0

تاثیر تغییر رشته در ریجکت ویزا | دلیل اصلی رد ویزا کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

اهمیت ارتباط بین رشته تحصیلی گذشته و آینده در فرایند صدور ویزا

تاثیر تغییر رشته در ریجکت ویزا | یکی از دلایل عمده رد ویزای تحصیلی کانادا عدم ارتباط بین رشته تحصیلی گذشته و آینده دانشجو ذکر می شود. این مشکل برای بسیاری از دانشجویانی اتفاق می افتد که برای مقطع کارشناسی ارشد حرفه ای یا همان master of engineering  یا master of business administration اقدام می کنند.

بسیاری از دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پس از پایان تحصیلات مقطع کارشناسی هستند که این می تواند به دلایل مختلف باشد. آنچه در اینجا بسیار اهمیت دارد این است که بتوانیم در استادی پلن ارتباط بین تحصیلات گذشته و سوابق کاری را با رشته تحصیلی آینده  به طور واضح برای افسر اداره مهاجرت توضیح دهیم. بسیاری از پرونده های ویزا به دلیل عدم ارتباط بین رشته های تحصیلی گذشته و آینده رد می شوند.

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای کانادا | تحصیل در کاناداویزا استارتاپ کانادا | انواع بورسیه تحصیلی آلمان | اپلای | اسکولارشیپ

تاثیر تغییر رشته در ریجکت ویزا

ارائه دلایل برای ادامه تحصیل به خصوص در مواردی که ارتباطی بین دو رشته تحصیلی وجود ندارد بسیار پر رنگ تر نیز می شود. برای سفارت بسیار مهم است که بتواند به طور واضح از هدف شما برای ادامه تحصیل آگاه شود.

1- دلایل ادامه تحصیل خود را ابتدا به طور واضح بیان نمایید و سپس به شرح دلایل خود با اشاره به پیشینه تحصیلی و تجارب کاری خود در گذشته بپردازید و همین طور بیان نمایید که چطور این تحصیل در مقطع ارشد می تواند شما را در نیل به اهدافتان آماده کند.

تاثیر تغییر رشته در ریجکت ویزا

2- برخی از دلایل ادامه تحصیل در ذیل به انگلیسی آورده شده است.

To start a new career in a chosen professional field

برای اینکه یک حرفه جدید در رشته تخصصی خود بدست آورید. این مورد بیشتر برای کارهایی مفید است که نیاز به تخصص های چند رشته ای دارد. به عنوان مثال فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک هستید و بخواهید رشته یادگیری ماشین را بخوانید تا در این حوزه جدید تخصص کسب کنید.

To prepare for graduate study at the doctoral level

این مورد بیشتر برای رشته های کارشناسی ارشدی مناسب است که با تحصیل در آن اجازه ورود به مقطع دکتری پیدا می کنید. برای مثال Master of Science  یا Master of Applied Science

در اینجا هدف شما از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این است که به تحصیلات خود در این رشته علمی تا مقاطع بالاتر دکتری و پسادکتری ادامه دهید.

To expand your knowledge of the field related to your current areas of professional specialization

به دانش خود دریک رشته تخصصی بیافزایید. برای مثال فارغ تحصیل رشته معماری هستید و بخواهید در رشته علوم ساختمان تحصیل کنید.

To study a field that you love and to explore future employment in a related area

رشته ای را بخوانید که دوسش دارید و می دانید با ادامه تحصیل در این رشته شانس شما برای پیدا کردن کار در حرفه مورد علاقه شما بیشتر می شود.

To acquire skills in new technologies and methods that have developed in their fields

در رشته ای تحصیل کنید که فناوری های جدیدی در آن توسعه پیدا کرده است و بایستی به دانش خود بیافزاید. برای مثال رشته های زیست فناوری و یا ژنتیک نیاز به تخصص های آزمایشگاهی بالایی دارد و بهتر است با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بر مهارت های تخصصی  و آزمایشگاهی خود بیافزاید و با آخرین فناوری ها آشنا شوید.

To improve your relative standing in a competitive field and a challenging job market

تا جایگاه حرفه ای خود را در یک رشته با بازار رقابتی زیاد برای کار بالا ببرید. برای مثال رشته های هنری همانند نمایش بسیار رقابتی هستند و بایستی به دانش خود بیافزایید.

To prepare for entrepreneurial projects that require expertise in a specific field of study

تا برای پروژه های کارآفرینانه آماده شوید. برای مثال در صورت تحصیل در رشته علوم کامپیوتر می توانید با ادامه تحصیل در رشته علوم داده مهارت های جدید کسب کنید و وارد فاز کارآفرینی شوید.

To gain access to the professional resources available in a city

تا به منابع عالی در یک کشور یا شهر دست بیابید. به عنوان مثال با تحصیل رشته اتومکانیک در آلمان شما این فرصت را می یابید که در شرکت های بزرگ خودرو سازی دوره کاراموزی خود را بگذرانید و تخصص های بسیاری خوبی کسب کنید.

To take advantage of the outstanding resources available at a world-class research university

هیچ شکی نیست که دانشگاه هایی با رتبه های بالای علمی و پژوهشی دارای استادان خبره، فاند های خوب و دانشجویان بسیار نخبه ای است که فرصت تحصیل در این محیط های علمی می تواند در شکوفایی استعداد های شما نیز تاثیر بسزایی بگذارد.

To gain recognition and credibility

با تحصیل در یک مقطع تخصصی کارشناسی ارشد می توانیم بر اعتبار و جایگاه خود در هر کسب و کاری بیافزاییم. بر طبق آمار اداره کار ایالت متحده آمریکا افراد با مدرک کارشناسی ارشد بیش از 30% شانس استخدام نسبت به افراد با مدرک کارشناسی دارند.

To get out from behind the desk

برای اینکه فرصت های شغلی جدید رو امتحان کنید و از روزمرگی نجات پیدا کنید. به عنوان مثال یک کارشناس رشته فناوری اطلاعات با ادامه تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک بخواهد یک تجربه کاری جدید در یک کارخانه بیابد و از پشت میز نشینی نجات پیدا کند.

راهنمای مهاجرت کانادا | ویزای دانشجویی کانادا | تفاوت ویزای TVR و study permit کانادا | نگارش استادی پلن

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *