0

مقایسه تحصیل و زندگی در استرالیا و کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

مقایسه تحصیل و زندگی در استرالیا و کانادا 2021

در این پست به مقایسه هزینه های زندگی برای یک دانشجو در کانادا و استرالیا پرداخته می شود. این مقایسه به صورت کلی بیان شده و بیشتر هزینه ها در شهرهایی بزرگ نسبت به یکدیگر سنجیده شده است.

مقایسه ‏هزینه های زندگی کانادا و استرالیا

بطور کلی هزینه های زندگی به سبک زندگی هر شخص بستگی دارد. اما اگر بخواهیم یک مقایسه انجام دهیم به عنوان مثال هزینه های زندگی در ملبورن نسبت به هزینه های زندگی در تورنتو یا ونکوور مقرون به صرفه تر است. به عنوان نمونه، هزینه اجاره یک واحد یک خوابه در مرکز شهر ملبورن در حدود 1600 تا 1800 دلار در ماه می تواند باشد اما در تورنتو هزینه ای که بایستی انتظار داشته باشید شاید به 2000 دلار هم کشیده شود.

در مورد هزینه های اقلام خوراکی برای یک فردی که خود پخت و پز را بر عهده بگیرد ؛ در ملبورن تا حدود 250 تا 300 دلار در ماه می توان انتظار داشت. همین هزینه برای یک زوج می تواند بیشتر از 400 تا 500 دلار در ماه شود. در مقایسه با شهرهایی نظیر ونکوور و تورنتو این هزینه بیشتر است.

اجازه کار در کانادا و استرالیا

دانشجویان دکتری یا کارشناسی ارشد پژوهش محور در استرالیا می توانند به صورت نامحدود مشغول به کار شوند اما دانشجویان در کانادا حداکثر 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. در مشاغل خدماتی، حداقل درآمد در شهری مانند ملبورن 20 دلار در ساعت را می توان انتظار داشت اما در شهری مانند تورنتو و ونکوور انتظار حدود 14 دلار در ساعت را می توان داشت. البته مقدار درآمد در مشاغل حرفه ای بستگی به تجربه و موقعیت فرد دارد و می توان انتظار ساعتی 40 تا 50 دلار را داشت.

بهترین دانشگاه های بدون شهریه در جهان | ارزانترین کشورها برای تحصیل | میزان درآمد رشته های مهندسی در کانادا

فاندهای تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی

طول دوره دکتری در استرالیا بین 3 تا 4 سال است و فاندی که دانشگاه های استرالیا به دانشجویان میدهند از نوع اسکالرشیپ است که دانشجویان در ازای آن وظیفه ای برای انجام کار برای استاد و .. ندارند. این فاند ها شهریه دانشگاه را پوشش می دهد.

طول دوره دکتری در دانشگاه های کانادا بین 4 تا 5 سال است و متقاضیان در ازای فاندی که دریافت می کنند، TA یا RA استاد باید باشند و ‏در اکثر مواقع بایستی از فاندی که دریافت می کنند شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند که در این صورت مبلغ نهایی که به آنها می رسد کمتر خواهد شد.

تنوع اقلیمی و آب و هوا 

در کشور کانادا از اواسط نوامبر تا اواخر ماه مارچ آب و هوا زمستانی و برفی است، بطوریکه در ژانویه و فوریه دما گاهی به تا 30- هم میرسد. اما در استرالیا و شهری مانند ملبورن بصورت میانگین دما در شب ها 5 تا 8 درجه و در روزها تا 15 درجه هم می رسد.

☑️ مقاله مرتبط: تحصیل در استرالیا

اقتصاد و اشتغال

‏تورنتو پایتخت اقتصادی کانادا و مرکز اکثر مشاغل در حوزه های مهندسی و بیزینس است. این وظیفه در استرالیا بر عهده شهر سیدنی است.

حقوق و درآمدها

به طور میانگین درآمد در مشاغل حرفه ای به ویژه در زمینه های مهندسی و مدیریت کسب و کار در استرالیا 20 درصد بیشتر از کانادا است و مالیات کمتری هم اعمال می شود.

شرایط اقامت

اخذ اقامت دائم کانادا و استرالیا بسیار رقابتی است . برای داشتن شانس اخذ اقامت باید حداقل 5 سال سابقه کار داشت و سن متقاضی کمتر از 34 باشد و تحصیلات وی حداقل ارشد با آیلتس 8 باشد. ‏اما در مورد اقامت بعد از تحصیل برای دانشجویان، پس از پایان دکتری در استرالیا به افراد ویزای کار 5 ساله و برای دانش اموختگان مقطع ارشد ویزای 3 ساله داده می شود. این در حالی است که در کانادا، با فارغ التحصیلی از مقاطع ارشد یا دکتری به متقاضیان ویزای کار 3 ساله داده می شود. در این بازه 3 تا 4 ساله افراد فرصت دارند تا در حوزه ای مرتبط مشغول به کار شوند و سپس برای اقامت دائم اقدام نمایند.

افراد پس از اخذ اقامت دائم ‏استرالیا اگر 4 سال در استرالیا زندگی نمایند، می توانند برای شهروندی و گرفتن پاسپورت اقدام کنند و در صورتی که قبل از گرفتن اقامت، در استرالیا دانشجو بودند، سه سال از آن قابل محاسبه است و تنها پس از یک سال بعد از گرفتن اقامت می توانند برای شهروندی استرالیا اقدام کنند.

برای کانادا این قانون سه سال است و بعد از سه سال از گرفتن اقامت می توان برای شهروندی اقدام کرد. در صورتی که این افراد در گذشته در کانادا دانشجو بوده اند، یک سال از ان محاسبه می شود و فقط دو سال دیگر نیاز است که در کانادا حضور داشته باشد تا برای شهروندی اقدام نماید.

نکات لازم در هنگام مصاحبه اسکایپ | تفاوت اسکالرشیپ و گرنتتحصیل داروسازی در ترکیه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *