0

چگونه ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

ویزای تحصیلی آلمان


دو نوع ویزای دانشجویی آلمان وجود دارد که می توانید درخواست کنید:

1-  ویزای تحصیلی Student applicant visa

اگر هنوز موفق به اخذ پذیرش در یک دوره دانشگاهی یا پایه نشده اید، باید برای این نوع ویزا درخواست بدهید.

این ویزای سه ماهه به شما اجازه می دهد تا شرایط لازم برای پذیرش در دانشگاه آلمانی را برآورده کنید. اگر متوجه شوید که سه ماه کافی نیست، ممکن است ویزای خود را حداکثر شش ماه افزایش دهید. اگر در این مدت به دانشگاه یا دوره پایه ای برسید، می توانید برای ویزای دانشجویی درخواست بدهید.

2- ویزای دانشجویی (Student Visa)

اگر موفق به اخذ پذیرش در یک دوره دانشگاهی یا پایه شده اید ، باید برای ویزای دانشجویی درخواست دهید. ویزای دانشجویی معمولا به مدت سه ماه معتبر است. در طی این سه ماه، شما باید برای اقامت طولانی مدت (Residence Permit) در دفتر  Alien Registration Office در شهر دانشگاه خود درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا تحصیلی آلمان

شما می توانید یک لیست کامل از اسناد مورد نیاز برای درخواست ویزا تحصیلی را از مأموریت دیپلمات آلمانی در کشور خود دریافت کنید. به طور معمول، موارد زیر از شما خواسته می شود:

  • گواهی تأیید پوشش بیمه درمانی
  • اثبات دارا بودن منابع مالی
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی مهارت زبان آلمانی یا اثبات اینکه شما قصد دارید در یک دوره زبان در آلمان شرکت کنید.
  • برای ویزای Student applicant: تاییدیه ورود به دانشگاه در آلمان (این تائیدیه برای این است که بتوانید در یک دانشگاه المان مطالعه کنید. متقاضیان بایستی بررسی کنند که تائیدیه دبیرستانشان به عنوان مدرکی دال بر کفایتشان به طور کلی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه یا مطالعه روی موضوع خاصی در دانشگاه و یا برای یک الی دو سال مطالعه موفق در دانشگاه کشور خودشان است. در برخی موارد متقاضیان ممکن است علاوه بر این تائیدیه نیاز به گذراندن یک آزمون ورودی داشته باشند و یا یک درس پیش نیاز پایه ای را بگذرانند)
  • برای ویزای دانشجویی: نامه پذیرش از دانشگاه در آلمان

کار در آلمان با ویزای دانشجویی

1– دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا (EU/ EEA)

دانشجویان از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا (و همچنین دانشجویان از ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و یا سوئیس) همان حق دانشجویان آلمانی و دسترسی آزاد به بازار کار آلمان را دارند. شما می توانید در طول تحصیل تا 20 ساعت در هفته کار کنید. اگر از این حد تجاوز کنید، از شما تقاضا می شود که در سیستم تأمین اجتماعی آلمان مبلغی را بپردازید و همچنین تأثیر منفی بر تحصیل شما خواهد گذاشت.

2- دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا نیز قادر به کار در آلمان در کنار تحصیل در آلمان خود برای 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال هستند. اگر به عنوان دستیار دانشجو یا دستیار پژوهش در دانشگاه کار می کنید، این معمولا به عنوان ساعت کار شما محاسبه نمی شود.

با این حال، اگر شما این نوع کار را انجام دهید، باید به دفتر Alien Registration Office اطلاع دهید. اگر در تعطیلات بین ترم­ها دوره کارآموزی بردارید، این کار به عنوان کار عادی به حساب می آید، حتی اگر پولی به شما پرداخت نشده باشد. این بدان معنی است که هر روز از کارآموزی از اعتبار 120 روزه کاری شما کم می­شود. با این حال، کارآموزی اجباری که برای دوره شما مورد نیاز است، از اعتبار 120 روزه کاری شما کم نمی­شود.

توجه داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار آزاد نیستند.

پیشنهاد مطالعه: کار دانشجویی حین تحصیل در آلمان

دانشجویان در آلمان معمولا می توانند مبلغ 450 یورو (480 دلار) در ماه بدون مالیات درآمد کسب کنند. اگر شما بیش از این درآمد کسب کنید، یک کد مالیات بر درآمد دریافت خواهید کرد و از حقوق و دستمزد شما به صورت خودکار مالیات کسر خواهد شد. هنگامی که صحبت از پیدا کردن کار می ­شود، احتمالا بسیار مفید خواهد بود اگر شما دانش خوب زبان آلمانی داشته باشید و یا در طول تحصیلتان دوره کارآموزی را کامل کرده باشید.

اگر شما در حال تحصیل زبان یا یک دوره آمادگی هستید، شرایط سخت تر می شود. شما فقط می توانید در دوره های سخنرانی آزاد و تنها با رضایت آژانس اشتغال فدرال (Federal Employment Agency) و مقامات خارجی کار کنید.

حتما بخونید: چگونه ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنیم؟

لینک سایت مرجع

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *