0

تاثیر رتبه کنکور در اپلای

3/5 - (2 امتیاز)

تاثیر رتبه کنکور در اپلای:

یکی از سوالاتی که همواره در ذهن متقاضیان مهاجرت تحصیلی وجود دارد این است که آیا رتبه کنکور در پذیرش و بورسیه گرفتن تاثیر دارد؟ آیا با رتبه تک رقمی میتونم بورسیه خوبی بگیرم؟ رتبه کنکورم چقدر مهمه؟

به طور معمول بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در خارج از کشور برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و بر مبنای فاکتورهایی از جمله رزومه، انگیزه نامه، معدل، توصیه نامه، ریزنمرات، نمرات زبان، فعالیت ها و سوابق پژوهشی و فوق برنامه و… به دانشجو اعطا می شود.

  • پس جواب سوالی که آیا رتبه در اپلای و بورسیه گرفتن تاثیر دارد متاسفانه خیر است. البته لازم به ذکر است که رتبه کنکور به تنهایی و به صورت مستقیم تاثیری در روند اپلای ندارد اما به صورت غیر مستقیم می‌تواند تاثیرگذار باشد. این به چه معناست؟

در فرم ها و مدارک مورد نیاز برای اپلای قسمتی مخصوص رتبه کنکور وجود ندارد اما شما میتوانید در انگیزه نامه یا رزومه خود به این موضوع اشاره کنید که رتبه خوبی در کنکور کسب کرده اید و این می تواند تاثیر مثبتی بر خواننده داشته باشد.

همچنین میتوانید در مکاتبات اولیه با اساتید موضوع رتبه کنکورتان را بیان کنید که میتواند تاثیر مثبتی در استاد بگذارد و نظرش را جلب کند برای ادامه روند کارتان.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

گاهی نیز بر اساس قرارداد ها و توافق نامه های همکاری که بین دانشگاه ها یا کشوهای مختلف ممکن است به امضا رسیده باشد، دانشگاه های معتبر ایران دانشجویانی (تعداد محدودی) که رتبه تک رقمی کنکور دارند یا نخبه محسوب می شوند را برای تبادل اطلاعات یا فراگیری علوم و فنون خاص اعزام می کنند و در این صورت بورسیه می شوند.

 

 

تاثیر معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد برای اپلای | تاثیر وقفه تحصیلی بر فرآیند اپلای |چگونه با اساتید ارتباط برقرار کنیم | شرایط مهاجرت تحصیلی | آزاد سازی مدرک تحصیلی |

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *