزادسازی مدارک از طریق عدم کاریابی

در صورتی‌که شما شرایط لازم را داشته باشید می‌توانید با ارائه گواهی عدم کاریابی به دانشگاه بدون پرداخت هزینه مدرک خود را آزاد نماید. برای این منظور به موسسه کاریابی شهر و یا استان خود مراجعه می‌کنید و برای کاریابی ثبت نام می‌نمائید.

پس از گذشت شش‌ماه از تاریخ ثبت نام در موسسه کاریابی می‌توانید به این موسسه مراجعه نموده و با توجه به عدم معرفی فرصت شغلی متناسب با تخصص‌تان از آنها نامه‌ای درخواست نمائید، که در آن قید شود که تا کنون کار متناسب با رشته و تخصص‌تان، به شما معرفی نکرده‌اند. این نامه را موسسه کاریابی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شما ارسال می‌کند.

این مقاله رو حتما بخونید: نحوه دریافت مدارک تحصیلی از دانشگاه ها

در این مرحله گزارش عدم کاریابی شما توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اداره کل مرکز استان اعلام می‌گردد. در نهایت نامه از اداره کل به دانشگاه محل تحصیل شما ارسال شده و به دلیل عدم کاریابی می‌توانید مدرک تحصیلی خود را آزاد نمایید.

ثبت نام در موسسه کاریابی بر اساس شرایطی که در ذیل به آن اشاره شده است صورت می‌گیرد:

  • سپری شدن حداقل یکسال تمام از تاریخ فارغ التحصیلی متقاضی مندرج در گواهی موقت .
  • با توجه به الزام آقایان به گذراندن خدمت سربازی پیش از کار، از تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (پزشکی یا غیر پزشکی) باید حداقل شش ماه گذشته باشد.

نکته: در زمان ثبت نام در موسسه کاریابی، حقوق مورد نظر خود را مبالغ بالایی اعلام نمایید تا امکان معرفی کار مرتبط با تخصص شما، با توجه به آنچه درخواست داده‌اید به حداقل برسد.

با توجه به مطالب گفته شده، با تطابق شرایط خود با هر یک از سه روش مطرح شده، می‌توانید مدرک خود را دریافت نمائید. چنانچه وقت کمی تا اپلای تحصیلی و ارائه اصل مدرک به دانشگاه مقصد برای شما باقی مانده است، شاید بهترین گزینه پرداخت هزینه آزاد‌سازی مدرک باشد چرا که ارائه گواهی عدم کاریابی به دانشگاه و در نهایت آزاد‌سازی مدرک به مراتب به زمان بیشتری نیاز دارد و باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی نمائید.

منبع: لینک سایت

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

دیدگاه کاربران
  • aria 29 دسامبر 2018

    سلام خسته نباشيد
    من سال٩٥ ليسانسم رو تموم كردم و ٩٣ هم از سربازي معاف شدم خواستم بدونم مي تون اداره كاريابي اسم نويسي كنم براي ازاد سازي مدركم لطفا راهنمايي بفرماييد

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      شما برای لغو تعهد خدمت آموزش رایگان، از تاریخ فارغ التحصیلی به مدت شش ماه وقت دارید در دفاتر کاریابی تقاضای کار کنید و در صورت عدم دستیابی به فرصت شغلی می توانید نسبت به آزادسازی مدارک تحصیلی از دانشگاه پیگیری نمایند.
      چنانچه ثبت نام بعد از مهلت فوق الذکر باشد از امتیازات لغو تعهد از طریق عدم کاریابی نمی توانید بهره مند شوید.
      – برای آقایان در صورتی که کارت نظام وظیفه بعد از فراغت از تحصیل صادر شده باشد، مهلت شش ماهه بعد از تاریخ صدور کارت قابل محاسبه می باشد.
      1- سپری شدن حداکثر 6 ماه تمام از تاریخ فارغ التحصیلی متقاضی مندرج در گواهی موقت .
      2- سپری شدن حداکثر 6 ماه تمام از تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (پزشکی یا غیر پزشکی) برای آقایان
      3- سپری شدن حداکثر 6 ماه تمام از تاریخ ثبت نام متقاضی در موسسه کاریابی
      4- عدم وجود فرصت شغلی متناسب با تخصص فارغ التحصیل و معرفی نشدن به فرصتهای شغلی در طی مدت 6 ماه پس از تاریخ ثبت نام .

      ب) مراحل لغو تعهد:
      1-ارائه درخواست متقاضی به موسسه کاریابی بهمراه مدارک مورد نیاز
      2-اعلام نتیجه عدم کاریابی متقاضی با لحاظ شرایط فوق توسط موسسه کاریابی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ناظر .
      3-بررسی و کنترل مدارک و شرایط توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ناظر و اعلام نتیجه به اداره کل مرکز استان
      4-انجام مکاتبه نهایی لغو تعهد توسط اداره کل استان به دانشگاه محل تحصیل متقاضی.
      ج) مدارک مورد نیاز متقاضی برای ثبت نام در موسسات کاریابی:
      1- کپی گواهی موقت فارغ التحصیلی عکس دار از دانشگاه مربوطه
      2- کپی شناسنامه و کارت ملی
      3- کپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برای آقایان)

  • محمد 29 دسامبر 2018

    با سلام
    میگم من راهنمایی خیلی ضروری داشتم
    می خواستم ببینم هزینه آزاد سازی مدرک من چقدر میشه .من سربازی رفتم ولی به علت کسری یک ماه به دانشگاه بدهکار شدم و باید هزینه اش رو بپردازم.
    الان هزینه هر ترم من سال ۹۱ حدود نهصدو خورده ای بوده.و هزینه هر واحد هم ۸۰ تومن بوده .
    اون وقت دانشگاه برام یه ترمی رو که ۱۷ واحد داشتم بدهکارم کرده و میگه ۱۲۰۰۰۰۰باید به حساب وزارت علوم بدم.حالا اون جمله که میگه درصورتی که دانشجو در هر نمیسال بیش از حد نصاب نیز واحد اخد نموده باشد همان هزینه نیمسال تحصیلی به حساب بدهی وی منظور میشود یعنی چی!؟
    خواهشا کمکم کنید

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      هزینه آزادسازی مدارک به عوامل مختلفی از جمله تعداد ترم‌های گذرانده شده، تعداد واحدها، سال شروع تحصیل، دانشگاه و منطقه کنکور، بستگی دارد. بنابراین ما در این باره نمی‌توانیم قطعی اظهار نظر کنیم و توصیه می‌کنیم برای اطلاع از این هزینه به دانشگاه خود مراجعه نمایید.

  • شاهین 29 دسامبر 2018

    با سلام. برای آزاد کردن مدرک کارشناسی از دانشگاه غیرانتفاعی باید کارت پایان خدمت داشته باشیم؟ هیچ راهی برای دور زدن این قانون و گرفتن موقتی مدرک برای ترجمه وجود نداره؟

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.
      در دانشگاه غیرانتفاعی به دلیل اینکه هزینه دانشگاه را می‌پردازید، نیازی به آزاد کردن مدرک نیست و شما پس از پایان تحصیل مدرک خود را دریافت می‌کنید. به هر حال حال شما بدون اصل مدرک و تنها با ترجمه رسمی ریزنمرات خود قادر به اپلای هستید و فقط در زمان ثبت نام حضوری به اصل مدرک نیاز پیدا می‌کنید.

  • یاسمین 29 دسامبر 2018

    با سلام بنده تیر ماه امسال فارغ التحصیل شدم و قصد دارم امسال اگه ارشد قبول شدم ادامه تحصیل بدم . الان من از طریق عدم کاریابی فعلا برای کارشناسی میتونم اقدام کنم که بعدا اگر ارشدو تموم کردم برا اون جدا قدام کنم یا بذارم بعد تموم شدن ارشد برای هردو یجا اقدام کنم؟

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      این مورد بستگی به انتخاب شما دارد و می‌توانید با توجه به شرایط از هرکدام از این روش‌ها استفاده کنید.

  • علی 29 دسامبر 2018

    سلام
    من دانشجوی سال دوم مقطع دکترا هستم تو دانشگاه علوم پزشکی
    تصمیم گرفتم برای خوندن دکترا از اینجا انصراف بدم و به استرالیا برم. سربازی هم نرفتم
    الان برای خروج از کشور چه کارهایی باید انجام بدم؟ و چطوری مدارک کارشناسی و ارشدمو برای اپلای کردن ازاد کنم؟

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.
      برای پاسخ به این سوال به شما پیشنهاد میکنیم به مقاله‌های “چگونه اصل مدرک تحصیلی خود را برای اپلای از دانشگاه دریافت کنیم؟” و مقاله های بخش اپلای وبلاگ تهران پیمنت مراجعه نمایید. در مورد سربازی نیز امکان کسب معافیت تحصیلی برای شما وجود دارد.

  • بهنام 29 دسامبر 2018

    سلام، خسته نباشین ، بنده لیسانس پرستاری هستم تیر ۹۷ فارغالتحصیل شدم و میرم سربازی تا بهمن ۹۸ هم خدمتم طول میکشه از اونجایی که متاسفانه کار هست برای رشته ما من تنها راهم برای ازاد سازی مدرک دادن مبلغه ؟ میشه با مدرک موقا اپلای کرد؟

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      بله، تنها روش در صورت وجود کار، آزاد سازی مدرک از طریق پرداخت هزینه می‌باشد. با این حال در صورتی که شما در طول تحصیل مشغول به کار بوده‌اید می‌توانید با ارائه سوابق کاری خود هزینه آزادسازی مدارک را کاهش دهید.

  • شکوفه 29 دسامبر 2018

    سلام. ممنونم از پاسخ ها و راهنماییهایی که انجام میدید.
    من سال 92 از دانشگاه روزانه فارغ التحصیل شدم. طبق نوشته ساییتون حداقل باید ا سال از تحصیل گذشته باشه ولی حداکثری اشاره نکردین. ینی الان میتونم برای کاریابی اقدام کنم؟
    بعد از فارغ التحصیلی هم کارم مرتبط با رشتم نبوده.

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.
      خیر، اگر با مدرک خود کار کرده باشید و سابقه کار داشته باشید دیگر قادر به آزادسازی مدرک خود از طریق عدم کاریابی نیستید. البته در صورت اینکه برای شما بیمه رد نشده باشه و محل کار شما هم از دانشگاه محل تحصیلتان استعلام مدرک نگرفته باشه، احتمالا می‌توانید از این روش استفاده کنید.) با این حال می‌توانید به اندازه مدت زمانی که کار کردید سابقه کار ارائه کنید و به تناسب آن از قیمت خرید مدرک خود کم کنید.

  • ثمین 29 دسامبر 2018

    سلام و خسته نباشید
    من لیسانسم وزارت علوم ورودی 86 بوده. ولی ارشدم وزارت بهداشت هست و ورودی 93 هستم. نمیدونم برای آزاد کردن مدرک لیسانس و ارشدم چکار کنم. میتونم به کاریابی مراجعه کنم؟ یعنی میشه کارشناسیمو بذارم کاریابی و برای ارشدم از طریق پرداخت هزینه اقدام کنم؟ و اینکه قانونی وجود نداره که اگه یه مدت زمانی از فارغ التحصیلی گذشته باشد مدرک خود به خود آزاد بشه؟ خیلی ممنون میشم پاسخ بدید چون از هیچ طریقی نتونستم جواب سوالمو بگیرم. خیلی ممنونم ازتون.

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام, از سوال شما متشکریم.
      شما برای آزاد کردن مدارک خود به طور همزمان می توانید هم از روش عدم کاریابی و هم از پرداخت هزینه اقدام کنید و خیر، مدارک شما با گذشت زمان به خودی خود آزاد نمی‌شوند.

  • ستاره 29 دسامبر 2018

    به نام خدا
    با سلام و احترام بنده در سال 90 گواهی موقت ارشد خود را دریافت کردم ولی چون بلافاصله بعد از یکسال در دوره دکتری به تحصیل پرداختم برای ازاد سازی مدرک اقدامی نکردم ممنون میشم منو راهنمایی کنید که چگونه می تونم بدون پرداخت هزینه مدرک ارشدم را آزاد کنم

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      در صورتی که برای شما سابقه بیمه رد نشده باشد، شما می‌توانید از روش عدم کاریابی برای آزاد کردن همزمان مدارک خود استفاده نمایید. در صورتی که در حین تحصیل مشغول به کار بوده‌اید، می‌توانید با ارائه سوابق کاری خود هزینه آزادسازی مدارک را کاهش دهید.

  • علی 29 دسامبر 2018

    سلام
    لطفا جواب من رو بديد
    واقعا موندم
    من ورودي ٩٤ دانشگاه سراسري روزانه هستم
    براي اينكه بخوام پذيرش بگيرم ريز نمرات لازمه ولي دانشگاه من اين ريز نمرات رو نميده.
    من چيكار بايد بكنم؟چه مدركي بايد بگيرم؟
    لطفااااا راهنمايي كنيد

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      شما با استفاده از ترجمه ریزنمرات غیر رسمی خود نیز می‌توانید اپلای کنید و فقط در زمان ثبت نام حضوری در دانشگاه مقصد به اصل مدرک خود نیاز پیدا خواهید کرد.

  • شایان 29 دسامبر 2018

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون ، من ورودی 92 شبانه دانشگاه دولتی هستم و در حال حاضر در مقطع ارشد در حال گذراندن ترم اول خودم هستم
    1- آیا با داشتن معافیت تحصیلی مقطع ارشد قادر به گرفتن دانشنامه کارشناسی و ریز نمرات رسمی تایید شده برای اپلای در مقطع ارشد در خارج کشور هستم؟ (از نیاز تنها به ریز نمرات غیر رسمی برای اپلای اطلاع دارم)
    2- در صورتی که تنها قادر به گرفتن ریز نمرات غیر رسمی و گواهی موقت پایان تحصیل باشم بعد از اپلای و موقع ثبت نام در دانشگاه خارج از کشور چگونه مدارک رسمی مقطع کارشناسی (دانشنامه و ریز نمرات رسمی) را از دانشگاه داخل ایران دریافت کنم؟

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام

      سلام، از سوال شما متشکریم.
      1. بله شما به دلیل تحصیل در دانشگاه شبانه و پرداخت شهریه، در صورتی که مشمول نباشید می‌توانید پس از تسویه حساب کامل با دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویی (در صورت دریافت وام) اصل دانشنامه خود را دریافت کنید.
      2. بله، شما پس از پایان تحصیل می توانید با تسویه حساب کامل با دانشگاه و پرداخت کامل شهریه، اقدام به دریافت مدارک رسمی خود و ترجمه آن ها نموده و آن‌ها را در هنگام سفر به کشور مربوطه جهت ثبت نام دانشگاه، به همراه داشته باشید.

  • فروغی 29 دسامبر 2018

    سلام.
    من سال 90 وراد علوم تربیتی شدم و برج94/6مدرک موقت دانشنامه را دریافت کردم واز برج 95/6تا 97/2سرباز بودم که در این تاریخ ترخیص شدم.هم چنین از سال 98 با توجه به قبولی در امتحان آموزش و پرورش مشغول به کار خواهم شد از طریق عدم کاریابی تا چه تاریخی میتونم ثبت نام کنم. یعنی حداکثر تا تاریخ برج 8 سال 97 باید اقدام کنم یا خیر؟
    هم اینکه بعد از تعهد سالهایی که طبق دانشنامه در آموزش و پرورش گذراندم میتوانم اقدام کنم.
    در حین خدمت چه طور؟
    سایت قدرتمندی دارید متشکریم….

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      شما برای آزاد کردن مدرک خود از طریق عدم کاریابی باید شرایط زمانی زیر را داشته باشید:
      1- سپری شدن حداکثر 6 ماه تمام از تاریخ فارغ التحصیلی متقاضی مندرج در گواهی موقت .
      2- سپری شدن حداکثر 6 ماه تمام از تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (پزشکی یا غیر پزشکی) برای آقایان
      3- سپری شدن حداکثر 6 ماه تمام از تاریخ ثبت نام متقاضی در موسسه کاریابی
      4- عدم وجود فرصت شغلی متناسب با تخصص فارغ التحصیل و معرفی نشدن به فرصتهای شغلی در طی مدت 6 ماه پس از تاریخ ثبت نام.

  • حسین 29 دسامبر 2018

    سلام من دانشگاه فرهنگیان کارشناسی خودم رو گرفتم. چون من حقوق میگرفتم و استخدام شدم همون روز اول. شنیدم که دانشگاه ما که همون تربیت معلمه روزانه تلقی نمیشه. اگر اطلاعاتی بابت آزادسازی مدرک این دانشگاه خاص به من بدید ممنون میشم

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.
      اگر برای تحصیل خود شهریه پرداخته اید (مشابه با دوره های شبانه، غیرانتفاعی یا دانشگاه آزاد اسلامی) یا دانشگاه فرهنگیان شما را بورسیه کرده است، بلکه بورسیه بوده اید و حتماً تعهدات دیگری به وزارت آموزش و پرورش داده اید و باید مطابق قوانین وزارت آموزش و پروزش که شما را بورسیه کرده است، نسبت به آزاد کردن مدرک تحصیلی خود اقدام نمایید که با روش آزاد کردن مدارک دوره های روزانه متفاوت است.
      پس شما باید برای آزاد کردن مدرک خود به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنید.

  • امید 29 دسامبر 2018

    سلام
    من دوران کارشناسی را در دانشگاهی آزاد از 88 تا 92 به اتمام رساندم، سپس به مدت 2 سال تمام خدمت سربازی رفتم.
    در سال 94 در دانشگاه تهران روزانه پذیرفته شدم و انشالله در 2 سال در پایان شهریور فارغ التحصیل می شوم.
    با توجه به اینکه الان فقط 2 سال تعهد خدمت دارم (2 سال کارشناسی ارشد)، آیا 2 سال خدمت سربازی من می تواند آن را بپوشاند تا من بتوانم اصل دانشنامه را دریافت کنم؟

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      خیر، شما برای آزادسازی مدارک خود باید یا دوره تعهد خدمت خود را بگذرانید، یا از طریق پرداخت هزینه یا عدم کاریابی برای دریافت مدارک خود اقدام کنید.

  • علیرضا خاتمی 29 دسامبر 2018

    با سلام و خسته نباشید
    من ورودی روزانه کارشناسی رشته عمران سال 88 هستم و فارغ التحصلیمم هم در سال 92 هست.
    کارشناسی ارشد روهم در سال 93 (یکسال پس از کارشناسی) تا سال 95 باتمام رساندم.
    حین کارشناسی ارشد، در سال 93 تا 95 به مدت دو سال و چهار ماه بیمه دارم.
    پس از کارشناسی ارشد هم در سال 96، 8 ماه بیمه دارم.
    که مجموعا 3 سال سابقه بیمه می شود.
    برای سال (fall 2020) اینده میخاهم برای اپلای اقدام کنم و یکسال وقت دارم.
    سوالم اینجاست کم هزینه ترین , راه برای ازاد سازی هر دو مدرک کارشناسی و ارشد چی هست ؟

    با تشکر فراوان

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.
      به دلیل آنکه شما به مدت 6 ماه پس از فارغ التحصیلی فرصت دارید به موسسه کاریابی مراجعه نمایید، امکان آزاد کردن مدرک از طریق عدم کاریابی برای شما وجود ندارد و باید از طریق پرداخت هزینه مدرک خود را آزاد نمایید.
      با این حال، شما با ارائه سوابق کاری خود می‌توانید هزینه مورد نیاز برای آزادسازی مدرک را کاهش دهید.

  • آرزو 29 دسامبر 2018

    سلام حتی کسایی که فارغ التحصیل هستن هم میتونن با ریز نمارت اپلای کنن و بعد از گرفتن پذیرش اقدام کنن برای ازاد سازی مدرک؟

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      بله، شما تنها با ترجمه ریزنمرات (حتی غیر رسمی) خود قادر به اپلای هستید و تنها در زمان ثبت نام حضوری در دانشگاه مورد نظر به اصل مدارک خود نیاز پیدا خواهید کرد.

  • رضا 29 دسامبر 2018

    با سلام و خسته نباشید.

    بنده عضو هیئت علمی دانشگاه هستم یک سال به صورت قراردادی بودم و یکسالی هم هست که پیمانی هستم. در دوره دکتری مدت بیست و هشت ماه بورس وزارت علوم بودم. مدت شانزده ماه هم خدمت سربازی رفتم. الان قصد آزادکردن مدرک دکتری را دارم. آیا دوران سربازی و قراردادی (بیمه داشتم) جز سنوات خدمتی بنده حساب می شود؟ تعهد بورس من دو برابر زمان بورس است (دو برابر بیست و هشت ماه). آیا تعهد خدمتی من همین دو برابر زمان بورس است یا دو برابر زمان تحصیل در دوره دکتری(پنج سال دوره دکتری طول کشید)؟
    اگر الان بخواهم مدرک را آزاد کنم آیا سنوات خدمتی که تا الان داشتم از هزینه کلی آزادسازی مدارک کثر خواهد شد؟
    ممنون از راهنمایی شما

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      با توجه به شرایط خاص و پیچیده شما، نمی‌توانیم در این رابطه اظهار نظر نماییم. شما می‌توانید جهت بررسی دقیق این موضوع به وزارت علوم مراجعه نمایید.

  • فاطمه 29 دسامبر 2018

    سلام روزتون بخیر
    من درحال انجام کارهای فارقالتحصیلیم هستم از رشته ی پرستاری دانشگاه آزاد
    من میخواستم بدونم تحت چه شرایطی مدرک من از طریق وزارت بهداشت قابل استعلام میشه؟
    فقط میخوام وزارت بهداشت وقتی استعلام میکنه متوجه بشه من لیسانس پرستاری دارم
    برای این استعلام شدن باید طرح رو بخرم و مدرک رو آزاد کنم یا فقط با فارق التحصیل شدن قابل استعلام میشه؟
    و سوال دیگه هم اینکه من اگر بخوام با پول نقد مدرکم رو آزاد کنم مثله دانشگاه های سراسری باید 6ماه از فارقالتحصیلیم بگذره یا لازم نیست؟و حداکثر زمان آزاد سازی مدرک قدره؟یعنی در طی یکس دو هفته مدرک رو میدن یا ممکنه 5تا 9ماه زمان ببره؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      1. در مورد استعلام شدن ما نمی‌توانیم به طور دقیق اظهار نظر کنیم.

      2. خیر، برای آزاد کردن مدرک نیازی نیست 6 ماه از فارغ التحصیلی شما بگذرد. در صورتی که شما پس از پرداخت وام دانشجویی و هزینه تحصیلات رایگان، تشکیل پرونده دادید و رشته شما طرح اجباری داشت، نیاز به گذاشتن وثیقه به صورت نقدی یا سند ملکی دارید. وثیقه نقدی بسیار سریع‌تر است و انجام امور آن حدود 1 روز زمان می‌برد.

  • مهتاب 29 دسامبر 2018

    سلام و خسته نباشین
    سوالم اینه که برای دریافت ویزای تحصیلی تو سفارت اون کشور از من مدرک رسمی ترجمه شده دوره قبلی رو میخوان؟
    تو چند تا سایت دیدم که تو لیست مدارک ویزا این مدارک رسمی ترجمه شده هم ذکر شده بود. آیا ممکنه هر کشور قوانینش فرق کنه؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدین

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      بله، اغلب به ترجمه مدارک نیاز هست ولی نیازی نیست حتما ترجمه مدارک به صورت رسمی باشد و می‌توانید با ترجمه غیررسمی و ریزنمرات هم اقدام به اپلای نمایید.

  • لیلا 29 دسامبر 2018

    من اصل مدرک دیپلمم رو گم کردم
    ینی گم نکردم
    رفتم مدرسه و اموزش و پرورش و همه جا
    گفتن مدرکت نیست!
    حالا من موندم و کپی ریز نمره ها و اصل مدرک پیش دانشگاهی
    میخوام برم از ایران. باید چکار کنم بدون دیپلم ؟؟راهنماییم کنید لطفا. گیر کردم

    • ghasem hashemi 29 دسامبر 2018

      سلام، از سوال شما متشکریم.

      ما نمی‌توانیم در این رابطه اطهار نظر کنیم و پیشنهاد می‌کنیم از طریق موسسات مربوط موضوع را پیگیری نمایید تا تاییدی برمدرک دیپلم خود کسب نمایید. ضمن اینکه اگر برای مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد به بالا اقدام به اپلای می‌کنید، نیازی به مدرک دیپلم نیست و با مدرک پیش‌دانشگاهی و کارشناسی خود قادر به اپلای و اخذ پذیرش می‌باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *