0

تحصیل رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آلمان

5/5 - (1 امتیاز)

اخذ پذیرش پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان با توجه به مزایای تحصیل در این کشور بسیار مورد تقاضا است. تقاضای تحصیل در آلمان به علت رایگان بودن و همچنین کیفیت مطلوب آموزش در این کشور از همه ی نقاط دنیا وجود دارد. در این کشور دانشگاه های پزشکی بسیار معتبری وجود دارد که مورد تایید تقریباً همه دنیا می باشند، افرادی که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور را انتخاب می کنند، شانس اقامت در این کشور و یا به عبارتی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در این کشور را نیز دارند.

تحصیل رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آلمانتحصیل دررشته پزشکی آلمان | تحصیل دررشته دندانپزشکی آلمان | تحصیل دررشته داروسازی آلمان

برای تحصیل در این رشته ها دو راه وجود دارد که به صورت زیر می باشد

1- کالج پزشکی آلمان (M-Kurs)

متقاضیانی که دارای مدرک پیش دانشگاهی در رشته تجربی و ریاضی فیزیک هستند و حداقل مدرک زبان آلمانی آنها B1 است، میتوانند در این کالج تحصیا نمایند. البته دوستانی که بعد از سال 2011 دیپلم و پیش دانشگاهی خودشان را تمام کردند نیاز به قبولی کنکور سراسری برای ورود به کالج ندارند و فقط باید میانگین معدل دیپلم و پیش دانشگاهی این افراد بالای 15 باشد و این معدل فقط برای ورود به کالج لازم میباشد و برای درخواست رشته مورد نظر نمی باشد. متقاضیان پس از ورود به کالج و بعد از گذراندن دوره کالج و در صورتیکه معدل دیپلم و پیش دانشگاهی آنها بالا باشد و موفق به کسب نمره خوبی در کالج شده باشند، وارد دانشگاه میشوند.

محاسبه معدل

معدل دیپلم + معدل پیش دانشگاهی + نمره کالج*2 / تقسیم بر 4

افرادی که دانشگاه های ایالت بایرن آلمان رو انتخاب میکنند ، درصورتیکه در کالج این ایالت یعنی مونیخ درس خوانده باشند و برای تحصیل دانشگاه اولیه خودشون رو در همین ایالت انتخاب کرده باشند از امتیاز بالایی برای پذیرش برخوردار هستند. یعنی دانشگاه های ایالت بایرن سهمیه جداگانه و مخصوص برای افراد ورودی به کالج بایرن دارد. این امتیاز بالا که شانس گرفتن پذیرش را خیلی بالا می برد فقط مخصوص ایالت بایرن میباشد.علاوه براین شرایط ذکر شده در بالا شروط کلی بوده و میتوانند بسته به دانشگاه و ایالت مورد نظر تغییر کند. بنابراین مکاتبه با دانشگاه مورد نظر بسیار مهم هست.

تحصیل رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در آلمانحتما بخونید: انواع بورسیه تحصیلی آلمان

2- ورود مستقیم به دانشگاه در آلمان

برای ورود مستقیم به دانشگاه 2 روش کلی وجود دارد:

2.1- ورود مستقیم به دانشگاه با کارشناسی یا بالاتر

متقاضیانی که مدرک کارشناسی یا بالاتر دارند میتوانند با اخرین مدرک اخذ شده خود برای ورود مستقیم به دانشگاه اقدام نمایند. شرط لازم برای این دسته از افراد داشتن معدل بالا در اخرین مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه میباشد. یعنی معدل اخرین مدرک تحصیلی این دوستان برای پذیرش محاسبه خواهد شد.

2.2 – بالا بودن معدل دیپلم و پیش دانشگاهی و گذراندن حداقل ۴۰ واحد درسی مرتبط با رشته تحصیلی مورد نظر در آلمان

بطور مثال دوستانی که در ایران ۴۰ واحد درسی یا به عبارتی ۲ ترم در رشته تحصیلی پزشکی ایران درس خوانده باشند میتوانند در آلمان مستقیم به دانشگاه وارد شده و رشته پزشکی را ادامه دهند. شرط لازم برای این دسته از دوستان نیز معدل بالا میباشد. معدل این دوستان از میانگین دیپلم، پیش دانشگاهی و ۲ ترم تحصیل شده در دانشگاه ایران گرفته شده و با اون معدل برای اخذ پذیرش اقدام میکنند. متقاضیانی که به هر دلیلی در مقطع کارشناسی معدل خوبی ندارند اما معدل دیپلم و پیش دانشگاهی خوبی دارند از این موقعیت برخوردارند که به کالج رفته و با کسب معدل بالا در کالج شانس خود را برای گرفتن پذیرش ارتقا دهند.

مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به دانشگاه علوم پزشکی

1 – حداقل مدرک مورد نیاز برای ارایه درخواست اصلی، داشتن مدرک TestDaF 4*4 یا DSH2 (آزمون DSH در دانشگاه گرفته میشود، این مدرک برای دانشگاههای دیگر نیز معتبر است) میباشد.

2 – بعضی دانشگاه ها در زمان ثبت نام از شما درخواست مدرک B1 یا B2 دارند. در اینصورت به شما این امکان رو میدهند که بصورت مشروط بدون داشتن مدرک اصلی به آلمان بیایید و در آلمان مدرک اصلی ذکر شده در بالا رو بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: کار دانشجویی حین تحصیل در آلمان

شرایطی که در پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی از دانشگاه های آلمان نقش دارند:

پذیرش در رشته های معروف به NC ( یعنی رشته هایی که شرط معدل دارند) کاملا رقابتی است و در هر سال به تعداد و سطح معدل افرادی که اپلای میکنند بستگی دارد.

همچنین بعضی از دانشگاه های آلمان در کنار معدل بالا مواردی دیگری را نیز مد نظر قرار میدهند، مانند:

  • دعوت به مصاحبه
  • داشتن مدرک آزمون TestAs
  • داشتن مدرک زبان عالی DSH3

این شرایط برای بعضی دانشگاه ها اجباری و برای بعضی دانشگاه ها امتیاز اضافه برای فرد متقاضی در جهت بالا بردن شانس گرفتن پذیرش محسوب میشود. ظرفیت دانشگاه ها متغییر است و در سال های مختلف بالا پایین شده و بسته به دانشگاه متفاوت میباشد. “به طور کلی” میتوان گفت که 5 درصد ورودی هر دانشگاه سهمیه دانشجویان خارجی (خارج از اتحادیه اروپا) میباشد.

بیشتر بدانید: چگونه ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنیم؟

یکی از منابع

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

دیدگاه کاربران
    • همیار ادمین 7 فوریه 2023

      برای ورود افراد در مقطع پایه میبایست یک دوره کالج بگذرونید که مربوط به پزشکی میشه. در صورت نیاز به مشاوره در خدمتیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *