0

اپلای دانشگاه مک مستر کانادا | بورسیه و جوایز دانشگاه مک مستر

5/5 - (1 امتیاز)

اپلای دانشگاه مک مستر کانادا

شرایط پذیرش در دانشگاه مک مستر، هزینه ها، بورسیه های تحصیلی ، برنامه ها ، رتبه بندی ها

دانشگاه مک مستر، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در همیلتون، واقع در انتاریو کانادا است. این دانشگاه در سال 1887 در تورنتو تأسیس شد اما در سال 1930 به همیلتون در انتاریو منتقل شد. دانشگاه مك مستر با مأموریت این دانشگاه الهام بخشیدن به تفكر انتقادی، رشد شخصی و اشتیاق به یادگیری مادام العمر است. ظرفیت این دانشگاه بیش از 30،000 دانشجو که متشکل از دانشجویان بین المللی در بیش از 160 كشور جهان است. با حضور گسترده دانشجویان بین المللی در دانشگاه مک مستر، بدون شک تحصیل در این دانشگاه  شگفت انگیز خواهد بود.

دانشگاه مک مستر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا با فرصت‌های شگفت انگیز بورسیه تحصیلی برای دانشجویان معرفی شده است. دانشکده مهندسی مکانیک در دانشگاه مک مستر نیز به عنوان یکی از برترین مدارس مهندسی مکانیک در کانادا قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای دانشگاه مک مستر

رتبه بندی دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر چند سالی است که در لیست برترین دانشگاه های کانادا و جهان قرار دارد. مطابق با رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2020 ، این دانشگاه رتبه 144 را در لیست بهترین دانشگاه های جهان، رتبه 16 از لحاظ رتبه بندی موضوعی و رتبه 98 از لحاظ رتبه بندی اشتغال فارغ التحصیلان قرار دارد.

معیارهای رتبه بندی بر اساس عواملی است که شامل: شهرت علمی: 40.7 ، شهرت کارفرما: 47.6 ، دانشکده – دانشجو: 81.4 ، ارجاع هر دانشکده: 32.4 ، دانشکده بین المللی: 99.3 ، دانشجویان بین المللی: 48.1 ، امتیاز کلی: 51.5 .

دانشگاهی که حدود صد و بیست سال از زمان تأسیس آن می گذرد، بر اساس سنت تحقیق و کشف در میان دانشجویان بنا شده است و این امر هنوز تاکنون حفظ شده است.

نرخ پذیرش در دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در روند پذیرش بسیار گزینشی عمل می کند؛ با این حال نرخ پذیرش مشخصی برای مدرسه وجود ندارد زیرا سال به سال این میزان پذیرش بسیار تغییر می کند.

طبق آمار منتشر شده در سال 2019 ، این دانشگاه 46168 درخواست داشته اما فقط 5500 دانشجو پذیرفته است. بنابراین، به طور استنباطی، از داده های بالا ، می توان گفت که میزان پذیرش مک مستر 12 درصد است.

طبق وب سایت دانشگاه مک مستر، نرخ پذیرش آن در برنامه های کارشناسی از 13.5٪ در سال 2000 به 42.44% در سال 2017 افزایش یافته است. بنابراین، باید بگوییم که نرخ پذیرش رسمی برای دوره های کارشناسی در دانشگاه مک مستر، 42.44% است.

نرخ پذیرش مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مک مستر

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مک مستر بسیار قوی و معتبر است. در این مقاطع بیش از 150 رشته کارشناسی ارشد و دکتری در بسیاری از رشته ها ارائه می شود و امکانات تحقیقاتی آنها استانداردهای برتر بین المللی را دارد و به یکی از بهترین آزمایشگاه های تحقیقاتی در کانادا تبدیل شده است. در سال 2018-2019، ثبت نام مقطع تحصیلات تکمیلی 14.7٪ از کل ثبت نام را تشکیل داده بود.

نرخ پذیرش دانشکده پزشکی مک مستر

دانشکده پزشکی مک مستر توسط دانشکده علوم بهداشتی اداره می شود که یکی از دو برنامه پزشکی در کانادا است که با یک برنامه 3 ساله سریع MD عمل می کند. دانشگاه دیگری که این رویه را دارد دانشگاه کلگری است.

برای سال 2022 ، دانشکده پزشکی مک مستر 5،228 برنامه دریافت کرده است که اتفاقاً بالاترین برنامه در بین دانشکده های پزشکی در کانادا است و میزان قبولی آن 3.9٪ است.

میانگین CGPA در مقطع کارشناسی در سال  2020 در حدود  3.87 و میانگین نمره استدلال وربال MCAT / استدلال انتقادی و مهارتهای استدلال 129 است. MCAT برای محاسبه میانگین میزان پذیرش در مدرسه هر سال استفاده می شود و دانشجویان ملزم به نوشتن آزمون CASper به منظور واجد شرایط بودن برای پذیرش هستند.

هزینه آزاد كردن مدرك کارشناسی | ects چیست | نمونه انگیزه نامه | فاند یاب

میزان پذیرش برای دانشجویان بین المللی

در پاییز سال 2018 ، در حدود 13.3 درصد از کل دانشجویان کارشناسی مک مستر متشکل از دانشجویان بین المللی از حدود 120 کشور بودند و دانشجویان بین المللی 26.7 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی را تشکیل داده اند.

شهریه دانشگاه مک مستر

  • برای دانشجویان بومی که در برنامه دوره کارشناسی مدرسه ثبت نام کرده اند، کل برآورد مبلغ بطور میانگین بین 5،957 – 6052 دلار و برای تحصیلات تکمیلی بطور میانگین در حدود 6400 دلار است.
  • برای دانشجویان بین المللی نیز شهریه تحصیلات تکمیلی بطور میانگین در حدود 30000 دلار می شود و برای مقاطع کارشناسی بطور میانگین 28000 دلار تخمین زده می شود.

دانشکده ها / مدارس مک مستر

  • دانشکده کسب و کار DeGroote.
  • دانشکده مهندسی.
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده علوم انسانی.
  • دانشکده علوم.
  • دانشکده علوم اجتماعی.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت اپلیکیشن فی

بورسیه و جوایز دانشگاه مک مستر

جایزه رئیس جمهور

این جایزه 2500 دلار ارزش دارد و زمانی اهدا می شود که میانگین پذیرش نهایی 95٪ به بالا باشد.

جوایز Honour

به متقاضی 1000 دلار اعطا می شود وقتی که میانگین پذیرش نهایی 90 – 94.99٪ باشد. همچنین جایزه 750 دلاری به دانشجویی که میانگین پذیرش نهایی وی در حدود 88-89.99٪ باشد نیز اعطا می شود.

شرایط

  • متقاضیان بومی کانادایی ها یا افرادی اقامت دارند.
  • دانشجویان بین المللی که سال آخر دبیرستان را در کانادا به پایان رساندند.
  • متقاضیانی که بعد از دبیرستان در کالج یا دانشگاه ثبت نام نکرده اند.

جوایز ورودی دانشکده – Faculty Entrance Awards

این جوایز به دانشجویان ورودی به دانشکده ها و گروه های خاص زیر ارائه می شود:

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده تجارت دگروت
  • دانشکده علوم انسانی

جایزه مالی مارجوری اندرسون برای دانشجویان بومی

این جایزه 80000 دلار  ارزش دارد که سالانه 20000 دلار برای چهار سال دوره کارشناسی پرداخت می شود.

گرفتن مدرک تحصیلی از دانشگاه | اپلای بدون مدرک زبان | گرفتن مدرک لیسانس از دانشگاه

بورسیه Provost entrance برای دانشجویان بین المللی

این بورسیه در سال 2018 برای شناخت موفقیت های تحصیلی دانشجویان بین المللی تأسیس شده است. این بورسیه به ارزش 7500 دلار می باشد. حداکثر 10 جایزه در هر سال در دسترس است.

بورسیه های بین المللی ورودی The Woo family

در سال 1999 توسط آقای چونگ هو وو به افتخار همسر فقید خود فارغ التحصیل مک مستر تاسیس شد. این بورسیه برای دانشجویان بنی المللی و به ارزش 3000 دلار برای هر دانشجو در سال می باشد. دانشجویان به طور خودکار برای این جایزه در نظر گرفته می شوند.

جوایز مالی ورزشی

این بورسیه به ارزش 4500 دلار برای دانشجویان می باشد.

بورسیه تحصیلی LORAN

این یک جایزه کاملاً مبتنی بر لیاقت برای یافتن و پرورش جوانان کانادایی است که از قدرت و تعهد به خدمت برخوردار هستند. ارزش این بورسیه در حدود تقریباً 100000 دلار در طول چهار سال تحصیل در مقطع کارشناسی است.

بورسیه تحصیلی SCHULICH

ارزش این بورسیه حداکثر 80،000 – 100،000 دلار در طی چهار سال است.

هزینه اپلیکشن فی در دانشگاه مک مستر

هزینه اپلیکیشن فی در دانشگاه مک مستر 110 دلار کانادا برای همه برنامه ها و 150 دلار برای MBA است. هزینه را می توان به صورت آنلاین در هنگام درخواست پذیرش تحصیلی پرداخت کرد.

اهمیت معدل کارشناسی | ددلاین دانشگاه های اروپا | آیین نامه آزاد سازی مدرک | نمونه کاور لتر

اپلای دانشگاه مک مستر کانادا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *