0

دانشگاه سیدنی استرالیا

3/5 - (1 امتیاز)

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی استرالیا که قدیمی ترین دانشگاه استرالیا به شمار می رود در سال ۱۸۵۰ در شهر سیدنی تاسیس شد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های پیشتاز در سطح جهانی در امور آموزشی و پژوهشی است که نزدیک بر ۴۰۰ رشته مختلف در مقاطع گوناگون ارائه می دهد.

دانشگاه سیدنی استرالیا عضوی از دانشگاه های رده عالی استرالیایی (دانشگاه های گروه هشت استرالیا) می باشد و دومین دانشگاه بزرگ در بین دانشگاه های استرالیا از لحاظ تعداد دانشجو است. همچنین 5 نفر از اساتید و فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به کسب جوایز نوبل شده اند. علاوه بر این پردیس دانشگاه سیدنی یکی از قدیمی ترین پردیس‌های دانشگاهی جهان بوده و به لحاظ زیبایی جزو 10 پردیس برتر جهان قرار دارد. پردیس اصلی این دانشگاه که در محله های کامپرداون و دارلینگتون قرار دارد، توسط دیلی تلگراف و هافینگتون پست به عنوان یکی از زیباترین پردیس‌های دانشگاهی جهان معرفی شده است.

بر مبنای آماری که توسط شورای تحقیق استرالیا (ARC) منتشر شد، بیش از 80 درصد از پروژه های تحقیقاتی دانشگاه سیدنی بیشتر از استاندارد جهانی هستند. دانشگاه سیدنی دارای 90 مرکز تحقیقاتی در استرالیا است که با دانشگاه های مختلفی در سراسر جهان از جمله دانشگاه آرهوس در دانمارک، دانشگاه آلتو در فنلاند، آکادمی هنرهای زیبای وین در اتریش، دانشگاه برکلی کالیفرنیا در آمریکا و غیره همکاری می کند. از سوابق درخشان این دانشگاه به داشتن 5 برنده جایزه نوبل و 7 نخست وزیر استرالیا که از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند می توان اشاره کرد.

دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشکده های دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی گسترده‌ترین طیف برنامه های دانشگاهی هر دانشگاه در استرالیا را ارائه می‌دهد. معلمان، محققان و اندیشمندان برجسته در حال راه حل‌هایی برای موضوعات پیچیده جهانی هستند که بر سلامتی، محیط، فناوری و فرهنگ تأثیر می‌گذارد. در سراسر دانشکده‌های این دانشگاه، تیم های تحقیقاتی وجود دارند که در زمینه ایجاد سوخت‌های تمیز، اینترنت سریعتر، درمان بیماری مزمن و روش‌های پایدار زندگی کار می کنند. این دانشگاه شامل 6 دانشکده، علوم بهداشت، هنر و علوم اجتماعی، مدرسه کسب و کار، مهندسی، پزشکی، علوم است.

نمره زبان مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه سیدنی استرالیا

حداقل نمره زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه سیدنی استرالیا برای بسیاری رشته‌ها از جمله رشته‌های شامل آیلتس آکادمیک 6.5 که با نمره حداقل 6 در هر مهارت، یا آزمون تافل با نمره 85، یا آزمون PTE  با نمره 61 می‌باشد. برای افرادی که نمره زبانشان در برخی از مهارت‌ها کم تر بوده است، دانشگاه برایشان دوره‌های زبان برگزار می‌کند و کلاس‌های زبان دانشگاه 20 ساعت آموزشی در طول هفته خواهد بود و مدت آن با توجه به نمره آیلتس دانشجو هنگام ورود به دوره زبان حداقل نمره ۵ آیلتس و نمره مورد نیاز دانشجو برای شروع رشته مورد نظرش بین 5 تا 36 هفته می‌باشد.

شهریه تحصیلی در دانشگاه سیدنی استرالیا

بطور کلی میانگین شهریه در دانشگاه سیدنی سالانه تقریبا 39000 دلار استرالیا می‌باشد. به عنوان نمونه شهریه تحصیل در رشته‌های بازرگانی دانشگاه سیدنی سالانه حدودا 39000 دلار استرالیا، رشته های مهندسی و علوم حدودا 42000 دلار استرالیا و رشته‌های هنر و آموزش حدودا 35000 دلار استرالیا می‌باشد.

دانشگاه سیدنی استرالیا

رنکینگ دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه سیدنی استرالیا در نظام رتبه بندی QS دارای رتبه جهانی 42 و در نظام رتبه بندی تایمز در رتبه جهانی 61 تا 70 می باشد.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه سیدنی استرالیا

تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور کلی در دانشگاه‌های استرالیا بورسیه کامل یا کمک هزینه به دانشجویان تعلق نمی گیرد، اما با توجه به رزومه تحصیلی و معدل افراد ممکن است که بورسیه هایی تحت عنوان کمک هزینه برای شهریه بین 5000 تا 10000 دلار به دانشجویان واجد شرایط اعطا شود.

در مقطع دکتری، داشتن رزومه قوی مانند نمره زبان بالا و سابقه های پژوهشی تحقیقاتی مانند ل چاپ مقاله در منابع معتبر و معدل مناسب، می تواند منجر به دریافت بورسیه کامل و عدم پرداخت شهریه گردد. بورسیه ها و جوایز توسط دانشکده ها، دولت فدرال و یا خود دانشگاه پرداخت می شوند. چندین نمونه از این بورسیه عبارتند از:

  • جوایز کارشناسی ارشد استرالیا (APA) که از طرف دولت استرالیا به دانشجویان مدارک عالی تحقیقاتی دانشگاه‌های استرالیا که پتانسیل‌های تحقیقاتی بالایی دارند، ارائه می‌شود. این بورسیه برای کمک به هزینه‌های زندگی ارائه می‌شود.
  • جوایز کارشناسی ارشد دانشگاه سیدنی (UPA) که کمک هزینه‌ای از طرف دانشگاه سیدنی استرالیا برای دانشجویان دوره‌های عالی تحقیقاتی دانشگاه است که دارای پتانسیل‌های تحقیقاتی بالایی را دارند.
  • بورسیه‌های تحقیقاتی ریاست دانشگاه (VCRS) که هر ساله به 8 نفر از دانشجویانی که مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را شروع می‌کنند، ارائه می‌شود. مقدار این بورسیه برابر با 35000 دلار به مدت 3.5 سال است.
  • بورسیه‌های تحصیلی وال استریت که همانند بورسیه ی VCRS می باشد و به خانم های واجد شرایط که تحصیلات خود را در مقطع تمام وقت دکترای تحقیقاتی شروع کرده‌اند تعلق می‌گیرد.
  • جوایز شایستگی دانشگاه سیدنی که مشابه VCRS است و به متقاضیان دوره های دکتری دانشگاه سیدنی تعلق می گیرد.
  • بورسیه‌های ریاست دانشگاه رای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزش محور به مبلغ 5000 تا 40000 دلار و بر اساس شایستگی‌های تحصیلی تعلق می‌گیرد.
  • بورسیه‌ی دکتر مایکل که برای دانشجویان کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه سیدنی که سابقه‌ی تحصیلی خوب و یا توانایی‌های خاصی دارند تعلق می‌گیرد.
  • بورسیه‌ی پیشرفت تحصیلی استرالیا (ADS) که از طرف دولت استرالیا می‌باشد و بر اساس صلاحیت دانشجو تعلق گرفته و بسیار رقابتی است. این بورسیه های تحصیلی هزینه‌ی کامل شهریه دانشگاه، هزینه‌ی کامل زندگی، هزینه‌ی رفت و آمد، هزینه‌ی استقرار، پوشش سلامت و سایر هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و مخصوص دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد است.
  • بورسیه‌های بین المللی دوره‌های تحقیقاتی دانشگاه سیدنی (USydIS) که شهریه‌ی دانشگاه و یک کمک هزینه برای زندگی برای دانشجویان PhD را تا سقف سه سال را ارائه می‌دهد. این بورسیه برای دانشجویان ارشد پژوهش محور و دانشجویان دوره‌های تحقیقاتی بعد از کارشناسی می باشد.
  • بورسیه‌های بین المللی دوره های تحقیقاتی بعد از کارشناسی (IPRS) که شهریه و پوشش سلامت دانشجویان ارشد را تا 2 سال و دانشجویان دکتری را تا 3 سال پوشش می دهد.

تحصیل در اسپانیا | بورسیه DAAD آلمان | راهنمای تحصیل در آلمان | تحصیل در آلمان | تحصیل در هلند | اپلای

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *